Na českých kolejích začíná zkušební provoz čínské jednotky, zajistí ho RegioJet
Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE
Pro schválení musí jednotka ujet nejméně 50 000 kilometrů.
Pro schválení musí jednotka ujet nejméně 50 000 kilometrů.
Já jsem zvědavý hlavně na interiér toho vlaku. Jak to Leo s CRTC pořešili. Například zázemí pro catering apod.
no pokud je dostane za nějakou super schvalovací cenu (30% toho co by stála normálně) s tím že by to Číňan bral jako vstupní bránu na trh tak si úplně živě umím představit že je klidně šoupne na Kolín-Ústí nebo Praha-ČB, na Budějovice to 2x otočí a nasadí to proti těm Lužnicím co do Budějek nedojedou.
Proč by to číňan dělal a prodával ? Schvalování si zaplatí a pak to může prodávat ze plnou cenu.
Tak mohl by, aby měl nějaké reference a pokusného králíka v Evropě, ne?
CRRC tu má poměrně hodně referencí. Lokomotivy v Německu, Maďarsku, patrový jednotky do Rakouska, autobusy, elektrobusy. Tahle jednotka je nevytrhne. Ale když si zaplatí ze svýho schválení, tak pak to může nabídnout na testy více dopravcům a ne jen jednomu. Tady mu to Regiojet odjezdí „za pár drobných“ a teoreticky to může být budoucí zákazník. A osobně bych se divil, kdyby Regiojet chtěl koupit neschválenou jednotku a rizkovat pozdější problémy v případě, že to nebude fungovat jak má.
A kolik z toho, co jste vyjmenoval, je již schváleno?
Hybridní posunovačky v maďarsku ano, Ebusy v Gratzu ano, lokomotivy v Srbsku ano. Hybridy pro DB ano.
Aha, nevěděl jsem, že už toho je tolik. To potom ok. 🙂
Čínský výrobce není hloupý,s Leo se to nepodařilo,tak jede dál..po schválení jednotek u nás a na Slovensku je jen krůček k dalším zemím v EU a narozdíl od výrobců v EU je schopný sekat desítky jednotek za rok ,možná i víc,takže si svoje zákazníky bezesporu najde…
Nevypadla vám v údaji o počtu km bez cestujících nula? Čtyři procenta z celkového počtu narozených kilometrů se mi zdají dost málo.
No a má už někdo relevantní informace jak to jezdí? V porovnání s regiopantery? Ty jsou třeba v obloucích hrozné. Hlučné. (Brno -Adamov)
Tak a s RJ končím.
Za chvíli budeš chodit pěšky, všechny vlaky budou vyráběné mimo Evropu
Pral bych si nakup 100 kusu pod hlavickou Regiojet!
K cemu by byly? Nikdo uz krom regionalek asi nebude kupovat jefnotky na 160,… Sice CR ma trate pomale, tak be se nekde i uzivily, ale 100ks?
snad si nemyslite , ze tu budou v pristich 50 letech rychlejsi . na vrt bude neco jineho , do Berouna , Děčína a jiných měst obdařených trolejí se rychlejší trať asi postavit neda a těch pár kilometru po rovine u Budějovic a Brna , které zkrátí jizdní dobu o 40 vteřin je příliš málo. Třicet roku to je , co se tu pokouseji postavit koridory na v=160km/h. Kolik % z celkoveho množství koridorových tratí je na 160 využitelných? usek pha – kolin ( nevim jak aktualne) byl pojizden touto rychlosti jen od stanice poříčany do velimi a kousek před… Číst vice »
Právě naopak. Rychlíky z Prahy na východ za cca 10 let už nikdo nepustí na stávající hlavní trať, protože bude kvůli kapacitě kompletně věnovaná regionálce. Takže vlak co nebude umět aspoň 200 km/h z Prahy prostě nevyjede, mimo výpad postavený pro VRT prostě nebude kudy. A totéž bude platit o jednom směru z Brna a Ostravy, a za nějaký čas i o dalších směrech. Jen blázen by kupoval nějaké větší množství elektrických rychlíků pod 200 km/h.
