Na D4 u Prahy mají začít fungovat vysokorychlostní váhy. Pokuty budou vybírat Černošice

Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSDKamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD

Do konce letošního roku chce mít ŘSD na dálnicích a silnicích I. třídy 13 vysokorychlostních vah.

Odebírat
Upozornit na
guest
58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaaa

To půjde objet přes Černolice nebo přes Líšnici? No tam bude veselo…

Vlastimil Kocurek

Ty tam měly stát už deset let, je neuvěřitelné, jak se u nás všechno dělá se zpožděním. Prostě nečinnost lidí, kteří mají takové věci na starosti. Takové váhy by měly být rozmístěny ve všech potřebných místech na všech dálnicích. A před deseti lety bylo pozdě.

Jaaa

Ono se to někomu hodí…

David Peca

Já to vítám a očekávám ,že váhy do konce roku poběží v rutinním provozu ,jak slíbil ministr Kupka. Nemusí být na každém rohu ,protože dálková doprava nebude sjíždět na každém rohu ,kvůli objetí vah. Přetížené kamiony ničí silnice.

digi

13 bran??? A kolik je celkem nájezdů na dálnice??? Kolik je z sjezdů z jedniček??To je zase komedie… Aby to vypadalo že se něco děje a skutek, útěk..

Olin

No… I těch 13 by bylo docela fajn, jen musí fachat 🙁 .

DavidB

Pořád nechápu, proč není nějaký centrální úřad (případně odbor ŘSD), který by vybíral pokuty z automatizovaných měření. Však tohle vybírání přes různé městské úřady je hrozně neefektivní.

libor

je to záhadou, a zajímavé třeba je, že tunel Valík (dálnice D5) spadá pod Přeštice a penízky vybírají za rychlost tam a myslím, že si vlastně vůbec nemůžou stěžovat 😀

mimochodem

Poslechnou, Kefalin, a co vy si predstavujete pod pojmem neefektivni?
Se podivejte na rozpocet Rican, jakej podil na jejich rozpoctu tvori prijmy z kradaru…
Za predpokladu dostatku oholenichtivych ovecek je toto vybirani velmi efektivni.

Snad nenavrhujete odebrat spravnim organum motivaci k tvorbe prasorozhodnuti za ucelem obohaceni obecinho rozpoctu?!
Jeste by ten obcanskej povl mohl obcas ve spravnim rizeni dostat „rizeni zastaveno“ rovnou v prvni instanci…

To ne, takhle by to neslo.

digi

Božínku, řešení je jednoduché.. Ať teda ovečky přestanou jezdit jak prasata, a Říčany zkrachujou… budete mít o problém míň..

Dejf

O dva problémy míň

digi

Pššt to jim neříkejte…

Kebab

Nezkrachujou, obratem sníží rychlostní limit, aby se přísun peněz obnovil.

digi

No tak opakovat postup… Zase to budete dodržovat a oni zkrachuje o to rychlejš protože budou mít náklady na zařizování nových dopravních značek na úředníky atd… min než pod 10 ten limit snížit nemůžou, takže vyhrajete…

mimochodem

To jsou zase kecy…

Pod Ricany spada i jedna usekovka na Prazskem okruhu (ta druha pod Cernosice). A co cert nechtel, obcas se stane, ze je OA mylne detekovano jako NA, stejne jako se obcas stane, ze navaznost na promenne dopravni znaceni nezafunguje spravne…

V obou (skutecnych!) pripadech jede ovecka zcela predpisove, ale kdyz mesic pote prijde Liebesbrief s vyzvou k uhrade, aby se prestupkem nemuseli dale zabyvat…
Proc se zaobirat nejakymi detaily, vzdyt je to jen par stovek, to nam poslou.
Nejaka urednicka odpovednost za nespravny postup? Zapomente… ba i premie budou, protoze plnime plan…

gwann

Blbe kydy tu predvadite akorat vy.
Ja bych za prekroceni o vic nez 30km/hod auta zabavoval bez nahrady. Tak budte rad za par stovek.

mimochodem

Budto nechapu ja vas, nebo vy mne, tak si to prectete jeste jednou… Mame usekove mereni s limity 80 km/h pro NA a 130 km/h pro OA. Ridic jede s osobakem 120 km/h, ale usekovka osobak mylne „rozpozna“ jako nakladak a usoudi, ze byl limit prekrocen o 40 km/h. Kde ridic osobaku neco porusil? Nebo pred casem se delo v Blance, LRD ukazovalo 70 km/h, ale radar jel na 50 km/h*… Dokazete pochopit, ze v civilizovanym svete by mel mit organ dostatek soudnosti na to takove pripady okamzite ignorovat a neposilat ani tu Vyzvu, namisto toho, aby bylo rizeni zastaveno… Číst vice »

SaulGoodman

Jestli je to neefektivní je otázka, pokud nejde o nějaké malé obce bez aparátu, tak bych řekl, že je to z hlediska alokace lidských zdrojů spíš efektivnější než dělat speciální centrální úřad. Nicméně souhlas, že je divné, aby to bylo příjmem obcí, samozřejmě s tím mají náklady, nicméně proto také dostávají příspěvky na výkon přenesené státní působnosti.

