Na nové tramvajové trati na Dědinskou už začala pokládka kolejnic
Stavba tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Foto: Daniel Šabík / DPP
Tramvaje na novou trať vyjedou příští rok v listopadu.
Tramvaje na novou trať vyjedou příští rok v listopadu.
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-servis/729615/nove-troleje-v-praze-povedou-z-veleslavina-na-letiste-trat-se-zacne-stavet-uz-v-lednu.html
Nechci se hádat s technickým náměstkem ale nejdéle pripravovana tramvajova trať v Praze je v Malesicich ta je v plánech již od 30let 20stoleti a poprvé se mela stavet již na začátku 60let,takže trať na Dedinskou není nejstarší v tom se pan technický ředitel zmylil.
Chce se mi vypsat sázkový kurz na to čím pojedeme na letiště dříve. Tramvaj nebo vlak? Oboje bude za dlouho, od obojího chybí skoro stejná délka kolejí…..
Podle vizualizací bude ta trať úžasná se stromořadím uprostřed. Kéž by si to vzali projektanti za vzor a i jinde po Praze to aplikovali. Samozřejmě je jasné, že šířkové poměry to všude nedovolí, ale bylo by to báááječné.
Áno, áno, je fajn, že tie stromy, ktoré v ulici boli vysadené už predtým, tam zostanú.
Mě při pohledu na ty vizualizace naopak napadlo, že úseku Vítězné nám. – Lotyšská přibude stejně nebezpečný sourozenec. Široké tramvajové pásy s vysokou zelení mnohé řidiče nějak hypnotizují, tak že přehlédnou koleje.
Škoda ukončení 225 na Sídlišti na Dědině. Pro příměstské cestování přes Dědinu (teď Navigátorů) je naprosto ideální. Akorát další přestup navíc na tramvaj..
Stále sa nemôžem zbaviť pocitu, že s navrhnutým linkovým vedením (posledný obrázok) to bude pre Dědinu a pre Ruzyni zhoršenie dopravy: * 225 od Ohrady (v špičke čo 6 minút) ukončená na Dědině namiesto na Veleslavíně, tzn. z Ruzyně na Veleslavín pribudne prestup na Dědině na električku. * V noci 91 ukončená na Divoké Šárce, takže tam stále prestup na 910. * Pri ceste na Veleslavín pridaná zastávka Vozovna Vokovice, tzn. cesta na Veleslavín dlhšia ako 225 v súčasnosti. * Prestup na metro prechodom cez Evropskou, lebo na zastávke tram vstup do metra nie je. + bonus: Bus pruh na… Číst vice »
1. Ano, pro lidi z oblasti Drnovské, Jivin, možná i z Řep to bude znamenat přestup navíc. Ropid mistrovsky naučil lidi přestupovat už i jinde (například na Strahově), jistě se mu to povede i tady. Na druhou stranu nedotknutelná spíše je 191, protože zajišťuje více různých vazeb, včetně návozů školáků atp. Zkrácením 225 se lidi z ní samozřejmě vyženou a naopak trochu se zvedne poptávka po midibusové 168. 2. Jednoduše ty hlukové normy jsou nesmyslné (jsou nastavené nesplnitelně a v kontextu okolních zemí i unikátně), takže na většině nových tratí na noční linku zapomeňte. Hezky přestupujte na autobus, nebo s… Číst vice »
Skrátka samé pozitíva a sociálne istoty. 😀
No čo, metro a tram mám tak 2:1 podľa toho, kam idem a ako veľmi sa ponáhľam, tak aspoň v tretine prípadov to bude zlepšenie, že.
Škoda že navazuje na tramvajový úsek kde je nyní už poptávka cestujících značně slabá následkem konkurenčního podzemního tmetra: jde o úsek veleslavín dejvická. A Tramvaj to ujede skoro stejně rychle jak metro.
Taky to může poptávku posílit… Tramvaj je daleko pohodlnější než autobus (z toho sídliště), sám na jiném sídlišti vidím, že moc lidí na autobus nechodí.
