Prosím vás všichni či o téhle práci nic nevíte z praxe ale pouze ze to říkal soused tak se nevyjadřuje je to katastrofa ty komentáře číst.
Jan Sova
1 rok
Podle dostupných fotek má ten zadní autobus smetené celé čelo, takže tam nebyl úhybný manévr a rovnou náraz do zádi předjedoucího busu. Jestli se tam přibrzďovalo v koloně, nebo existoval jiný důvod brzdění, ví jenom aktéři nehody. Po D2 skoro nejezdím, vždycky jsem si myslel, že je tam spíš klid oproti D1 u Brna.
A ta stočená kola vpravo …..do takového rejdu se stočila sama? Podle toho co vidím já větší část nárazu šla na stranu řidiče druhého autobusu a pravou zadní část autobusu předního. Z toho usuzuji, že tam nějaká snaha o úhybný manévr být mohla
Vlad
1 rok
Od roku 2004 platí v Česku povinnost instalovat do dálkových autobusů, tedy těch, které přepravují výhradně sedící cestující, bezpečnostní pásy. To pásy v tomto případě neměla většina cestujícíh zapnuté, anebo jsou pásy v autobusech tak neúčinné?
Pás si standardně zapne tak 5% lidí – sice třeba Flixbus i RegioJet to mají v hlášení česky, anglicky, u každý sedačky piktogram. Ten pás je dvoubodovej, zázrak to není. Nicméně zabrání vylítnutí ven z autobusu, spadnutí na spolucestující, rozbitý hlavě a velký rány do hrudníku o sedačku před sebou. A zase ten dvoubodovej pás není nijak cítit. Třeba u nehody Student Agency u Bardejova v minulosti by přežili všichni, kdyby ten pás měly. PS: a i přes tuto povinnost se stále vyrábějí autobusy co mají sice na každý sedačce pás, ale současně smí přepravovat i 35 stojících cestujících a… Číst vice »
Pane Kocurku, výrobce těchto autobusů na svém webu uvádí: „Urbino je název rodiny plně nízkopodlažních městských autobusů, které měly svou premiéru v roce 1999.“
To, co představujete, není DÁLKOVÝ autobus, na městské autobusy se povinnost pásů nevztahuje. https://www.solarisbus.com/cs/vozidla/konvencni-pohony/urbino-1
Co vím, tak už jsou na dálkových autobusech celkem často vidět i pásy tříbodové. A z hlediska komfortu se to s těmi starými zadrhávacími dvoubodovými nedá srovnávat.
Osobně se v autobusech poutám vždy. Proč se lidé v autobuse nepoutají, je mi záhadou. V autě by se při podobné délce cesty a rychlostech 95 % lidí přitpoutalo.
Podle mě je na místě osvětová kampaň a pak pár exemplárních pokut (dopravcům i cestujícím), jinak se bohužel nepohneme.
Pokuty cestujícím ano, ale proč pokuty dopravcům, to nechápu, všude v autobuse jsou piktogramy či informace o tom, že se mají cestující poutat a pokud to nedělají, tak už je to jen věc cestujícího a on jediný má dostat pokutu, nebo snad chcete, aby řidič při každé zastávce kontroloval, že jsou všichni připoutáni?
Tak proč chcete zodpovědnost přenášet na všecky okolo?
Je vám jasné, že pokud se někdo v 10. řadě za jízdy odpoutá, tak šofér nemá šanci to zjistit? A když ano, tak s tím stejně na dálnici nezastaví, protože to by bylo o řád nebezpečnější.
Já to beru. Ale zde nejde o to, že se „někdo v 10. řadě“ odpoutá, tady jde spíš o to, že se během jízdy připnou maximálně tak cestující na sedačce 5, 6, 27 a 42. A zbytek se ani nenamáhá.
Já jsem také nic takového netvrdil. Psal jsem o tom, proč si ty pásy lidé nezapínají. Většina lidí má představu, že pásy jsou výhradně kvůli dopřednému pohybu a tam největší ochranu opravdu představuje ten prostor před vámi. Že nepřipoutaný člověk může v autobusu letět i jinam, než dopředu, není tak zjevné.
