Na čtvrtý pokus a dvakrát dráž než před čtyřmi roky. Stavba podchodu pod kolejemi v Kolíně může začít
Jednotka RegioPanter v Kolíně. Foto: České dráhy
V roce 2019 Správa železnic odhadovala náklady na 216 milionů korun, teď zaplatí půl miliardy.
Dokážu si představit i levnější projekt. A ne tunel pro bohy. Kolín je totálně nacpaný auty. Tvoří se kolony celý den. Za půl miliardy by se dala zrealizovat silniční propojka od TPCA směrem k Ohradě. A silniční dopravě by se ulevilo. Projekt je na městě v archivu. A tam taky zůstane na věky uložený. Nákladní dopravu jste přesunuli z nákladních vlaků na silnice a dálnice do kamionů. A ry jsou již dlouho totálně ucpané zahraničními kamiony. Jsme jen tranzit v srdci Evropy.
a v MB by se snad konečně už mělo začít bourat!
Než se rozhoupali ke stavbě výtahu, vyrostly nám obě děti z kočárku. Na Moravě jsou výtahy v dírách typu Drahotuše a tady v uzlové stanici nic. Nymburk to samé. A třeba v Lysé sice vede výtah do vestibulu, ale na 2. nástupišti už ho nepostavili.
To je mrzuté…
Ale naštěstí se veřejné investice neřídí tak sobeckými měřítky…
Jakože je sobecké podivovat se nad tím, že někde se staví výtahy, které využijí jednotky cestujících denně a jinde v uzlových stanicích výtahy nejsou? Zajímavé myšlenkové pochody… A to, že v Lysé se po poslední rekonstrukci postavil výtah, aby šlo z ulice sjet do nového vestibulu, ale už se tak nějak nepostavil výtah, aby se člověk z toho vestibulu pak bezbariérově dostal na perón, to je podle vaší logiky taky logické a chtít tam výtah je známkou sobectví?
Tomu říkám tunel. V každém ohledu.
Co se stane se současným podchodem? Ten zůstane ve stejném stavu, jako nyní?
Nechápu co se bude stavět, to bude snad jenom modernizace stávajícího podchodu.
Protože tam není spolehlivý bezbariérový přístup (ty schodolezy jsou věčně rozbité). tak se musí minimálně udělat nové výtahy ze starého služebního podchodu, k tomu bych tipoval ještě jedno schodišťové rameno.
+ je uvedeno, že tento nový podchod bude skrz pod celým kolejištěm až do Starokolínské ulice.
Ten starý se zachová?
Ano.
Nic nového nebude. Stávající díra, která je jen plná svinčíku, pardon ztrát, nálezů a jiných neméně důležitých předmětů se prodlouží o pár metrů (pod třemi kolejemi) ke Starokolínské, okachlíkuje se to, dá nové osvětllení, vymění se staré výtahy za nové a to bude vše.
Neudržovaná plošina se nahradí stejně neudržovaným výtahem.
Když to chce mít Spržel bez práce, co takhle tam postavit šikminu?
A to řekl kdo? Výtahy se normálně udržují za poslední rok, a půl jsem se snad ani jednou nesetkal s nádražím, kde by byl výtah a ten byl v poruše, ať to bylo v Brně, v Pardubicích, Hradci Králové, či b malých Moravanech.
Alibaba říká, že schodolezy jsou věčně rozbité.
Tak funkční schodolez je docela zázrak, navíc ten těžko použijete s kočárkem a snášet kočárek po těch strmých schodech je taky něco, takže já jsem rád, že to nahradí výtah, a to že je schodolez nefunkční neznamená, že výtah bude to samé.
Nevím, jak v ostatních stanicích, ale v Pardubicích jsou jak nové výtahy, tak eskalátory dost poruchové.
Očekával bych u výtahu jako UTZ lepší stav a pravidelnější revize než u plošin. A výtah (teda pokud to bude výtah a ne jen vertikální plošina) z principu nemá tolik míst k poškození jako šikmá plošina (ten schodolez).
Já bych očekával maximálně formální splnění pravidel certifikátu.
…a to nejde počkat na plánovanou rekonstrukci stanice?
???
A co tam chcete rekonstruovat?
Jaká plánovaná rekonstrukce stanice Kolín, když kolejiště s nástupišti je po rekonstrukci, tak jako i výpravní budova a její přednádražní prostor?
Asi příprava na střídavinu u 4. a 5. nástupiště, takže dráty.
Ta cena je obyčejná zlodějina, v době kdy se veřejný sektor zaklíná šetřením (a jde mu to jako psovi pastva).
U těchto zbytných staveb bych nasadil tvrdý limit na maximální cenu a nechal stavební firmy hladovět. Tohle slovo má kvůli působení ministra Bárty negativní konotaci, ale tady se to vyloženě nabízí!
Aby jste donutil sadaře zlevnit hrušky musíte přestat kupovat i jabka. Jinak jen vykácí hrušně a nasází místo nich jabloně.
Vy se domlouváte se sadařem bokem, aby vám jablka prodal dráž a něco z ceny navíc vám poslal zpátky na konto? Obvykle to člověk nedělá, když rozhoduje o nákupu jablek za svoje.
PS: Ale 20 roků po něm pak nechtějte hrušovici.
Ten podchod tam bude za každou cenu! 🙂
Stavět jenom podchody jen tam, kde proti nim nádražáci protestují a místo podchodu chtějí policajta, aby napřil pokuty nejvyšší možné. Například v Praze na Hlavním.