Tramvají bude jezdit víc lidí. Je to tak všude na světě. Trolejbusy zvyšují poptávku oproti dieselům asi o 15 % a tramvaje většinou o víc. Není to skokový nárůst, trvá to asi rok.
Je někde nakreslené, jak to bude po novu udělané v Divoké Šárce? Asi se nedočkám společného nástupiště s autobusy jako v Podbabě, ale přestupu z busu od Kladna na tramvaj do Dejvic by to i tak dost pomoct mohlo. Člověk by se pak vyhnul ve špičce trochu zasekanému úseku na Veleslavín plus by nemusel na ty dvě stanice do podzemí.
Koukám do projektové dokumentace a pokud vidím dobře, tak zastávky budou sdružené s tramvajovými. Nástupiště na smyčce zůstanou.
Při?
Podle tech vizualizaci to vypada, ze zmizi pomerne dost parkovacich mist, zejmena kolem te zdi ministerstva. Kdyz jsem tam bydlival, tak mam rekord, ze jsem najel 1,4km nez jsem nasel parkovaci misto a presto jsem musel parkovat na chodniku. No – jeste, ze tam jiy nebydlim, chudaci lidi co tam zijou (predpokladam, ze ten parkovaci dum nebude zadarmo – zvlast, kdyz ted to hlidane parkoviste je placene).
Jo, to se dost řešilo v okolí, lidí nebyli nadšení.
Proč chudáci? Vždyť tam budou mít tramvaj.
A auta si maj zaparkovat do sklepa? Nevim jestli rozumite tomu, ze se jedna o sidliste. Tj. misto, kde lide bydli, nikoli kam lide jezdi za praci.
O takovém rušení prakovacích míst by se vůbec nemělo diskutovat. Na parkování na ulici neexistuje žádný právní nárok. Takové místo může být kdykoli zrušeno bez náhrady. Kdo chce garanci, ať si pořídí garáž.
„..nemělo diskutovat, neexistuje právní nárok..“
Fajn, ale ty lidi mají nějaké svoje priority a choděj k volbám, to je ta demokracie. Ale chápu, že jistá část společnosti má o fungování světa jiné představy.
Jo, a určitě také nechtějí tranzit cizích aut, který jinde sami vyrábějí. Ostatně, nezmizí všechna místa a jiná část, možná méně hlasitá, zase uvítá možnost přepravy tramvají.
Nikdo nechce tranzitovat zástavbou, všichni chtějí rychlé komunikace vedoucí v extravilánu.
Já jsem taky rád, že na Dědinu povede tramvaj, zdá se mi to rozumné, ale masivním mínusováním těžko změníte realitu, ve které lidé chtějí používat osobní automobily, protože jim přinášejí nějaké výhody. Já mám taky auto, nejezdím s ním denně, ale je to skvělý pomocník a výrazně zvyšuje kvalitu našeho rodinného života.
A jiní lidé mají zase jiné priority a taky chodí k volbám. To jako by měl mít vyšší váhu hlas člověka, který jezdí autem?
Ne, nic takového jsem neřekl. Jen poukazuju na to, že rušit parkovací místa na sídlišti je pro řadu voličů politicky velmi ožehavé téma.
Jenže ti lidé „co mají prioritu tam parkovat“ velmi často nejsou lidé, kteří můžou chodit k relevantním (lokálním) volbám, alébrž v daném místě kde chtějí parkovat nemají trvalé bydliště – a pak jejich názor nikoho nezajímá.
Existuje, ten právní nárok dává značka Parkoviště, někdy také Zákaz stavení doplněný o [mimo zás.]
A s tvrzením, že na veřejném parkovišti nesmí parkovat soukromé osoby, nedojdete dál než k nejbližšímu veřejnému prostranství, kde by stejnou „logikou“ neměly být přítomny soukromé osoby.
errata: Zákaz zastavení
Na tramvaj na ulici taky neni pravni narok, ani na chodnik. Tolik k te vasi logice. Mesto by melo reflektovat potreby a pozadavky obyvatel a to podle demokratickeho principu, kdy rozhoduje vetsina.
Ona ta většina ani nemusí rozhodovat. Prostě je v zájmu města mít neucpané ulice a maximální počet lidí v MHD.
