Infrastruktura Silnice Stavebnictví Železnice

Na dopravní stavby má jít o pět miliard navíc, potvrdil Kremlík po schůzce s Schillerovou

Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň. Autor: Swietelsky Rail/SŽDC
Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň. Autor: Swietelsky Rail/SŽDC

Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) bude příští rok hospodařit se zhruba 70 miliardami korun. Je to o pět miliard více, než byl původní návrh státního rozpočtu schválený vládou, řekl dnes ČTK a České televizi ministr dopravy Vladimír Kremlík po jednání s ministryní financí Alenou Schillerovou (oba za ANO). Rozpočet ministerstva dopravy se proti původnímu plánu měnit nebude a zůstane 60,2 miliardy korun.

„Paní ministryně si uvědomuje, že v době zpomalující se ekonomiky nelze neinvestovat do dopravní infrastruktury, nelze podseknout investice. Z hlediska Státního fondu dopravní infrastruktury budeme z hlediska národních zdrojů mít částku přibližně 70 miliard korun,“ řekl Kremlík. Kremlík je s výsledkem jednání spokojen a další zvyšování rozpočtu požadovat nebude.

Rozdělení investic v příštím roce bude podle Kremlíka záležet na připravenosti jednotlivých staveb. Dnes Schillerové předložil seznam staveb, které chce ministerstvo příští rok realizovat. Nevyloučil, že by stejně jako letos mohlo jít víc peněz na železniční než na silniční infrastrukturu.

Rozpočtová kapitola ministerstva dopravy se podle ministra měnit nebude. „Tam já respektuji omezení a rušení míst. S tímto si musíme poradit v rámci ministerstva dopravy,“ řekl Kremlík.

Vláda schválila předběžný návrh rozpočtu s deficitem 40 miliard korun, pro ale hlasovali pouze ministři za ANO, nikoli za koaliční ČSSD. Ministři podle Schillerové poté vznesli požadavky na další dvě desítky miliard korun, z toho zhruba 18 miliard korun žádali členové vlády za ČSSD.

Vicepremiér Jan Hamáček (ČSSD) pak uvedl, že původní návrh státního rozpočtu neodpovídá vládnímu programu. Schillerová označila požadavky ČSSD za nerealistické. V pondělí se ale dohodla s ministrem zemědělství Miroslavem Tomanem (ČSSD), že ministerstvo zemědělství pro příští rok dostane proti původnímu návrhu 23 miliard korun z národních zdrojů o miliardu více. Z toho půjde 700 milionů korun na podporu lesního hospodářství a 300 milionů na dotace do vodního hospodářství.

Kabinet musí konečnou verzi státního rozpočtu předložit do Sněmovny do konce září.

(ČTK)

24
Diskuze

avatar
7 Komentáře
17 Reakce na komentáře
19 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
19 Autoři komentářů
Tomáš ZárubaJarekželezničář v důchoduEkoVlastimil Kocurek Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Medvěd
Host
Medvěd

Jo právník. Těch 5 mld. bude asi z mýta. Takže jsou na tom, co měli v plánu…….v Práglu tlačí na metro D + Pražský okruh a na venkov hodí bobek. Kolovratníku pochopil jsi, že z Bruselu už bude jen 50% (dříve 85%). Doufám, že EIB bude dávat taky -0,4% úrok jako ECB ?

Jarek
Host
Jarek

Pokud se bavíme o 5 miliardách na rok 2020, tak:
– Pracovní harmonogram pro pražský okruh, stavba 511 počítá s tím, že příští rok bude územní rozhodnutí. (Viz leták ŘSD.) Pokud se stane zázrak, tak bude v roce 2020 i pravomocné a mohlo by se utratit nějaké drobné na výkup pozemků. Na to pět miliard nepotřebuje.
– Na metru D bude příští rok probíhat geologický průzkum s náklady 800 milionů, které platí magistrát.

Takže o věci víme kulový, ale je třeba si za každou cenu kopnout, žejo?

Honza D.
Host
Honza D.

„Dnes (Kremlík) Schillerové předložil seznam staveb, které chce ministerstvo příští rok realizovat.“
Ten seznam bych chtěl vidět…. 🙂

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Tajné stejně jako Babišův plán super-investic po celé ČR 🙂

Jako dost může napovědět to, že takové (budoucí) stavby už musí mít skoro dokončené všechno papírování.

Jarek
Host
Jarek

Nevím, co tam čekáte za překvápko, drtivá většina budou pokračující stavby.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Bez ohledu na objem investičních prostředků do toho či onoho jsem přesvědčen o nutnosti si stanovit priority jak na železnici, tak na silnici. Na všechno prostě peníze nejsou a nebudou, projektuje se do šuplíků.

