umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Silnice

Na hlavní tah do Liberce a Jablonce se vrací velké omezení, potrvá do konce roku

Stav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSD
Stav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSD
Na křižovatce začnou s bouráním původního mostu.

Po zhruba dvou měsících se vrací velké dopravní omezení na stavbu křižovatky Rádelský mlýn. Od dnešního dne je provoz na silnici I/35 mezi Turnovem a Libercem v tomto úseku opět sveden do režimu 1+1.

Důvodem je obnovení hlavních stavebních prací na aktuálně největší silniční investiční akci v Libereckém kraji. „Doprava v režimu 1+1 zůstane většinu stavební sezóny,“ uvedla mluvčí Eurovia CS Iveta Štočková. Stavba křižovatky začala loni v březnu, vyjde na 401 milionů korun. Stavbu zajišťuje konsorcium Eurovia CS, SaM a Integra.

Od prosince se provoz vrátil do režimu 2+2, odbočka na Jablonec nad Nisou zůstala nadále uzavřená. Kraj i kvůli zimě omezil provoz na některých přilehlých silnicích, kde si řidiči zkracovali cestu.

Přes zimní období pokračovaly na stavbě dílčí práce na kanalizačních objektech na křižovatkových větvích. „Nyní budou zahájeny bourací práce na původním mostním objektu, frézování a odstraňování konstrukčních vrstev komunikace na hlavní trase I/35 ve směru Turnov – Liberec a části připojovacích větví. Během měsíce března pak dojde k rozběhu stavebních prací na většině zbývajících objektů stavby – především na uzlu hlavního mostního objektu ve směru na Jablonec nad Nisou a silničního mostu nad komunikací I/65,“ dodala Štočková.

Dokončení do prosince

V závěrečné fázi bude docházet v rámci hlavní trasy k lokálním omezením s převedením provozu na nové obousměrné trase pro dokončení zabezpečovacích prvků, dopravního značení a systému automatického postřiku solankou. Předpokládané dokončení prací je v polovině prosince 2021 se spuštěním veškerého provozu po nových komunikacích I/35 a I/65.

„Při průjezdu stavbou prosíme řidiče o dodržování stanovených dopravních opatření. Plynulý provoz v omezení zajistí plynulý průjezd místem, kontinuální zásobování stavby a především bezpečnost jak řidičů, tak i pracovníků na stavbě,“ dodala Štočková.

Křižovatku Rádelský mlýn postavili počátkem 70. let. Původně šlo o křížení silnice I. třídy se silnicí II. třídy, dnes je rušné křížení součástí mezinárodní silnice E442. Podle posledního sčítání projede po silnici I/35 v tomto místě denně přes 33 000 aut a po silnici I/65 více než 12 350 automobilů za den. Hlavním cílem přestavby je zvýšení bezpečnosti a odbourání úrovňového křížení, kde se stávaly dopravní nehody. Z nynější dvouúrovňové se stane třípatrová mimoúrovňová křižovatka.

Plánek budoucí podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSD
Plánek budoucí podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSD
Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jako do sudu

moc se netěšte, až bude mít tahle I/35 LBC – Turnov dálniční parametry, předpokládám, že budou i dálniční poplatky

ukulele

Stejně to po otevření budou do dvou let frézovat a dělat nový koberec. Kvalita asfaltu se neustálou recyklaci pouze starého dostala na tristní úroveň.
Konkrétní příklad…D35 od Mohelnice směrem na Olomouc. Minulý rok dělaná rekonstrukce a na mostě jsem vjel do díry v asfaltu. Takových příkladů zná z okolí každý několik.
Pak vidíte mluvčího ŘSD, jak do televize říká…Vidíte tady ty praskliny, tak příští zimu tam budou už díry…Hned bych mu dal facku.

Divočák

Nezávidím řidičům autobusů BL, kteří i za sněhové nadílky musí stíhat ( a stíhají ) časy nastavené na linku Jablonec- Praha ČM přes ‚ opičí hory‘ , tedy Frýdštejn a Hrubý Rohozec.. když byla zavřená Budovatelů v JNN, dávalo smysl, že nejezdili přes Liberec, teď to trochu nechápu,asi , že je to už v JŘ

filo

Jízdní řád je upravený, proti původní trase je + 10 minut. Některé spoje, co zajíždějí do Hodkovic jezdí přes Liberec, také +10 min. Přes Liberec je to o dost dál ale lepší cesta. Jinak s uzavřenou Budovatelů to moc nesouviselo a přes LBC jezdili, i když uzavřená byla. Ale z autobusáku stejně jeli Kamenou nahoru podle radnice a pak na kruháč do Rýnovic, tady se trasa podle řidičů lišila, někteří jezdili 28. října, někteří Větrnou (IMHO nejlepší) a někteří Riegrovou (zdržení na semaforech).

leviathan

Bohužel jinak to nejde. Pokud bude přát počasí, tak se dá ušetřit klidně i měsíc či dva.

Jirka

Proč bude jen 1+1? Loni bylo alespoň 2+1.

Jirka Hlavička

„Stavba křižovatky začala letos v březnu“ – buď začala loni, nebo letos v březnu začne.

Vašek

Okopírována část z loňského článku…

Partneři


Czechtoll

pst
podcast