Na dopravní stavby má jít o pět miliard navíc, potvrdil Kremlík po schůzce s Schillerovou
Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň. Autor: Swietelsky Rail/SŽDC
Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) bude příští rok hospodařit se zhruba 70 miliardami korun. Je to o pět miliard více,
Jo právník. Těch 5 mld. bude asi z mýta. Takže jsou na tom, co měli v plánu…….v Práglu tlačí na metro D + Pražský okruh a na venkov hodí bobek. Kolovratníku pochopil jsi, že z Bruselu už bude jen 50% (dříve 85%). Doufám, že EIB bude dávat taky -0,4% úrok jako ECB ?
Pokud se bavíme o 5 miliardách na rok 2020, tak:
– Pracovní harmonogram pro pražský okruh, stavba 511 počítá s tím, že příští rok bude územní rozhodnutí. (Viz leták ŘSD.) Pokud se stane zázrak, tak bude v roce 2020 i pravomocné a mohlo by se utratit nějaké drobné na výkup pozemků. Na to pět miliard nepotřebuje.
– Na metru D bude příští rok probíhat geologický průzkum s náklady 800 milionů, které platí magistrát.
Takže o věci víme kulový, ale je třeba si za každou cenu kopnout, žejo?
„Dnes (Kremlík) Schillerové předložil seznam staveb, které chce ministerstvo příští rok realizovat.“
Ten seznam bych chtěl vidět…. 🙂
Tajné stejně jako Babišův plán super-investic po celé ČR 🙂
Jako dost může napovědět to, že takové (budoucí) stavby už musí mít skoro dokončené všechno papírování.
Nevím, co tam čekáte za překvápko, drtivá většina budou pokračující stavby.
Bez ohledu na objem investičních prostředků do toho či onoho jsem přesvědčen o nutnosti si stanovit priority jak na železnici, tak na silnici. Na všechno prostě peníze nejsou a nebudou, projektuje se do šuplíků.
No to si stanovit můžeme, třeba na špici priorit je SOKP 511 a D3 a i tak si to můžeme strčit za klobouk.
Představu o prioritách bychom samozřejmě mít měli, nicméně nejvíc pragmatická strategie mi přijde Řebíčkova „rozestavět, co se dá a dál se uvidí“.
Jak jsme viděli v posledních pěti letech, je mnohem jednodušší sehnat „jenom“ prachy než to vypapírovat.
Tak bych ti nenazýval, projektuje se s předstihem, a to je nutné, a projektuje se určité množství, z kterého se pak vybírá , co dříve a co později.
Takže o 16,3 miliardy méně než letos. Hlavně že má Bureš dotace na kde co.
Podle rozpočtu na rok 2019 byly příjmy SFDI z ČR pro 2019: 65,5 mld. Kč, a výhled na rok 2020: 65,5 mld. Kč. Takže jde o navýšení.
Viz: https://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-clanky/rozpocet/2019_rozpocet2019.pdf
Dnes na TK ministr Kremlík“: Letos hospodaří SFDI s částkou 86,3 miliardy korun.
Pana Kremlíka jsem neslyšel. Mohl do toho započítat zdroje z EU (což by tak mohlo odpovídat) nebo měl na mysli požadavky na zdroje (81,8 mld. Kč). U politika člověk nikdy neví. Ale schválený rozpočet + výhled je ten, který odkazuji…
Také to mohlo být pouhé jednoduché přeřeknutí = místo 68,3 vysloveno 86,3 …
To mohlo být včetně EU peněz.
70 miliard je rozpočet na celý rok pro veškeré dopravní stavby, no a nové brněnské nádraží+ŽUB stojí o 20 miliard víc 😁, zajímalo by mě, odkud přijdou peníze? 😂
To teď není a desítky let nebude aktuální téma do rozpočtu. Pusťte to z hlavy.
Můj odhad: rekonstrukce stávající stanice Brno hl.n. a Židenice a tím to hasne.
Souhlasím, viděl bych to na přeskládání peronů v Židenicích a možná nějaké úpravě Dolního nádraží aby z toho vzniklo něco podobného jako je v králově poli. Ale to nevím, tam by museli asi stavět nový most a upravit dost polohy kolejí a peronů. Ale celé by to vyšlo levně.
Jinak na Hlavním nebude už moc co rekonstruovat, tam stačí ještě udělat spojku mezi Komárovskou a Chrlickou kolejí někde u místa jak se od sebe oddělují a jednu spojku z průtahu do Slatiny a už to máme skoro kompletní 😀
Trochu tomu nerozumím. Znamená to přesun 5 GKč z kap. MD do SFDI (a pak by bylo zajímavé na úkor čeho konkrétně), nebo jde o +5 do SFDI „vzniklých navíc“ a v rámci MD nezměněný původní návrh?
Varianta b) „Rozpočet ministerstva dopravy se proti původnímu plánu měnit nebude a zůstane 60,2 miliardy korun.“
Resortum ANO se pridava, socdem ubira. Proboha socani splachnete tu vladu do kanalu Dunaj – Odra – Labe…
ČSSD je sice ve vládě jako fackovací panák pro všechny. Nicméně i kdyby tu vládu potopili, co by bylo dál? Myslím, že je to díky současné podpoře ANO a ose Zeman – Babiš poměrně jasné a nemyslím si, že by to byla pro ČR extrémní výhra.
Teď se normálně zastanu ANO, kam jsem to dopracoval 🙂
Ministerstvo dopravy (ANO), jediné převažně investiční ministerstvo, v původním návrhu dostalo myslím o 12 nebo 13 miliard méně než letos. Ekonociká sebevražda. Ikdyby těch +5 teď bylo navíc (z článku není jasné odkud to má jít), stále je to mínus 7-8 miliard. Zatímco ministerstvo sociálních věcí (ČSSD) dostalo tuším +40 oproti letošku a (pořád je to málo).
Druhá věc je, že si Andrej přivlastňuje vyšší důchody a deficit zvaluje na „nenažranou“ ČSSD.
A já si naivně myslel, že na těch dúchodech mají zásluhu jenom a pouze daňový poplatníci.