Na D10 začne v pondělí rozšíření, 1,3 kilometru bude mít šest jízdních pruhů

D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSDD10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD

Práce mají zvýšit bezpečnost na vytíženém úseku D10, hotovo bude do Vánoc.

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sova

Záměr dobrý, ale tempo rozšiřování je šílené. Už to dávno mělo být hotové minimálně v úseku Bezděčín-Kosmonosy. Je ostuda, že něco jako Bezděčín je stále součástí „dálniční“ sítě, nesmyslné a nebezpečné uspořádání nájezdů a sjezdů odporující předpisům.

Honza D.

Když ona legenda vypráví, že v prostředním a levém pruhu je nižší spotřeba….🤪

Jiří Kocurek

To je obrana proti předjetí. Ideál 100-110 v prostředním a vzetkat se na ty vlevo, že jim to jede líp a na ty vpravo, že určitě chtějí udělat přestupek.
A při jízdě vpravo hrozí, že by Škodovku předjel Trabant. Předjíždění je totiž pro některé symbol nadřazenosti/podřazenosti člověka. Blbečci.

Hádej

Jen tři? A není to málo, Antone Pavloviči?

Vladimír Bílý

ŘSD se nějak spletlo. Rozšíření na 3+3 potřebuje NE několik km, ale několik set km dálnic v ČR:-)

blue

K čemu? Aby byl pravý prázdný a dva levé ucpané?

David

S vetsim rozmachem 3+3 se to snad naučí i policie pokutovat, casem na tom určitě vyberou víc než za rychlost.

blue

Nemyslím si. Neřeší to ani před Prahou, nebudou ani jinde.

Jiří Kocurek

Když on roz-! …ježděný pravý pravý pruh naučil lidi neničit si auto jízdou po schodech.

Ketchup1970

Řešením by bylo nechat roz… Bítýšce ten prostřední . A ti co mají radi své podvozky a zuby vcelku pojedou raději vlevo nebo vpravo ..

Pavel

Zasekl jste se někde kolem roku 2000? Ještě doplňte, že D1 je tankodrom, že máme nejdražší dálnice na světě a že v Německu to umí všechno líp.

Air Traveller

v jedný věci má pravdu. češi se doted nenaučili v třípruhu jezdit.

i dnes je typická konfigurace třípruhu ta, že v pravo prázdno a veprostřed a vlevo plno.

Petr David

Potřebuje, aby vzápětí vygenerovala další provoz?

Koro

Doufám, že někdo bude jezdit i v pravém pruhu.

Bobek

To jsou reálně spíš průplety, takže tam asi i jo.

tarten

Dokud budou na dálnici smět kamiony, tak ano.

Vojta_7

Podobné pidistavby těžko zakryjí fakt, že letos začne zdaleka nejméně staveb dálnic, a to navíc na ne úplně prioritní D6 a vč. několika modernizací.
V nejbližších třech letech se má otevřít 150 km dálnic, což jsou ale ještě stavby zahájené od roku 2018 do 2/2022. Od té doby jsou najednou „problémy“ s pozemky, povoleními atd. a odsouvá se jedna stavba za druhou. Mě by vskutku zajímalo, zda nový ministr začne v roce 2023 80km dálnic vč. pěti úseků D35, aby dohnal letošní fiasko. Zvláště s tím navrhovaným rozpočtem.

blue

Jak je to možné, když nám úžasný Andrej zařídil tak dokonalý zákon o liniových stavbách?
A když už tedy půjdeme po těch stavbách, tak všechny problémové byly připravovány už za minulých vlád, takže co s tím má společného „nový ministr“? Ten dálnice nestaví.
Fiasko je jen a pouze Babišovo.

Georgis9

No to snad nemyslíte vážně, a to nejsem Babišista.

blue

Zcela a naprosto vážně.

Frantisek

No, a hlavně – co je na tom za fiasko? Prostě když není, tak není. Se svět nezboří. Až bude, tak bude. Člověk přece ještě nemusí všude rychle jen autem.

blue

V 99 % případů se jinak než autem do cíle rychle nedostanu. A cest „domov-Olomouc“ mám dvě za rok.