Vlastimil Kocurek

Je druhotné, kdo to má vybírat, podstatné je ochránit naše dálnice, a nebýt jako tranzitní země za blbce, kteří si nechají dálnice zničit !!!!!! Podobně jako to píše níže Tomáš V. a udává příklad jiné tranzitní země Švýcarska, kde to funguje jako hodinky :).

panda

Proč pokuty nejdou do státního rozpočtu? Copak výstavbu a údržbu těch vah financují Černošice?

mlokXCM

Protože obecně platí, podle zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, že příjmy z pokut při výkonu státní správy tvoří příjem obce. Zvláštní zákon může stanovit, že je to v určitých případech příjem do státního rozpočtu. Tím, že je to příjem obce, je obec motivována ty přestupky řešit.

panda

Pokud si ta obec ty váhy postaví za své, tak ať z nich má klidně příjem.
Nebo váhy můžou mít na splátky. Nejdřív státu z prvních pokut zaplatí váhy a až pak půjdou penízky k nim, třeba na nový kulturák.

mlokXCM

Obec si nemůže postavit na dálnici váhy. Je obrovské množství činnosti, které stát deleguje na obce, které pak jménem státu tuto činnost vykonávají. Například stavební úřady, vodoprávní úřady a mnoho dalšího vykonávají v přenesené působnosti obce (zpravidla obce s rozšířenou působností) a stejně tak obce vedou přestupková řízení. Příjmy z pokut jsou pak příjmem této obce, leda že zvláštní zákon stanoví nebo z jiného. A jak jsem psal, to, že to je jejich příjem, je motivuje ta přestupková řízení vést. Obec má peníze, stát pak zajištěno, že někdo přestupky řeší. Cílem totiž nemá být vybírání peněz, ale samotné trestání, resp.… Číst vice »

Frantík

Stát stejně dává obcím peníze ze svého, tak asi neni problem…

libor

Vítejte v ČR, země různých možností a záhad. Otázkou by taky mohlo být, proč pokuty za rychlost smí vybírat jen ten úřad, kde je zřízena městská policie..

mlokXCM

protože měřit rychlost může pouze PČR a za určitých podmínek městská policie. Logicky pak obecní/městský úřad, který městskou policii zřídil, vede i řízení o přestupku.

libor

jo nedodal jsem, že jde o stacionární radar na silnici první třídy 😉

panda

U rychlosti bych to ještě chápal. Obec si za vlastní prachy pořídí radar a s ním vybírá. Já se ptal proč stát zaplatí váhy a vesnice bude jen hrabat prašulky.

digi

Opět, dodržujte zákony a ty obce zkrachujou… PS když stát dotuje Elektricka auta podnikatelům nemůže dotovat nic obcím ??? Dotace jen pro soukromniky??

panda

O dotaci na elektromobil se může přihlásit jakýkoli podnikatel – od Aše až po Jablunkov.
Může si vesnice od Šumperka zažádat o výběr pokut z vážení třeba na D5?

digi

A je potrefená tím hlukem a dopadem kamionu z D5 ???

Granja

Potrefeným stále ve všech případech zůstane správce komunikace, který ji musí kvůli přetíženým kamionům častěji opravovat.

Tomáš V.

Pro zajímavost uvádím přehled, jak je toto pokutováno ve Švýcarsku. Nutno podotknout, že je to uplatňováno zcela nekompromisně. Očividně to má smysl, protože silnice tam nemají rozježděné od přetížených dodávek a náklaďáků. Proč by měl zákon platit jen pro některé? Při měření se uplatňuje tolerance 3 %. Celková hmotnost soupravy (částky v CHF): – do 100 kg = 100,- – pro vozy a soupravy do 3,5t do 5% překročení = 200,- – pro vozy a soupravy nad 3,5t do 5% překročení = 250,- Přetížení nápravy (každé přetížené), pokud není dodržena celková hmotnost vozu nebo soupravy: – do 100 kg =… Číst vice »

Jarda

Kdy se už konečně začnou vážit také osobní auta ať je to spravedlivé

Dony

A co by se na tom osobáku mělo vážit? Když se bude někdo jo hodně snažit tak možná tu užitnou hmotnost o nějaký pytel cementu navíc překoná, ale rozhodně ne o tuny jako náklad. Osobák tě vozovce skutečně škodu nejmíň.

Jarda

Žijete v nesmyslech náklaďák je v mnoha případech přetížen do jedné tuny ale média dělají jak kdyby byl přetížen o desítky tun.To sameplatí pro osobní auto take je přetížené o desítky kg s ne o tuny .Takže z mého pohledu by měl zaplatit i ten osobní vůz .

