Na D10 začne v pondělí rozšíření, 1,3 kilometru bude mít šest jízdních pruhů
D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD
Práce mají zvýšit bezpečnost na vytíženém úseku D10, hotovo bude do Vánoc.
Práce mají zvýšit bezpečnost na vytíženém úseku D10, hotovo bude do Vánoc.
Záměr dobrý, ale tempo rozšiřování je šílené. Už to dávno mělo být hotové minimálně v úseku Bezděčín-Kosmonosy. Je ostuda, že něco jako Bezděčín je stále součástí „dálniční“ sítě, nesmyslné a nebezpečné uspořádání nájezdů a sjezdů odporující předpisům.
Když ona legenda vypráví, že v prostředním a levém pruhu je nižší spotřeba….🤪
To je obrana proti předjetí. Ideál 100-110 v prostředním a vzetkat se na ty vlevo, že jim to jede líp a na ty vpravo, že určitě chtějí udělat přestupek.
A při jízdě vpravo hrozí, že by Škodovku předjel Trabant. Předjíždění je totiž pro některé symbol nadřazenosti/podřazenosti člověka. Blbečci.
Jen tři? A není to málo, Antone Pavloviči?
ŘSD se nějak spletlo. Rozšíření na 3+3 potřebuje NE několik km, ale několik set km dálnic v ČR:-)
K čemu? Aby byl pravý prázdný a dva levé ucpané?
S vetsim rozmachem 3+3 se to snad naučí i policie pokutovat, casem na tom určitě vyberou víc než za rychlost.
Nemyslím si. Neřeší to ani před Prahou, nebudou ani jinde.
Když on roz-! …ježděný pravý pravý pruh naučil lidi neničit si auto jízdou po schodech.
Řešením by bylo nechat roz… Bítýšce ten prostřední . A ti co mají radi své podvozky a zuby vcelku pojedou raději vlevo nebo vpravo ..
Zasekl jste se někde kolem roku 2000? Ještě doplňte, že D1 je tankodrom, že máme nejdražší dálnice na světě a že v Německu to umí všechno líp.
v jedný věci má pravdu. češi se doted nenaučili v třípruhu jezdit.
i dnes je typická konfigurace třípruhu ta, že v pravo prázdno a veprostřed a vlevo plno.
Potřebuje, aby vzápětí vygenerovala další provoz?
Doufám, že někdo bude jezdit i v pravém pruhu.
To jsou reálně spíš průplety, takže tam asi i jo.
Dokud budou na dálnici smět kamiony, tak ano.
Podobné pidistavby těžko zakryjí fakt, že letos začne zdaleka nejméně staveb dálnic, a to navíc na ne úplně prioritní D6 a vč. několika modernizací.
V nejbližších třech letech se má otevřít 150 km dálnic, což jsou ale ještě stavby zahájené od roku 2018 do 2/2022. Od té doby jsou najednou „problémy“ s pozemky, povoleními atd. a odsouvá se jedna stavba za druhou. Mě by vskutku zajímalo, zda nový ministr začne v roce 2023 80km dálnic vč. pěti úseků D35, aby dohnal letošní fiasko. Zvláště s tím navrhovaným rozpočtem.
Jak je to možné, když nám úžasný Andrej zařídil tak dokonalý zákon o liniových stavbách?
A když už tedy půjdeme po těch stavbách, tak všechny problémové byly připravovány už za minulých vlád, takže co s tím má společného „nový ministr“? Ten dálnice nestaví.
Fiasko je jen a pouze Babišovo.
No to snad nemyslíte vážně, a to nejsem Babišista.
Zcela a naprosto vážně.
No, a hlavně – co je na tom za fiasko? Prostě když není, tak není. Se svět nezboří. Až bude, tak bude. Člověk přece ještě nemusí všude rychle jen autem.
V 99 % případů se jinak než autem do cíle rychle nedostanu. A cest „domov-Olomouc“ mám dvě za rok.
