Jinak ještě souhlas – stačí malá bouřka a vše stojí. Předloni večer to samé u Kralup směr Roztoky – tam jen deštík ani jsem nepostřehl že je bouřka a najednou průvodčí, že někde prasklo do ZZ, tak se nejede, samozřejmě že cca po půl hodině jsme se rozjeli, ale u vjezdu do Roztok to spadlo znovu –
Jirka
1 rok
Já tam shodou okolností v jednom vlaku do ČB (Linz) byl, docela komedie.Navic jsem měl odvézt do Čb děti ex a vratit se ještě bokem vlakem domů. Asi po půldruhé hodině jsem to vzdal a objednal z Soběslavi taxi k sobě domů i s dětmi. Jen nechápu tu organizaci provozu, že nějaký čas vedle zastavil R z Prahy, vědět že asi za dvacet minut odjede směr Veselí nad Lužnicí tak jsem a dětmi přelezl a možná se s dětmi dostal z Veselí domů bez útraty za taxi. Zrovna když průvodčí oznámil, že autobus není, koleje nejsou a já děti začal… Číst vice »
Pepa
1 rok
Normální stav na SŽ. Bouřka se jenom zasměje, jednou se prožene blesk nebem a SŽ je v prčicích. 😭😭😭😂😂😂
Povolenky byly na nemožnou komunikaci mezi výpravčími, tak tenhle problém by moc nevyřešily.
medved
1 rok
Na tomhle koridoru se zadne misto neda nejak slusne objet, takze porucha v jakemkoliv bode zastavi cely koridor. Vsechna zdvojeni ktera vznikaji naprimovanim trati se presto usilovne likviduji, jako loni usek u Votic a ted se ma zasypavat stara trat pred Budejovicemi az se postavi tunely. Aspon ze jim to doslo u Bezpravi kde se stara trat ma zachovat po vystavbe tunelu. Prece ta zdvojeni muzou byt uzitecna nejen pro objeti problemoveho mista ale i treba pro predjizdeni vlaku.
U Votic, hm. Tam kde se to křížilo nebo překrývalo by byly „kříže“ nebo přeložka kolem přeložky? Předjetí vlaku po staré delší a pomalejší trati, to mi přijde jako špatný vtip.
Je tady totiž ještě jedna možnost: Při návrhu nové trati počítat s nákresným jízdním řádem a postavit to podle něj.
A pokud tam pojedou neveřejně s 810, tak si počkají, jsou rušícím vlakem.
A na spojení takéhoto starého a nového úseku musíte postaviť odbočku, na ktorej je zabezpečovacie zariadenie, ktoré môže byť čoby elektronika náchylné na čo? No predsa na búrky…
Petr Herbrik
1 rok
To, že někde bouchne nějaký blesk a vyřadí provoz na mnoho hodin je sice smutné, ale za smutnější považuji to, že náhradní busová doprava až za 3 hodiny. Za mého mládí to trvalo půl hodiny, než smluvený autodopravce přistavil autobus. Tomu říkám pokrok 21. století. Jó v 19. století šel pokrok nahoru, ve 20. se to velmi zpomalilo až zastavilo, no a teď to má stejnej progres pokračující nastaveným tempem: hurá dolů.
Samozřejmě to nebylo možné všude, ale jen tam, kde se přednosta staral a měl zajištěného na telefon nějakého místního busodopravce, kterému zavolal a ten hned vypravil bus, co měl pro tyto případy připraven (samozřejmě né apriori pro dráhu, ale hlavně pro své vlastní linky). Pak přišla změna, že vrcholné vedení přednostům tohle zakázalo a sami si s velkými busodopravci udělali smlouvy a tím se to rozbilo a od té doby se musí hodiny čekat, než přijede bus smluvního dopravce bůhvíodkud.
Teď mi kolega připoměl konkrétní případ z devadesátek, kdy za padlou M262 busák, co měl depo kousek od nádraží přistavil bus do 10 minut. Domovské depo okamžitě poslalo na trať náhradu a v půli trasy se s busem setkaly, lidi přelezli a bus se vrátil. Vlak měl na příjezdu do cílové stanice cca 20 minut zpoždění. Padlá M262 se hodila do manipuláku, kterej jí odvezl do domovského depa na druhém konci tratě. To byly ale doby, kdy všechno v provozu řídili lidi ve středním managementu (přednostové). Dnes když to řídí vrcholní manažéři, co nemaj o provozu ani ánunk, nejde bez… Číst vice »
Anatol J.
1 rok
Naskýtá se jizlivá otázka, jestli starou elektromechanika nebo mechaniku z dob císaře Ferdinanda taky vyřadila kde jaka bouřka….a jestli je ten domnělý pokrok opravdu pokrokem..
Investovat stamiliony a miliardy, abychom ve výsledku jeli o mnoho hodin dele, to je docela tristní…..
Jenže tu starou elektromechaniku by v dnešní době jaksi neměl kdo obsluhovat. SŽ se dlouhodobě potýká s podstavem a představa, že by sehnala do každé stanice 3 lidi je hodně naivní.
Další věc je, že když se sečtou intervaly křižování na těchhle vykopávkách, tak to v součtu stojí cestující během roku víc času než jedna bouřka s párhodinovým výpadkem.
To máte sice pravdu, ale jen do té doby, než si uvědomíte, jak se ten stav lidí snižoval: nebylo to přirozené snižování pracovníků, ale umělé až bych řekl násilné. Lidí je pořád víceméně stejně, což znamená, že když někde lidi ubydou, jinde musí přibýt a nepřijde mi, že by se díky ubývajícím lidem na dráze přeplňovaly hřbitovy. Zkrátka a dobře ti lidé z těch elektromechanik nezemřeli, jen se přelili jinam. A ono ani nejde o to, že zmizeli, protože ani to by nemusel být pro provoz takový problém. Hlavní problém je v tom, že SŽ(DC) vůbec nepočítá s nějakými náhradními… Číst vice »
Taky se vám stává, že se nemůžete dovolat spojovatelce a ta vás pak špatně přepojí? Že by měl telefon jen jeden z 1000 lidí, protože polovodiče jsou buržoazní pavěda?
Ale místo nich se narodili noví lidé. Ano samozřejmě lidé umírají, ale zároveň se rodí noví. Nádražáci chodili do důchodu a místo nich už nikdo nový nepřišel, ale já si pamatuji na přelomu tisíciletí i největší exodus nádražáků z dráhy jinam: do kanclů nebo za volanty dodávek, busů a kamionů. Dnes máme v kancelářích a za volantem nevětší podíl pracovních sil za všech dob. Dřív největší podíl pracovníků byl na fyzických postech, dnes sedí nebo pobírají invalidku, protože máme ze životního stylu zničené zdraví a nejvíc psychiku. Lidé prostě nemocní být chtějí a největší modlou je tzv pasívní příjem, do… Číst vice »
Děda říkával: „Za peníze v Praze a ve Vídni dva.“ Takže je říkám, že ty lidi SŽ bez problémů sežene, jen musí mít trochu vstřícný přístup a hlavně zaplatit.
