LOT 3a leaderboard

Na jedno místo šedesát zájemců. Start Eurowings v Praze láká nezvykle mnoho pilotů a letušek

Airbus A320 společnosti Eurowings v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A320 společnosti Eurowings v Praze. Foto: Letiště Praha

Nepřicházíme to do Prahy jen zkusit, tvrdí německý dopravce ze skupiny Lufthansa.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
letacek

Kde je ted ta hromada samozvanych odborniku co tu jeste nedavno psala zarucene informace, ze z Prahy nikdo letat nepujde a Smart je nenahraditelny?

Y.K.

Letáčku, ale v Praze vždy působila halda aerolinek a Smartwings nikdo nenahrazuje. Spíše zůstalo místo po ČSA, ale i jiných co osekali frekvence při covidu.

RHood

Halda ? Tak to by jsem netvrdil.

Grammar nazi

1. bych
2. před otazník nepatří mezery.

hannyBunny

EuroWings uz obchazi cestovki kancelare a posilal nam letovy rad na SUMMER 2022 a musim uznat ze tu pujde tezce po krku SmartWings 🙂 samozrejme prvni leto neobsadi vsechny destinace, ale pujde do Recka, Portugalska i Spanelska 🙂

Jana

To je jen dobre, konkurence je prospesna vsem

Y.K.

Tak jen v Řecku jsou desítky destinací, nechcete být konkrětnější? Určitě vy to bylo zajímavé a zalepilo rozpor mezi velikostí báze a ambicí jít po krku Smartwings. 🙂 Zatím to nevypadá, že by v Praze chtěli mít desítky letadel.

poletucha15

Zajem je jednoduse takovy, protoze se Smartwings chova ke svym zamestnancum jako prase. A porad to ty firme nedochazi. Piloty nechala dva roky na neplacenym volnu bez jakychkoliv prijmu a pasivni natlak na lidi aby delali co firma chce nebo uz si u nich zavrou dvere.

RHood

No tak ale, to přece nemůže být pravda. Viď se jedná o moderní středoevropskou leteckou společnost. a na webových stránkách QS je v sekci O nás/ Naši zaměstnanci pouze komentář, který se týká letového personálu, jiní zaměstnanci na jiných pozicích v té společnosti neexistují. No.

RHood

Teď máte velkou šanci, ta šance je ministryně Maláčová a mladý Stropnický. Možná by to za pokus stálo.

Pepa

No hlásí se tam piloti od ČSA kteří na neplaceném volnu nebyli a maji papiry na Airbus. U SW se teď piloti točí. Aktuálně si nějak nevybavuju že by někdo byl celé dva roky mimo

poletucha15

no nevim jak moc velkej mate prehled, nicmene tech kluku co sedi na zemi dva roky jsou desitky… 😉 v podstate kazdej kdo nebyl ve firme aspon tri roky predtim sedi na zadku do ted.

Dokonce se par expertu z CSA dokazalo sikovne uklidit i do SW, a do ted si v pohode litaj.

Vladka aspol by se mohli nekdy podivat do zrcadla, protoze EW jim ho ted dost mozna (snad) i nastavi.

Dorota

To, že se Smartwings chová ke svým zaměstnancům jako prase na všech pozicích je ovšem zásluha ředitelů a vedoucích jednotlivých oddělení, kteří díky covidu mohli ještě více vystupňovali své nekvalifikované požadavky na podřízené. Ti se báli cokoliv říci, aby neletěli a mohli aspoň sedět doma na 60%. Je to ostuda v letectví kam až to dotáhli ve firemní kultuře.

RHood

Firemní kultura (etický kodex) a stejný přístup k zaměstnancům bez rozdílu této největší české letecké společnosti nic neříká.

RHood

Ne, to je pouze a pouze zásluha majitele a výkonného manažera v jedné osobě. Ten zbytek manager-ů je jenom a jenom kompars.

Já, kdo jiný

Proto bych Vám ze srdce přâl, aby Vám to klaplo jinde.

