LOT 3a leaderboard

Na D1 končí poslední uzavírka celého jízdního pásu

Modernizace D1, ilustrační foto. Autor: ŘSDModernizace D1, ilustrační foto. Autor: ŘSD

V rámci velké modernizace D1, která začala v roce 2013, probíhají práce ještě na posledních třech úsecích.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes večer zahájí na úseku dálnice D1 Devět Křížů – Ostrovačice převádění dopravy na oba dálniční pásy. Silničáři tím ukončí poslední omezení v rámci modernizace D1, kde musejí automobily jezdit v režimu 2+2 na jednom dálničním pásu.

Úprava značení a převod provozu si vyžádají další krátkodobá omezení. Od dnešních 19:00 do pátečních 8:00 bude doprava směrem na Prahu vedena v jednom jízdním pruhu, stejně tak v jednom pruhu budou jezdit motoristé během soboty (celých 24 hodin) i na Brno. Po převedení dopravy a návratu režimu 2+2 budou následovat práce ve středním dělícím pásu.

V rámci velké modernizace D1, která začala v roce 2013, probíhají práce ještě na posledních třech úsecích (Koberovice – Humpolec, Velký Beranov – Měřín, Devět křížů – Ostrovačice). Jejich zprovoznění předpokládá ŘSD na přelomu září a října.

Modernizace D1 probíhá stále na třech úsecích. Pramen: ŘSD

Modernizace D1 probíhá stále na třech úsecích. Pramen: ŘSD

Neznamená to ovšem, že na celé D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou bude hotovo zcela. Součástí nedávno dokončeného úseku Mirošovice – Hvězdonice je totiž i most Šmejkalka, který byl postaven v první fázi budování dálnice ve 40. letech a který byl z modernizační akce vyjmut. Termínově totiž kvůli řadě odkladů daleko přesahuje oficiální datum ukončení modernizace letos před volbami. Bude se opravovat zvlášť, přičemž tato oprava bude zřejmě vůbec nejnáročnější stavební akcí celé obnovy D1, začít má příští rok. Odhadované náklady činí 800 milionů.

Tagy D1 modernizace D1 ŘSD seznam
30 komentářů