Nevím proč bych si měl brát prášek, když cituji ofiko vyjádření firmy SŽDC viz web spravazeleznic.cz sekce „O nás“, která si vydělává provozem tratí. Resp. nevydělává, neboť aby své služby prodala dopravcům, tak firma SŽDC musela dopravcům dávat slevu cca 95%.
Tohle je hluboká pravda (dokonce jsem Vám dal i palec nahoru), akorát by to chtělo rozebrat: 1) těch cca 95% platí jen pro osobní dopravu a to je proto, aby byly vlaky aspoň trochu konkurenceschopné k busům, co platí ještě směšnější poplatky za DC a to jen na vybraných silnicích. 2) Nákldaní doprava sice také platí méně za DC, než jsou „provozní náklady“, ale to jen proto, že SŽ hospodaří neskutečně nehospodárně a vše je předražené. Já takhle hospodařit na svých vlečkách, dávno bych zkrachoval. Ale SŽ má štědrého daňového poplatníka + dotace EU, tak holt proč by vše neměla… Číst vice »
Vyrůstal jsem ve stanici s reléovkou. Jednou, občas dvakrát do roka se stalo, že se něco pos…lo. když vypadnul proud, okamžitě nabehli agregáty se zásobou paliva na 24h, ale většinou se do dvanácti hodin napájení obnovilo, takže se stále jezdilo, být omezeně. Pokud by teoreticky nikdo nedolil palivo a agregáty by se stoply, ještě tam byly záložní baterie a stanice i nadále by byť v omezenějsim režimu fungovala ještě nějaký čas dal. Věřím že i tady by se dalo jezdit, ale jeden člověk na stanici měl zůstat všude, už takhle by ušetřili na pracovní síle až až…
>Investovat stamiliony a miliardy, abychom ve výsledku jeli o mnoho hodin dele, to je docela tristní To ovšem nebude výsledek modernějších technologií, ale spíš výsledek českého šlendriánu. Byly přepěťové ochrany navrženy a provedeny správně? Kde došlo k chybě? Co můžeme udělat aby se neopakovala? Vzpomeňte si třeba na Bohumín před 7 lety, tam si zaskákala trakce po kabelech zabezpečovačky a bylo vymalováno. Nebo Roztoky před 13 lety, tam zase shořely baterie. Dálkovina řízená dispečerem je z pohledu operativního řízení mnohem efektivnější než trať s místním řízením výpravčími. Elektromechanika (nebo dokonce „klíčový průmysl“) je naprosto nevyhovující technologie, která ponechává na obsluhujících… Číst vice »
Tak samozrejme elektromechanika má tú svoju výhodu, že na jej obsluhu treba v zásade toľko isto ľudí, ako keby tam žiadne zabezpečovacie zariadenie nebolo, tudíž pri akejkoľvek poruche to dokážu vyjazdiť aj bez neho. Otázka znie, či by v prípade, že by sa na obsluhe 3+ ľudmi na smene v každej stanici dnes tá železnica rentovala a kde na to budú zháňať obsluhu…
Hubert
1 rok
Cestovani ma byt zabavne a take dobrodruzne. Nuda je kdyz se nic nedeje a vse jde podle jizdniho radu. Takhle cestujici maji historky k taborovym ohnum. Za me 10 bodu. Take si myslim ze ve vsech stanicich nadrazni restaurace jeste nezavreli.
Ano, pod to se mohu podepsat. Teď jsem na půdě našel deník z mého dávného cestování vlakem po Balkáně, Asii a Africe, kde podle plánu nešlo nic a je to taková sranda, že přemýšlím o tom, že to vydám 🙂
MilanSima
1 rok
Přestože je dálkové ovládání stanic příhodné dnešní době, tady se ukázala jeho nevýhoda.
Libcha
1 rok
Předpisy neumožňují nějakou provizorní organizaci provozu s degradováaným zabzař? Já nevím třeba udělat z toho „D3“ s dirigujicim dispečerem, nebo jízda po jedné koleji z Dynína až do Chotýčan jako „v mezistaničním oddílu“, nebo třeba žezlo… Přijde mi divné, že vypadne zabzař a neprojede ani MUVka. Dříve, když byla železnice zvyklá a důležitá i ve válečném stavu, se takové věci tuším uměly.
Dříve také bylo na každém nádraží dost lidí k tomu, aby zajistili alespoň ten minimální rozsah provozu (= pozamykání výhybek, odvratů, běhání s rozkazy, zjišťování celisvosti vlaků atp.). Dnes je tam v lepším případě placačka sám, v horším nikdo. V případě existence desky nouzových obsluh se stejně musí někdo fyzicky najít a dovézt na místo obsluhy. A to je docela problém, protože to nikdo dělat nechce.
Mínusáři by mi mohli vysvětlit, jak za méně než 3 hodiny z trati odstraní rozstřílenou parní lokomotivu s prasklým kotlem a poničeným pojezdem. Případně odstřelený most.
Když teda nesouhlasí s tím, že za války byly problémy větší.
Já v Africe zažil vykolejený nákladní vlak na trati. Naběhlo cca 100 afroafričanů, převalili vykolejené vagony mimo trať a jelo se 🙂 Pravda, netrvalo to 3 hodiny, ale asi 8, než i následně opravili trať, ale to je jen detail.
D3 zrovna ne, ale dá se to samozřejmě pozamykat do rovna. Ovšem v drtivé většině případů taková operace trvá déle než obnovení normálního provozu, tak se do toho nikdo moc nepouští (kromě případů typu vyhořelý Bohumín, kde se asi nedalo čekat, že se za dvě hodiny bude normálně jezdit).
No muselo by se to do předpisů napsat pořádně. Pokud byl těsně před výpadkem daný požadavel na přestavění, a před fialovou smrtí už nestihla zezelenat, tak výpravčí samozřejmě o té výhybce toho moc neví.
Předpisy bobtnají, počet stránek stoupá, ale často se nedá stáhnout vlak z trati do stanice ani když fíra vidí.
Co je schopna udržet moje mdlá paměť , tak v D1 byl odstavec ,, provoz za nemožného dorozumnění,, . Jednalo se o použití ,, rozkazů ,, na barevných papírech , vždy jedna barva pro jeden směr jízdy. V době gsm asi překonaná technologie , ale počítám že největší problém bude s personálním obsazením stanice.
Ano, říkalo se tomu povolenky (v podstatě žezla). Tohle byl ale úplně nejposlednější způsob, jak zajistit dopravu a za své dlouhé provozní praxe jsem nikdy nezažil, že by se to použilo. K tomu nejhoršímu nikdy nedošlo.
Anonymus
1 rok
A jak CD nasledne zajistili nahradni dopravu do cilovych stanic v regionech? A jake obcerstveni zajistili cestujicim?
Třeba proto, že to sami inzerují?
„V případě zpoždění při příjezdu nebo odjezdu vlaku o více než 1 hodinu vám ČD poskytnou občerstvení v množství odpovídající čekací době, pokud je ve vlaku nebo ve stanici k dispozici nebo jestliže může být za přiměřených okolností dodáno.“
Jednou z proveditelných forem je i poukaz.
