Na další úsek D35 míří stavební stroje. ŘSD vybralo firmy na archeologický průzkum u Vysokého Mýta
Stavba dalšího úseku D35 má začít příští rok.
V trase další části budoucí dálnice D35 se v příštích týdnech objeví stavební stroje. Ředitelství silnic a dálnic vybralo dodavatele záchranného archeologického výzkumu pro úsek Ostrov – Vysoké Mýto.
Zakázku za 68 milionů korun získalo sdružení firem Eurovia CS a zapsaného ústavu Archaia. Stejné sdružení již provádí archeologický výzkum i na dalších částech dálnic. Podpis smlouvy na zakázku vyplývá z registru smluv. Podle profilu zadavatele se nikdo jiný nepřihlásil. Pro stejný úsek běží ještě soutěž na zemní práce pro archeologický výzkum.
Stavba tohoto úseku má začít podle plánů ŘSD příští rok. Má již pravomocné územní rozhodnutí, v lednu ministerstvo dopravy zahájilo stavební řízení na 32 hlavních stavebních objektů. Veřejné projednání proběhlo tento týden.
Trasa vede od západu mezi obcemi Radhošť a Stradouň, poté obloukem obchází obec Vraclav ze severovýchodu a následně se přimyká k nynější silnici I/35. Součástí stavby není žádná mimoúrovňová křižovatka. Na úseku dálnice budou čtyři mosty a dva nadjezdy, celková délka mostů činí 140 metrů. Bude také nutné upravit související silnice první až třetí třídy a polní cesty. Detailně je úsek popsán v informačním letáku.
Celkem sedm kilometrů dlouhý úsek má vyjít na zhruba dvě miliardy korun, v této částce ale nejsou náklady na tunel Homole. Ten se soutěží zvlášť, aktuálně probíhá výběr zhotovitele. ŘSD počítá s tím, že výběrové řízení na zhotovitele celého úseku začne ještě letos, stavět se začne příští rok.
ŘSD intenzivně připravuje další úseky D35, aktuální průběh přípravy zobrazuje tato mapa.