Na českých kolejích může jezdit první starší lokomotiva se zpětně doplněným ETCS
Lokomotiva 362 165-3 s ETCS. Pramen: České dráhy
Povolení znamená, že lokomotiva je plně způsobilá k ostrému komerčnímu provozu pod ETCS na tuzemské železniční síti.
Tak to je celkem milník. Snad se pohnou i další řady.
Na displeji je vše hrozně malé (vyplé etcs) veliké nesmyslné ikonky ale rychlost a poměrný tah je jak na mobilu, jinak nic proti, Toť mé dojmy
Navrhněte změnu UIC612. Jinak je to jako kdybyste chtěl, aby hlavní silnici označoval bílý trojúhelník s červeným okrajem a vedlejší zase bíle orámovaný žlutý čtverec postavený na vrchol.
Bohužel :-((
(a to jsou ty ikonky oproti té UIC612 a její „ČSN“ verzi ještě trochu zmenšené)
Až na to budou ty stroje reálně jezdit tak tomu uvěřím:-)
A to nám chcete říct, že věříte tomu, že během schvalování to nezapínali?
Na konci má smajlík. Možná chce jen všelijakým nevěřícím tomášům nastavit zrcadlo a ukázat, jak trapně taková věta může leckdy znít.
Cargo esa s ETCS schválení nemají?
„19. 5. 2020 první stroj řady 363(.075) ČD Cargo, jenž byl opatřen mobilní částí ETCS, vykonal TBZ“
To schválení ETCS řeší skoro 2 roky?
(téhož ETCS, jaké je montováno do WTB mašin Macechy)
Dva roky jsou za dané situace rychle.
No já jen že ta 362.165 dělala TBZ později než 363.075, a ETCS mají stejné.
362w se schvaluje pouze pro provoz v ČR, proto ten termínový nesoulad s projekten ČDC
Těchto starších lokomotiv přibude více. Máme nesmrtelné stroje.
Ojoj, četl jsem „… první parní lokomotiva se zpětně doplněným ETCS“ 🙂
Tak nějak se začít musí 😀
Jen malá poznámka, že tyto ES-ácké retrofity (obecně, nejenom tato WTB verze) s mobilkou OBU od fy. Alstom Charleroi implicitně používají nejnovější dostupnou verzi CCS TSI specifikací – označovanou jako B3R2 + art10sp – čili je zde obsažen navíc tzv. Service Pack 10 a jedná se tedy o novější verzi než je například ta, která je dnes dostupná u vozidel Vectron (ř. 193/383)/Traxx (ř. 388).
Zde je totiž použitá starší tzv. údržbová verze B3MR1, nebo se na vozidlech používá pouze „čistá verze“ B3R2 neobsahující Service Pack 10. Service packová verze by měla být dostupná ještě u řady 961.
Prosím Vás, zkuste to pro mně víc polopaticky. Určitě máte pravdu, ale já to úplně nepobral, byl jsem jen mechanik.
Rozdíly lze rozdělit na a) opravy chyb (záplaty, patche) a b) nové/upravené funkce OBU: ad a) – údržbová verze B3MR1, SRS 3.4.0 (rok 2015) – řekněme defaultní verze pro nás, dále bylo zapracováno 55 oprav chyb a vznikla verze B3R2, SRS 3.6.0 (2016), zapracováno dalších cca. 20-22 oprav a vznikla nejnovější dnes dostupná verze B3R2, SRS 3.6.0 + art10sp (2017) – čili je vidět, že mobilka na těch Esech má oproti mobilce Traxů/Vectonů opraveno celkem min. 77 chyb. ad b) – verze B3R2, SRS 3.6.0 (ať již se service packem nebo bez něj) již defaultně podporuje komunikaci GPRS (kterou tedy… Číst vice »
Vyčerpávající, díky 👍
Jen ze zvědavosti: odkud přišla myšlenka, nahradit starší režim zadávání údajů a nastavování parametrů na DMI z ergonomicky velmi přívětivého režimu zobrazení menu přímo u hw klávesy, do novějšího režimu velmi hloupého a složitějšího menu se seznamem, kde má každá položka (řádek) menu své číslo? Přesně toto je totiž hmatatelný důkaz, že změna k „lepšímu“ může znamenat krok zpět… 🤷
Díky 😌
Možnosti jsou dneska dvě – buďto a) mít displej jakou dotykový, jak mají dneska chytré telefony, nebo b) ovládání po obvodu tlačítky. Oboje má pochopitelně své pro a proti – „dotykáč“ je fajn, že se přímo prstem volí příslušná položka, což je rychlé a přesné, kdežto „trefovat“ se tlačítky po obvodu displeje trochu vypadá jako „vyšší dívčí“ – na druhou stranu se ta plocha „neomatlá“ a těch situací, kdy je něco potřeba potvrzovat u jedoucího vozidla je minimum. Takže je to věc zákazníka – třeba ČD CARGO trvá striktně na tlačítkách.