Protoze se i podle zakona maji postarat. Bohuzel CD jsou totalni statni firma k nicemu jako Ceska posta. Nikomu chybet nebude. A CSA to same 🙂
Cestující
1 rok
Přijde mi, že Sevetin je tím nějaký zaklety. Snad po každé bouřce tam vypadne zabezpečovací zařízení. Není to poprvé, tohle se opakuje už hodně let. Sám jsem toto zažil před cca 10 lety
Není, naopak je pod kopcem. A trať je ještě pod obcí.
Aaabbb
1 rok
…a to je přesně ono… zabezpečovací zařízení které nemá zjevně záložní řešení pro případ bouřky, technik Správy železnic který dorazí na místo hodinu a půl po události… pak mají ty vlaky nějak fungovat.
Otázkou je, zda mu to má trvat tak dlouho z nějakého vzdáleného ústředí, ne zda má jet autem či drezínou. Problém je, že pak lidé zvolí rovnou auta, a na nějaký vlak se zvysoka – pousmějí.
Otázka spíš je, kde jsou technici rozmístěni ( jakou mají oblast na starost ) a odkud zrovna jel a jaký byl provoz. A další věc je příčina výpadku a aby se to již neopakovalo.
Anonym
1 rok
Takže Správa… nespravuje. Neznám místní poměry, ale 3h je na Zabzař dost.
Je to bohužel i zde stejné – akutně chybí udržující zaměstnanci. Výsledkem je, že jeden člověk drží pohotovost pro čtvrt republiky. Svého času slibovala Správa železnic pohotovostní servisní zásah do 30 minut, tady vidíte jak je to už dávno vzdáleno skutečnosti …
Je to ještě horší, dnes už pomalu každý systémový specialista u SŽ má svého Kodiaqa i k soukromým jízdám. Obyčejný údržbář musí svého vedoucího doslova prosit, aby mohl jet služebním autem a to i na poruchu.
A kdy? V Braníku po 22. hodině vykřižování dvou večerních osobních vlaků, náklady dávno převedeny na silnici… S poruchou techniky záležitost celé jedné hodiny. Jo, moderní železnice.
Žádná Paříž by nebyla, autor článku by prostě jen odešel domů. Horší to mají děcka (spíše jejich rodiče), co jedou dnes na internáty nebo koleje.
Matěj
1 rok
Je opravdu velmi smutné, že jedna banální bouřka dokáže způsobit naprosto fatální přerušení provozu. U jiného druhy dopravy si takovouhle zranitelnost nedokážu představit.
No nevím, není to tak dávno, co jsem šel před šestou na S7, ale protože nad ránem nasněžilo, zachraňovala to (zase) 244. První Os se dohrkal snad za hodinu a půl.
Např. na tom samém úseku v noci na 6. 12. 2022, kdy silnice byly sjízdné už časně dopoledne, zato u vlaků trvalo obnovení provozu o několik hodin déle a i potom se řetězilo zpoždění? 🙂
Ale některé silnice také ‚stojí‘ každou chvíli. Ani do nich není potřeba kopat. Závislost na silnicích si děláme sami; otázkou je, nakolik je to dobře.
Vzhledem k tomu, že silnici používají jednotky integrovaného záchranného systému tak je to dobře. Železnice musí být efektivvní (čas, trasa, cena) což je obecně v ČR problém z důvodu velké hustoty železniční sítě, většinou zastaralého trasování pocházejícího z 19. století a nereflektující dopravní proudy a jejich změny v průběhu let).
A pak se neustále mluví o přesunu nákladu na železnici a zjistíme, že není kapacita tratí.
Pražské metro je hlavně *dráha.*
Že tam dp má pár nájemníků s kabely nebo trubkami bych tak moc nepočítal. Jo potrubni pošta na lidi(hyperloop) by šla.
xyz
1 rok
Bohužel ukázka větší náchylnosti železnice oproti silnici na tyto problémy. 🙁
A stalo se tak v části dne, kdy v některých (i když asi spíše těch menšinových) relacích se lidé do noci nedostali do cíle.
Myslim, ze problem je hlavne setreni na nespravnych mistech, byrokraticky aparat v Praze praska ve svech a vsechny uspory jdou na hlavu rizeni provozu, zaloh, atd….
Akorát to není fyzikální vlastnost. Silnice = chce se, železnice = nechce se (státu). Kdyby aspoň měli hierarchii – páteřní železnice a vedlejší silnice zprovoznit jako první. Jenže to ne. Jen dálnice, pak možná „korytóry“.
Bohužel ledacos je fyzikální vlastností: – Blesk udeří do semaforů na silnici = na příslušné křižovatce se jezdí „podle značek“, případně provoz řídí policista. Blesk udeří do zab. zař. na železnici = provoz až na několik hodin přerušen. – Strom spadne na silnici = přinejmenším osobní auta se před překážkou zvládnou otočit a mohou jet jinudy. Strom spadne na trať = nutno čekat na pracovníky údržby, v případě elektrizovaných tratí komplikace v podobě poškozeného trakčního vedení. – Nastal problém na železnici o 100 – 200 km dále, ale z této vzdálenosti jezdí přímé spoje přes „moji“ stanici = zpožděny jsou… Číst vice »
1) Tramvaje na normálních křižovatkách umí jezdit podle značek.
Auta by bez liniového řízení neměly projíždět tunel, případně s nějakým omezením (rozestupy, rychlost).
2) Částečně věc předpisů. (Z trati bez elektrifikace by uměl strom odklidit blízký dobrovolný hasič, nebuselo by se čekat na hasiče SŽ. A z elektrifikované trati to taky umí několik profi hasičů.
3) Otázka individuální versus hromadná (autobus se taky může zasekat v místě před mou nástupní zastávkou) a pak částečně i dispečerský aparát.
Jakub
1 rok
A k tomu vysoké zpoždění vlaku Linz-Praha kvůli vyšetřování drážní inspekce poté, co připojovaná souprava náhradních vagónů narazila ve vysoké rychlosti do vlakové soupravy. Chudák ta paní, které spadl kufr na hlavu…
EC 334, příjezd do Českých Budějovic s cca 15 minutovým zpoždením z Linzu. Ve stanici se připojují další vozy pro navýšení kapacity. Seděl jsem v kupé (jako obvykle kvůli mimořádnému řazení) najednou velká rána zezadu. Lidi v uličkách padali, vlakvedoucí pak po cca 30 minutách v hlášení oznámil, že to bude ještě nějakou dobu trvat kvůli vyšetřování DI. Poté jsme čekali na peróně na spoj z Prahy + měly se připojit 4 vagóny z jiné soupravy. Ale v času kolem popisované události došlo k poruše zabezpečovacího zařízení v Ševětíně. Takže soupravy IC a R do stanice nedorazily. Pak už to… Číst vice »
Až na to, že se na Drážní inspekci opravdu nečekalo, a málem to skončilo vážnou nehodu (když padali lidé, stačilo by 5 zraněných a pak bychom šetřili povinně se zákona). Kdyby se nic nestalo, vlak by stejně nejspíš nikam nejel.
Ale příspěvek o tom, že Drážní inspekce způsobila zpoždění EC, jste prostě musel.
Nebyla nehodou příčina onoho velkého zpoždění někde jinde?
