Na Černém Mostě vznikne další velké parkoviště pro dojíždějící, bude o pětinu dražší, než byl plán
Vizualizace parkoviště P+R na Černém Mostě. Foto: Obermeyer Helika
Na východním okraji Prahy vznikne do konce roku 2021 pro dojíždějící ze Středočeského kraje a dalších regionů podstatně větší možnost
Tohle místo nebylo pěkné nikdy.
Nápad jistě dobrý, ale k tomu by o řád menší peníze stálo udělat dočasné parkoviště na nezastavěných pozemcích okolo stanice metra Letňany. Pozemky zastavěné jednou budou, takže skrývka ornice se dělat jednou bude a je možné ji udělat třeba hned a pak tam naskládat panely nebo štěrk a může se parkovat. Ideálně zdarma, vešlo by se tisíce aut. A ta dočasnost by byla jistě větší než pět let, dřív se stavba určitě nezačne, už nyní tam to „dočasné“ parkoviště mohlo 12let fungovat.
jj přesně tak, nebo u Zličína vykoupit pozemek východně od metra a postavit tam P+R. Vlastní to jeden vlastník.
1500 mist by bylo ok, tohle pomuze, ale jen kratkodobe…
Černý Most se píše s velkým M. Jedná se totiž o název městské části 😉
Důsledné by nicméně bylo současně zrušit nějaká parkovací místa v širším centru — jinak je to jen kapacita pro auta navíc, ne řešení přeplněnosti pražských ulic auty.
Ale ony jsou kapacity nedostačující. Odsírají to především obyvatelé obcí podél železnice vedoucí ku Praze, do kterých se sjíždí auta pracujících v Praze. Ale na ty kálí bílej tesák, že?
Ty obce – narozdíl od Prahy – nedostávají z veřejných rozpočtů – díky rozpočtovému určení daní a faktu, že zde ty zaměstnavatelé často i sídlí – tak obrovské balíky peněz. Bylo by fér, aby Praha ze svého investovala do podpůrné dopravní infrastruktury, když už nedokáže zajistit cenově dostupné bydlení. Bohužel ne ze všech destinací existuje rozumná dopravní obslužnost v rámci PID. Takže zbývá auto.
Kapacita bude vždy nedostačující, lidé se naučili jezdit autem i pro cigára, takže řešení není stavět v centru nová parkoviště, řešení je neumožnit vjezd do centra.
Těch asi 35 000 parkovacích míst chybí na Zličíně, Černém Mostě, Chodově/Opatově a bohužel i zvolna v Letňanech. To „zelené“ metro má konečné příliš daleko od Pražského okruhu (totiž, polookruhu).
Fakt neznám nikoho, kdo v Praze pracuje a chce jet autem do centra. Bohužel, přístup Magistrátu je k tomu nutí.
Tak on by to měl řešit Magistrát ve spolupráci se Středočeským krajem. Tuklaty, Světice a podobné obce na to řešení prostě mít nemohou.
Jinak Bílý Tesák svou potřebu vykonává úplně stejně i na Pražany…
Nemate prosim nekdo blizsi informace o planovanem parkovisti Lednicka Kyje? Slysim o tom poprve…
Problém je v tom, že tam není přímý vjezd do parkovacího domu, takže než se dostanete po ránu na parkoviště, jste autem v centru.
Dostanete se maximálně tak do kolony na Poděbradské nebo Kolbenovi, vyberte si, ještě než se vůbec dostanete někam na Kbelskou, tak vám pod zadkem projede několik vlaků podstatně vyšší rychlosti než bude ta vaše. O cestě do města přes Štěrboholskou radiálu snad ani nemůže být řeč. Cesta z Chlumecké do budoucího P+R nezabere déle než minutu, ještě sem u Hornbachu neviděl v 7 ráno kolonu.
Praha zavádí, moravská vesnička kouká..
Proč to musí stát tolik? Bosch v ČB postavil parkovací dům pro 500 aut za 57mil Kč. Jezdili se na to koukat zastupitelé v celých Jižních Čech. Ta cena 600mil Kč mě přijde extrémní.
https://budejcka.drbna.cz/zpravy/spolecnost/19849-bosch-ma-petipatrovy-parkovaci-dum-a-zacal-stavet-vyvojove-centrum.html
To by tam nemohla být travička a bůhví co..