Daniel Bečvář

Když pominu fakt, že délka přípravy dálničních staveb je v ČR v průměru 12 let, takže jakákoliv letos zahajovaná stavba nemá se současným ministrem nic společného, ze lži vás jednoduše usvědčí statistiky na webu ŘSD. Např. v roce 2020 bylo zahájeno jen 14,6 km dálnic (D7 Louny a D55 Babice – St. Město). Naproti tomu letos už bylo zahájeno 19,5 km dálnic (D3 Třebonín – Kaplice, D6 Krupá, a D7 Chlumčany). A to jsme zatím v srpnu. Takže vaše tvrzení „letos začne zdaleka nejméně staveb dálnic“ je evidentně lež. Fakta = největší nepřítel internetový trollů.

Diesel

No úspěch to je o tom žádná, ale ještě těch kilometrů na ten tripruh docela dost zbývá. D10 se za poslední roky stala opravdu enormně vytíženou dálnicí a ty tři pruhy hodně volají.

looki

D10 nepotřebuje být celá v šestipruhu, D10 potřebuje odlehčit dvoujolejnou železnicí, kde by se jezdilo alespoň 160km/h.

Diesel

D10 nepotřebuje vůbec žádný koleje, které stejně vedou úplně jinudy než dálnice a hlavně ta dálnice je jak pro místní tak dálkový tranzit tudíž narozdíl od kolejí slouží širokému spektru lidí a přeprav.

Shamot

Podél každé dálnice by měli být koleje, aby lidé nebyli nuceni jezdit autem. Jedině alternativa rychlého a pohodlného železničního spojení sníží závislost na automobilech a zácpy. Další pruh na dálnici v konečném důsledku znamená jen více aut ve startovním a cílovém městě a pouze přesun zácpy tam.

blue

Kde by se ta auta navíc vzala? Abrakadabra?

Hádej

Lidi se prostě co nejblíže ku Praze nestěhují, že. Každoroční nárůst dopravy o 3 procenta (okolo Prahy 5 procent) je taky blbost, že; protože podle pana blue Einsteina už všichni lidi auta mají a bydlení ani dojíždění za prací už nikdy v životě měnit nebudou.

Doučte se základy ekonomického rozvoje a pak mudrujte, vy chytrolínku.

blue

A všichni půjdou naráz jezdit na D10, protože bude mít tři pruhy.
Tyhle kecy o rozvoji nebo indukované dopravě mě vždycky baví, přitom je to největší pitomost.

Petr David

Pitomost to není. Jde o to, že lidi dále přechází z veřejné dopravy. Co se týče vámi zmiňované indukce, stavbou silnic dochází navíc k vytvoření dopravy, která by jinak neexistovala.

blue

Samozřejmě, že to JE pitomost. Auta nevznikají sama od sebe se silnicí, a když někde přibydou, jinde musejí zákonitě ubýt.
A pokud lidé přecházejí z veřejné dopravy, je to chyba té dopravy, že je nezajímavá a pro lidi je lepší jet autem. Ale ne, komunisti dál budou auta omezovat a zakazovat, a nutit lidem VHD. A obhajoba toho nesmyslu už je fakt trapná.

Petr David

Auta vznikají pro svoji (v první fázi) výraznou výhodnost. Tedy pokud rozvíjíme silnice a zároveň nerozvíjíme železnici, potom přesně platí Vaše: „je to chyba té dopravy“
To vše má ale v rukou moc výkonná, tedy vláda. Ta a ty předešlé, neudělala nic pro zvýšení konkurenceschopnosti kolejí, tedy nic pro zkapacitnění a zrychlení železnice.
NIC.

blue

Ne, za to vláda opravdu nemůže.

Petr David

Odpovědnost za dopravní politiku má vláda, především MD. Ta jako jediná rozhoduje o přerozdělování peněz. Je ale pravda, že zákony týkající se dopravy jdou z poslanecké sněmovny.

blue

Je úplně jedno, jaká bude železniční sít, pokud nebudeme mít dopravce moderního stylu. A to u nás nehrozí ještě hezkou dobu. Druhá věc je totální nepochopení významu železnice v dnešní době a stále dokola nesmyslné tlačení na lokální dopravu.