Ve vlaku jsem byl taktéž, naštěstí v prvním vagoně, kde se většině akorat rozlilo kafe a popadaly veci ze stolu, ale nikdo neupadl. Z celého expresu nasledne museli vsichni odejit a vlak musel stat na miste z duvodu vysetrovani nehody, kdy se opravdu nekolik lidi poranilo v zadnich vagonech. Jak se muze stat, ze nejaky vul narazi velkou rychlosti do pripojovaciho vlaku opravdu netusim a doufam, ze za to bude nest nasledky.
Po přečtení mé první zprávy ještě jednou jsem si uvědomil, že to zní, jako bych chtěl vinit DI za zpoždění. Bylo to neuvážené. Omlouvám se a tohle tvrzení beru zpět.
Ano, přesně tak to vyznělo (vlak měl zpoždění kvůli tomu, že DI vyšetřovala, ne že se stálo, protože došlo ke srážce), proto jsem reagoval. Vážím si Vaší omluvy a beru ji. Díky. Z vás by si tu někteří diskutující měli vzít příklad.
Díky za podrobnosti Vám i J.K. V ČB jsem v 18h byl a cca ve čtvrt na sedm jsem měl odjezd – vzhledem ke zmíněnému času 18:28 odhaduji, že nešlo o dva posilové vozy přivěšené ihned po příjezdu EC334 do ČB, ale ještě o nějaké další?
Vážně kvůli vyšetřování Drážní inspekce?
Nejsem si vědom toho, že bychom zahájili vlastní šetření této nehody. A upřímně, kdyby ano, přijde Vám srážka vlaku a posunového dílu, která skončila 2 zraněnými, za bezvýznamnou událost? Co jste vlastně chtěl svým příspěvkem sdělit? Že se to jako vůbec nemá řešit?
Pokud bylo zranění zaviněno cizím zaviněním ( i nedbalostím jednáním ), měla by to šetřit PČR. Pokud někdo volal RZS, tak jim musel dát informace, jak je zranění došlo ( nějakým nárazem do vlaku ), tak mají dát automaticky info PČR.
Pane Kučero, tak jsem to vůbec nemyslel. O tom, že tam byli dva zranění jsem se nedoslechl. Píšu pouze o tom, co jsem se dozvěděl od vlakvedoucích. Samozřejmě, že mi to jako žádná bezvýznamná událost nepřipadá. To, kdy přijela DI a co tam řešila, mě už jako cestujícího v tu chvíli nezajímalo. Byla odstavená celá souprava, tím pádem by se lidé museli nacpat do jiné mířící z Prahy, což je v neděli oobrovský úkol. Řada cestujících to taky vzdala a jela až následující den. Sohrou událostí došlo zároveň k poruše v Ševtíně, takže by se cestující nikam ani nedostali. Nemám… Číst vice »
A už odpoledne jsme dostali s rychlíkem do Velenic půl hodiny zpoždění kvůli ježdění po jedné koleji !!!!!! Půl hodiny. Tzn. ujetí asi 30 cestujícím brněnského rychlíku ve Veselí nad Lužnicí směr ČB a Plzeň. Nikdo nic nehlásil, nikdo nic neřešil, žádná omluva nebo informace jak se dostat dál. Mimochodem, další přípoj na Kaplici mi jel o 4 hodiny později, ne jako všude jinde po hodině v taktu. I tak to funguje v jihočeském kraji (mimochodem, ten spěšňák ujíždí i podle jízdního řádu expresu od Prahy, není zde přípoj mezi těmito vlaky !!!!!!).
Přípoj na Kaplici o 4 hodiny později – myslíte vlak?
Po Sp v cca 18:15 jel Os v cca 21:20, pak pár minut po půlnoci ten velmi zpožděný EC a chvilku za ním ještě noční Os, čekající přes hodinu na doznění všeho toho zmatku od Ševětína. Situace to rozhodně nebyla standardní, ale 4 hodiny tu nikde nevidím.
Jinak ještě souhlas – stačí malá bouřka a vše stojí. Předloni večer to samé u Kralup směr Roztoky – tam jen deštík ani jsem nepostřehl že je bouřka a najednou průvodčí, že někde prasklo do ZZ, tak se nejede, samozřejmě že cca po půl hodině jsme se rozjeli, ale u vjezdu do Roztok to spadlo znovu –
Já tam shodou okolností v jednom vlaku do ČB (Linz) byl, docela komedie.Navic jsem měl odvézt do Čb děti ex a vratit se ještě bokem vlakem domů. Asi po půldruhé hodině jsem to vzdal a objednal z Soběslavi taxi k sobě domů i s dětmi. Jen nechápu tu organizaci provozu, že nějaký čas vedle zastavil R z Prahy, vědět že asi za dvacet minut odjede směr Veselí nad Lužnicí tak jsem a dětmi přelezl a možná se s dětmi dostal z Veselí domů bez útraty za taxi. Zrovna když průvodčí oznámil, že autobus není, koleje nejsou a já děti začal… Číst vice »
Normální stav na SŽ. Bouřka se jenom zasměje, jednou se prožene blesk nebem a SŽ je v prčicích. 😭😭😭😂😂😂
že by Low-cost přepěťové ochrany 😂😂😂
100 komentářů a nikdo ještě nezmínil Povolenky.Zajímavé.Pravěk?
Třeba proto, že byly zrušeny?
Povolenky byly na nemožnou komunikaci mezi výpravčími, tak tenhle problém by moc nevyřešily.
Na tomhle koridoru se zadne misto neda nejak slusne objet, takze porucha v jakemkoliv bode zastavi cely koridor. Vsechna zdvojeni ktera vznikaji naprimovanim trati se presto usilovne likviduji, jako loni usek u Votic a ted se ma zasypavat stara trat pred Budejovicemi az se postavi tunely. Aspon ze jim to doslo u Bezpravi kde se stara trat ma zachovat po vystavbe tunelu. Prece ta zdvojeni muzou byt uzitecna nejen pro objeti problemoveho mista ale i treba pro predjizdeni vlaku.
U Votic, hm. Tam kde se to křížilo nebo překrývalo by byly „kříže“ nebo přeložka kolem přeložky? Předjetí vlaku po staré delší a pomalejší trati, to mi přijde jako špatný vtip.
Ne ten pomalejsi vlak co je vepredu a chcete ho predjet poslete na tu delsi a pomalejsi trat.
A bude stát před úrovňovým křížením s tou novou tratí a zavazet oběma směrům na té nové dráze a čekat. Vážně není jednodušší vzít ho ve stanici bokem?
Je tady totiž ještě jedna možnost: Při návrhu nové trati počítat s nákresným jízdním řádem a postavit to podle něj.
A pokud tam pojedou neveřejně s 810, tak si počkají, jsou rušícím vlakem.
