Na dálnici D6 začala stavba devíti nových kilometrů

Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSDDálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD

Staveniště na D6 se během několika týdnů rozroste o dalších pět kilometrů u Hořoviček.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jiří boček

Dvě paní z majetkoprávního odboru ŘSD ve Varech jsem měl tu „čest“ znát osobně. Jestli tam ještě pracují, tak se těch karlovarských úseků nedožijeme

František

Ono by to hlavně chtělo i plnohodnotnou dálnici kolem Karlových Var a ne ten průtah městem, co tam plánují nechat. Mělo by to uhnout už za Žalmanovem, kolem Šemnic vysokým mostem přes Ohři na Pulovice a pak kolem Sadova, Čankova, mezi Rolema a napojit se zpět na dálnici někde za Jenišovem. Vyřešilo by to i dopravu od Chebu na Ostrov.
Není to o moc delší, než současný průtah a Varům by to hodně pomohlo.

Koro

To budou dřív krávy létat…

Petr Šimral

Na průtahu Karlovými Vary nejsou kapacitní problémy…

Miro Novak

Ani mezi Kladnem a KV neni potreba ctyri + 2 pruhy.

František Kolář

Já netvrdím, že je tam problém s kapacitou. Říkám jen, že není úplně ideální protahovat veškerou dopravu centrem lázeňského města.
S kapacitou bude problém,až se od Prahy ten čtyřpruh do Varů dotáhne.

pavel2

Všechny auta přece budou od 2035 elektrický, takže nesmradlavý, ne? 😉
Jasně, je to trochu nadsázka, hromada spalováků bude ještě nejmíň 15 let dožívat. Ale co nařídila a schválila EU Green Dealem je přece jasný.

Josef22

Územní plán počítá s tím, že nový obchvat KV se oddělí cca v úrovni současné střelnice, a napojí se zpátky u Jenišova (u sjezdu ke Globusu). Samotné okolí sjezdu a OK u Globusu mají být kompletně nové (zatím taky jen pohádka budoucnosti). ÚP je orientačně zakreslen do mapy, k nahlédnutí zde: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1qfOBvMeQzQ4PC-QAD6ZkLPJLyLiiFRk&ll=50.232204422425006%2C12.868493311832871&z=12 (oranžová čára). Délka činí nějakých 14 km, oproti současným 9 km, díky vyšší rychlosti však půjde projet za totožný čas. Ještě bych dodal, že primární cíl obchvatu KV je zklidnit dopravu ve městě. Provoz na průtahu generuje velký hluk (a samozřejmě další problémy), provoz je asi ten nejmenší… Číst vice »

Jan z Rokycan

Ekonomicky to nevyjde. Úspora času dle studií nic moc (resp. studie menších variant: přemostění Ohře u Hubertusu), průtah přece úplným centrem KV nevede a panuje na něm celospolečenský smír. To byste viděl tanec NIMBYstů, kdyby se měl stavět obchvat přes území zmiňovaných obcí. Nemluvě o tom, kolika lidem bude vadit zničení krajiny kolem Ohře.

Z hlediska celistvosti by se mi obchvat líbil, ale myslím si, že je to politicky i ekonomicky neprůchodná varianta.

Petr S.

To je sice hezký, že postavěj dalších pár kilometrů dálnice, taky by se ale mohli podívat na délku připojovacích a odbočovacích pruhů, případně je „vykouzlit“ tam, kde ještě nejsou, např. odpočívadlo „u letadla“ na D10, kde kvůli vyložené absenci odbočovacího a připojovacího pruhu je rychlost omezena na 100 a na výjezdu z odpočívadla TRAPNÁ STOPKA.
Potřebnou délku je samozřejmě třeba zohlednit podle toho, jestli pruh následuje po ostré zatáčce nebo jí předchází (z 30 km/h se těžko rozjíždí aspoň na 100).

pavel2

A jak to souvisí s D6? Jako že to je taky dálnice?

bumbik

jen drobná chyba:
I na tento úsek nejnižší nabídka přišla od sdružení firem Berger Bohemia, Eurovia a Stavby mostů.

