Na čtvrtý pokus a dvakrát dráž než před čtyřmi roky. Stavba podchodu pod kolejemi v Kolíně může začít

Jednotka RegioPanter v Kolíně. Foto: České dráhyJednotka RegioPanter v Kolíně. Foto: České dráhy

V roce 2019 Správa železnic odhadovala náklady na 216 milionů korun, teď zaplatí půl miliardy.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luděk

Dokážu si představit i levnější projekt. A ne tunel pro bohy. Kolín je totálně nacpaný auty. Tvoří se kolony celý den. Za půl miliardy by se dala zrealizovat silniční propojka od TPCA směrem k Ohradě. A silniční dopravě by se ulevilo. Projekt je na městě v archivu. A tam taky zůstane na věky uložený. Nákladní dopravu jste přesunuli z nákladních vlaků na silnice a dálnice do kamionů. A ry jsou již dlouho totálně ucpané zahraničními kamiony. Jsme jen tranzit v srdci Evropy.

petr

a v MB by se snad konečně už mělo začít bourat!

Tomáš

Než se rozhoupali ke stavbě výtahu, vyrostly nám obě děti z kočárku. Na Moravě jsou výtahy v dírách typu Drahotuše a tady v uzlové stanici nic. Nymburk to samé. A třeba v Lysé sice vede výtah do vestibulu, ale na 2. nástupišti už ho nepostavili.

Václav

To je mrzuté…
Ale naštěstí se veřejné investice neřídí tak sobeckými měřítky…

Tomáš

Jakože je sobecké podivovat se nad tím, že někde se staví výtahy, které využijí jednotky cestujících denně a jinde v uzlových stanicích výtahy nejsou? Zajímavé myšlenkové pochody… A to, že v Lysé se po poslední rekonstrukci postavil výtah, aby šlo z ulice sjet do nového vestibulu, ale už se tak nějak nepostavil výtah, aby se člověk z toho vestibulu pak bezbariérově dostal na perón, to je podle vaší logiky taky logické a chtít tam výtah je známkou sobectví?

Lukáš

Tomu říkám tunel. V každém ohledu.

55p

Co se stane se současným podchodem? Ten zůstane ve stejném stavu, jako nyní?

bvovka

Nechápu co se bude stavět, to bude snad jenom modernizace stávajícího podchodu.

Alibaba

Protože tam není spolehlivý bezbariérový přístup (ty schodolezy jsou věčně rozbité). tak se musí minimálně udělat nové výtahy ze starého služebního podchodu, k tomu bych tipoval ještě jedno schodišťové rameno.

milan

+ je uvedeno, že tento nový podchod bude skrz pod celým kolejištěm až do Starokolínské ulice.

bvovka

Ten starý se zachová?

Han van Meegeren

Ano.

Han van Meegeren

Nic nového nebude. Stávající díra, která je jen plná svinčíku, pardon ztrát, nálezů a jiných neméně důležitých předmětů se prodlouží o pár metrů (pod třemi kolejemi) ke Starokolínské, okachlíkuje se to, dá nové osvětllení, vymění se staré výtahy za nové a to bude vše.

Leinad

Neudržovaná plošina se nahradí stejně neudržovaným výtahem.
Když to chce mít Spržel bez práce, co takhle tam postavit šikminu?

Dos22

A to řekl kdo? Výtahy se normálně udržují za poslední rok, a půl jsem se snad ani jednou nesetkal s nádražím, kde by byl výtah a ten byl v poruše, ať to bylo v Brně, v Pardubicích, Hradci Králové, či b malých Moravanech.

Leinad

Alibaba říká, že schodolezy jsou věčně rozbité.

Dos22

Tak funkční schodolez je docela zázrak, navíc ten těžko použijete s kočárkem a snášet kočárek po těch strmých schodech je taky něco, takže já jsem rád, že to nahradí výtah, a to že je schodolez nefunkční neznamená, že výtah bude to samé.

bilykralik16

Nevím, jak v ostatních stanicích, ale v Pardubicích jsou jak nové výtahy, tak eskalátory dost poruchové.