Já si batoh v busu poutám taky, ale neumím si představit, jak bych nějaké alternativní dylině (jako je třeba herec Dušek) vysvětloval funkci tak komplikovaného technického zařízení.
Když si ho zapnu, připadám si jak černá ovce v autobusu. Na co máme BESIP a pod. , když lidi na to kašlou. Kdyby viděli šot, jak mohou dopadnout, nebo by jim řidič k jízdence připočetl pokutu – měli by ho hned zapnutý ! Ono – mě se to přece nemůže stát – neplatí !
Mně na tomto vždycky spíš fascinovalo, že bezpečnostní pás v autě si zapne prakticky každý. Zato v autobuse ho pro změnu nepoužívá téměř nikdo. Ten rozdíl je vskutku neuvěřitelný.
To by vedle řidiče musela jezdit i průvodčí, která by to kontrolovala. Stejně lidi by se odpoutali na důkaz vzdoru, jakmile by se přestala dívat. Lidi jsou pitomci a kromě letadel, kde funguje určitá disciplína a lidi s Čedokem, mají z palubního personálu respekt, tak v autobusech nemají respekt z ničeho. Ostatně kolik nalepených žvýkaček jste viděli na sedadlech v autobusech a v letadlech?
Martin
1 rok
Já osobně smekam před výkonem celého IZS. Muselo to být naročný jak množstvím tak i vážností poraněni (12 těžce zraněných ) a o horku ani nemluvě. Uprimnou soustrast rodině řidiče a zbytku rychlé uzdravení
Jan Sůra
Admin
1 rok
Chcete ještě koníčky zraněných nebo se do patřičných míst pošlete sám ?
libor
1 rok
ještě že to nebyl Jančura, to by tady bylo nazvraceno na jeho jméno..
Prober se ty. To je mají otravovat s otázkou? Telefon ani mail na cestující nejspíš nemají a IZS fakt nemá čas vyřizovat takové… prkotiny. Příbuzné těch zraněných a toho bohužel zemřelého obvolají sami od sebe, až na to bude čas.
Mimochodem, když si tu SPZ (která je na fotce naprosto jasně čitelná, takže nemůže být pochyb) zadáte do vyhledávače povinného ručení na ckp.cz, tak zjistíte, že ten autobus NEMÁ uzavřené povinné ručení…
A změní se něco? Délka směny jednoho řidiče zůstane 15 hodin, osádky dvou dokonce 21 hodin. Kdyby brali normální mzdu za normálních osm hodin, tak by prý zdražily jízdenky. Takže se bude dál brečet, že (za daných podmínek) „nejsou řidiči“, ti stávající se budou stále více přetěžovat a občas někdo zemře nebo si odnese doživotní následky. Ale hlavně, že nezdraží jízdenky…
Jestli příčina nehody byla ztráta pozornosti (mikrospánek) a bylo to ke konci delšího výkonu, tak by tam byla souvislost 😀
Ale zatím nevidím důkaz, že by za nehodu mohl chrápající řidič. Měl ten zadní bus vůbec v pořádku brzdy?
Kromě toho, že o příčinách zatím nic nevíme… nevyhrožují pořád řidiči linkových busů, že půjdou jezdit dálkovku, protože si tam přijdou na daleko lepší peníze?
Jestli myslíte, že má řidič při patnáctihodinové směně (ve dvojici až 21 hodinové) stejné reakce jako při osmihodinové, tak vítejte mezi nadlidi. Ano, kdyby byla tato práce slušně placená, nebude nikdo dohánět peníze délkami směn.
Když ji má normální, dělá osm hodin jako každý. Když ji má malou, dělá patnáct (v osádce dvou řidičů až dvacetjedna). Myslíte, že pravděpodobnost mikrospánku je u osmi a patnácti hodin práce stejná?
Proboha což to tu píšete za blábolí.15 hodin je výkonu ale řídit může pouze 10 hodin dvakrát v týdnu jinak max.9 hodin vůbec by jste tu neměl psát rozumíte tomu jako Tonda od soustruhu že zbrojovky.
