Na Hradecku hrozí kolaps autobusových linek, dopravci vypověděli smlouvy

Autobus SOR společnosti CDS Náchod. Foto: CDSAutobus SOR společnosti CDS Náchod. Foto: CDS

Královéhradecký kraj musí řešit akutní problém se zajištěním autobusové dopravy. Dopravci totiž kraji hromadně vypověděli smlouvu k 31. březnu. Od

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

To je super ty soutěže, takže když jsou v zisku, vše je ok. Ale jak mile podstřelí cenu, tak smlouvu prostě vypoví a nazdar? Dobrý systém..

Gogo

Ono u těch autobusů je to trošku složitější, když počítáte že řidičům budete platit 70 Kč na hodinu a s touto sumou podáte nabídku, a pak vám v průběhu smlouvy někdo cizí (stát) nařídí že musíte platit 130 Kč tak se logicky obrátíte na toho kdo vám platí aby navýšil úhradu, ten ale řekne že vám nic nedá protože s vámi má platnou smlouvu a pak máte dvě možnosti, buď to budete dotovat ze svého, což nikdo logicky dělat nebude, nebo prostě logicky smlouvu vypovědět.

Roman

Tak počítat s tím že někdo bude řídit autobus za 70 na hodinu v roce 2019 a dal několik let je nebetycne tupá naivita..

železničář v důchodu

Já bych řekl, že to bylo trochu jinak: ta hodinová sazba byla vyšší, ale šlo hlavně o to, že do (plně) placeného výkonu se počítal jen skutečný výkon řízení vozidla + minimální přípravná a odstavná doba a vše ostatní byly maximálně nějaké hodně špatně placené pohotovosti nebo zcela neplacené přestávky v práci nezapočítávané ani do délky směny, takže za třeba 16 hodin „v práci“ byli řidiči placeni jen jako za například osmihodinovou směnu a ještě navíc sazbou „nic moc“ – takže se nelze divit, že to těm řidičům vadilo. Po protestech řidičů se asi jednak zvýšily hodinové platové sazby, ale… Číst vice »

Roman Svačina

By mě docela zajimal ten seznam dopravců co vypověděli smlouvy. Zda je tam i ta „dopravní laboratoř“ pro OREDO z Rychnova nad.K. co je v rukou pana Bárty. Radiobusy ve veřejné dopravě skončili…

petr.r

když jede současně autobus a vlak, tak kraj má dát dotace jen na vlak a když jede z bodu x přes bod Y deset autobusů a potom jedou každý jinde, tak proč do bodu Y nejede jenom třeba větší autobus. Znám aji bod Y kde jezdí z bodu X vlak…..

Milan

Jak přesně váš příspěvek souvisí s tématem?

Tronda

Třeba s tím, že královéhradecký kraj hospodaří neefektivně, někde jede vlak v souběhu s busem a jinde jakékoliv VHD spojení chybí, oblast Ireda je tím pověstná. Např. z Trutnova do Svobody jede často vlak spolu s busem, nebo jedou dva busy krátce za sebou, aby pak skoro dvě hodiny nejelo nic. Naproti tomu do Albeřic v Krkonoších VHD zamázli úplně a kraj jako zřizovatele Ireda to vůbec nezajímá, i když je tam dodnes autobusové obratiště. Logicky pak špatné hospodaření vede k situacím popisovaným v článku.

Milan

A jakou formu veřejné dopravy byste si představoval pro 45 obyvatel (Horní + Dolní Albeřice dohromady, zdroj ČSÚ 2011, novější není)? Kdo jde bydlet na venkov, musí počítat, že je v některých ohledech kvalita života horší (auto nutností), na druhou stranu je to vyváženo božským klidem a blízkostí přírody.

P.S.: Bydlím na venkově, mám auto a především chápu, proč k nám autobus nejezdí.

Tronda

Minimálně tam může zajet nějaký z těch souběžných busů jedoucích v souběhu s vlakem Svoboda – Trutnova, nestálo by to navíc ani korunu. Třeba po druhé hodině jede bus ve 14.09, vlak ve 14.10, další bus 14.23 a ve 14.28 další (dálkový, ale placený Iredem). Toto je zjevné rozhazování i bez jednoho z těch dvou místních zde bude dostatečná obslužnost. Albrechtice jsou jen jeden příklad vesnic ve Východních Čechách z mnoha, kam se Iredo vykašlalo na ZDO, kterou má mít každá vesnice zajištěnou.

Jan Tichavský

Nějak mit o nesedí:
„Dopravci totiž kraji hromadně vypověděli smlouvu k 31. březnu.“
„Kraj si výpadek spojů nepřipouští, do konce dubna chce mít s firmami nové smlouvy.“

Neměli by to mít náhodou konce března? Ale že by teď hrozil kolaps, to zas ne, mají na to přece dva měsíce.

svojsin

Můj odhad je, že se KU domluví na smlouvách (za větší prachy, pochop.) kterýma se překlene čas, než vyjedou vítězové new VŘ a že se žádná katastrofa konat nebude….

železničář v důchodu

Pochopitelně – ale „bulvár“ přece potřebuje titulek, který zaujme …

noerf

No vzhledem k tomu, že jezdí za cenu okolo 30 Kč/km a nově dopravci v některých krajích jezdí i za 50 Kč/km, tak proč by si neřekli o zvýšení.
Druhá otázka je, kolik spojů by šlo obsluhovat bez objednávky kraje a s jakým vozovým parkem.

Milan

Rovněž bych z toho nedělal kovbojku. Horší by přece bylo, kdyby se zjistilo, že nějaký šikovný úředník připravil smlouvy tak, že jsou nevypověditelné. Uzavřou se nové smlouvy a pojedeme dál.