*regionálce a nákladům
no jistě…už to vidím,za chvíli to bude stát u plotu,protože na to nebudou díly.nebo jako s pendolinama,po střetu to budou tahat do číny na opravu
Tohle už jezdí u nás na lokálce, jen to provozuje firma PID
🤦
Co hulíte za matroš? Silně kvalitní!
A nebylo původní zadání pro LE, že to má být třísystém, tj. 3/15/25 kV a mít to schválení i v Německu ? To jako poté, co už to LE nechtěl, se z toho nakonec udělal dvousystém 3/25 kV ? Nebo se s tím Německem nadále počítá – akorát se to už neuvádí v nějakém marketingovém letáku ?
Ty první dvě (tři) jsou pouze dvousystém, vícesystém měly být až ty další z opce.
OK, jasný, chápu, dík za odpověď.
Toto mělo být stejně určeno na trasu Praha-Olomouc-Bratislava, na kterou měl LE konkrétní plány i zajištěnou kapacitu DC.
Pro Německo nikdy takto konkrétní provozní koncept neměli, v Německu na jejich licenci jezdil Locomore/Flixtrain.
Nechapu palce dolu, Praha – Berlín se uvažovalo o lokomotivě a vagonech
Tyto jednotky byly urceny na mezistátní vlaky, Polsko, Slovensko, Rakousko (+Plzen a ČB)
Plány které měl LE tak 3 roky zpět perfektně odpovídali s provozní potřebou včetně záloh na 33 siriusu a 5 stadleru
Aha, tak tímto budeme jezdit na R9 a já čekal Pesa Dart. Jen teď nevím, odpovídá li kapacita 300 míst počtu vysoutěžených…
Tímto jezdit na R9 nebudete.
Ano, omlouvám se…
Nikdy bych neříkal nikdy, v rámci nějaké improvizace se záskok vyloučit nedá.
Přechodně na 99% ano
Opravím sám sebe, nebudeme, požadavek na R9 byl 200 km/h. Omlouvam se…
Hlavně by mě zajímalo jak tu můžete bez mrknutí oka šířit takové blbosti, když Regiojet hned po vítězství v tendru objednal vlaky u PESA a výrobce ukázal i nějaké rendery… https://zdopravy.cz/pesa-ukazala-podobu-novych-vlaku-pro-rychliky-praha-brno-regiojet-s-nimi-ma-vyjet-v-roce-2026-188253/
Milý pane, nic nešířím, byl to jen můj názor zde na diskusi…. A o tom, co kde kdo objednal a co s toho nakonec bylo, bychom si mohli povídat…že? Jsme tu od diskuse, pokud je to čistě odborná diskuse, tak se omlouvám, myslel jsem, že je to běžný zájmový web.
Ale neříkejte, vy máte v repertoáru ještě další humorná čísla?
Tak povídejte… Co takového si RegioJet kde objednal a „co z toho nakonec bylo“? Já znám jenom nudnou verzi, že přišly Vectrony, přišly Traxxy, přišla Pesa pro ÚK a trochu se děsím, že strašně sucharsky dorazí i Pesa pro Vysočinu.
Výborně, díky za poučení mistře, omlouvám se, že s takovými suverény, jako Vy vůbec polemizuji a jak jste vtipný…. Nu dobrá…s takovými „povýšenci“ jako jste Vy bude mít pan Sůra brzo hodně čtenářů. O těch objednávkách se borče zeptejte u ČD a pan Jančura nám tu už předvedl blábolů…. Ale dobrá, jste jednička mistře!!!!
Proč bych se někde ptal na ČD? Vy tady o něčem melete pantem, tak byste měl být schopný to doložit. Jinak je to fabulace nebo blábol nebo jak to slušně nazvat.