Když pominu fakt, že délka přípravy dálničních staveb je v ČR v průměru 12 let, takže jakákoliv letos zahajovaná stavba nemá se současným ministrem nic společného, ze lži vás jednoduše usvědčí statistiky na webu ŘSD. Např. v roce 2020 bylo zahájeno jen 14,6 km dálnic (D7 Louny a D55 Babice – St. Město). Naproti tomu letos už bylo zahájeno 19,5 km dálnic (D3 Třebonín – Kaplice, D6 Krupá, a D7 Chlumčany). A to jsme zatím v srpnu. Takže vaše tvrzení „letos začne zdaleka nejméně staveb dálnic“ je evidentně lež. Fakta = největší nepřítel internetový trollů.
No úspěch to je o tom žádná, ale ještě těch kilometrů na ten tripruh docela dost zbývá. D10 se za poslední roky stala opravdu enormně vytíženou dálnicí a ty tři pruhy hodně volají.
D10 nepotřebuje být celá v šestipruhu, D10 potřebuje odlehčit dvoujolejnou železnicí, kde by se jezdilo alespoň 160km/h.
D10 nepotřebuje vůbec žádný koleje, které stejně vedou úplně jinudy než dálnice a hlavně ta dálnice je jak pro místní tak dálkový tranzit tudíž narozdíl od kolejí slouží širokému spektru lidí a přeprav.
Podél každé dálnice by měli být koleje, aby lidé nebyli nuceni jezdit autem. Jedině alternativa rychlého a pohodlného železničního spojení sníží závislost na automobilech a zácpy. Další pruh na dálnici v konečném důsledku znamená jen více aut ve startovním a cílovém městě a pouze přesun zácpy tam.
Kde by se ta auta navíc vzala? Abrakadabra?
Lidi se prostě co nejblíže ku Praze nestěhují, že. Každoroční nárůst dopravy o 3 procenta (okolo Prahy 5 procent) je taky blbost, že; protože podle pana blue Einsteina už všichni lidi auta mají a bydlení ani dojíždění za prací už nikdy v životě měnit nebudou.
Doučte se základy ekonomického rozvoje a pak mudrujte, vy chytrolínku.
A všichni půjdou naráz jezdit na D10, protože bude mít tři pruhy.
Tyhle kecy o rozvoji nebo indukované dopravě mě vždycky baví, přitom je to největší pitomost.
Pitomost to není. Jde o to, že lidi dále přechází z veřejné dopravy. Co se týče vámi zmiňované indukce, stavbou silnic dochází navíc k vytvoření dopravy, která by jinak neexistovala.
Samozřejmě, že to JE pitomost. Auta nevznikají sama od sebe se silnicí, a když někde přibydou, jinde musejí zákonitě ubýt.
A pokud lidé přecházejí z veřejné dopravy, je to chyba té dopravy, že je nezajímavá a pro lidi je lepší jet autem. Ale ne, komunisti dál budou auta omezovat a zakazovat, a nutit lidem VHD. A obhajoba toho nesmyslu už je fakt trapná.
Auta vznikají pro svoji (v první fázi) výraznou výhodnost. Tedy pokud rozvíjíme silnice a zároveň nerozvíjíme železnici, potom přesně platí Vaše: „je to chyba té dopravy“
To vše má ale v rukou moc výkonná, tedy vláda. Ta a ty předešlé, neudělala nic pro zvýšení konkurenceschopnosti kolejí, tedy nic pro zkapacitnění a zrychlení železnice.
NIC.
Ne, za to vláda opravdu nemůže.
Odpovědnost za dopravní politiku má vláda, především MD. Ta jako jediná rozhoduje o přerozdělování peněz. Je ale pravda, že zákony týkající se dopravy jdou z poslanecké sněmovny.
Je úplně jedno, jaká bude železniční sít, pokud nebudeme mít dopravce moderního stylu. A to u nás nehrozí ještě hezkou dobu. Druhá věc je totální nepochopení významu železnice v dnešní době a stále dokola nesmyslné tlačení na lokální dopravu.