Prosím vás všichni či o téhle práci nic nevíte z praxe ale pouze ze to říkal soused tak se nevyjadřuje je to katastrofa ty komentáře číst.
Podle dostupných fotek má ten zadní autobus smetené celé čelo, takže tam nebyl úhybný manévr a rovnou náraz do zádi předjedoucího busu. Jestli se tam přibrzďovalo v koloně, nebo existoval jiný důvod brzdění, ví jenom aktéři nehody. Po D2 skoro nejezdím, vždycky jsem si myslel, že je tam spíš klid oproti D1 u Brna.
Tady už to stává taky 🙁
Přesně tak a pan Sova příště jistě provede důkladnější vyšetřování…..
Podívejte se na ty busy znovu…..
A ta stočená kola vpravo …..do takového rejdu se stočila sama? Podle toho co vidím já větší část nárazu šla na stranu řidiče druhého autobusu a pravou zadní část autobusu předního. Z toho usuzuji, že tam nějaká snaha o úhybný manévr být mohla
Od roku 2004 platí v Česku povinnost instalovat do dálkových autobusů, tedy těch, které přepravují výhradně sedící cestující, bezpečnostní pásy. To pásy v tomto případě neměla většina cestujícíh zapnuté, anebo jsou pásy v autobusech tak neúčinné?
Pás si standardně zapne tak 5% lidí – sice třeba Flixbus i RegioJet to mají v hlášení česky, anglicky, u každý sedačky piktogram. Ten pás je dvoubodovej, zázrak to není. Nicméně zabrání vylítnutí ven z autobusu, spadnutí na spolucestující, rozbitý hlavě a velký rány do hrudníku o sedačku před sebou. A zase ten dvoubodovej pás není nijak cítit. Třeba u nehody Student Agency u Bardejova v minulosti by přežili všichni, kdyby ten pás měly. PS: a i přes tuto povinnost se stále vyrábějí autobusy co mají sice na každý sedačce pás, ale současně smí přepravovat i 35 stojících cestujících a… Číst vice »
Daleko víc než 35 stojících, dokonce i kočárek a vozíčkáře. Pásy tam nejsou nikde.
Počet míst k sezení/stání 45/127
Max. rychlost 100 km/hod
https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/autobusy/3419-solaris-urbino-18.html
To je dálkový autobus jako stehno…
Na dálnici to jezdí…
Ne všechny autobusy co jedou po dálnici musí mít pásy…
Pane Kocurku, výrobce těchto autobusů na svém webu uvádí: „Urbino je název rodiny plně nízkopodlažních městských autobusů, které měly svou premiéru v roce 1999.“
To, co představujete, není DÁLKOVÝ autobus, na městské autobusy se povinnost pásů nevztahuje.
https://www.solarisbus.com/cs/vozidla/konvencni-pohony/urbino-1
Co vím, tak už jsou na dálkových autobusech celkem často vidět i pásy tříbodové. A z hlediska komfortu se to s těmi starými zadrhávacími dvoubodovými nedá srovnávat.
Osobně se v autobusech poutám vždy. Proč se lidé v autobuse nepoutají, je mi záhadou. V autě by se při podobné délce cesty a rychlostech 95 % lidí přitpoutalo.
Podle mě je na místě osvětová kampaň a pak pár exemplárních pokut (dopravcům i cestujícím), jinak se bohužel nepohneme.
Pokuty cestujícím ano, ale proč pokuty dopravcům, to nechápu, všude v autobuse jsou piktogramy či informace o tom, že se mají cestující poutat a pokud to nedělají, tak už je to jen věc cestujícího a on jediný má dostat pokutu, nebo snad chcete, aby řidič při každé zastávce kontroloval, že jsou všichni připoutáni?
Samozřejmě, že ve finále je za (ne)připoutání odpovědný pouze cestující.
Na druhou stranu je ze strany dopravce vymáhání pravidla připoutání absolutní nula. Cedulky jsou fakt málo.