Vás bych pane suverén rád potkal, drzej jste jak opice….nu což i tací mezi námi jsou…. Tak sbohem. Melete pantem, fabulace, blábol…. Napsal jsem jen to, co mně napadlo…po prvním přečtení, omluvil jsem se, ale mistrům, jako Vy to nestačí. Máte pravdu, proč se s lidmi, jako Vy zahazovat v hloupejch diskusích, že? Je dobré si článek přečíst, něco se dozvědět….že diskuse jsou výsada drzounů, anonymů a arogantních jedniců je pravda.
Zaujímavý fakt je, že tá jednotka je preregistrovaná priamo na RJ po novom.
To zas tak překvapivé není. Registrace vlaku je přece jenom trochu složitější záležitost. Současný majitel (výrobce) to nejspíš v ČR nikdy nedělal a nejspíš ani v budoucnu dělat nehodlá. Naopak regiojet na to má lidi a je to pro ně relativně běžný administrativní úkon.
Regiojet si dobře spočítal, že jestli s tím budou moct časem vozit lidi, tak se jim ten zkušební provoz vyplatí dělat.
Jednotky boli registrované hneď po príchode do ČR, priamo na výrobcu. To sa zmenilo a aktuálne je registrovaná na RegioJet, takže áno, prekvapivé to je.
Zadarmo to pro výrobce dělat nebudou. Ti cestující by byl jen bonus navíc.
Tam a zpět je to lehce přes 50 km, když stihne za den 5 obrátek, tak máme 250 km denně, za 10 dni už může vozit lidi a příští tyden má mrznout, tak to je ideálním termin na testy.
Takhle to na dráze nefunguje… Např. by bylo nanejvýš vhodné, aby vše nové hned jezdilo, klidně i ve zkušebním provozu. Dost by to pomohlo s nedostatkem správkových vozů z Vrútek, běží na to záruka, odpisy… Ale furt budeme testovat do zblbnutí např. podobně jako Pantery… Stojí to hodně financí a ukazuje to absurdní nepružnost celého drážního prostředí.
Přemýšlím, že by jí mohli použít na onu expanzi do Berlína, ale zase na druhou stranu schvalování v Německu také není jen tak….
Tak on by s tím stejně dál jak do Dolního Žlebu nedojel.
A nejen Jančura, i kdokoliv jiný by pohořel na 5x vyšším napětí.
Od kdy je 15 kV 5* více než 25 kV?
Od té doby, co to vševěd Jirka Kocourek řekl….
To můžou udělat když jednotka bude tažena lokomotivou která jede pod 15kV/na baterku/diesel. 😂
Do Berlína né asi to nemá kapacitu a v Německu je jiná napájecí soustava střídavého napětí.
Na komerční spoje ve vlastní režii to má kapacitu dostatečnou, prostě by se mu to zaplnilo. S napětím máte pravdu.
Zvenku to jako přemýšlení moc nevypadá.
Aha, tak to jo, teď je mi to jasné…jeden „něco šíří“ druhý „nepřemýšlí“…. asi nejsme rození géniové 😂
No základní vlastností té jednotky je, že do Berlína není schopna dojet.
Doporučovat takovou jednotku k expanzi do Berlína není úplně dobrý nápad, nebo jak to vidíte vy?
Já nic nedoporučoval…fakta jsou jasná, jiná napajecí soustava…
Pánové a proč Berlín ? Nově má RegioJet vozit Vysočinu a tam jsou právě požadovány jednotky, nebo se nabízí uvolnění souprav z ramene Havířov Praha
Pozor!!!! To nepište, R9 rozhodně nééééé!!! Nebo se stanete terčem supermana zaregistrovaného na webu pana Sůry pod nickem Michal M (superman, génius, chytrák, který druhými jen pohrdá….) Píšete sem bláboly, fabulace atd…. Nevíte, že pan Jančura už DÁÁÁÁVNO objednal jiné vlaky? Jste povinen číst vše!!!! Neznalost se neodpouští….přijde snůška arogance a jste za klauna… POZOR!!!