Dony

Jardo , jestli tohle myslíte vážně tak raději nic nepište. Jestli jste například někdy viděl jak vypadá prostorové tuna písku tak si pak snadno můžete nahrubo odhadnout o kolik až je možné přetížit kamion. V těch tunách by jste hodně přidával.

Mickey

Jako třeba ten s těmi jeřábovými závažími, který byl přetížen o desítky tun a vyšlo mu levněji zaplatit 100 tisíc než 9 tisíc za každou tunu?

Jarda

Viděl jelikož je kamion přetížený i osobák může být přetížený tudíž se oba dopustili přestupku a je třeba je pokutovat oba,oba ničí silnice a ohrožují okolí

Joe

Do jedné tuny? Ha ha, tak ten byl dobrej.

libor

čím těžší, tím lepší (lépe využitý)? nebo jak? 😀

Leinad

Dá se u osobáku vůbec dosáhnout takové hmotnosti na nápravu, aby poškozoval vozovku (a jel by při tom)?
Jinak jo, další materiální aspekt tam asi je, když přetížené auto brzdí málo nebojinak blbě manévruje.

Pako

Tady jde spíše o množství. Dejme tomu, že jedna 10 t náprava u NA udělala dříve cca stejnou paseku jako někde mezi 100-1000 průjezdů OA (typ a stav vozovky, rychlost atd.). Jenže pokud max. 1,3 tunová OA dneska ve jménu zvrácené „ekologie“ nahrazujeme elektrotanky 2,5-3,5 t, pak už bude účinek OA mnohem větší. Místo 100-1000 OA získáme jen asi 20 OA a jsme ve výpočtu zatížení působící na vozovky úplně jinde. 2 tuny na nápravu při 150 km/h nebo vysoké akceleraci EV už vozovka opravdu pocítí.

Granja

Z toho ale vyplyne, že elektroauta by naopak neměla mít úlevy, ale právě naopak, protože svojí hmotností poškozují například i ta parkovací stání svojí hmotností více než spalováky.

Granja

Jakože ten, kdo má prostorově výraznější tchýni (a tím i její vyšší hmotnost) by měl platit pokutu?

Hans N.

Proč už dávno nejsou na vjezdech do republiky, v blízkosti velkých dopravních uzlů nebo překladišť atd.?

PeS

Jedna stacinární dávno postavená váha je – hr. přechod Starý Hrozenkov, nemyslím si že byla kdy použita

Pako

Njn. pak si tu všichni brečíme na špatným hrobě.

Granja

Slyšel jste už někdy větu: „Co by tomu řekli lidi?“ Pak lze i říci: „Co by tomu řekli zahraniční dopravci?“

Franta Chcípák

Nepřesné, neprůkazné, nemá to kdo administrovat – ale je to „entrprajs“ a my to tím upoceným čelem budeme tlačit dál.

Tohle už nemůže být prostá lidská tupost, to musí být v něčím zájmu. Dodavatelé „soljůšns“, samozrejmě. Kdo dál, ČESMAD?

Martas

tak to je v pohodě, to žádná pokuta nepřijde při tempu Černošického MěÚ

Granja

Pokud významná část peněz tam zůstane, pak klidně může nastat „čilý pracovní ruch“.

Experiment 89P13

Jedině dobře. Cca 2 roky zpátky jsem seděl v restauraci na obědě a u stolu vedle probíhral pohovor řidiče kamionu. Pán (asi majitel) panu řidiči říkal “Pokuty za předpisy jdou za Váma, pokuty za přetížení platim já” což mi přišlo jako konstatování stavu, že normálně auta úmyslně překládají, ale bohužel je u toho občas někdo přistihne.

libor

no jasný, že se jim vyplatí to risknout. Je krásně vidět u aut, co vezou klády, kdy jedou lokálně přetížené a kdy směřují do Německa a mají naloženo jenom 3/4. Tvrdě na ně a hlavně pořádné pokuty

panda

Pokuty by musely být milionové, protože jeden Polák klidně zaplatil 2x za sebou 100.000!
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ridic-kamionu-dostal-uz-podruhe-pokutu-100-tisic-za-odmitnuti-zvazeni-40463862

libor

ono by to fakt mělo být skoro až likvidační nebo by to aspoň mělo hodně finančně bolet. podobně jako řízení pod vlivem alkoholu (zákaz řízení a penízky)

SaulGoodman

Nemělo by to být likvidační, mělo by to být prostě ekonomicky nevýhodné. Jednoduchá matematika, dělají to, protože je to pro ně výhodnější i s placením pokut. Až nebude, dělat to nebudou. Netřeba hned likvidovat.

Granja

Teď už jen pojmenovat, kdo tato kritéria nastavil.