Na hlavním je podchod, že lezete vrchem, je vaše věc a vaše riziko
Na kolik asi výjdou ty vysněné VRT, když obyčejný podchod je takto drahý. To asi bude celý pozlacený.
Nevím jestli bude pozlacený, ale pozvracený bude jistě velmi brzy. To vím jistě.
Myslím, že dřív budeme létat na dovču na Saturn, než se postaví jediný km VRT v České banánové republice.
Zastavit to. Ihned.
Jak je možné že takové rozkrádání v době šetření běží dál za bílého dne? Dal bych limit 100 milionů a i to mi přijde totálně předražené
Máte nějakou analýzu, nebo vám to přijde totálně předražené, protože jste to říkali s chlapama u piva?
Jo, tak za 350 mil.nebo kolik se nikdo nepřihlásil a Vy byste dal limit 100 mil 😀 Tak to byste příště mohl dát třeba 50 mil. a jenom zírat, že tam v životě nic jiného, než je tam teď, mít nebudete 😀
Za tuto cenu bych to nestavěl, sorry
Přesně tak.
Zrovna v Kolíně ten podchod zkrz nádraží nepovede do městské čtvrti, je tam šrotiště a logistický sklad, plus nějaké to parkování, hádám. Jo, kdyby za takhle navýšenou cenu byla i lávka pro pěší přes Labe… ale nepíše se o ní.
O lávce jsem už zase někde v plátku, zabývajícím se Kolínem, četl.
Město ,,za kolejema“ plánuje vybudovat ještě parkovací dům pro 360 aut a je snaha jeho stavbu zkoordinovat s akcí SŽ. Lávka je asi v řešení behind the scenes – poslední zpráva je ze 14.3., že se město a SŽ údajně dohodly o přidání přídavného můstku na železniční most. Od té doby je ticho. 😀
A bude se ten přídavný můstek zvedat spolu s mostem?
A Vy jste ten most viděl někdy se zvedat? Dle mých informací má pouze přípravu na zvedání své severní části – https://mapy.cz/s/menomenopo, ale zvedací mechanismus na něm naisnatlován není, tak jako asi i dělení kolejí a trolejí.
Navíc o kolik metrů se má ta konstrukce mostu maximálně zvedat – nejde lávku zavěsit na nezvedací části toho mostu do maximálně zvednuté výšky zvedací části mostu a lávku podél této ke zvedací části nepřipěvňovat?
Pokud bude vykonzolovaná do boku tak v budoucnu ano, bude se zvedat.
zase pindáte o věcech , o kterých nemáte ani páru? v kolíně existuje čtvrť zálabí , vinice , a mnoho lidí chodí na nádraží po lávce vybudované na železničním mostě. lávka tam tedy je , sice taková typicky česká – je tam , ale nemají na ni lidi co pohledávat tak je jim zivot zneprijemnen alespon kamenim na pristupovych cestach. to nic nemeni na situaci , ze lavka je hojne vyuzivana , napr zaky stavebni skoly , mistnimi a to nejen na ceste na nadrazi. takze radeji nehadejte , opravdu nemusite komentovat vse .
A aby nebylo srandy dosti, tak mapy.cz tam normálně najdou pěší trasu. 🙂 Když potřebuju, taky ji použiju.
Dřív po starém úzkém mostě to bylo napínavější. A taky tam chodila fůra lidí.
Všichni ale načerno. Potkal jsem tam párkrát i motorku. Párkrát i slavné četnictvo.
Stejně tak se nikdy nikde nepíše kolik bavoráků a vil která stavba zaplatila těm, kteří o tom rozhodli.
Dokud daňový poplatník bude držet hubu a krok, tak to bude fungovat.
A remcání na diskusních fórech opravdu nic nezmění.
Napřed to zruší, protože je to moc drahé. Nakonec to vyjde na 2x tolik. Chápe to někdo?
Tunel jako prase….takhle se hospodari po cesku no…😭
Chápe. V době kdy se jim to zdálo drahé to třeba drahé bylo a nikdo nepočítal co přijde za několik let a že to dravé bude pak ještě dražší. Pořád lepší drahý vrabec v hrsti hned než ještě dražší později
Stačí připočítat inflaci a je to hned.
To by musela být každý rok 20%, abyste se dostal na dvojnásobek za 4 roky.
Vy jste asi za posledních 5 let nebyl jedinkrát ve stavebnicnách apod. – některé materiálny v tomto období celkově zdražily více jak dvojnásobně! Ten dvojnásobek je tak nějak cca průměr!
tak to doufam ze vitezna firma jezdi pro cement do obi . tam zdrazil jen o 5kč.
— opravdu myslite , ze nakupuji ve stavebninách?
Žádná firma do stavebnin nejezdí, materiál se zaváží u velkých staveb přímo z fabriky, ač obvykle přes překupníka.
Že to stát pak koupí dráž než z OBI je věc jiná.
Průměrná mzda 2019 cca 32tis, 2023 43tis. Tedy 30 % dělají jen výplaty a to reálná mzda klesla. Takové železo je skoro na 300% oproti roku 2019 a mohl bych pokračovat.
A myslíte si, že reálně výplaty za ty čtyři roky stouply? My teda ve státním máme pořád úplně stejně. Jen jako každý rok se zvedá výplata o pár procent kvůli inflaci.
To neřeš, maximálně z toho zase bude průšvih v Bruselu, jak s tím mostem opodál.
Tehdy byl řev, dnes už si na to skoro nikdo nevzpomene.