To je přece jednoduché, nahradí se tím nějaké vnitrostátní vlaky a tím se ušetří nějaký vectron nebo traxx, který do Berlína může.
Tam by s maximálkou 160 stejně nepochodil,jedině tak nějaký S bahn.
DB-FV v dálkovce vozy na 160 normálně používá (IC2). 🙂
https://www.bahn.de/service/ueber-uns/zugtypen/ic-2
Škoda, že ho nevzali ČD, hodil by se na R11. Odpadl by přepřah v Č.B. a od dubna bude R11 končit v Náměšti, tak by v Jihlavě byl přestup do náhradní soupravy.
Určitě, totálně atypické vozidlo v počtu dvou kusů, sen každého dopravce. Vždyť se tím nedá nic rozumně pokrýt, naprostý nesmysl.
Od toho je to zkušební provoz, dva Sirie a čtyři klasiky na R11 Plzeň-Č.B.-Jihlava. Leo měl objednaný 3 soupravy a na dalších 30 opci tj. 33 souprav. Kupříkladu by se mohli Berounky končící v Klatovech být v Siriusech a pokračující do Ž. Rudy v klasice než proběhne prostá elektrizace do Alžbětína. Pokud by někoho na MD osvítilo mohl by navrhnout prostou elektrizaci Jihlava – Zastávka u Brna. Pokud by zůstala R11 ve stejném trasování byla potřeba 8 jednotek.
Na druhou stranu, sice neznám cenovku (jistě někde je, ale na mobilu se mi to nechce teď hledat), ale předpokládám, že ty jednotky budou podstatně levnější, než ty Evropské. Samozřejmě by to byl pro dopravce risk neodzkoušené čínské jednotky, nicméně pokud chce Čína na evropské koleje, tak teď se bude snažit hodně, aby to jezdilo dobře. Za mě by to vůbec nemusel být špatný nákup. A předpokládám, že další by nebyl problém dokoupit (když Leoš měl opcí)
Na druhou stranu – ČD opouštět Škodu asi nechtějí za žádných okolností, takže je to vlastně irelevantní
Údajně existuje i 3. Souprava ale je v čině
A že musí projet pod stykem soustav jsi si nevšimnul?
A ty jsi četl článek? Sirius je dvousystémový.
Ale podmínkou testu je 100x projet mezi stykem střídaviny, stejnosměru, ten na R11 nikde není..
No právě.
bakiy se vám snažil sdělit, že na trase R11 žádný styk není, ale pro testy se pod ním jezdít musí
Tak to jsem ho špatně pochopil. Omlouvám se za to politováníhodné nedopatření.
Tak co ukončí zkušební provoz dřív Sirius nebo 847?
847 jsou ještě ve zkušebním provozu? Jsou málo kontroverzní, všechno tak nějak navazuje, tak jsem to ani nesledoval 🙂
Prodlouženo snad do 30.6.
Vcelku by mne zajímalo, jak to, že jednotky řady 654 výrobce Pesa jsou spolehlivé a jednotky řady 847 od stejného výrobce mají problémy?
Ony 654 už mají papíry?
Jsou to dva různé typy. Jestliže je problém s odhlučnením spalovacího motoru, tak to se řady 654 netýká.
Pokud to ten papír nakonec dostane, bude zajímavé sledovat, jestli číňan dokáže vyrobit případné další kusy po tolika letech úplně stejné … o čemž pochybuji.
Ať tak či tak, ve výsledku bude mít jednodušší schválení změny typu než celý nový typ. Škodovka to dělá taky, Panterů stejné délky je taky víc podtypů.
Výrobky firem ovládaných čínskými komunisty v EU nechci.
Okamžitě odhoďte ten mobil!!! 🙂
Nemám mobil vyrobený firmou ovládanou komunistickou Čínou.
