Na další úsek D35 míří bagry. U Sadové začne čtvrtmiliardový archeologický výzkum
Vizualizace dálnice D35 mezi Sadovou a Plotištěm. Foto: ŘSD
Dálnice povede územím bitvy u Hradce Králové.
Dálnice povede územím bitvy u Hradce Králové.
Pořád se staví nové a nové silnice, přitom tahle republika není schopna udržovat v potřebné kvalitě silnice již stávající!
Nevím kudy jezdíš, ale poslední dobou mi přijde, že minimálně ŘSD se o silnice a dálnice docela stará a jejich stav se zlepšuje. Horší je to se silnicema II a III třídy, o které se stará kraj, nebo obec ve které jsou…
Jen tak dál a housť. Do Mohelnice je to ještě docela kus.
zrovna tohle je zbytečný úsek, mezi hradcem a turnovem stačí vystřídaný 3 pruh jako silnice 1. třídy a se zákazem pro bus ať to neohrožuje železnici liberec-hradec. Dálnice je důležitá mezi hradec-olomouc. spojení s prahou zajištuje d11, takže pak bude aleternativa k přetížené d1, jako na moravě bude možnost využívat d1 a d48 tak bude i toto.
A hlavně postavit oba pražské okruhy. Na to by se měli všichni politico/úředníci zaměřit, jako na nejdůležitější stavby (pražské okruhy).
Až na to, že tohle není větev „do Mohelnice“.
Chápu to tak, že jde o další dílek ke kompletaci D35 v úseku Jičín – Olomouc.
Ajej už to začíná 250 milionů archeologickéý průzkum vyženou tam nepřizpůsobivé aby se neřeklo najdou tam rádoby něco to se zase na x let zakonzervuje a svede se to na to a nic nebude a peníze si budou užívat miliardáři jako to je v tomto státě se vším. A o archeologických průzkumech by mohla vyprávět naše bejvala ministrine Klára Dostálová, že ano.
Děkujeme, že jste nám to osvětlil. Jsou ti miliardáři s vámi v místnosti?
Jen tak pro poradek – Plotiste nejsou u Hradce Kralove, ale v Hradci Kralove ….
Tak Plostice jsou všude v republice. Zrovna předevčírem po mě jedna lezla, tak jsem ji vyhodil z okna.
Vy jste se musel vtipné kaše přímo přežrat.
sice osobně bych tenhle úsek stavěl asi až jako poslední, protože krom 200m vesnice Lípa tam nic není a je to nejrychlejší úsek z celé trasy HK-Úlibice, ale i tak je fajn, jak se vše opravdu rychle začíná stavět..teda snad začne. Ale se měl snad spíše udělat sjezd na Ostroměř i za cenu, že tenhle úsek by se nepostavil, to mě přijde na téhle dálnici jako hodně velká kravina
Děkujeme za názor
To tempo výstavby na dálnicích je neskutečné. Kdokoliv bude v příštím funkčním období ve vládě, tak by měl Mátla nosit na ramenou. To bude jedna otvíračka dálničního úseku za druhou.
No tak hlavně ještě tak jedno dvě volební období a stavět na silnicích nebude co…:) Konečně…:)
Ale bude, stále nemáme propojené krajske města, to bude cíl c. 2. Poté propojení okresních a vetsich mest. Jako to ma tedkom Moravskoslezky kraj. Můžete jed do Opavy, FM, Třince, Nového Jičína, nebo Českého Tesina po dálnici. Tohle vše vse čeká následnou dekádu.
tak hned několik okresních měst v ČR nemá ani v budoucnu smysl napojovat na dálnici, ale většina bude na trase páteřní či propojovací dálnice ležet… Moravskoslezský kraj je trochu specifický velkou hustotou osídlení a velikostí jednotlivých měst, které snesou srovnání s menšími krajskými městy. Ano následovat budou tangenciální dálniční vazby na lepší propojení mezi kraji, mělo by to vzejít z aktuálně chystané koncepce dalšího rozvoje dálniční sítě po roce 2030… Nicméně se dá předpokládat propojení kolem I/19 Humpolec-Tábor- Plzeň (tím se dobře vyřeší i spojení Brno-ČB a ČB-Plzeň, dále pak podél I/38 od D1->H.Brod-Kolín-D11-Benátky(D10) a pokračování podél I/16 přes Mělník-D8-Slaný-D7-Řevničov-D6.… Číst vice »
To nebude, dálnici potřebujete pro určité intenzity, ne proto že nějaké město je krajské.
Okresní města většinou potřebují obchvaty, ne dálnici. Břeclav, Mikulov Znojmo. Mikulov sice není okresní město, ale ..
ani to neplatí obecně, strašně záleží co za silnici a jak velký tranzit přes město vede, s tím je potřeba pracovat. Kdyby silnice do Vídně vedla jinudy, tak Mikulov žádný problém s dopravou nemá. Ale realita je taková že přes většinu okresních měst nějaký tranzitní tah vede (nebo kolem nich, pokud je již okolo dálnice)
Neplatí, ale tohle byl příklad jendnoho města vedle druhého, dalo by se okolo ČR pokračovat až se vrátíme kolem Zlína do Stážnice. A pak taky uvnitř.
Holt trasování z 19. století dnes nevyhovuje a v tom 19. století už nebylo nejnovější (Tereziánské silnice i ty starší, pamatující Karla IV na koni.).