v boleslavi za 150 milionu pro 1150 aut…
https://m.mb-net.cz/parkovaci-dum-automobilky-pro-1150-aut-je-v-provozu/d-48191
Bohužel i mladoboleslavský moloch hospodaří lépe než stát/město. 1150 míst v 5 podlažích za něco přes 6 mil. eur. Inu, lide, plať daně, drž hubu a krok a buď rád, že my, vrchnost, ti vůbec něco postavíme. Před volbami ti zas slíbíme, na co si vzpomeneš, a jaksi se zapomeneme zmínit, že ve jménu všech těch bohulibých úmyslů potřebujeme do pokladnic stále větší příjmy. Jenom my ti dokážeme zařídit blaho, bez nás se svět netočí, bez nás jsi úplně k ničemu. No a ty nám opět, možná ze strachu a nedůvěry v sebe samotného, uvěříš a dáš nám hlas, ať… Číst vice »
Piráti. Pusťe nás na ně. Taky si chceme nahrabat, ne? 😀
Při cenách 400mil. za eshop je veřejný sektor na vysoké ceny zvyklý 🙂
No a sposuta lidí jezdí až na Rajskou zahradu, protože tam se parkuje zdaramo, líp přestupuje na metro a v budoucnu tam bude i vlaková zastávka.
Já jen, jestli ta koncepce je opravdu koncepční, nebo jen taková polokoncepční.
To nebude problém, je jen otázkou času, kdy na Rajské zahradě budou zóny a P+R na Černém mostě bude praskat ve švech.
Už aby to bylo. Všude.
Souhlas. A v tu chvíli se modré zóny v dnešní podobě sesypou. Už aby to bylo.
Není jasné, zda vznikne 880 nových míst, nebo jestli přitom zmizí původní parkoviště s 430 místy. Mohl by to prosím někdo objasnit? I když budeme počítat s 880 místy, muselo by denní stání stát přes 60 Kč (navyšovaných o inflaci), má-li se stavba vrátit za 30 let. Ne, že bych chtěl prosadit okamžité zavedení něčeho takového, ale už nějaký čas si pohrávám s myšlenkou jakési dopravní daně. Dosud je pražská doprava nespravedlivě dotovaná penězi daňových poplatníků z celé republiky. Mohli bychom to vzít tak, že žít v Praze je prostě luxus, který něco stojí. Z každé obytné nemovitosti by se… Číst vice »
Pražská doprava je dotována velkou měrou od pražských daňových poplatníků. Stát pak hradí okruh kolem Prahy ale stejně tak i kolem ostatních měst. Spíš by se měla více zohlednit cena zabraného prostoru, takový rezident platí v ZPS směšných 1200 Kč za rok a nikdo se neodvažuje to zdražit protože to pak bude použito proti němu ve volbách.
Mě šlo spíš o to, že je tu nějaký příspěvek od státu (výši se mi nepovedlo vygooglit), který Praha dostává nad rámec toho, na co má normálně nárok z rozpočtu. Ten mi přijde nepravedlivý, to by si Pražané měli poplatit sami. Dále jsem měl na mysli DPP – na jízdném se nevybere ani čtvrtina ceny provozu, většina jde stejně ze společného. Proč nezvýšit daň a nezrušit to jízdné úplně? Někteří namítnou, že MHD nejezdí a bude to pro ně nespravedlivé – nespravedlivé je to už teď (když ty zbylé tři čtvrtiny platíme všichni a na mnoha trasách se vyplatí jezdit… Číst vice »
Ve věci výběru daní a přerozdělování peněz na nějaké účely „ve veřejném zájmu“ nemá smysl operovat se slovem „spravedlivý“. Každý bude tu spravedlnost spatřovat někde jinde. Každá společenost je v nějakém konsenzu, kde sice někteří brblají na vysoké daně a další na nízké dávky (nebo dotace pro Národní divadlo) a spravedlivý přijde málokomu, ale nějak to akceptujou. Když míra akceptance poklesne, proběhne změna společenského zřízení a ustaví se nový konsenzus. JInak to nemá smysl řešit, nebo se utopíme v debatě co je a co není spravedlivé.
Naopak, prvek spravedlnosti musí být do úvah zakomponován.
Pan pirát Hřib by rád další prachy od státu na dopravní stavby uvnitř města, to jste neslyšel? 😀
“ Žít v Praze je prostdt luxus , který něco stojí „.
Fajn, akorát by mně zajímalo, kdo ti potom bude vyvážet popelnice, hlídat tvoje fakany ve školce, obsluhovat tě v hospodě,..,
Doteď to ekonomicky vzato dělá zbytek republiky tím, že nám svými financemi „zlevňuje“ život v Praze. Uznávám, že popelářům a dalším Vámi zmiňovaným profesím by vzniklý rozdíl musel někdo doplatit. I toto můžeme do daně zahrnout.
V současné době má P+R Černý most I 294 míst. Ty se zruší a místo toho bude 880, takže přibude 586 míst. Peníze jsou diskutabilní, pokud by lidi jeli do centra, tak by bylo potřeba více silnic a to také stojí peníze.