„je za (ne)připoutání odpovědný pouze cestující“
Tak proč chcete zodpovědnost přenášet na všecky okolo?
Je vám jasné, že pokud se někdo v 10. řadě za jízdy odpoutá, tak šofér nemá šanci to zjistit? A když ano, tak s tím stejně na dálnici nezastaví, protože to by bylo o řád nebezpečnější.
Já to beru. Ale zde nejde o to, že se „někdo v 10. řadě“ odpoutá, tady jde spíš o to, že se během jízdy připnou maximálně tak cestující na sedačce 5, 6, 27 a 42. A zbytek se ani nenamáhá.
Za co byste jako chtěl dávat pokutu dopravcům?
Nejde o délku cesty. V autobuse před sebou typicky máte mnohem větší deformační zónu, než v osobním autě (když nesedíte hned na přední sedačce).
No to sice, jo, ale to nic nemění na kinetice osob, které po nárzu či převrácení busu létají prostorem a zraňují jak sebe tak ostatní.
Já jsem také nic takového netvrdil. Psal jsem o tom, proč si ty pásy lidé nezapínají. Většina lidí má představu, že pásy jsou výhradně kvůli dopřednému pohybu a tam největší ochranu opravdu představuje ten prostor před vámi. Že nepřipoutaný člověk může v autobusu letět i jinam, než dopředu, není tak zjevné.
A co takto tíhová čidla a kontrola pásů?
pak platí ta druhá polovina co s tím řidič má udělat, když se někdo v zadní části busu odpoutá? vyskočit od volantu a jít ho připoutat?
Já si batoh v busu poutám taky, ale neumím si představit, jak bych nějaké alternativní dylině (jako je třeba herec Dušek) vysvětloval funkci tak komplikovaného technického zařízení.
Určitě mnohem víc, než 5%.
Ale i tak těch nepripoutanych bývá dost.
Když si ho zapnu, připadám si jak černá ovce v autobusu. Na co máme BESIP a pod. , když lidi na to kašlou. Kdyby viděli šot, jak mohou dopadnout, nebo by jim řidič k jízdence připočetl pokutu – měli by ho hned zapnutý ! Ono – mě se to přece nemůže stát – neplatí !
Mně na tomto vždycky spíš fascinovalo, že bezpečnostní pás v autě si zapne prakticky každý. Zato v autobuse ho pro změnu nepoužívá téměř nikdo. Ten rozdíl je vskutku neuvěřitelný.
Asi je to podvědomé nastavení, že v autobuse v MHD se lidé taky nepoutají. Ve vlaku také ne.
A nikdo si neuvědomí, že dálkový autobus je spíš jako auto než zmíněné způsoby přepravy.
To by vedle řidiče musela jezdit i průvodčí, která by to kontrolovala. Stejně lidi by se odpoutali na důkaz vzdoru, jakmile by se přestala dívat. Lidi jsou pitomci a kromě letadel, kde funguje určitá disciplína a lidi s Čedokem, mají z palubního personálu respekt, tak v autobusech nemají respekt z ničeho. Ostatně kolik nalepených žvýkaček jste viděli na sedadlech v autobusech a v letadlech?
Já osobně smekam před výkonem celého IZS. Muselo to být naročný jak množstvím tak i vážností poraněni (12 těžce zraněných ) a o horku ani nemluvě. Uprimnou soustrast rodině řidiče a zbytku rychlé uzdravení
Chcete ještě koníčky zraněných nebo se do patřičných míst pošlete sám ?
ještě že to nebyl Jančura, to by tady bylo nazvraceno na jeho jméno..
Ano, a to i v případě, že by jeho bus byl ten sestřelný zezadu. Požadavek an odebrání licence a tak dál, možná í výzva k vraždě.
Toto je silene…uprimnou soustrast a hodne zdravi vsem kteri jsou zraneni
Asi maji na starost dulezitejsi veci, nez resit, odkud kam kdo jel.
