Na dopravní sektor v Polsku dopadá válka na Ukrajině, chybějí lidé i stavební materiál na dálnice

Polská silniční doprava je zasažena ruskou válkou na Ukrajině. Foto: GDDKiA OlsztynPolská silniční doprava je zasažena ruskou válkou na Ukrajině. Foto: GDDKiA Olsztyn

Drahý a nedostatkový stavební materiál, odliv pracovních sil. Polský dopravní sektor začíná pociťovat první problémy spojené s ruskou válkou na Ukrajině.

Zpět na článek
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Poudy

Tak vidíte že to s tou D11 nakonec stihneme 😉

Vlastimil Kocurek

Trafa do černého. Zdá se, že s těmi stavbami Poláci dospěchali.

Pavel Skládaný

Všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň to trochu zredukuje zběsilé polské stavební tempo. To u nás stavíme pomalu, důkladně a pak si jinak vážíme každého kilometru.

Asd

O důvod více co nejdříve ukončit to celé šílenství. Snad už brzy bude mír.

Ondřej

Myslím, že po skončení války se to v Polsku nezmění, protože ve skutečnosti tam je obří inflace a je zapříčiněná mnohými vlivy. V polygrafii byli ještě v prosinci nejlevnější široko daleko, teď se karta úplně otočila. V jiných odvětvích to nebude jiné. Ale ve finále to tak asi je správně, taková láce v rámci Evropy je neudržitelná. Doba levného Polska holt skončila.

Frantisek

Nu, aspoň bude nějaký čas méně silnic a kamionů, než plánovali. Třeba ještě někoho napadne vozit věci i po kolejích, byť i ty by potřebovaly na mnoha místech opravit a doplnit (což se ovšem většinou ve stínu až slepé touhy po autech neděje).

Asd

Myslíte že ty kamióny jezdí z nudy?

Vlastimil Kocurek

Kamióny skutečně jezdí zcela nadbytečně, převážejí běžné zboří, které se dá vyrobit v každém státě, přes celou Evropu. Dobrým příkladem byla cesta cukru z Portugalska na Litvu, kde nakonec řekli, že ho vůbec nepotřebují. TAk jel nazpátek. Či-li pro dopravce čím více se jezdí (tedy i zbytečně), tím více vydělávají, nedělejte si iluze.

Otansiho

A víte, že už teď je železnice v mnoha případech na svém kapacitním maximu?