Alibaba

Očekával bych u výtahu jako UTZ lepší stav a pravidelnější revize než u plošin. A výtah (teda pokud to bude výtah a ne jen vertikální plošina) z principu nemá tolik míst k poškození jako šikmá plošina (ten schodolez).

Leinad

Já bych očekával maximálně formální splnění pravidel certifikátu.

Míla

…a to nejde počkat na plánovanou rekonstrukci stanice?

Alibaba

???
A co tam chcete rekonstruovat?

milan

Jaká plánovaná rekonstrukce stanice Kolín, když kolejiště s nástupišti je po rekonstrukci, tak jako i výpravní budova a její přednádražní prostor?

bvovka

Asi příprava na střídavinu u 4. a 5. nástupiště, takže dráty.

Sova

Ta cena je obyčejná zlodějina, v době kdy se veřejný sektor zaklíná šetřením (a jde mu to jako psovi pastva).

U těchto zbytných staveb bych nasadil tvrdý limit na maximální cenu a nechal stavební firmy hladovět. Tohle slovo má kvůli působení ministra Bárty negativní konotaci, ale tady se to vyloženě nabízí!

Leštění

Aby jste donutil sadaře zlevnit hrušky musíte přestat kupovat i jabka. Jinak jen vykácí hrušně a nasází místo nich jabloně.

Jiří Kocurek

Vy se domlouváte se sadařem bokem, aby vám jablka prodal dráž a něco z ceny navíc vám poslal zpátky na konto? Obvykle to člověk nedělá, když rozhoduje o nákupu jablek za svoje.

PS: Ale 20 roků po něm pak nechtějte hrušovici.

MHD

Ten podchod tam bude za každou cenu! 🙂

Jiří Kocurek

Stavět jenom podchody jen tam, kde proti nim nádražáci protestují a místo podchodu chtějí policajta, aby napřil pokuty nejvyšší možné. Například v Praze na Hlavním.

Petr

Na hlavním je podchod, že lezete vrchem, je vaše věc a vaše riziko

Rejpal

Na kolik asi výjdou ty vysněné VRT, když obyčejný podchod je takto drahý. To asi bude celý pozlacený.

Trumway

Nevím jestli bude pozlacený, ale pozvracený bude jistě velmi brzy. To vím jistě.

Han van Meegeren

Myslím, že dřív budeme létat na dovču na Saturn, než se postaví jediný km VRT v České banánové republice.

Jan Pešek

Zastavit to. Ihned.

Rozkrádání našich peněz

Jak je možné že takové rozkrádání v době šetření běží dál za bílého dne? Dal bych limit 100 milionů a i to mi přijde totálně předražené

Ferda Vomáčka

Máte nějakou analýzu, nebo vám to přijde totálně předražené, protože jste to říkali s chlapama u piva?

Jozef

Jo, tak za 350 mil.nebo kolik se nikdo nepřihlásil a Vy byste dal limit 100 mil 😀 Tak to byste příště mohl dát třeba 50 mil. a jenom zírat, že tam v životě nic jiného, než je tam teď, mít nebudete 😀

KáEm

Za tuto cenu bych to nestavěl, sorry

Jaaa

Přesně tak.

Jiří Kocurek

Zrovna v Kolíně ten podchod zkrz nádraží nepovede do městské čtvrti, je tam šrotiště a logistický sklad, plus nějaké to parkování, hádám. Jo, kdyby za takhle navýšenou cenu byla i lávka pro pěší přes Labe… ale nepíše se o ní.

Alibaba

O lávce jsem už zase někde v plátku, zabývajícím se Kolínem, četl.