A na spojení takéhoto starého a nového úseku musíte postaviť odbočku, na ktorej je zabezpečovacie zariadenie, ktoré môže byť čoby elektronika náchylné na čo? No predsa na búrky…
To, že někde bouchne nějaký blesk a vyřadí provoz na mnoho hodin je sice smutné, ale za smutnější považuji to, že náhradní busová doprava až za 3 hodiny. Za mého mládí to trvalo půl hodiny, než smluvený autodopravce přistavil autobus. Tomu říkám pokrok 21. století. Jó v 19. století šel pokrok nahoru, ve 20. se to velmi zpomalilo až zastavilo, no a teď to má stejnej progres pokračující nastaveným tempem: hurá dolů.
pul hodiny muze trvat tak mozna nad za metro, na kterou se stahuji autobusy z beznych linek, ty komiku.
A víte že staří dědkové nadávali před 100 léty úplně stejně?
Půl hodiny? A kde?
Když se zadari a je dobrá konstalace, jinak spíš ne. Hlavně ne větší, než malé množství.
Samozřejmě to nebylo možné všude, ale jen tam, kde se přednosta staral a měl zajištěného na telefon nějakého místního busodopravce, kterému zavolal a ten hned vypravil bus, co měl pro tyto případy připraven (samozřejmě né apriori pro dráhu, ale hlavně pro své vlastní linky). Pak přišla změna, že vrcholné vedení přednostům tohle zakázalo a sami si s velkými busodopravci udělali smlouvy a tím se to rozbilo a od té doby se musí hodiny čekat, než přijede bus smluvního dopravce bůhvíodkud.
Teď mi kolega připoměl konkrétní případ z devadesátek, kdy za padlou M262 busák, co měl depo kousek od nádraží přistavil bus do 10 minut. Domovské depo okamžitě poslalo na trať náhradu a v půli trasy se s busem setkaly, lidi přelezli a bus se vrátil. Vlak měl na příjezdu do cílové stanice cca 20 minut zpoždění. Padlá M262 se hodila do manipuláku, kterej jí odvezl do domovského depa na druhém konci tratě. To byly ale doby, kdy všechno v provozu řídili lidi ve středním managementu (přednostové). Dnes když to řídí vrcholní manažéři, co nemaj o provozu ani ánunk, nejde bez… Číst vice »
Naskýtá se jizlivá otázka, jestli starou elektromechanika nebo mechaniku z dob císaře Ferdinanda taky vyřadila kde jaka bouřka….a jestli je ten domnělý pokrok opravdu pokrokem..
Investovat stamiliony a miliardy, abychom ve výsledku jeli o mnoho hodin dele, to je docela tristní…..
Jenže tu starou elektromechaniku by v dnešní době jaksi neměl kdo obsluhovat. SŽ se dlouhodobě potýká s podstavem a představa, že by sehnala do každé stanice 3 lidi je hodně naivní.
Další věc je, že když se sečtou intervaly křižování na těchhle vykopávkách, tak to v součtu stojí cestující během roku víc času než jedna bouřka s párhodinovým výpadkem.
To máte sice pravdu, ale jen do té doby, než si uvědomíte, jak se ten stav lidí snižoval: nebylo to přirozené snižování pracovníků, ale umělé až bych řekl násilné. Lidí je pořád víceméně stejně, což znamená, že když někde lidi ubydou, jinde musí přibýt a nepřijde mi, že by se díky ubývajícím lidem na dráze přeplňovaly hřbitovy. Zkrátka a dobře ti lidé z těch elektromechanik nezemřeli, jen se přelili jinam. A ono ani nejde o to, že zmizeli, protože ani to by nemusel být pro provoz takový problém. Hlavní problém je v tom, že SŽ(DC) vůbec nepočítá s nějakými náhradními… Číst vice »
Dřív bylo líp.
Taky se vám stává, že se nemůžete dovolat spojovatelce a ta vás pak špatně přepojí? Že by měl telefon jen jeden z 1000 lidí, protože polovodiče jsou buržoazní pavěda?
lide z elektromechanik se prelili do duchodu a na ty vase hrbitovy, kdyz uz to potrebujete tak hnusne rikat.
Ale místo nich se narodili noví lidé. Ano samozřejmě lidé umírají, ale zároveň se rodí noví. Nádražáci chodili do důchodu a místo nich už nikdo nový nepřišel, ale já si pamatuji na přelomu tisíciletí i největší exodus nádražáků z dráhy jinam: do kanclů nebo za volanty dodávek, busů a kamionů. Dnes máme v kancelářích a za volantem nevětší podíl pracovních sil za všech dob. Dřív největší podíl pracovníků byl na fyzických postech, dnes sedí nebo pobírají invalidku, protože máme ze životního stylu zničené zdraví a nejvíc psychiku. Lidé prostě nemocní být chtějí a největší modlou je tzv pasívní příjem, do… Číst vice »
Děda říkával: „Za peníze v Praze a ve Vídni dva.“ Takže je říkám, že ty lidi SŽ bez problémů sežene, jen musí mít trochu vstřícný přístup a hlavně zaplatit.
Na staré elektromechanice určitě zkušení a zdatní signalisté a výpravčí zvládli provézt daleko více vlaků.
Příklad za všechny – BRNO hl.n.
Inu jak si firma SŽDC napsala na svém webu … cituji: „Fascinující cesta rokem 2022“
na silnicích se nestávají poruchy nebo výpadky světel křižovatek? ty si komik vem si prášek.
Nevím proč bych si měl brát prášek, když cituji ofiko vyjádření firmy SŽDC viz web spravazeleznic.cz sekce „O nás“, která si vydělává provozem tratí. Resp. nevydělává, neboť aby své služby prodala dopravcům, tak firma SŽDC musela dopravcům dávat slevu cca 95%.
To víš jak? Myslíš že kdyby byly poplatky 20x dražší, tak pojede stejně množství vlaků?
Tohle je hluboká pravda (dokonce jsem Vám dal i palec nahoru), akorát by to chtělo rozebrat: 1) těch cca 95% platí jen pro osobní dopravu a to je proto, aby byly vlaky aspoň trochu konkurenceschopné k busům, co platí ještě směšnější poplatky za DC a to jen na vybraných silnicích. 2) Nákldaní doprava sice také platí méně za DC, než jsou „provozní náklady“, ale to jen proto, že SŽ hospodaří neskutečně nehospodárně a vše je předražené. Já takhle hospodařit na svých vlečkách, dávno bych zkrachoval. Ale SŽ má štědrého daňového poplatníka + dotace EU, tak holt proč by vše neměla… Číst vice »
Můžeme se tedy těšit, že 2023 bude ještě větší opičárna… ale ve výrazné oranžové barvě 😂😂😂
Tak hlavně máte jistotu, že se nesčuchnete s jiným vlakem, na který výpravčí nebo signalisti, případně všichni, zapomněli.
Všichni nadávají na porkrok, ale v rychlíku u Stéblové by nikdo z nich sedět nechtěl, přestože tam podle nich byly přesně ty správné technologie.
U Stéblové to nebyl rychlík, ale Os a MOs. A je fakt, že to byla obrovská tragédie..
