Na D1 na Vysočině přibývají značky, které zakážou kamionům předjíždět
Instalace proměnných značek na D1 na Vysočině. Pramen: ŘSD
Na dálnici D1 v kraji Vysočina dnes začalo rozmisťování 40 elektronických dopravních značek, které budou během zimy v případě špatného
Nevím, co to má za smysl. Vedení českých cestářů poslat na Brenner, Raky a Italy vzít sem. V tom případě D1 bude jakž takž průjezdná a Brenner bude věčně zavřený. Problém je v systému. U nás se málo předsoluje. Pokud bude fungovat systém noc -2, po půlnoci začne mrholit a dispečer dá pokyn k výjezdu v 5 hod. ráno a ještě v 7 budou hlavní tahy pod ledem, tak to nikdy nebude fungovat. Jinde je systém večer se podsoli a jak začne mrholit, začne se vyjíždět. Jistě není to 100%, ale jde o minimalizaci následků, ne čekat a v duchu… Číst vice »
No, otázka je, jak se to bude kontrolovat. Nesprávná jízda v pruzích je jedním z největších průserů na našich dálnicích a často vede k nutnosti prudkých manévrů. Bohužel kontrola a vynucování správného způsobu jízdy v pruzích je něco, co jsem u PČR ještě neviděl.
Rozhodně bych zakázal předjíždění NA nad 6t na celém Pražském okruhu…
Nojo, jenže oni se pak řidiči „vymlouvají“ na to, že vodorovné značení pod sněhem není vidět.
Značka „zákaz nad 6t“ není vodorovná…
A ten zákaz předjíždění na Jižní spojce fungovat nebude. Je to víceproudá komunikace v obci, tam si pro jízdu může řidič zvolit libovolný pruh.
§12 Jízda v jízdních pruzích
(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. …
Pražský okruh není jižní spojka 😉
Drahý, složitý nespolehlivý a ve finále na to stejně budou všichni kašlat. Pokud policajti nepřestanou „honit“ osobáky s radarem a nezačnou se věnovat těm to druhům přestupků od „profesionálních řidičů“ pak jsou to zcela vyhozený peníze. Prostě zákaz, který není kontrolovanej, není zákaz.
Jen zákaz, který někdo kontroluje a vymáhá pokutu za jeho porušení má smysl. Stejné to bude se zákazem předjíždění. Pokud předjíždějící kami řidič nedostane pokutu, bude to stejné jako loni. Kamiony zablokovaná dálnice.
Za co tu pokutu dostane?
za predjizdeni tam, kde to je zakazano (znacka, plna cara dvojita plna cara…)
Tak a ted si predstavte, ze prijde stejnej fujavec jako minule, v pravym zavisne kamion/kamiony… a prvni jouda, kterej si to s kamionem zamiri do levyho tam zavisne taky a pritom nic neporusi… zkuste se zamyslet jak je to mozne.
Objíždění zapadlého vozidla je předjíždění? Není to jen tak čistě náhodou objíždění překážky?
Nebo teda mají řidiči za nepojízdným vozidlem vytvořit kolonu až kamsi, jelikož přejíždět přes plnou je zakázáno? Či snad je řidič povinen zastavit, zjistit důvod nepojízdnosti nepojízdního vozidla a teprve, když zjistí, že je to závadou na vozidle, může pokračovat a vzniklou překážku objet?
Sice to vubec nic neresi, ale co uz, delame, ze pro to neco delame…
Tak vidim, ze minusu spusta a reakce zadna (ne, ze by na nich zalezelo). Mozna bych poprosil autora clanku o vysvetleni, jak spolu spouvisi „zakaz predjizdeni“ z prvniho odstavce a „zakaz jizdy v levem pruhu“ z odstavce posledniho…
Skoda, ze v ramci stavby „nove“ D1 uz nejsou standardne osazovany promenne znacky, je tam takova hustota provozu, ze by se to asi mohlo obcas regulovat, tak jako je to treba na A8 u Mnichova, kdyz je provoz, tak se tam mrskne az jenom 60 a je hotovo, pripadne, kdyz by snezilo, dalo by se aspon takhle snizovat rychlost, byt to nebude spousta lidi dodrzovat. Takhle se to tam namontuje na zimu a na leto to zase budou davat pryc, mohlo to tam byt trvale.
Už bylo na case
Teď ještě, aby ty sypače vyjely včas, to je na dispečerovi. A sklopit radlici, jinak ten sníh nodháže, to je zas na řidiči.
Jelikož kalamitě značka nezabrání, loni byl totiž sjízdný jediný pruh, ten druhý pouze na běžkách.
V současné době je už činnost sypačů monitorována, takže se ví jestli měl radlici nahoře či dole a jestli sypal (a kolik g/m2, to je nastavitelné). Jen nevím jestli to už mají všude. Spíš asi ne.
Ale mají to všude a online :).
Kde? Našel jsem jenom Jihočeský a Moravskoslezský kraj: https://is.ecsinvention.cz/zimniudrzba
Což s dálnicí mezi Brnem a Prahou má jen málo společného.
Všechny dálnice (nikoliv bývalé R) mají vsechna vozidla vybavená. Že to není dostupné na webu pro veřejnost na tom nic nemění :). Stačí se podívat do registru smluv.
Zákazů může být tisíc, ale když se Policie ČR na dálnici bojí vyjet (a víceméně na všechny silnice v republice), tak to bude pro srandu králíkům (nebo rumunským kamioňákům).
Nebojí se vyjet. Ale jen v civilních barvách, jako tajná dálniční policie. Preventivní účinek záporné hodnoty. Neboť řidič nevidí jednoho splašeného řidiče, ale rovnou dva. A to nepil!
PROC SE NEZAKAZE PREDJIZDENI KAMIONU OD 79KM AZ DO 134 KM COZ JE NEJRIZIKOVEJSI A TAKE ZAROVEN NEJVYSSE POLOZENY USEK D1 /104 KM VETRNY JENIKOV JE NEJVYSSIM BODEM D1/, A TO JAK SMER NA PRAHU TAK I NA BRNO. NEBO MOZNA BY BYLO LEPSI ZAKAZAT PREDJIZDENI VOZIDEL NA 3,5 TUNY V TECH MISTECH, KDE JSOU PRUDKA STOUPANI I PRESTO, ZE TAM NEKDE JSOU I TRI PRUHY. CELOPLOSNY ZAKAZ PREDJIZDENI NA CELE DALNICNI SITI BY BYL URCITE NESMYSL A DOCHAZELO BY K VELKEMU ZPOMALENI DOPRAVY,SAMOZREJME JEN PRI SPATNEM POCASI /HLAVNE HUSTE SNEZENI, MRZNOUCI MLHA A NALEDI ATD/ PROSTE EXTREMNI VYKYVY POCASI.… Číst vice »
MÁTE ZASEKLEJ CAPS LOCK.
Možná už je to forma sdělení 🙂
kapitalni forma sdeleni ovsem vyzaduje psat kapitalkami