Made in China neznamená ovládání firmy Čínou. Crrc je ovládaná Čínou.
Máte sovětský model s podvozkem?
A že s CRRC ve velkým spolupracovala/spolupracuje i Škoda neveadí ?
Co, výroba na licenci od ŠT? No když si to ŠT nechá dobrovolně ukrást, tak dobře ŠT tak.
Kdyby jenom 15T, ale i další spolupráce, třebas 27T. A tuším toho bylo na výzbrojích podstatně víc.
Tohle je hloupý krok ŠT. Číňani obšlehnou úplně všechno. Jsou chytří, a vychytralí, velmi vzdělání, velmi pracovití. A protože ten jejich dřevní kapitalismus řídí komunistická svoloč absolutně, tak žádná práva dodržovat nebudou. Evropanama si Čína vytírá zadek.
Mám mobil Nokia ještě z Finska
Tak to urychleně vyhoďte počítač, mobil, TV a většinu elektroniky.
Není důvod. Nic takového nemám.
Takže žádná elektronika u vás doma není vyrobená v Číně ? Ani elektronické komponenty ? To těžko..
Rozlišujte, zda je firma vlastněna starém Čína, nebo nebo někým jiným mimo Čínu. Zkrátka jde o vlastníka, nikoli místo výroby.
Však proto Huawei a jiné nesmí do serverů
Proč ? Je úplně jedno, kdo je vlastník, hlavní je kam jdou zisky. A většina komponent se vyrábí v Číně v čínských fabrikách. Ať si koupíte cokoliv, tak je tím podporujete. Huawei je jen jedna z mnoha položek. A on se používá a instaluje i nadále. Jen se v kritické infrastruktuře omezuje. Jinak telefony bez problémů koupíte, můžete používat. A i ten Google Play není až takovej problém.
Vám je to jedno, mně ne. Nehodlám financovat zločinecký stát.
Ten nedobrovolně financujete nákupem v podstatě jakékoliv elektroniky a spotřebky.
Zatím je velký rozdíl kupovat elektroniku z kontinentální Číny nebo z Taiwanu.
Kyberbezpecnost troubo. Do kritické infrastruktura nepatří nic, do čeho mají zadni vrátka státem řízeny výrobce z Činy
…tak to by mě zajímalo,jak to sem píšeš?! Posláno po holubu,napsáno na hajzlovým papíře….
Už jsem psal, v čem je rozdíl. Ve vlastnictví firmy.
Tolik ne, i soukromé firmy tam musí spolupracovat s vládou a dodávat ji informace, byť to třeba nedělají rády.
Nechápete pořád ten rozdíl. Samsung například není čínská firma, takže ten nemusí vůbec nic. To samé Apple nebo tchajwanské HTC (byť zrovna to je v mobilním světě už mrtvola).
To, že část své produkce vyrábějí u Foxconnu v Číně, pořád neznamená, že je to čínská firma.
Vy jedete na Power procesorech od IBM? Jako neříkám, že jsou špatné, ale je to jako jezdit do školy vlastním autobusem.
Tak ještě jinak: co lze, to od diktatur nekupuji. Zejména jejich finální výrobky a služby. Suroviny, ani součástky finálními výrobky nejsou. A proč asi je teď od těch rozumnějších evropských politiků snaha vyrábět dostatečné procento čipů v Evropě, nebo aspoň mimo diktatury?
Mam pro Vas prekvapeni – existuji i staty jako Taiwan nebo Jizni Korea a vyrabeji taky spoustu elektroniky.
Bez základních komponent toho moc nevyrobí. A i na vzácný kovy potřebný k výrobě má bohužel Čína dost monopol.
Ale to je opět blbost Evropy. Pak se něco vysere v Číně a čipy nejdou nikde.
A to si je tu mají vymyslet ? Největší použitelný zdroje jsou v Číně, Chile , Kongu a JAR. Kterou z nich chcete podporovat ?