Ano , asi na té skvěle zabezpečené trati s ETCS u Santiaga bych v tom vysokorychlostním vlaku sedět taky nechtěl….ehm
Vyrůstal jsem ve stanici s reléovkou. Jednou, občas dvakrát do roka se stalo, že se něco pos…lo. když vypadnul proud, okamžitě nabehli agregáty se zásobou paliva na 24h, ale většinou se do dvanácti hodin napájení obnovilo, takže se stále jezdilo, být omezeně. Pokud by teoreticky nikdo nedolil palivo a agregáty by se stoply, ještě tam byly záložní baterie a stanice i nadále by byť v omezenějsim režimu fungovala ještě nějaký čas dal. Věřím že i tady by se dalo jezdit, ale jeden člověk na stanici měl zůstat všude, už takhle by ušetřili na pracovní síle až až…
Buďte konkrétní. Já neznám ani jednu stanici s reléovkou, kde by byl současně dieselagregát + baterie.
Co vím, tak Pardubice. Centrála mezi nádražím a poštou a baterie v reléové místnosti
>Investovat stamiliony a miliardy, abychom ve výsledku jeli o mnoho hodin dele, to je docela tristní To ovšem nebude výsledek modernějších technologií, ale spíš výsledek českého šlendriánu. Byly přepěťové ochrany navrženy a provedeny správně? Kde došlo k chybě? Co můžeme udělat aby se neopakovala? Vzpomeňte si třeba na Bohumín před 7 lety, tam si zaskákala trakce po kabelech zabezpečovačky a bylo vymalováno. Nebo Roztoky před 13 lety, tam zase shořely baterie. Dálkovina řízená dispečerem je z pohledu operativního řízení mnohem efektivnější než trať s místním řízením výpravčími. Elektromechanika (nebo dokonce „klíčový průmysl“) je naprosto nevyhovující technologie, která ponechává na obsluhujících… Číst vice »
Tak samozrejme elektromechanika má tú svoju výhodu, že na jej obsluhu treba v zásade toľko isto ľudí, ako keby tam žiadne zabezpečovacie zariadenie nebolo, tudíž pri akejkoľvek poruche to dokážu vyjazdiť aj bez neho. Otázka znie, či by v prípade, že by sa na obsluhe 3+ ľudmi na smene v každej stanici dnes tá železnica rentovala a kde na to budú zháňať obsluhu…
Cestovani ma byt zabavne a take dobrodruzne. Nuda je kdyz se nic nedeje a vse jde podle jizdniho radu. Takhle cestujici maji historky k taborovym ohnum. Za me 10 bodu. Take si myslim ze ve vsech stanicich nadrazni restaurace jeste nezavreli.
Moje řeč. Ale jak to vysvětlit těm co preferují auto a dostávají osypky i bez zpoždění z pouhého přestupu po cestě? :'(
Trochu černej humor.
Ano, pod to se mohu podepsat. Teď jsem na půdě našel deník z mého dávného cestování vlakem po Balkáně, Asii a Africe, kde podle plánu nešlo nic a je to taková sranda, že přemýšlím o tom, že to vydám 🙂
Přestože je dálkové ovládání stanic příhodné dnešní době, tady se ukázala jeho nevýhoda.
Předpisy neumožňují nějakou provizorní organizaci provozu s degradováaným zabzař? Já nevím třeba udělat z toho „D3“ s dirigujicim dispečerem, nebo jízda po jedné koleji z Dynína až do Chotýčan jako „v mezistaničním oddílu“, nebo třeba žezlo… Přijde mi divné, že vypadne zabzař a neprojede ani MUVka. Dříve, když byla železnice zvyklá a důležitá i ve válečném stavu, se takové věci tuším uměly.
Dříve také bylo na každém nádraží dost lidí k tomu, aby zajistili alespoň ten minimální rozsah provozu (= pozamykání výhybek, odvratů, běhání s rozkazy, zjišťování celisvosti vlaků atp.). Dnes je tam v lepším případě placačka sám, v horším nikdo. V případě existence desky nouzových obsluh se stejně musí někdo fyzicky najít a dovézt na místo obsluhy. A to je docela problém, protože to nikdo dělat nechce.
Tak ty lidi plaťte 24/7, aby tam jednou za rok byli k dispozici.
A je to skutečně jen jednou za rok?
A čím to, že NARŮSTÁ celkový počet odborníků firmy SŽDC? Sice velmi mírně, ale narůstá.
Na každú robotu je nám treba špecialistou!
Nějak tu firmu SŽDC nemůžu najít..
A ono je důležitý název firmy, která monopolně podniká se státními kolejovými tratěmi?
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zakazuje-zkratku-sz-sama-ji-ale-v-dokumentech-pouziva-40458/
Copak 99% národa ví, co znamená název obdobné státní firmy = ČEPS, a.s.?
Nj, když nezvládáte ani napsat spávně název firmy, tak těžko můžete zvládat celé příspěvky.
No dobře, ale opravdu chcete válečný stav, aby železnice fungovala za bouřky lépe?
https://www.fronta.cz/utoky-hloubkaru-v-cechach-koncem-valky
Poněvadž tehdy byly jiné problémy, kvůli kterým se nejezdilo mnohem déle… Nic bych si neidealizoval.
Mínusáři by mi mohli vysvětlit, jak za méně než 3 hodiny z trati odstraní rozstřílenou parní lokomotivu s prasklým kotlem a poničeným pojezdem. Případně odstřelený most.
Když teda nesouhlasí s tím, že za války byly problémy větší.
Možná by bylo vhodnější se držet takříkajíc jádra příspěvku a nepolemizovat nad jedním konkrétním slovíčkem či obecně tím „válečným“ dovětkem.
To byste od Kocurka chtěl moc…
Já v Africe zažil vykolejený nákladní vlak na trati. Naběhlo cca 100 afroafričanů, převalili vykolejené vagony mimo trať a jelo se 🙂 Pravda, netrvalo to 3 hodiny, ale asi 8, než i následně opravili trať, ale to je jen detail.
D3 zrovna ne, ale dá se to samozřejmě pozamykat do rovna. Ovšem v drtivé většině případů taková operace trvá déle než obnovení normálního provozu, tak se do toho nikdo moc nepouští (kromě případů typu vyhořelý Bohumín, kde se asi nedalo čekat, že se za dvě hodiny bude normálně jezdit).
Proč vlastně pozamykat? Může se stát, že po naběhnutí zabzař se budou výhybky přestavovat?
Vy byste pustil vlak přes výhybku o jejíž poloze nic nevíte? Tedy nevíte ani, jestli vůbec dosáhla koncové polohy?
No muselo by se to do předpisů napsat pořádně. Pokud byl těsně před výpadkem daný požadavel na přestavění, a před fialovou smrtí už nestihla zezelenat, tak výpravčí samozřejmě o té výhybce toho moc neví.
Předpisy bobtnají, počet stránek stoupá, ale často se nedá stáhnout vlak z trati do stanice ani když fíra vidí.
Co je schopna udržet moje mdlá paměť , tak v D1 byl odstavec ,, provoz za nemožného dorozumnění,, . Jednalo se o použití ,, rozkazů ,, na barevných papírech , vždy jedna barva pro jeden směr jízdy. V době gsm asi překonaná technologie , ale počítám že největší problém bude s personálním obsazením stanice.
Ano, říkalo se tomu povolenky (v podstatě žezla). Tohle byl ale úplně nejposlednější způsob, jak zajistit dopravu a za své dlouhé provozní praxe jsem nikdy nezažil, že by se to použilo. K tomu nejhoršímu nikdy nedošlo.