Jo, chápu. Tak ale otázka nestála:
Ve starších specifikacích bylo přímo nad hw tlačítky to, co chci obsluhovat.
V poslední musím přečíst očíslované menu v pravé části displeje a podle toho zmáčknout odpovídající číslo.
Otázka je ta, proč došlo k této změně?
Tohle je ten mnou popisovaný krok zpět.
Díky za reakci 😉
To, co popisujete by ale na OBU, která mají harmonizované zobrazení mělo fungovat pouze u volby Nastavení (Settings), kde se číselnou hodnotou z klávesnice volí – Jazyk, Hlasitost, Jas, Informace o systémové verzi a nastavení funkce tzv. virtuálního k rytí balíz (VBC – zapnutí/vypnutí).
A pak samozřejmě zadávání dat – všude jinde v menu by mělo být přímo dostupné, to, co chcete zvolit.
EDIT: změna nastala právě tím „harmonizováním“ indikací a ovládání na DMI = to znamená od verze B3MR1, SRS 3.4.0 (viz moje příspěvky výše).
Co je, mimochodem, v tom Service Packu 10 zahrnuto?
zpětně? – proč jí to předtím odebírali, když ho měla?
Ta čeština je ale krásná.
dovybavení vs. do vybavení
Ano, čeština je krásná a je to také velmi silný nástroj pro vyjadřování. Musí se ale jako každý nástroj ovládat. Zpětně není totéž co nazpět.
Chápu, ale ten titulek je fakt nešťastný – nestačilo by pouze “Na českých kolejích může jezdit první starší lokomotiva s doplněným ETCS”?
Slovo ,,zpětně,, není užito vhodně, radši bych zvolil ,,dodatečně,,
Máte pravdu, ale to by byla škoda 😀
Mmch, na dnovinách mají velmi dobré „dovybavená“.
Ehm, dnoviny v tom vlastně nemají význam. Sdružení situaci vyjádřilo velmi kostrbatě – „zpětně dovybavené“. Zde se redakce rozhodla neelegantní dvojí předložku nahradit a vzniklo slohově podstatně lepší „zpětně doplněným“. V beletrii a novinách konečně přijatelné. Stačilo by i jen „doplněným“. V odborných textech upřednostňujících technický význam a úspornost před elegancí by šlo postupovat opačně, zjednodušit prostě na „dovybavená“.
Jak to je se schválením v zahraničí (SK, ale třeba i PL aHU) u těchto strojů?
No myslim, ze stavu SK site se ETCS dlouho resit nebude, spis aby se nerozpadli koleje s podlozim pod casti site.. kde udrzba je sprostí slovo…
To mi připomnělo jistou sortu vtipů.
Dotaz do Rádia Jerevan: Je pravda, že v policisté na německých dálnicích neměří rychlost?
Odpověd: Ano, bylo by to zbytečné.
Ještě jeden dotaz: Je také pravda že policisté na ruských dálnicích také neměří rychlost?
Odpověd: Ano, bylo by to zbytečné.
👍👏😂
Bratislava – Žilina je ETCS L1 a je to podmínka pro provoz > 120 km/h. Po modernizaci DNV – Kúty přepoklad ETCS L2(?).
Na usek DNV-Kuty si este pockame. Ked vidim, ako musia zastavovat tie nakladne vlaky na BA hl.st. kvoli cakaniu na volnu cestu(preferencia osobnych vlakov a IC, EC) to je zufalstvo….. 🙁
Pro provoz nad 120 není podmínkou ETCS. Podmínkou je přenos náv. znaků nebo rychl. profilu na stanoviště. Na Čadcu se jezdí tuším do 140 (ETCS tam sice je, ale využívá ho jen měřicí vůz AŽD jednou za 2 měsíce, aby se zjistilo, jestli to ETCS ještě funguje 🙂 ), na Nové Zámky taky (aspoň teoreticky) a stačí na to LVZ.
To sice ano, ale musíte mít národní zabezpečovač (autoblok/AHr s LVZ), který tam Slováci neinstalovaly (je tam právě AHr s ETCS L1).
Taky má pravdu, předsedo 🙂
Ano, ta původní věta se dala chápat dvojím způsobem: že to ETCS je generální podmínka pro jízdu nad 120, anebo že na trati BA-ZA je ETCS , což je (při absenci kódování) podmínka pro jízdu nad 120.
tato konkrétní pouze v CZ
Gratuluji.