Na D1 končí poslední uzavírka celého jízdního pásu

Modernizace D1, ilustrační foto. Autor: ŘSDModernizace D1, ilustrační foto. Autor: ŘSD

V rámci velké modernizace D1, která začala v roce 2013, probíhají práce ještě na posledních třech úsecích.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

A to je na tom to nejhorší. Honit si politické body na veřejně prospěšných stavbách. A to ještě na stavbě, která se protáhla o několik let, která není zcela dokončená (a to nemyslím kývalku). V kvalitě a rychlosti stavby jsme stále za opicema – ročně kolem 25km nových dálnic, což je výsměch. Železnice – lokálky se ruší, pak se diví že je víc aut. Ale hlavně že se někdo může poplácat po ramenou a říct jak je dobrej. Je mi na zvracení

Tomáš V.

„Železnice – lokálky se ruší, pak se diví že je víc aut.“

Tato vskutku reálná příčina a následek nepotřebuje další komentář. 🤣

Joe

Čili díky extra opravě mostu to zaokrouhlíme na krásných 10 let rekonstrukce. Jak rychle to celé slibovali, za 5 let?

ZdendaP

Pokud si dobře pamatuji, tak když to oznamovali že plánují, říkali že samotná rekonstrukce bude trvat 5 – 10 let. To byla tuším ještě Nečasova vláda. Reálně se začalo stavět až o dost později. Možná si to ale špatně pamatuji.

Lub

Kdy bude postavena (dokoncena) D1?

PetrN

až dostanou v Dluhonicích rozum 😀 ale stavební povolení už je vydané, jen zatím není samozřejmě pravomocné

Jiří Kocurek

Šmejkalka se bude opravovat zvlášť a tak je akce hotová.

Nádhera. Soudruh Potěmkin by se za to rozhodně nestyděl. Pepa má vymalovaný celů dům. Teda až na kouplenu, tam nejsou dlaždičky. Ale koupelnu z té kolaudace vyřadil.

J.K.

Lidi budou pičovat věčně, ale ta dálnice je teď úplně v pohodě, proti tomu co to bylo za hrůzu… Jestli se bude dodělávat jeden most je jedno, to zlepšení stavu je značné….

Jiří Kocurek

Kdyby to nespojili s termínem voleb, tak bych ani moc nepičoval. Ale když z opravy dálnice dělají volební zásluhu: „oficiální datum ukončení modernizace letos před volbami“

Bohouš

Myslím si, že tato věta není z komunikace Min. dopravy, ale z pera (klávesnice) redaktora. I když myšlenka je zcela jistě z PR politiků.

ZdendaP

Blbé akorát je, že ta dálnice díky tomu bude další 2 roky špatně průjezdná. Vzhledem k tomu, že část dopravy povede po provizorním mostě, obávám se, že kolony budou daleko horší než byly při právě končící rekonstrukci.

No a aby toho nebylo málo, už příští rok by měli začít rozšiřovat D1 kolem Brna, kde poslední úsek má být hotový až v roce 2031. Takže si volně průjezdnou D1 jen tak neužijeme.

Jackub

Úsek Kývalka – Brno se nedělal proč? Taky by se to nestihlo? 😇

M H

Povrch tam byl opravený již dříve a počítá se s rozšířením…

Jackub

Takže to bude rozvrtané extra, tedy další špunt na „hotové“ dálnici… 😇

bumbik

na úseku Kývalka – Holubice (km 182 – 210) se počítá s rozšířením na 3+3 a opraveno to bylo „provizorně“ za pomoci asfaltových vrstev, které nahradily původní rozbitý beton … rozšíření se bude dělat po částech – intenzita dopravy kolem Brna je tak vysoká, že 2+2 prostě nestačí, kdežto modernizace D1 je akce při zachování 2+2 jen s rozšířením zpevněné krajnice o 75 cm, čili úplně jiná koncepce …

PetrN

Od začátku byla tato modernizace plánovaná od Mirošovic po Kývalku (Km21-182), kde se dělá kompletně nový betonový povrch a rozšíření na každé straně o 75cm z kategorie D26,5 na D28,0. Jestli jste si nevšiml tak úsek Kývalka-Brno byl v roce 2018 kompletně zrekonstruován a dostal nový asfaltový povrch (všechny vrstvy). V úseku Kývalka–Brno-západ se počítá s rozšířením z kategorie D26,5 na D34,0 tzn. na 3+3 pruhy, ale aktuálně na ŘSD visí termín realizace až 2026-2029

ZdendaP

Jen detail, ale myslím, že na 3+3 plánují rozšiřovat dokonce v úseku Kývalka – Holubice.

Kodl

Doufam, ze oprava Smejkalky bude profesionalne a organizacne na tak skvele urovni, tak perfektne zvladnuta, ze nedojde k absolutne zadnym preslapum, prostojum, prodluzovani a hlavne ke kolapsum cele D1.

Jackub

🤣🤣🤣 Že vy jste snídal vtipnou kaši? 😉

Radim

Tak to co berete chci taky 😀 😀 😀

Jaaaa

Volby se blíží, potěmkiniáda běží na plné obrátky.

Jindřich

Konečně máme to drncání za sebou 👍

Jiří

Když myslíte. Za rok budete asi trochu naštvaný…

David

a až bude hotovo, můžeme začít odznova, peníze se musí točit a co by ty stavební firmy o jednom řediteli a 50 dělníků z východu dělali

Greta

Kdyby stavební firmy měly 50 ředitelů a 1 dělníka, tak byste byl spokojený?

Jiří Kocurek

To jenom soudruzi žili v přesvědčení, že stačí jednou postavit a bude to navěky bez nutnosti jakýchkoliv oprav nebo větší údržby. Přesvědčení dost hloupé.

Roman Soudný

Mě naopak připadá, že drncání teprve začalo. Na většině „nových“ úseků je beton hrbolatý a při 130km/h to pěkně vibruje.

Alexandr Mikulka

Budete si muset koupit lepší auto, mně to nedrncá.

Roman Soudný

Auto mám dobré dost, proto také poznám, že povrch silnice nestojí za nic. Ty impotentní levnoty bez odezvy skrz volant a podvozek ani nepovažuju za auta.

Ondra

Po pravdě jsem dnes nabyl stejného dojmu. Nevim už přesně kde to bylo, ale někde mezi Brnem a Velkým Meziříčím směr Praha tam je takový úsek, kde to sice nedrncá, ale jsou to spíš takové malé husté vlnky, taky mě to trklo a kvalitou auta to také nebylo. Komfort jízdy to sice až tak nesnižuje, ale tedy rovný povrch vypadá znatelně jinak.