Mýiíte se. Železniční infrastruktura v ČR je pomalá a má nedostatečnou kapacitu. Většina dopravců má dostatek vozidel, jejichž povolená rychlost je větší, než umožňuje rychlost na trati. Náklladní vlaky mají problémy s kapacitou dráhy.
Mohl by jste mi, člověku, kterého dráha zajímá, prozradit, co je to vozidlo moderního stylu?
Vláda rozhoduje mj. o poměru, kolik veřejných peněz půjde do té nebo oné infrastruktury.
Ovšem že někde jinde musí ubýt. Před barákem, na zahradě, na parkovišti, v garáži…
A kudy tu železnici chcete smysluplně vést? Aneb zabereme spoustu další půdy pro něco, co reálně nepotřebujeme a nebudeme využívat…
Jste si jistý, že železnici nepotřebujeme ? Že si Liberec a okolí nezaslouží spojení s Prahou,které je hodné 21.stoletì ?
To si rozhodně zaslouží, ale není to náhrada dálnice.
Liberec získal krásné dálniční spojení s Prahou a pokud ji dokážeme z každé strany pruh přidat pak to bude i hodné 21 století
To krásné spojení je v každé špičce naprosto k ničemu a kolabuje, bez ohledu na to, jestli bude mít pruhů pět nebo osmdesát.
Pokud tohle považujete za „hodné 21. století“, tak se odstěhujte do Ruska, tam vaše nároky na kvalitu možná tak obstojí.
Zatím, zdá se, kolabuje jen vaše hlava… nepřekvapivě.
Hm, a pak ještě zabrat okolní pole a louky pro parkoviště, nebo ta města rovnou trochu probourat…
Panejo… proč zbytečně lžete?
Těch šotonávrhů tady padlo mnoho. Většina z nich ale obsahuje zásadní chyby: Nádraží umisťuje daleko od města za dálnici. Dále vůbec neřeší nákladní dopravu do Škodovky, což je největší zákazník široko daleko.
A zároveň chtějí zastavit přípravné práce na čemkoliv jiném, protože tam nebude „povozit dvěstě“ a oblouk před MB město bude vlak zbytečně zpomalovat 2 km před zastavením.
Ale provozovatel a objednatel pak má za povinnost lidi motivovat, aby tím vlakem jezdili.
Motivovat … to jako zákazem komerčního spoje, aby lidi museli dotovaným? Tak to už tady několikrát bylo.
Tentokrát by k tomu navíc přibyla půlhodinová chůze na vlak, když navrhli nádraží až za dálnicí.
Tak jestli bude komerční nebo objednávaný je asi jedno, důležité aby jezdil…
Člověk nemusí být šotouš, aby zvolil vlak. Ne každý chce jezdit po pořád rozkopané a přetížené D10.Nepamatuji, že by to někdy bylo plynule průjezdné bez omezení.
Ne každý chce jezdit po pořád rozkopané síti SŽ a hrát loterii o „Orlickou smrt“…
Jasně, raději hrajete loterii se stonásobně vyšší šancí „vyhrát“ smrt – auto.
Je velice vtipné, jak autofanatici hledají argumenty za každou cenu. 😀
Já za devět let života tady ve Středních Čechách pamatuju hodně plynule průjezdných dní na D10…
Normální člověk vlakem pojede, když to pro něj bude výhodné časově, pracovně… cokoliv.
Ony ty dvě navržené spojky (Všejanská, Bezděčínská) fungovat budou. Jen když se teď začne prosazovat nějaký šotonávrh nikde nezanesený, tak to bude špatné a špatné mnohem delší dobu.
Ano šotonávrh vypadá o 10 minut rychlejší. A tak o 15 roků později postavený, protože pro něj není projednané absolutně nic.
Je to prujezdny furt. Maximalne se nekde trochu zpomali, no.