Základní komponenty se mohou vyrábět i jinde ve světě. To je blbost Evropy. A na ty suroviny sice má Čína dost monopol, ale nikoliv stopro.
Můžete začít stavět továrny. I takovej Samsung potřeboval na rozšíření stávající výroby minimálně 3 roky.
A Postačí se podívat jak dlouho trvá rozběh na čipy vedle v Německu.
A ten monopol neni 100%, ale jen zhruba 97% . Normální produkce bude bohužel furt závislá na dovozu.
Ale nemusí být tolik závislá. Ona ta obrana, soběstačnost, nezávislost na jednom státě, možnost volby atd stojí hodně peněz.
A kolik jsou ty ostatní zdroje schopný produkovat ? Je každý schopný tu svoji produkci minimálně 20x zvýšit ? Jinak se můžete stavět na hlavu, ale bez zdrojů prostě nevyrobíte nic.
Z Číny se za nedlouho po****me a je k breku, že to spousta lidí nechápe. Jsou horší jak primitivní russaci. Hodně sil do diskuse 👍s 🥯
Co máte proti Chile? Vždyť je to na regionální poměry takřka vzorná demokracie.
Ty kráso, Evropa může za to, že na jejím území nejsou ty správné nerostné zdroje. Jo, to dává smysl. A ten rozdíl mezi firmou vyrábějící v Číně a Čínou vlastněnou firmou je přesně nula.
To jsem nikde netvrdil.
Xenon aspoň ty co mám v grafické stanici, jsou z USA
Ale wafery stejně Intel bral hlavně od TSMC.
TSMC je z Tchaj-wanu.
No tak to máte dost problém. 😀
Tak to doufam, ze jste taky nevolil komunistu rozvedcika na hrad 😏 Nebo cesky komuniste jsou cajk?
Dej si koblihu, zapij ji čerstvým mlékem z kravského žaludku a večer se pokochej krásou planety Měsíc… Třeba to vyjde příště…
Mléko vzniká v žaludku?
Podle Bureše/Ba*iše ano.
Jeden agrobaron to říkal v televizi, už si nepamatuju který…
Svaté slovo….amen!!
Tak už slovní spojení planeta Měsíc docela dost napovídá, že to myslel ironicky.
Ne, zjevně nemyslel. Pusťte si to znova.
A odkud se asi vezmou živiny (základní stavební kameny – tuky, cukry, voda a bílkoviny), ze kterých se v mléčných žlázách krávy vytvoří mléku? Vdechnutím určitě ne.
Akorát je to trochu delší biologický proces, než to z toho struku vyteče. A na čem co kráva sežere záleží docela hodně, když si dáte po světě mléko, tak hodně často chutná a voní jinak než naše české, protože záleží čím tu krávu krmíte.
Pokud si myslíte, že se nikdo nemůže napravit, tak to je váš problém.
Nemusíte chtít, ale to je asi tak jediné, co proti tomu můžete dělat.
To není pravda. Sice jsem jeden z asi jedenácti milionů a jeden z obyvatel EU, ale hlasovat snad ještě můžu.
Je škoda, že do toho Leoš nešel, rád bych ho viděl s novými jednotkami na více tratích. Nevíte jestli se nechystá k nákupu něčeho jiného? Nebo se od expanze úplně upustilo?
Lze předpokládat, že Renfe koupilo podíl v Leoexpresu kvůli své expanzi ve střední Evropě, tak snad tato přijde i jinam, než na Žitný ostrov. Taky jsem očekával, že se toho bude dít více v této věci, ale asi to nejde tak rychle.
Ano, uvažujete správně 😉
A Renfe je svázán s kterým evropským výrobcem vozidel?
Správně, CAF.
A už se dostáváme k tomu, proč LEOex od čínských jednotek ustoupil 😉
On CAF má, přes svou dceru, jistý majetkový podíl i přímo v LE.