Jasně, ten článek psal někdo z cestujících nebo záchranářů. Proberte se…
Prober se ty. To je mají otravovat s otázkou? Telefon ani mail na cestující nejspíš nemají a IZS fakt nemá čas vyřizovat takové… prkotiny. Příbuzné těch zraněných a toho bohužel zemřelého obvolají sami od sebe, až na to bude čas.
Je uplne jedno, kdo ten clanek psal.
To nebudete spat, kdyz ti tam neni, nebo v cem spociva zasadnost teto nformace?
Vůbec si nechci představit, kolik by tam zahynulo lidí, kdyby to byly doublekryply.
Teď na ČT24 záběr na šedý bus. Llogo firmy TURANCAR ze Slovenska
Šedý zdemolovaný MAN zpředu RZ není asi ani ČR ani SK, nápis Turancar je na zeleném Flixbusu
Máš pravdu. Přehlédl jsem se
Na iDnes jsou fotky a je jasně vidět Libereckou SPZ.
Mimochodem, když si tu SPZ (která je na fotce naprosto jasně čitelná, takže nemůže být pochyb) zadáte do vyhledávače povinného ručení na ckp.cz, tak zjistíte, že ten autobus NEMÁ uzavřené povinné ručení…
To je hustý, provozovatel se tedy
hezky prohne, až bude platit škodu. Nechápu mínusy pod příspěvkem MPE. Raději mínusujte šílence, co jezdí bez povinného ručení.
Bohužel to nic neznamená. ČPK ukazuje spoustu blbostí a přitom je vůz pojištěn.
Skoda, ze ten web je jen informativní a o skutecnosti nic nevypovídá. Ja mam autobus pojisteny a pres to ho ckp vyhledavac neeviduje.
Turancar je s FXB stejně provázaný, ne?
Asi proto, že se to třeba ještě neví ?🤔
A změní se něco? Délka směny jednoho řidiče zůstane 15 hodin, osádky dvou dokonce 21 hodin. Kdyby brali normální mzdu za normálních osm hodin, tak by prý zdražily jízdenky. Takže se bude dál brečet, že (za daných podmínek) „nejsou řidiči“, ti stávající se budou stále více přetěžovat a občas někdo zemře nebo si odnese doživotní následky. Ale hlavně, že nezdraží jízdenky…
Co má dopravní nehoda dvou busů společného s cenami jízdenek a časy výkonů u řidičů? Jak to spolu souvisí?
Jestli příčina nehody byla ztráta pozornosti (mikrospánek) a bylo to ke konci delšího výkonu, tak by tam byla souvislost 😀
Ale zatím nevidím důkaz, že by za nehodu mohl chrápající řidič. Měl ten zadní bus vůbec v pořádku brzdy?
Kromě toho, že o příčinách zatím nic nevíme… nevyhrožují pořád řidiči linkových busů, že půjdou jezdit dálkovku, protože si tam přijdou na daleko lepší peníze?
To jste vzal kde? Dálkovka se finančně naprosto nevyplatí. Nejvíce se vyplatí výluky, pak některé linky co vozí zaměstnance, pak MHD a pak IDS.
Jestli myslíte, že má řidič při patnáctihodinové směně (ve dvojici až 21 hodinové) stejné reakce jako při osmihodinové, tak vítejte mezi nadlidi. Ano, kdyby byla tato práce slušně placená, nebude nikdo dohánět peníze délkami směn.
Ono totiž při mikrospánku hraje výše mzdy velkou roli. Když ji má člověk malou, tak snadno usne, zatímco s velkou mzdou si to nedovolí.
Když ji má normální, dělá osm hodin jako každý. Když ji má malou, dělá patnáct (v osádce dvou řidičů až dvacetjedna). Myslíte, že pravděpodobnost mikrospánku je u osmi a patnácti hodin práce stejná?
Tak on se ten zdravotník asi celou směnu nevěnuje oživování mrtvol, že ne?
Proboha což to tu píšete za blábolí.15 hodin je výkonu ale řídit může pouze 10 hodin dvakrát v týdnu jinak max.9 hodin vůbec by jste tu neměl psát rozumíte tomu jako Tonda od soustruhu že zbrojovky.