Na D5 u Tachova skončila půlmiliardová oprava, práce se přesunou na jiný úsek
Dálnice D5 mezi Plzní a Rozvadovem. Pramen: Strabag
Opravou prošlo téměř 11 kilometrů dálnice, příští rok se bude pokračovat u Rozvadova
Opravou prošlo téměř 11 kilometrů dálnice, příští rok se bude pokračovat u Rozvadova
ta dalnice od Mies(stribro) pripomina ukrajinu
Pro mne tato zpráva znamená, že průměrně za 20 let je nutno investovat zhruba 1500 Kč na metr čtvereční nad rámec běžné údržby. Vzhledem k tomu, že se jedná na Česko o podprůměrně využitou dálnici dle sčítání z roku 2016, průměrně bych uvažoval s investicemi cca 1000 Kč na metr čtvereční jednou za deset let. Pokud má někdo lepší údaje, nechť je uvede.
A ten údaj o využití téhle dálnice je z cesty prstem po mapě ? 🤔
Můžu to potvrdit, koukal jsem na Street View a za celých pět minut se tam nepohlo ani auto 🤓
Tak to si musíš takový ten trojúhelníček, co směřuje doprava, kliknutím změnit na kolmo postavené rovná se a ono se to spraví.
S touhle dálnicí a zrovna s tím opravovaným úsekem mám co do činění, takže prázdno tam fakt není. Je tam volněji než v úseku Zličín Plzeň, ale díky továrnám na Borských Polích, Nýřany, Stříbro, Ostrov u Stříbra, Nová Hospoda, Bor, tam jezdí kamionů dost. Pak nárazově polští pendleři a bulharští převážeči vraků. Do toho silná osobní doprava.
V intenzitách roku 2016, touhle komunikací opouští druhý největší počet vozidel ČR. Před D5 je jen D2 a jen o tisíc vozidel za 24 hodin.
A jakou technologií tedy opravovali ten CB kryt, pokud to nebylo totální vybourání a novostavba jako na D1? Bohužel to v článku není vůbec popsané. Díky.
Obrousili to do hloubky a znovu vybetonovali. Nová svodidla vpravo, nové protihlukové stěny, generálka mostů. Totální novostavbou to nazvat nelze.
To je zajímavé. Broušení betonu mi vždycky připadalo dost náročné (ve srovnání s frézováním mnohem měkčího asfaltu). Uvidíme jak dlouho tento typ oprav bude držet.
Ano, zkuste jezdit prstem po této mapě: http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/
Jezdil jsem, jezdil, ale podprůměrnou bych ji právě proto rozhodně nenazval.
A jak se tedy správně nazývá třeba D8, která má nižší dopravní zatížení než podprůměrná D5?
Asi se bude podle pana Komínka nazývat rájem zajíců a jelenů 🤓
Pokud budeme srovnávat jenom dálnice 2+2, tak příhraniční úsek D5 se svými 15 tis. vozidel za 24 hodin (z toho 8 tis. těžkých) podprůměrný je, rozhodně ale není na chvostu. V okolí velkých měst (Praha, Brno) nebo na D1 přes Vysočinu jsou ty intenzity přeci jen jinde. Extrémní je D0 Zličín – Ořech (75/18 tis.), ale i D1 Brno-centrum – Brno-jih (70/19). Oproti tomu je D1 u Kojetína (11/2) nebo D7 u Chomutova (8/2) vysloveně pohodová.
Kdyby jste četl můj příspěvek celý, tak vidíte z jakého zdroje jsem čerpal, protože jsem ho uvedl. Je to navíc zdroj veřejně přístupný, bylo by dobré, kdyby jste se tam podíval pro Vaši lepší informovanost. Navíc jsem psal, aby byly uvedeny lepší (aktuálnější) údaje, pokud je někdo má.