No, “svázaný”…
Zrovna Renfe má fakt vozidla skoro od všech velkých hráčů, včetně Alstomu, Siemensu a Talga.
Ale uznejte, že až na tyhle drobná fakta má tu konspiraci docela uvěřitelnou.
Tak RENFE koupilo LE hlavně kvůli německé a polské licenci. Ta středoevropská je už jen takové nutné zlo.
Co je středoevropská licence? Tou střední Evropou jsem zkrátka myslel naši oblast, včetně teda Německa, což asi nespadá do žádné definice střední Evropy, toje fakt 🙂
Uznávám, blbý terminus technikus i u mne. Myšleno bylo Česko a Slovensko, pokud se nepletu, tak Rakousko zatím nemá.
Ale změnilo. Z vedení odešel Kuba Svoboda s pár dalšími do RJ, možná díky tomu zkušebka právě u RJ (moje domněnka).
Přišel velký Péťa, který tam nastavil všem velké zrcadlo a teď se montuje do jednotek LS (06/07?) + ETCS.
No a mimo jiné začali už skoro před měsícem jezdit Bratislava – Dunajská Streda – Komárno.
Vzhledem k tomu, že je tady o tom ticho po pěšině, tak asi úspěšně.
Zajímalo by mě, jestli je RJet také odebere, když je vlastně dostal grátis, byť jen na testy.
Nedostal. Výrobce si to objednal . Mohl to být kterýkoliv dopravce.
K tomu už Radim v rozhovoru říkal, že velmi pravděpodobně ne.
Na R23 jsou příliš velké, na R8 a komerci příliš malé a je to pár atypických souprav.
Možná na Praha-České Budějovice, ale nejspíš ani CRRC neví, kde nakonec skončí.
Když to bude provozovat RJ, budou to dobré jednotky a od žlutých pro žluté, tak ani politicky to vadit nebude.
: – )
By mě zajímalo kolik už tahle jednotka sežrala milionů za testy jak u Leoše tak i RJ 😂😂
Napište výrobci, ten to platí.
Ony u leoše oficiálně nikdy nebyly, doteď než to vzal RJ tak jezdily na licenci VÚŽ.
Tento článek se vrací se stejnou periodicitou jako nekonečná testování různých vodíkových pohonů, proč jen je tu nikdo nechce???
Čínské firmy slíbí cokoliv, ale realizace trvá ve skutečnosti v řádu měsíců až let, i kvůli legislativě. Otázka je, zda-li bude tyto jednotky zkoušet s cestujícími i na trase Brno – Bohumín nebo Praha – Havířov, či jen bez cestujících po ČR.
Dá se předpokládat, že se objeví na různých linkách dopravce RJ.
Ale na trasu Brno- Bohumín by to sedlo jak prdel na hrnec. 🙂
V rámci testů asi nemůže na Slovesko, na R23 jsou kapacitně velké a do Havířova možná.
Kapacitně velké? To něčemu vadí kromě případné neekonomičnosti? Nebo v tom zavazku je nějaké omezení kapacity zhora? 🤔
Moc ne, snad jen na spoje od úterý do středy, kdy bylo a je 5 klasických vozů víc jak dost.
Kapacita je jen o 11 míst nižší, než zmíněných 5 vozů. Jak fungují posily jsem stále nepochopil, protože občas sice nějaké vidím, ale nejšpičkovější vlaky (neděle večer do Brna) běžně vůbec posilovány nejsou.
Na R8 jsou moc malé. Ta uváděná kapacita je maximum cestujících, ne maximum sedících. Ale uvidíme jestli vůbec do provozu s cestujícími u RJ půjdou.
Je to samozřejmě 300 sedících cestujících.
Podobně velký Flirt (480) měl 240, teď po několika reko má tuším něco kolem 230.
Nikdo to nechce, protože to nemá úřední razítko. Jakmile to bude schválené k provozu, může to CRRC nabízet dopravcům a konkurovat Škodě, Pese…