Jarek
Host
Jarek

No to si stanovit můžeme, třeba na špici priorit je SOKP 511 a D3 a i tak si to můžeme strčit za klobouk.

Představu o prioritách bychom samozřejmě mít měli, nicméně nejvíc pragmatická strategie mi přijde Řebíčkova „rozestavět, co se dá a dál se uvidí“.

Jak jsme viděli v posledních pěti letech, je mnohem jednodušší sehnat „jenom“ prachy než to vypapírovat.

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Tak bych ti nenazýval, projektuje se s předstihem, a to je nutné, a projektuje se určité množství, z kterého se pak vybírá , co dříve a co později.

Asdf
Host
Asdf

Takže o 16,3 miliardy méně než letos. Hlavně že má Bureš dotace na kde co.

Eko
Host
Eko

Podle rozpočtu na rok 2019 byly příjmy SFDI z ČR pro 2019: 65,5 mld. Kč, a výhled na rok 2020: 65,5 mld. Kč. Takže jde o navýšení.
Viz: https://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-clanky/rozpocet/2019_rozpocet2019.pdf

asdf
Host
asdf

Dnes na TK ministr Kremlík“: Letos hospodaří SFDI s částkou 86,3 miliardy korun.

Eko
Host
Eko

Pana Kremlíka jsem neslyšel. Mohl do toho započítat zdroje z EU (což by tak mohlo odpovídat) nebo měl na mysli požadavky na zdroje (81,8 mld. Kč). U politika člověk nikdy neví. Ale schválený rozpočet + výhled je ten, který odkazuji…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Také to mohlo být pouhé jednoduché přeřeknutí = místo 68,3 vysloveno 86,3 …

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

To mohlo být včetně EU peněz.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

70 miliard je rozpočet na celý rok pro veškeré dopravní stavby, no a nové brněnské nádraží+ŽUB stojí o 20 miliard víc 😁, zajímalo by mě, odkud přijdou peníze? 😂

Dushan
Host
Dushan

To teď není a desítky let nebude aktuální téma do rozpočtu. Pusťte to z hlavy.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Můj odhad: rekonstrukce stávající stanice Brno hl.n. a Židenice a tím to hasne.

K.S.
Host
K.S.

Souhlasím, viděl bych to na přeskládání peronů v Židenicích a možná nějaké úpravě Dolního nádraží aby z toho vzniklo něco podobného jako je v králově poli. Ale to nevím, tam by museli asi stavět nový most a upravit dost polohy kolejí a peronů. Ale celé by to vyšlo levně.

Jinak na Hlavním nebude už moc co rekonstruovat, tam stačí ještě udělat spojku mezi Komárovskou a Chrlickou kolejí někde u místa jak se od sebe oddělují a jednu spojku z průtahu do Slatiny a už to máme skoro kompletní 😀

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Trochu tomu nerozumím. Znamená to přesun 5 GKč z kap. MD do SFDI (a pak by bylo zajímavé na úkor čeho konkrétně), nebo jde o +5 do SFDI „vzniklých navíc“ a v rámci MD nezměněný původní návrh?

Jarek
Host
Jarek

Varianta b) „Rozpočet ministerstva dopravy se proti původnímu plánu měnit nebude a zůstane 60,2 miliardy korun.“

Jak pruhledne
Host
Jak pruhledne

Resortum ANO se pridava, socdem ubira. Proboha socani splachnete tu vladu do kanalu Dunaj – Odra – Labe…

BoH
Host
BoH

ČSSD je sice ve vládě jako fackovací panák pro všechny. Nicméně i kdyby tu vládu potopili, co by bylo dál? Myslím, že je to díky současné podpoře ANO a ose Zeman – Babiš poměrně jasné a nemyslím si, že by to byla pro ČR extrémní výhra.

Andrej
Host
Andrej

Teď se normálně zastanu ANO, kam jsem to dopracoval 🙂

Ministerstvo dopravy (ANO), jediné převažně investiční ministerstvo, v původním návrhu dostalo myslím o 12 nebo 13 miliard méně než letos. Ekonociká sebevražda. Ikdyby těch +5 teď bylo navíc (z článku není jasné odkud to má jít), stále je to mínus 7-8 miliard. Zatímco ministerstvo sociálních věcí (ČSSD) dostalo tuším +40 oproti letošku a (pořád je to málo).

Druhá věc je, že si Andrej přivlastňuje vyšší důchody a deficit zvaluje na „nenažranou“ ČSSD.

MildaIV
Host
MildaIV

A já si naivně myslel, že na těch dúchodech mají zásluhu jenom a pouze daňový poplatníci.

Partneři



CSCARGO
RSD