Na nové tramvajové trati na Dědinskou už začala pokládka kolejnic

Stavba tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Foto: Daniel Šabík / DPPStavba tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Foto: Daniel Šabík / DPP

Tramvaje na novou trať vyjedou příští rok v listopadu.

Další posun ve stavbě nové tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská hlásí Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Na křižovatce ulic Vlastina a U Silnice začali zaměstnanci společnosti Subterra a společnosti Hans Wendel s pokládkou prvních pražců a kolejnic.

Pokrok jedné z rozestavěných tramvajových tratí v Praze představil DPP na svém facebookovém profilu. Kromě pokládky kolejí pokračuje v Drnovské ulici, v místě budoucí tramvajové smyčky, stavba přeložky vodovodu a stavba nové měnírny. Ta kromě tramvají bude sloužit i pro trolejbusy na letiště.

Stavba nové trati Divoká Šárka – Dědinská začala letos v červnu, cena je 840 milionů. Předpokládaná cena činila 1,1 miliardy. Hotovo by mělo být v listopadu 2023.

Trať bude dlouhá 2,3 kilometru, na kterých vznikne pět párů zastávek. Bude začínat za současnou smyčkou Divoká Šárka a po Evropské bude pokračovat ke křižovatce s Vlastinou ulicí, kde odbočí vlevo. Po křižovatku Vlastiny a ulice U Silnice bude tramvajová trať vedena ve společném koridoru s automobilovou dopravou.

Nejdéle připravovaná trať

Od křižovatky s ulicí U Silnice až po křižovatku s Drnovskou dostane Vlastina ulice díky stavbě tratě novou urbanistickou podobu. Ve středu ulice bude stromořadí, od něj k oběma okrajům zatravněná tramvajová trať, jízdní pruhy pro auta a místa pro podélné parkování. Vlastina ulice se díky tomuto uspořádání v souladu s územním plánem mírně rozšíří jižním směrem a ukrojí část sousedního areálu ve správě ministerstva obrany.

Na konci Vlastiny ulice nová trať odbočí doprava do Drnovské ulice, podél které bude po levé straně vedena do smyčky Dědinská, kde bude ukončena. Smyčka Dědinská se bude nacházet ve směru z centra vlevo od Drnovské ulice, u křižovatky se stejnojmennou ulicí, resp. nedaleko od současných autobusových zastávek Dlouhá míle. Smyčka Divoká Šárka zůstane v provozu i po vybudování a zprovoznění tratě Dědinská.

Podle technického ředitele DPP pro povrchovou dopravu Jana Šurovského jde o nejdéle připravovanou tramvajovou trať v Praze. „Letos tomu bude už 47 let, co se objevila jako součást projektu stavby sídliště na Dědině,“ řekl Šurovský.

Stavba tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Foto: Daniel Šabík / DPPStavba tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Foto: Daniel Šabík / DPPStavba tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Foto: Daniel Šabík / DPPStavba tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Foto: Daniel Šabík / DPPStavba tramvajové trati Divoká Šárka - Dědinská. Foto: Daniel Šabík / DPPTramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská, vizualizace. Pramen: DPPTramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská, vizualizace. Pramen: DPPTramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská, vizualizace. Pramen: DPPMapa nové tramvajové trati na Dědinu a organizace dalších linek po jejím dokončení. Foto: PID
Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp rozšíření tramvajových tratí Subterra Tramvajová trať Divoká Šárka - Dědina
48 komentářů