A jak CD nasledne zajistili nahradni dopravu do cilovych stanic v regionech? A jake obcerstveni zajistili cestujicim?
A proč by měly zajišťovat občerstvení ?
Třeba proto, že to sami inzerují?
„V případě zpoždění při příjezdu nebo odjezdu vlaku o více než 1 hodinu vám ČD poskytnou občerstvení v množství odpovídající čekací době, pokud je ve vlaku nebo ve stanici k dispozici nebo jestliže může být za přiměřených okolností dodáno.“
Jednou z proveditelných forem je i poukaz.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Protoze se i podle zakona maji postarat. Bohuzel CD jsou totalni statni firma k nicemu jako Ceska posta. Nikomu chybet nebude. A CSA to same 🙂
Přijde mi, že Sevetin je tím nějaký zaklety. Snad po každé bouřce tam vypadne zabezpečovací zařízení. Není to poprvé, tohle se opakuje už hodně let. Sám jsem toto zažil před cca 10 lety
Což vyvolává otázku, jaké tam bylo zabezpečovací zařízení tehdy, před 10 léty, jelikož přestavba Ševětína začala až v roce 2018
https://www.koridory.cz/v-cervenci-zacne-modernizace-trati-ze-sevetina-do-dynina/
Číslicová releovka.
Možná je na kopci
Není, naopak je pod kopcem. A trať je ještě pod obcí.
…a to je přesně ono… zabezpečovací zařízení které nemá zjevně záložní řešení pro případ bouřky, technik Správy železnic který dorazí na místo hodinu a půl po události… pak mají ty vlaky nějak fungovat.
No, asi nemají. Buď ideál 22. století, nebo nic. Totiž – auta.
no, ten technik tam taky asi jinak než autem nedorazí …. když vlaky nejezdí 🙂
Otázkou je, zda mu to má trvat tak dlouho z nějakého vzdáleného ústředí, ne zda má jet autem či drezínou. Problém je, že pak lidé zvolí rovnou auta, a na nějaký vlak se zvysoka – pousmějí.
No jestli tam jede hodinu a půl, tak to je dost pomalé. Z ČB je to 20 minut autem.
Otázka spíš je, kde jsou technici rozmístěni ( jakou mají oblast na starost ) a odkud zrovna jel a jaký byl provoz. A další věc je příčina výpadku a aby se to již neopakovalo.
Takže Správa… nespravuje. Neznám místní poměry, ale 3h je na Zabzař dost.
Je to bohužel i zde stejné – akutně chybí udržující zaměstnanci. Výsledkem je, že jeden člověk drží pohotovost pro čtvrt republiky. Svého času slibovala Správa železnic pohotovostní servisní zásah do 30 minut, tady vidíte jak je to už dávno vzdáleno skutečnosti …
Je to ještě horší, dnes už pomalu každý systémový specialista u SŽ má svého Kodiaqa i k soukromým jízdám. Obyčejný údržbář musí svého vedoucího doslova prosit, aby mohl jet služebním autem a to i na poruchu.
Jojo, na odboru máme na 45 lidí vč. vedoucích a ředitele jednoho Kodiaqa. Vlastně starou Octavku. Takhle si tu chrochtáme.
Tak to máte vedoucího pěkného poseroutku. Tady už je to standard. Sekretářka vedoucího chudinka dostala elektrickou Konu.
A kdy? V Braníku po 22. hodině vykřižování dvou večerních osobních vlaků, náklady dávno převedeny na silnici… S poruchou techniky záležitost celé jedné hodiny. Jo, moderní železnice.
Co třeba 171, tam je ještě ráj elektromechanik a v Zadní Třebani dokonce ústřední přístroj. To za výkřik techniky nepovažuji.
A dodnes to fachčí i západní expresy to dává-:)
Ano, technika zlynčovat a propustit….chudáka.
Dnes by ta Paříž byla zajímavá…
Žádná Paříž by nebyla, autor článku by prostě jen odešel domů. Horší to mají děcka (spíše jejich rodiče), co jedou dnes na internáty nebo koleje.
Je opravdu velmi smutné, že jedna banální bouřka dokáže způsobit naprosto fatální přerušení provozu. U jiného druhy dopravy si takovouhle zranitelnost nedokážu představit.
Zima/sněhová kalamita?
Ano, pamatujeme, a jedné trati se 2 týdny nejezdilo, protože sníh ze zářezů odstraňovali bagrem, na frézu ho bylo moc.
No nevím, není to tak dávno, co jsem šel před šestou na S7, ale protože nad ránem nasněžilo, zachraňovala to (zase) 244. První Os se dohrkal snad za hodinu a půl.
Např. na tom samém úseku v noci na 6. 12. 2022, kdy silnice byly sjízdné už časně dopoledne, zato u vlaků trvalo obnovení provozu o několik hodin déle a i potom se řetězilo zpoždění? 🙂
A jinak teda zrovna v tomto případě ta silnice železnici zachraňuje pomocí NAD. Ale někdo si do ní musí kopnout, že při sněhové kalamitě by stála…
Ale některé silnice také ‚stojí‘ každou chvíli. Ani do nich není potřeba kopat. Závislost na silnicích si děláme sami; otázkou je, nakolik je to dobře.
Vzhledem k tomu, že silnici používají jednotky integrovaného záchranného systému tak je to dobře. Železnice musí být efektivvní (čas, trasa, cena) což je obecně v ČR problém z důvodu velké hustoty železniční sítě, většinou zastaralého trasování pocházejícího z 19. století a nereflektující dopravní proudy a jejich změny v průběhu let).
A pak se neustále mluví o přesunu nákladu na železnici a zjistíme, že není kapacita tratí.
Přihodím ještě jeden druh dopravy, potrubí 🙂
Jenže až na to (v roce 2002) nešťastné Metro je potrubí výhradně pro přepravu vody, ne lidí.
Jdi už spát Kocure, tvůj chorý mozek je už zřejmě dost přehřátý když tu bleje takový blitky.
On snad při bouřkách vodovod běžně praská? Nebo se doprava pitné vody potrubím nepočítá mezi dopravu?
Pražské metro je hlavně *dráha.*
Že tam dp má pár nájemníků s kabely nebo trubkami bych tak moc nepočítal. Jo potrubni pošta na lidi(hyperloop) by šla.
Bohužel ukázka větší náchylnosti železnice oproti silnici na tyto problémy. 🙁
A stalo se tak v části dne, kdy v některých (i když asi spíše těch menšinových) relacích se lidé do noci nedostali do cíle.
Myslim, ze problem je hlavne setreni na nespravnych mistech, byrokraticky aparat v Praze praska ve svech a vsechny uspory jdou na hlavu rizeni provozu, zaloh, atd….
Akorát to není fyzikální vlastnost. Silnice = chce se, železnice = nechce se (státu). Kdyby aspoň měli hierarchii – páteřní železnice a vedlejší silnice zprovoznit jako první. Jenže to ne. Jen dálnice, pak možná „korytóry“.