Obávám se, že na některé často i kritické úseky jako středočeská D3 nebo D52 na Vídeň si počkáme ještě hodně let i po roce 2030. Tyto úseky samozřejmě nebrání ve výstavbě dalších dálničních úseků mimo základní síť
Na středočeskou D3 jsem nesmírně zvědav, jak tahle akce dopadne. Jestli se zvládne to protlačit, nebo někdo přijde na něco, co to zabije. A ano, i zmiňovaná vídeňská D52, další hezká ostuda. Občas se vlastně divím, že nejezdíme ještě furt přes Cínovec po staré E55
Věřím, že z D52 snad brzo projde obchvat Mikulova a prodloužení z Pohořelic (po Ivaň). Přechod vn. Nové Mlýny bude naopak hodně na dlouho. Nechápu, co tam kdo chce chránit, tou vodní nádrží soudruzi cennou krajinu potopili, dneska tam v podstatě není co chránit (ano, je to hnízdiště vodních ptáků, ale to už je taková z nouze ctnost).
na polích se zřejmě očekává silný zemědělský provoz 😀
A na vesnicích se má zvednout dopravní zatížení.
Zřejmě vesničani a zemědělci potřebují dálnici 😀 s krásným polním zakončením 😀
Prosím o opravu ve 3. odstavci, nejdená se o úsek D11, ale D35. Díky
Plotiště je D11 i D35, ale stavělo se jako D11.
Ještě si opravte ty Plotiště, když jsem to psal v minulém článku k tématu, tak jste to zignoroval. Jsou to ty Plotiště, takže: “ z D11 v Plotištích v Hradci Králové a Sadovou“. U obrázků to máte taky blbě.
ta Plotiště
Plotiště jsou ….
Bude se tento stejně jako jiné úseky d35 stavět formou PPP? Nebo stát najde peníze a tím vyrazne urychlí zprovoznění tak důležitého úseku?
Kdyby si jen jedinkrát jel podél stavby úseku D4 Příbram – Písek. který je stavěný právě formou PPP, tak nemáš tak blbé kecy, protože tam je rozhodně nesrovnatelně větší šrumec stavební činnosti než na stavbách, které má tzv. pod palcem stát a jeho organizace jako ŘSD či SŽ!
samotná stavba v rámci PPP běží nepochybně skvěle, spíš měl Vladimir na mysli zdržení způsobené výběrem koncesionáře, tímto dojde např. k opoždění zahájení např. drahého úseku Opatovec-Staré Město, který již má vydané SP a bylo by možné jej zahájit min. o rok dříve… Ale tady dává PPP společně s úsekem až do Mohelnice smysl, budou extrémně drahé… zbytek D35 samozřejmě půjde ze státních…
Přesně tak, amen!
Což je třeba dost zajímavé, protože délka samotné výstavby je stejná, bez ohledu na to, jakou formou se to staví. Ten důvod, proč je to tam tak patrné, je ten, že nové úseky D4 vedou převážně kolem stávající silnice, tudíž je to hodně na očích a je tam hodně mostních objektů. Proto to vypadá, že se tam staví rychleji než jinde.
Pokud by se čekalo až se dostane celý úsek Casy- Mohelnice do podoby, kdy se najednou může stavět formou PPP, tak bychom nezačali stavět dříve jak v roce 2026 a to k tomu přičtěte 3 roky vystavby a máme dálnici za krásných 6 lety kdyz soutez nikd nenapadne!!! To by bylo šíleně, čekat tak dlouho, když už se muze začít stavět v podstatě hned!
Dobrý vtip 👍
Nechápu ten plurál v tomhle příspěvku – vytváří to dojem, jako bychom u nás PPP projekty sekali jak Baťa cvičky. Pokud vím, momentálně se formou PPP staví 1, byť delší, úsek (D4) a na D35 to nejspíše bude taky 1 úsek.
(Říkejme tomu radši jeden projekt, úseků je to víc. :))
formou PPP se bude stavět pouze 35km úsek Opatovec(Svitavy)-Mohelnice. Vše ostatní na D35 ze státních peněz a rozpočet s nimi počítá, tj. celých 36km Úlibice-Hradec(Plotiště) a také 43km Ostrov-Opatovec, mělo by být rozestavěno vše v letech 23-24 (vyjma obhcvatu Úlibic a možná Úlibice-Hořice až zač. 25).
Bylo to avizováno již několikrát zde i v jiných médiích. O jiném úseku než Opatovec-Mohelnice se v souvislosti s PPP za poslední měsíce nemluvilo… (i když se dříve zvažovalo více variant)
Super, nedovedl bych si představit, že by se úseky, připravili na výstavbu a pak čekali na jednu velkou soutěž, která by nebyla dříve jak v roce 2025, možná 2026, pak následuje napadnuti rozhodnutí, pak možná nová soutěž a drive jak 2029 nejezdime, tedy minimálně o 3 roky později, spise 4-5 let než by stavělo za státní peníze.
Přesně tak, vletět v půlce přípravy jak tank do stodoly, všecko rozházet a začít odznova, to by znamenalo zdržení o několik roků.
D55
Řeč byla o D35… ale jinak ano, D55 také, nicméně to je ale ještě vzdálená budoucnost než se podaří protlačit trasu mezi Bzencem a Rohatcem a zbývající úsek Břeclav-Rohatec nemá smysl stavět dřív separátně, takže až vše najednou někdy po roce 2030