Anonymní alkoholik

Město ,,za kolejema“ plánuje vybudovat ještě parkovací dům pro 360 aut a je snaha jeho stavbu zkoordinovat s akcí SŽ. Lávka je asi v řešení behind the scenes – poslední zpráva je ze 14.3., že se město a SŽ údajně dohodly o přidání přídavného můstku na železniční most. Od té doby je ticho. 😀

55p

A bude se ten přídavný můstek zvedat spolu s mostem?

milan

A Vy jste ten most viděl někdy se zvedat? Dle mých informací má pouze přípravu na zvedání své severní části – https://mapy.cz/s/menomenopo, ale zvedací mechanismus na něm naisnatlován není, tak jako asi i dělení kolejí a trolejí.

Navíc o kolik metrů se má ta konstrukce mostu maximálně zvedat – nejde lávku zavěsit na nezvedací části toho mostu do maximálně zvednuté výšky zvedací části mostu a lávku podél této ke zvedací části nepřipěvňovat?

Alibaba

Pokud bude vykonzolovaná do boku tak v budoucnu ano, bude se zvedat.

adamgolias

zase pindáte o věcech , o kterých nemáte ani páru? v kolíně existuje čtvrť zálabí , vinice , a mnoho lidí chodí na nádraží po lávce vybudované na železničním mostě. lávka tam tedy je , sice taková typicky česká – je tam , ale nemají na ni lidi co pohledávat tak je jim zivot zneprijemnen alespon kamenim na pristupovych cestach. to nic nemeni na situaci , ze lavka je hojne vyuzivana , napr zaky stavebni skoly , mistnimi a to nejen na ceste na nadrazi. takze radeji nehadejte , opravdu nemusite komentovat vse .

Fučida

A aby nebylo srandy dosti, tak mapy.cz tam normálně najdou pěší trasu. 🙂 Když potřebuju, taky ji použiju.
Dřív po starém úzkém mostě to bylo napínavější. A taky tam chodila fůra lidí.

Han van Meegeren

Všichni ale načerno. Potkal jsem tam párkrát i motorku. Párkrát i slavné četnictvo.

Han van Meegeren

Stejně tak se nikdy nikde nepíše kolik bavoráků a vil která stavba zaplatila těm, kteří o tom rozhodli.
Dokud daňový poplatník bude držet hubu a krok, tak to bude fungovat.
A remcání na diskusních fórech opravdu nic nezmění.

Radim

Napřed to zruší, protože je to moc drahé. Nakonec to vyjde na 2x tolik. Chápe to někdo?

Vectron

Tunel jako prase….takhle se hospodari po cesku no…😭

Trumway

Chápe. V době kdy se jim to zdálo drahé to třeba drahé bylo a nikdo nepočítal co přijde za několik let a že to dravé bude pak ještě dražší. Pořád lepší drahý vrabec v hrsti hned než ještě dražší později

Leštění

Stačí připočítat inflaci a je to hned.

Jan Tichavský

To by musela být každý rok 20%, abyste se dostal na dvojnásobek za 4 roky.

milan

Vy jste asi za posledních 5 let nebyl jedinkrát ve stavebnicnách apod. – některé materiálny v tomto období celkově zdražily více jak dvojnásobně! Ten dvojnásobek je tak nějak cca průměr!

adamgolias

tak to doufam ze vitezna firma jezdi pro cement do obi . tam zdrazil jen o 5kč.
— opravdu myslite , ze nakupuji ve stavebninách?

Han van Meegeren

Žádná firma do stavebnin nejezdí, materiál se zaváží u velkých staveb přímo z fabriky, ač obvykle přes překupníka.
Že to stát pak koupí dráž než z OBI je věc jiná.

Leštění

Průměrná mzda 2019 cca 32tis, 2023 43tis. Tedy 30 % dělají jen výplaty a to reálná mzda klesla. Takové železo je skoro na 300% oproti roku 2019 a mohl bych pokračovat.

Laborec425

A myslíte si, že reálně výplaty za ty čtyři roky stouply? My teda ve státním máme pořád úplně stejně. Jen jako každý rok se zvedá výplata o pár procent kvůli inflaci.

Han van Meegeren

To neřeš, maximálně z toho zase bude průšvih v Bruselu, jak s tím mostem opodál.
Tehdy byl řev, dnes už si na to skoro nikdo nevzpomene.