Na D5 u Tachova skončila půlmiliardová oprava, práce se přesunou na jiný úsek

Dálnice D5 mezi Plzní a Rozvadovem. Pramen: StrabagDálnice D5 mezi Plzní a Rozvadovem. Pramen: Strabag

Opravou prošlo téměř 11 kilometrů dálnice, příští rok se bude pokračovat u Rozvadova

Na desetikilometrovém úseku dálnice D5 u Tachova ve směru na Rozvadov skončila po několika měsících velká oprava povrchu a dalších součástí dálnice (včetně sjezdu na Mariánské Lázně). Zároveň končí většina dopravních omezení, se kterými se museli řidiči vyrovnat. Silničáři budou v příštích dnech už jen dodělávat asfalty na přejezdech a plot kolem dálnice.

Opravou prošlo téměř 11 kilometrů dálnice (km 124,5 až km 135,35), práce zajistily společnosti Strabag a Eurovia. „Špatný stav cementobetonového krytu vyžadoval rekonstrukci, a to včetně dvou mostních objektů,“ uvedl Strabag na facebooku. Hodnota zakázky podle smlouvy je 467 milionů bez DPH.

Dálnice D5 je příkladem změněného přístupu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) k údržbě dálniční sítě. Cílem je předcházet stavu, do kterého se dostala dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Kvůli zanedbané údržbě se v rámci modernizace už několik let fakticky staví znovu, přičemž podobně dlouhé úseky vycházejí na miliardy korun.

Uvedený úsek D5 je z roku 1997 a ŘSD přistoupilo k jeho obnově kvůli zjištěným vadám. Jde už o druhou podobnou opravu D5 za Plzní směrem k hranicím. „Chceme tímto systémem udělat jeden úsek ročně, příští rok se práce přesunou na příhraniční úsek k Rozvadovu,“ uvedl vedoucí odboru správy dálnic ŘSD Jan Hoření. U Rozvadova by práce měly začít v dubnu. ŘSD opravy plánuje zhruba na deset let, přičemž každý rok by se mělo rekonstruovat deset kilometrů. „Podobně sledujeme i další dálnice, i když jsou třeba mladší,“ dodal Hoření. Jako příklady uvedl D3 a D8.

Tagy D5 dálnice D5 Ředitelství silnic a dálnic
15 komentářů