Petr David

Mýiíte se. Železniční infrastruktura v ČR je pomalá a má nedostatečnou kapacitu. Většina dopravců má dostatek vozidel, jejichž povolená rychlost je větší, než umožňuje rychlost na trati. Náklladní vlaky mají problémy s kapacitou dráhy.

Mohl by jste mi, člověku, kterého dráha zajímá, prozradit, co je to vozidlo moderního stylu?

tarten

Vláda rozhoduje mj. o poměru, kolik veřejných peněz půjde do té nebo oné infrastruktury.

tarten

Ovšem že někde jinde musí ubýt. Před barákem, na zahradě, na parkovišti, v garáži…

blue

A kudy tu železnici chcete smysluplně vést? Aneb zabereme spoustu další půdy pro něco, co reálně nepotřebujeme a nebudeme využívat…

Martin

Jste si jistý, že železnici nepotřebujeme ? Že si Liberec a okolí nezaslouží spojení s Prahou,které je hodné 21.stoletì ?

blue

To si rozhodně zaslouží, ale není to náhrada dálnice.

Diesel

Liberec získal krásné dálniční spojení s Prahou a pokud ji dokážeme z každé strany pruh přidat pak to bude i hodné 21 století

Hádej

To krásné spojení je v každé špičce naprosto k ničemu a kolabuje, bez ohledu na to, jestli bude mít pruhů pět nebo osmdesát.

Pokud tohle považujete za „hodné 21. století“, tak se odstěhujte do Ruska, tam vaše nároky na kvalitu možná tak obstojí.

blue

Zatím, zdá se, kolabuje jen vaše hlava… nepřekvapivě.

Frantisek

Hm, a pak ještě zabrat okolní pole a louky pro parkoviště, nebo ta města rovnou trochu probourat…

blue

Panejo… proč zbytečně lžete?

Jiří Kocurek

Těch šotonávrhů tady padlo mnoho. Většina z nich ale obsahuje zásadní chyby: Nádraží umisťuje daleko od města za dálnici. Dále vůbec neřeší nákladní dopravu do Škodovky, což je největší zákazník široko daleko.
A zároveň chtějí zastavit přípravné práce na čemkoliv jiném, protože tam nebude „povozit dvěstě“ a oblouk před MB město bude vlak zbytečně zpomalovat 2 km před zastavením.

blue

Ale provozovatel a objednatel pak má za povinnost lidi motivovat, aby tím vlakem jezdili.

Jiří Kocurek

Motivovat … to jako zákazem komerčního spoje, aby lidi museli dotovaným? Tak to už tady několikrát bylo.
Tentokrát by k tomu navíc přibyla půlhodinová chůze na vlak, když navrhli nádraží až za dálnicí.

Frantík

Tak jestli bude komerční nebo objednávaný je asi jedno, důležité aby jezdil…

Martin

Člověk nemusí být šotouš, aby zvolil vlak. Ne každý chce jezdit po pořád rozkopané a přetížené D10.Nepamatuji, že by to někdy bylo plynule průjezdné bez omezení.

Jackub

Ne každý chce jezdit po pořád rozkopané síti SŽ a hrát loterii o „Orlickou smrt“…

Hádej

Jasně, raději hrajete loterii se stonásobně vyšší šancí „vyhrát“ smrt – auto.

Je velice vtipné, jak autofanatici hledají argumenty za každou cenu. 😀

blue

Já za devět let života tady ve Středních Čechách pamatuju hodně plynule průjezdných dní na D10…

Jiří Kocurek

Normální člověk vlakem pojede, když to pro něj bude výhodné časově, pracovně… cokoliv.

Ony ty dvě navržené spojky (Všejanská, Bezděčínská) fungovat budou. Jen když se teď začne prosazovat nějaký šotonávrh nikde nezanesený, tak to bude špatné a špatné mnohem delší dobu.
Ano šotonávrh vypadá o 10 minut rychlejší. A tak o 15 roků později postavený, protože pro něj není projednané absolutně nic.

Jirik

Je to prujezdny furt. Maximalne se nekde trochu zpomali, no.