špatný slovosled – má být „I na tento úsek přišla nejnižší nabídka …

Jarda Š.

Čeština má velmi volný slovosled, takže v tomto případě je správně obojí.

bvovka

Jak to vůbec je s tím posledním úsekem u Pomezí nad Ohří?
Zvláštní je taky, že něco podobného je v Těšíně, ale o tom není nikde ani zmínka, jenom kruhový objezd

PetrN

zkuste se podívat do mapy staveb ŘSD a zaškrtněte si „Studie“.. je plánované plnohodnotné rozšíření, ale až někdy… ostatně provoz je tam dost slabý zatím, od Chebu jede 2x víc aut na Františkovy Lázně než na Německo…

Ondra

Tady se dá předpokládat, že po dostavbě celé nebo většiny dálnice stoupne i tranzitní provoz do Německa, ale stávající silnice má prozatím dostatečnou rezervu v kapacitě.
Má někdo prosím info, jaký byl vývoj a jaká je šance, že Německo zváží spojení D6 na jejich dálniční síť?

Danny

Úvahy o tom na německé straně jsou. Myslím, že to není priorita, ale po dostavění D6 se to může rychle změnit.

David

Po té silnici se zatím pohybuje méně jak 5000 aut za den. I po dokončení dálnice D6 do KV se zde budou tranzitní přepravní proudy rozdělovat na dva (I/64 a I/6). Nicméně silnice I třídy v těchto parametrech má kapacitu někde okolo 20 000 aut za den.
Třeba doprava časem vzroste a tak začne dávat rozšíření smysl, nicméně náš omezený rozpočet trápí momentálně palčivější problémy na české silniční síti.

Miro Novak

To prece Kupku nezajima. Hlavne kdyz poklepe, bude fotecka.

Daniel Bečvář

Zrovna o tom probíhají jednání mezi ŘSD a Bavorskem, tlačí na to i Karlovarský kraj. Němci ale ale zatím uvažují jen o zkapacitnění k A93, což je nic moc, plný potenciál by D6 měla, až pokud by se to dotáhlo až k A9. To je ale nereálné, protože mezi A93 a A9 jsou hory, takže se to ekonomicky nevyplatí. Z naší strany jsou tam teď intenzity ani ne 5 tisíc, takže mezi priority to určitě nepatří.

Tom

Myslím si, že o dostavbě těchto úseků se z Prahy 6 přestane jezdit do mariánských Lázní přes Plzeň. Ušetřených 25 km a čas už bude stejný nebo kratší.

Tom

Po dostavbě a Mariánských – omlouvám se.

David

Myslím, že trasa přes Plzeň bude pořád pro mnoho lidí atraktivnější. Na cestě přes Plzeň zůstane snad jen průjezd částí Plané zatímco při cestě přes Karlovy Vary musí člověk projet bezpočet vesnic a dvě menší města jako Toužim či Teplá.

Kebab

Ono i do Varů se z Prahy občas jezdí přes Plzeň, protože I/6 je psycho, čili I/20 by se mohla trochu uvolnit.

původní Jakub P

Furt to ale bude přes Plzeň výrazně pohodlnější. A začátky D6 a D5 na pražským okruhu jsou kousek od sebe.

Petr

No, v Plzni se bude stavět od rokycanské na KV „okruh“ takže si myslím že potom bude stejně lepší jet na Plzeň

pavel2

Myslíš přeložka I/20? To má dva úseky… Jasmínová-Jateční a Jateční-Na Roudné. Zahájení 2027 a 2030, zprovoznění 2031 a 2034. To si ještě počkáme…

Zatím se staví pouze zárodek tunelu mezi Slovanama a Božkovem, teď na jaře 2023 se ten betonovej bunkr zahrabe a stavba silnice se tam vrátí až cca za 7 let.

Viz https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby/I20/i20-plzen-jasminovajatecni

https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby/I20/i20-plzen-jatecni-na-roudne