Ano, mezi lety 1948 a 1989 u nas take nerozhodovala vetsina, ale ti, co mysleli na dobro a zajmy cele spolecnosti. Jak se jen tomu obdobi rikalo…?
Mesto tvori lide a lde maji pravo si zvolit co chteji. Kdo si mysli ze vi lepe nez vetsina ostatnich, co si maji ti lide prat, tak si klidne muze zalozit vlastni mesto.
No jo, jenže splnit 100 % přání všech z různých důvodů (ekonomických, časo-prostorových) nejde, takže musí nastoupit nějaké hledání konsenzu, v rámci urbanistického řešení města.
A na socku je právní nárok? Ti automobiliste přinesou do rozpočtu daleko více penez- ze kterého se mimo jiné platí i ta tramvaj,než ten co si koupí za pár korun rocni…. Co tak trošku přemýšlet tím kulatým co máš na krku? Doprava včetně parkování musí být pokud možno vyvážená a ne prosazovat jen jeden druh, jak to teď mají v cilech piráti a Praha sobě. Až budeš potřebovat něco přestěhovat,nebo si zavolat řemeslníka taky je pošleš tramvají?
Na omezeném prostoru je nutné preferovat ten druh dopravy, který za krátký čas dokáže přesunout maximální počet lidí.
Tohle je od vás stejně hloupý argument, jako bychom měli děkovat alkoholikům a kuřákům, že přispívají svými neřestmi do rozpočtu mnoho peněz a bez nich by stát zbankrotoval.
Argument s řemeslníkem je rovněž mimo.
Hehe, do kterého rozpočtu automobilisté přinesou peníze? Jestli myslíte spotřební daň, tak z té Praha nemá ani korunu. A její výnos stejně každoročně klesá s tím, jak se snižuje. Na příští rok je to pod 70 miliard a v tom jsou i nákladní auta (polovina výnosu, platí všichni v cenách), motorové vlaky, autobusy a paliva pro jiné účely než pálení v motorech. Praha má peníze z počtu obyvatel trvale bydlících. Tedy víc peněz má z lidí v narvané tramvaji než ze 30 motoristů každý v jednom autě, notabene když v tom jsou ještě dojíždějící. A já jezdím „sockou“ a platím… Číst vice »
Až budu potřebovat řemeslníka, tak ten přijede autem a zaparkuje o to lépe, o co více ti, co jedou sami, budou v MHD. Jinak z těchhle keců mám pocit, že po Praze jezdí samí řemeslníci s auty plnými žebříků a plechovek s barvami. Akorát, že v reálu stále vidím těch 90% aut s jedním pasažérem, co je sám sobě i řidičem.
Nerozumim. Jak si clovek ma poridit na sidlisti garaz?
Normálně, za peníze.
Stačí vyměnit auto za lítačku a problém s parkováním je vyřešen.
Troufnu si odhadnout, že právě tady většina lidí tu lítačku má a autem nejezděj do Holešovic, ale mimo Prahu.
V tomto případě přibude tramvaj, ta má větší společenský přínos než nějaká parkovací místa. Nicméně je fakt, že parkovací místa v Praze mizí. Například po rekonstrukci Koněvovy ulice zmizela asi polovina parkovacích, podobně mizí parkovací místa po téměř jakékoliv rekonstrukci ulice. Nicméně výsledná podoba je hezčí.
to je správné.
Lidi nebudou chudáci, budou tam mít tramvaj. 🙂
Presne, tramvaji na chatu se jezdi uplne nadherne.
To už se říkalo před volbami, že na sídlištích jsou lidé chudáci, nemají kde zaparkovat.
To je fajn, ale řádí vám tam šotek…
Skvělý. Chtěl jsem se tam jako každý měsíc jít dneska podívat, ale kvůli „rýmičce“ jsem radši zůstal doma. Tak mám prohlídku a ani nemusím vytáhnout paty z domu. Přeju stavitelů dál hodně štěstí a okolním obyvatelům hodně trpělivosti. Mám pár kolegů, co tam bydlí a prý jsou stavební práce místy dost slyšet.