Frantisek

Všechno to vede jedna instituce. Proč zavádí dálnice těsně k městům, když na ně auta dojedou, zatímco koleje od nich drží dále s tím, že „lidé si přece přestoupí“, je mi záhadou. Ale asi je to proto, aby měli mudrlanti důvod vlaky tlačit někam k pouhým 15 % přeprav a auta táhnout nahoru. Výdělky jistých kruhů si to na nich žádají.

blue

Tohle už musí být fakt nemoc, psát pořád tyhle nesmysly dokola.

Hádej

Přesně tamtudy, kam vy byste bezmyšlenkovitě narval další dva pruhy asfaltu a betonové plochy pro parkování vašich plechových bohů.

Zapomeňte, že na dálnice budou ještě kdy prachy. Zvlášť údržba se sakra nevyplácí už teď.

blue

Achjo, s železničním fanatikem opravdu není možná diskuse.
Ne, debile, kolem dálnice opravdu nejde v šířce jednoho pruhu vést železnice. A ne, nejde opravdu uvažovat o „dvou pruzích“, protože ty pruhy jsou každý na jiné straně silnice. Pokud by stavba měla být smysluplná, může být pouze na jedné straně dálnice. A, kupodivu, šířka dvoukolejné železnice je větší než šířka jednoho dálničního pruhu. Ona i šířka jednokolejné železnice je větší než šířka dálničního pruhu.
Ať počítám jak chci, žádným způsobem to nevychází.

Jiří Kocurek

Že by byl železniční přejezd na každém dálničním sjezdu/nájezdu?
Něco takového střízlivý člověk příčetný člověk nemůže prosazovat ani se dvěma promile v žíle.

blue

Vidíte, a přesto to dotyčný dokázal napsat…

Diesel

Zatím ti oproti dálnicím ruší ty železnice. Dálnice naopak docela jedou v posledních letech.

Mávej

Opatrne prosim s tim internetem, rozviji to Vasi flustraci z neschopnosti si vydelat na automobil.

Frantisek

Myslíte si, že pro auta získáte úplně všechny? Jo, někoho masírka přiměla stěhovat se z „drahé Prahy“, kde by je ani nepotřebovali, aby měli na jeho provoz, ale někdo halt vidí priority jinde, co naděláte. 🙂

blue

Svět není jen Praha. Tyhle kecy už jsou fakt ubohé. Dovedu pochopit, že na auto nemáte a proto jezdíte vlakem, navíc zjevně vytáhnete paty z Prahy tak pětkrát do roka. Ale proč, do háje, chcete svůj styl nutit všem ostatním?

Jirik

Blábol.

Frantisek

Ale to oni nějak najdou. Vždyť vidíte, kam to už nějakých 70 let spěje, z toho posledních 30 se ještě navíc ta auta přímo prosazují.

Frantisek

Zatímco pro auta zabrat dvakrát tolik půdy je OK a zacpávat jimi obce a města přínos. No jo, „Blue Diesel“…

blue

Dvakrát tolik půdy? Nějaký důkázeček by nebyl? Aha, nebyl, ono to je jen ve Fanouškově paličce…

Martin

Přesně tak do M.B. určitě,pak už je provoz klidnější.

Stan

Přeložte mi někdo co znamená „mobilní systém liniového řízení dopravy“.
Není to náhodou úsekový radar jako dávali při opravách D1?

Ondra H

To znamená že na začátku července, tedy dostatečně dlouho dopředu, instalovaly digitální systém pro hlídání a úpravu rychlosti, a to v úseku již od, Bakova z jedné strany , a od Bezděčín z druhé strany. Ale ten úspěšně nepustily a na začátku Srpna, opět bez využití odinstalovali. Takže Super

Jiří Kocurek

Netuším. Ale někde jsem zahlédl, že se nepíše kanape, ale podpěrač mnoha zadků. K tomu byl doplněn vážně míněný komentář o odborné pomoci.

bkv

Jde o auta, která budou před sjezdy z dálnice upozorňovat na kolony a vzdálenost k nim. Auta se budou přesouvat dle aktuální dopravní situace.

Frantisek

Auta pro auta, něco jako hlídač parkujících v Praze. A to je prý to řízení dopravy u silnic za hubičku. 🙂