Na hlavní tah do Liberce a Jablonce se vrací velké omezení, potrvá do konce roku

Stav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSDStav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSD

Na křižovatce začnou s bouráním původního mostu.

Po zhruba dvou měsících se vrací velké dopravní omezení na stavbu křižovatky Rádelský mlýn. Od dnešního dne je provoz na silnici I/35 mezi Turnovem a Libercem v tomto úseku opět sveden do režimu 1+1.

Důvodem je obnovení hlavních stavebních prací na aktuálně největší silniční investiční akci v Libereckém kraji. „Doprava v režimu 1+1 zůstane většinu stavební sezóny,“ uvedla mluvčí Eurovia CS Iveta Štočková. Stavba křižovatky začala loni v březnu, vyjde na 401 milionů korun. Stavbu zajišťuje konsorcium Eurovia CS, SaM a Integra.

Od prosince se provoz vrátil do režimu 2+2, odbočka na Jablonec nad Nisou zůstala nadále uzavřená. Kraj i kvůli zimě omezil provoz na některých přilehlých silnicích, kde si řidiči zkracovali cestu.

Přes zimní období pokračovaly na stavbě dílčí práce na kanalizačních objektech na křižovatkových větvích. „Nyní budou zahájeny bourací práce na původním mostním objektu, frézování a odstraňování konstrukčních vrstev komunikace na hlavní trase I/35 ve směru Turnov – Liberec a části připojovacích větví. Během měsíce března pak dojde k rozběhu stavebních prací na většině zbývajících objektů stavby – především na uzlu hlavního mostního objektu ve směru na Jablonec nad Nisou a silničního mostu nad komunikací I/65,“ dodala Štočková.

Dokončení do prosince

V závěrečné fázi bude docházet v rámci hlavní trasy k lokálním omezením s převedením provozu na nové obousměrné trase pro dokončení zabezpečovacích prvků, dopravního značení a systému automatického postřiku solankou. Předpokládané dokončení prací je v polovině prosince 2021 se spuštěním veškerého provozu po nových komunikacích I/35 a I/65.

„Při průjezdu stavbou prosíme řidiče o dodržování stanovených dopravních opatření. Plynulý provoz v omezení zajistí plynulý průjezd místem, kontinuální zásobování stavby a především bezpečnost jak řidičů, tak i pracovníků na stavbě,“ dodala Štočková.

Křižovatku Rádelský mlýn postavili počátkem 70. let. Původně šlo o křížení silnice I. třídy se silnicí II. třídy, dnes je rušné křížení součástí mezinárodní silnice E442. Podle posledního sčítání projede po silnici I/35 v tomto místě denně přes 33 000 aut a po silnici I/65 více než 12 350 automobilů za den. Hlavním cílem přestavby je zvýšení bezpečnosti a odbourání úrovňového křížení, kde se stávaly dopravní nehody. Z nynější dvouúrovňové se stane třípatrová mimoúrovňová křižovatka.

Plánek budoucí podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSD

Plánek budoucí podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSD

Tagy I/35 Rádelský mlýn Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
9 komentářů