Mat

Strašně by mě zajímalo, pro koho je ten Zagreb 1x týdně. Vůbec vybírali zvláštně, vstupují na spoustu destinací, kde už je velká konkurence. Milán, Barcelona i Malaga nebo Kodaň jsou úplně zbytečné linky. Kdyby radši začali Porto, to hodně chybí.

StonyCaz

Aspon tu neni tolik cechu:)

LiborV

Čechů jsem v červenci potkal v Portu relativně mnoho. Přes Zurich s námi letělo Čechů kolem 40 (a to lze letět z Prahy do Porta přes Zurich nebo Ženevu 3 různými lety). Letos v květnu to stálo méně než u Čechů cenově oblíbená cesta přes Amsterdam. Když se létá ze Švýcarska do Porta 3x denně (80% cestujících na let do Porta přestupovalo, bylo plno) neuživil by se let z Prahy do Porta 3x týdně? I když je pravda, že jsme letěli do Porta s finskou filharmonií a zpět se srbskou reprezentací v házené, což nemusí být tipičtí cestující těchto linek.

Jenda

Přesně… Je mi záhadou, že ještě nikdy nikdo nezkusil Porto, ale i jiné Portugalsko (Faro, Funchal), na letištích v sousedních zemích jsou to extrémně populární destinace. Odsud odjakživa jedině s QS za pálku, za jakou se dá s jinými dopravci letět do Kuala Lumpur, anebo s přestupem.

RHood

Porto jste s ČSA nikdy neletěl ? Tak jste asi něco promeškal, tak teď je to vlastně již v kontextu ČSA jedno.

Jenda

Jednou jsem málem letěl, to už je snad 6 let, ale jednosměrná byla za 5k, bez bagáže a bez servisu. Tak jsem to nakonec vzal s TAPem do Lisabonu za 2k a do Porta jsem dojel portugalským Pendolinem.

Anonymus

Jakmile Šimáně převzal ČSA, tak Porto a Lisabon ČSA přestalo létat. Prostě nerentabilní.

RHood

Jaký je trafic mezi PRG a OPO.

Vejblitek

Doufejme, že to zatřese s bohorovností jisté vekslácké letecké společnosti 🙂

čecháček

Zřejmě další hřebíček do rakve smártu…

Y.K.

To jste vyvodil jak?

z článku: “Eurowings se minimálně zatím nechystají vstoupit do charterové dopravy”

RHood

„Bavíme se také o velmi atraktivním trhu pro cestovní ruch, jak z pohledu incomingu, tak outgoingu,“ dodal Bischof.“ Začne to skupinovým byznysem a dál se to může rozvinou, i když si myslím, že CHT přeprava u Eurowings bude spíše výjimečnost. Ale pro ty skupiny je to rozhodně přínos.

Y.K.

Ovšem prodávat cestovkám letenky na smlouvu je úplně něco jiného a děje se to neustále, nic co by šlapalo do charterového zelí smartwings.

Přínos je každá konkurence, ale nějak mi unikají ty výkřiky o konci SW.

RHood

Ale viď samotné QS proklamuje, že létá sezónní pravidelné linky, nikoliv charterové lety. Potom také majitel tvrdí, že jsou součástí dopravní obslužnosti státu, což charterová přeprava rozhodně není. Tak teď nevím. Ale vy jste matador nebo matadorka a rozhodně nám to vysvětlíte.

Y.K.

Nevím co tím myslíte. Nejsem žádný matador, zajímá mě čistě logické zdůvodnění tvrzení o konci Smartwings.

Nevím proč vás už rok tak baví operovat s PR slovíčkařením. Má to nějaký vliv na to, že hlavním byznysem SW jsou chartery? Má pro ně vyčleněné pravidelně linky (neprodává ad hoc pronájmy)? Má. Dokonce tam i pár sedadel prodávají individuálním cestujícím, i když za dost vysoké ceny, což souvisí s předešlým a nízkou konkurencí na většině destinací SW.

Fakt mě čistě zajímá jen zdůvodnění tvrzení o blízkém konci.

Kluk z Pankráce

Linka do Barcelony je fajn. Vřele doporučuji všem strávit zde aspoň jeden víkend.