Na Čiernohronskou železnici míří parní lokomotiva z Tchaj-wanu, čeká ji oprava
Lokomotiva Shay č. 17. Foto: ČHŽ
Na Slovensku se mají školit strojvedoucí z Tchaj-wanu.
Na Slovensku se mají školit strojvedoucí z Tchaj-wanu.
Tento počin hodnotím velice kladně a držím palce. Na rozdíl od elektrifikace a nasazení skorotramvají.
Nuž každú srandu, vrátane hrania sa s parnými lokomotivami a historickými vlacikmi treba na konci dňa vždy nejako zaplatiť. Celoročná verejná doprava je jedinou reálnou cestou, ako zachrániť ČHŽ pre budúcnosť – stačí sa kus poobzerať tam, kde to funguje. Navyše prvá elektrifikovaná lesná železnica vznikla v roku 1914 práve na Slovensku, takže nič nové pod Slnkom.
Také je ale potřeba, aby s ní jezdili lidé. Jinak to dopadne jako na JHMD. Stačí, když bude zvolen do kraje nějaký podobný tomu betony ukládajícímu do kolejí a je vymalováno.
Jaké jsou požadavky lidí na dopravu v těch končinách? Nejezdí spíš do Brezna? Nebo že by z Balogu chtěli hlavně do železáren?
No tak dáme betonové bloky na silnici a do Brezna se pojede s přestupem u Železáren.
Jo aha, ta silnice nevede po soukromém pozemku…
PS: ironie, kdyby to někdo nepoznal
Nevěřím, že ten, kdo dnes dojíždí z Balogu za prací do někam autem, že přesedne do vláčiku. Jaká by byla jeho max rychlost? 40 Km/hod? Já vnímám trať jako památku, lesní železnici a tak by to mělo podle mne i zůstat. Ne, že na tramvajovou trať vyjede pár krát do roka parní lokomotiva. Mám prostě smůlu, nebo štěstí, že pamatuji trať v pravidelném provozu a pilu na Jánošovke plně funkční. Co z ní zbylo je k pláči.
Mojeho otce vozila do práce a z práce , kácení smrku co by je dva chlapi neobsahli. Jedle taky. Po válce , pocházím od Medveďov . A všichni Švanterovci , Giertlovci Medveďovci Pančíkovci , Kvietok, Pôbišovci , Auxt, Schön
Alespoň pohled do návrhů NOVÝCH tratí (k dispozici na stránkách dopravce) by mohl předejít zbytečným otázkám a kecům hodně mimo mísu.
Ceník ČHŽ začíná na 12 Eurech za jeden úsek, takže by musela nejprve zlevnit, aby měla pravidelná veřejná doprava nějaký smysl.
Shay? Tak to je solidní exotika. Vyrobeno v USA. Není mnoho lokomotiv, které by obepluly svět.
Jezdilo to vůbec někde v Evropě?
Dobrá otázka, primárně je ta mašina určená na tratě s ostrými oblouky, proto má taky otočné podvozky a hnací hřídel je teleskopický. Je zpřevodovaná do pomala pro hladší průběh hnací síly po obvodu kola, tříválec je to taky záměrně, je to určené na práci do hor. Jestli někde, tak na průmyslových tratích, lesních železnicích nebo v lomech. V zemích bývalého SSSR bych ji nehledal. Bývalé mocnářství mělo svoje stroje, Německo zase sankce z první světové, Britové měli Garratovu konstrukci a Francouz by to tehdy raději naložil koním, než by zapřahal anglofonní mašinu. Takže mi vychází: Jestli někde, tak ve Španělsku,… Číst vice »
Rarita je i to, že na fotce je dvouválec,to jsem ještě nikdy na žádné fotce neviděl,vždy trojválce,jak píšete.