Všechno to vede jedna instituce. Proč zavádí dálnice těsně k městům, když na ně auta dojedou, zatímco koleje od nich drží dále s tím, že „lidé si přece přestoupí“, je mi záhadou. Ale asi je to proto, aby měli mudrlanti důvod vlaky tlačit někam k pouhým 15 % přeprav a auta táhnout nahoru. Výdělky jistých kruhů si to na nich žádají.
Tohle už musí být fakt nemoc, psát pořád tyhle nesmysly dokola.
Přesně tamtudy, kam vy byste bezmyšlenkovitě narval další dva pruhy asfaltu a betonové plochy pro parkování vašich plechových bohů.
Zapomeňte, že na dálnice budou ještě kdy prachy. Zvlášť údržba se sakra nevyplácí už teď.
Achjo, s železničním fanatikem opravdu není možná diskuse.
Ne, debile, kolem dálnice opravdu nejde v šířce jednoho pruhu vést železnice. A ne, nejde opravdu uvažovat o „dvou pruzích“, protože ty pruhy jsou každý na jiné straně silnice. Pokud by stavba měla být smysluplná, může být pouze na jedné straně dálnice. A, kupodivu, šířka dvoukolejné železnice je větší než šířka jednoho dálničního pruhu. Ona i šířka jednokolejné železnice je větší než šířka dálničního pruhu.
Ať počítám jak chci, žádným způsobem to nevychází.
Že by byl železniční přejezd na každém dálničním sjezdu/nájezdu?
Něco takového
střízlivý člověkpříčetný člověk nemůže prosazovat ani se dvěma promile v žíle.Vidíte, a přesto to dotyčný dokázal napsat…
Zatím ti oproti dálnicím ruší ty železnice. Dálnice naopak docela jedou v posledních letech.
Opatrne prosim s tim internetem, rozviji to Vasi flustraci z neschopnosti si vydelat na automobil.
Myslíte si, že pro auta získáte úplně všechny? Jo, někoho masírka přiměla stěhovat se z „drahé Prahy“, kde by je ani nepotřebovali, aby měli na jeho provoz, ale někdo halt vidí priority jinde, co naděláte. 🙂
Svět není jen Praha. Tyhle kecy už jsou fakt ubohé. Dovedu pochopit, že na auto nemáte a proto jezdíte vlakem, navíc zjevně vytáhnete paty z Prahy tak pětkrát do roka. Ale proč, do háje, chcete svůj styl nutit všem ostatním?
Blábol.
Ale to oni nějak najdou. Vždyť vidíte, kam to už nějakých 70 let spěje, z toho posledních 30 se ještě navíc ta auta přímo prosazují.
Zatímco pro auta zabrat dvakrát tolik půdy je OK a zacpávat jimi obce a města přínos. No jo, „Blue Diesel“…
Dvakrát tolik půdy? Nějaký důkázeček by nebyl? Aha, nebyl, ono to je jen ve Fanouškově paličce…
Přesně tak do M.B. určitě,pak už je provoz klidnější.
Přeložte mi někdo co znamená „mobilní systém liniového řízení dopravy“.
Není to náhodou úsekový radar jako dávali při opravách D1?
To znamená že na začátku července, tedy dostatečně dlouho dopředu, instalovaly digitální systém pro hlídání a úpravu rychlosti, a to v úseku již od, Bakova z jedné strany , a od Bezděčín z druhé strany. Ale ten úspěšně nepustily a na začátku Srpna, opět bez využití odinstalovali. Takže Super
Netuším. Ale někde jsem zahlédl, že se nepíše kanape, ale podpěrač mnoha zadků. K tomu byl doplněn vážně míněný komentář o odborné pomoci.
Jde o auta, která budou před sjezdy z dálnice upozorňovat na kolony a vzdálenost k nim. Auta se budou přesouvat dle aktuální dopravní situace.
Auta pro auta, něco jako hlídač parkujících v Praze. A to je prý to řízení dopravy u silnic za hubičku. 🙂