Bohužel ledacos je fyzikální vlastností: – Blesk udeří do semaforů na silnici = na příslušné křižovatce se jezdí „podle značek“, případně provoz řídí policista. Blesk udeří do zab. zař. na železnici = provoz až na několik hodin přerušen. – Strom spadne na silnici = přinejmenším osobní auta se před překážkou zvládnou otočit a mohou jet jinudy. Strom spadne na trať = nutno čekat na pracovníky údržby, v případě elektrizovaných tratí komplikace v podobě poškozeného trakčního vedení. – Nastal problém na železnici o 100 – 200 km dále, ale z této vzdálenosti jezdí přímé spoje přes „moji“ stanici = zpožděny jsou… Číst vice »
Vlaky jezdit na dohled a pořešeno, pokud se jedná o dvoukolejný koridor…
1) Tramvaje na normálních křižovatkách umí jezdit podle značek.
Auta by bez liniového řízení neměly projíždět tunel, případně s nějakým omezením (rozestupy, rychlost).
2) Částečně věc předpisů. (Z trati bez elektrifikace by uměl strom odklidit blízký dobrovolný hasič, nebuselo by se čekat na hasiče SŽ. A z elektrifikované trati to taky umí několik profi hasičů.
3) Otázka individuální versus hromadná (autobus se taky může zasekat v místě před mou nástupní zastávkou) a pak částečně i dispečerský aparát.
A k tomu vysoké zpoždění vlaku Linz-Praha kvůli vyšetřování drážní inspekce poté, co připojovaná souprava náhradních vagónů narazila ve vysoké rychlosti do vlakové soupravy. Chudák ta paní, které spadl kufr na hlavu…
Byly by konkrétnější informace, u kterého vlaku a kde k tomuto došlo?
EC 334, České Budějovice, 2. SK, 18.28 hodin
EC 334, příjezd do Českých Budějovic s cca 15 minutovým zpoždením z Linzu. Ve stanici se připojují další vozy pro navýšení kapacity. Seděl jsem v kupé (jako obvykle kvůli mimořádnému řazení) najednou velká rána zezadu. Lidi v uličkách padali, vlakvedoucí pak po cca 30 minutách v hlášení oznámil, že to bude ještě nějakou dobu trvat kvůli vyšetřování DI. Poté jsme čekali na peróně na spoj z Prahy + měly se připojit 4 vagóny z jiné soupravy. Ale v času kolem popisované události došlo k poruše zabezpečovacího zařízení v Ševětíně. Takže soupravy IC a R do stanice nedorazily. Pak už to… Číst vice »
Až na to, že se na Drážní inspekci opravdu nečekalo, a málem to skončilo vážnou nehodu (když padali lidé, stačilo by 5 zraněných a pak bychom šetřili povinně se zákona). Kdyby se nic nestalo, vlak by stejně nejspíš nikam nejel.
Ale příspěvek o tom, že Drážní inspekce způsobila zpoždění EC, jste prostě musel.
Nebyla nehodou příčina onoho velkého zpoždění někde jinde?
Ve vlaku jsem byl taktéž, naštěstí v prvním vagoně, kde se většině akorat rozlilo kafe a popadaly veci ze stolu, ale nikdo neupadl. Z celého expresu nasledne museli vsichni odejit a vlak musel stat na miste z duvodu vysetrovani nehody, kdy se opravdu nekolik lidi poranilo v zadnich vagonech. Jak se muze stat, ze nejaky vul narazi velkou rychlosti do pripojovaciho vlaku opravdu netusim a doufam, ze za to bude nest nasledky.
Po přečtení mé zprávy ještě jednou mi došlo, že to zní jako
Po přečtení mé první zprávy ještě jednou jsem si uvědomil, že to zní, jako bych chtěl vinit DI za zpoždění. Bylo to neuvážené. Omlouvám se a tohle tvrzení beru zpět.
Ano, přesně tak to vyznělo (vlak měl zpoždění kvůli tomu, že DI vyšetřovala, ne že se stálo, protože došlo ke srážce), proto jsem reagoval. Vážím si Vaší omluvy a beru ji. Díky. Z vás by si tu někteří diskutující měli vzít příklad.
Díky za podrobnosti Vám i J.K. V ČB jsem v 18h byl a cca ve čtvrt na sedm jsem měl odjezd – vzhledem ke zmíněnému času 18:28 odhaduji, že nešlo o dva posilové vozy přivěšené ihned po příjezdu EC334 do ČB, ale ještě o nějaké další?
Vážně kvůli vyšetřování Drážní inspekce?
Nejsem si vědom toho, že bychom zahájili vlastní šetření této nehody. A upřímně, kdyby ano, přijde Vám srážka vlaku a posunového dílu, která skončila 2 zraněnými, za bezvýznamnou událost? Co jste vlastně chtěl svým příspěvkem sdělit? Že se to jako vůbec nemá řešit?
No právě, ta zraněná cestující znamená, že ikdyby byla škoda do 100 000 Kč, tak by policii někdo volat musel, stát se srážka na silnici.
Pokud bylo zranění zaviněno cizím zaviněním ( i nedbalostím jednáním ), měla by to šetřit PČR. Pokud někdo volal RZS, tak jim musel dát informace, jak je zranění došlo ( nějakým nárazem do vlaku ), tak mají dát automaticky info PČR.
Pane Kučero, tak jsem to vůbec nemyslel. O tom, že tam byli dva zranění jsem se nedoslechl. Píšu pouze o tom, co jsem se dozvěděl od vlakvedoucích. Samozřejmě, že mi to jako žádná bezvýznamná událost nepřipadá. To, kdy přijela DI a co tam řešila, mě už jako cestujícího v tu chvíli nezajímalo. Byla odstavená celá souprava, tím pádem by se lidé museli nacpat do jiné mířící z Prahy, což je v neděli oobrovský úkol. Řada cestujících to taky vzdala a jela až následující den. Sohrou událostí došlo zároveň k poruše v Ševtíně, takže by se cestující nikam ani nedostali. Nemám… Číst vice »
Tak kvůli vyšetřování nebo kvůli tomu, že do soupravy něco narazilo???
A už odpoledne jsme dostali s rychlíkem do Velenic půl hodiny zpoždění kvůli ježdění po jedné koleji !!!!!! Půl hodiny. Tzn. ujetí asi 30 cestujícím brněnského rychlíku ve Veselí nad Lužnicí směr ČB a Plzeň. Nikdo nic nehlásil, nikdo nic neřešil, žádná omluva nebo informace jak se dostat dál. Mimochodem, další přípoj na Kaplici mi jel o 4 hodiny později, ne jako všude jinde po hodině v taktu. I tak to funguje v jihočeském kraji (mimochodem, ten spěšňák ujíždí i podle jízdního řádu expresu od Prahy, není zde přípoj mezi těmito vlaky !!!!!!).
Přípoj na Kaplici o 4 hodiny později – myslíte vlak?
Po Sp v cca 18:15 jel Os v cca 21:20, pak pár minut po půlnoci ten velmi zpožděný EC a chvilku za ním ještě noční Os, čekající přes hodinu na doznění všeho toho zmatku od Ševětína. Situace to rozhodně nebyla standardní, ale 4 hodiny tu nikde nevidím.
Času Dost
Dobrá správa