Není dobrý nápad chtít, aby náklady na P+R zaplatili jen ti, kteří tam zaparkují. To, že auto nevjede do města a jeho osádka pokračuje dál MHD, snižuje náklady i všem ostatním.
Zásadní problém ale je, že těch parkovacích míst na P+R kolem Prahy chybí několik desítek tisíc…
A i přesto, že místa kriticky chybí jsme se od současného vedení magistrátu dozvěděli, že projekt P+R u Zličína je zbytečně velký 😀
Pokud uvádíte snižování nákladů, pak mě prosím, poučte, jaká je návratnost této investice, včetně nákladů na provoz. Standartní návratnost pozemních staveb je maximálně třicet let.
Namátkou: kratší doba na cestě pro všechny, kteří na konkrétní adresu něco vezou, kteří jedou autobusem, volnější ulice… Prostě veškeré externality, které standardní účetní osnova nepobere, ale správné vedení města by si to mělo umět spočítat.
V současné době má P+R Černý most I 294 míst. Ty se zruší a místo toho bude 880, takže přibude 586 míst. Nic moc. Bude se jednat o 3-patra garáží. Dle mého nevyužitý potencionál. Parkoviště mohlo mít více pater, mohlo se parkovat i na střeše, apod…
Nějaké nákresy:
https://www.praha14.cz/zivot-na-praze-14/uvod-o-praze-14/nova-vystavba/parkovaci-dum-cerny-most/
Přesně tak. Kapacita by mohla být klidně násobně větší. Připomíná mi to Letňany, kde se bojovalo alespoň o druhé patro a nakonec se leckdo divil, že se to zaplňuje.
V takové lokalitě je to fakt plýtvání pozemky…
Taky si myslím, že pár pater navíc už by cenu dramaticky nenavýšilo a přitom by to bylo ku prospěchu věci.
V létě jsme využili obdobný parkovací dům na okraji Mnichova, který je polohou vůči městu a kumulací dojíždějících lidí srovnatelný se situací v Praze na Černém Mostě. https://www.parkundride.de/de/froettmaning.html
Velikostně nebude pozemek o moc větší než ten Černý Most, ale vyhnali to trochu do výšky a hned mají 1 250 parkovacích míst. Nevidím důvod, proč by na čerňáku nemohli postavit taky nějaký 6-7 patrový parkovací dům. Okolo jsou samé vysoké paneláky, panorama by to v jinak komerční rozhodně nenarušovalo.
Sedm či osm poschodí mi připadá příliš mnoho na to, aby tam parkování v těch horních patrech bylo ještě dostatečně atraktivní – a ze stejného důvodu mě zaráží, že přístup z lávky přes frekventovanou silnici (od metra) není (minimálně i) do vyššího patra na úrovni té lávky, ale jen z úrovně terénu: všechno, co prodlužuje nebo znepříjemňuje (komplikuje) jak zaparkování či odjezd auta, tak i pěší přesun mezi zaparkovaným autem a nástupištěm VHD, tvoří významný faktor proti využívání toho parkoviště.
My rodilý Pražáci nechceme na CM další auta, ať posilní vlaky….. Fuj kdo ten smrad z aut prespolnich má dýchat… .
Až splní normu Euro 6, ať klidně jezdí, ale staré vraky tady nechceme 🙂
Proti „posilnění vlaků“ nikdo není, ale vždycky zůstane plno oblastí, kam žádný vlak ani rozumný bus nepojede, takže i tu IAD je potřeba nějak podchytit a dokud bude trať Praha – Turnov taková, jaká je, nemá smysl chytat lidi na P+R někde v Kropáčově Vrutici a ten ČM je doboru volbou.
„ten ČM je dobrou volbou“
Ten ČM není „dobrou volbou“, ale pouze „z nouze ctností“ a nejméně špatným řešením ze všech, která jsou reálně a realisticky k dispozici.
Kropáčovu Vrutici nahraďte Mstěticemi, Čelákovicemi a Všetaty.
Když vy Pražáci chcete jen Euro 6, tak vyhlaste nizkoemisní zónu. Akorát musíte počítat s tím, že bude platit i pro vás.
Problém je, že se na ty koleje další vlaky už dost dobře nevejdou.
Prostě Praha jako město prostě potřebuje dalších několik set tisíc lidí, kteří musejí dojíždět, aby to město a všechny firmy v něm mohly fungovat. A buď to Magistrát umožní (ve spolupráci se Středočeským krajem, ale je to hlavně starost Magistrátu), nebo se fungování města zhroutí.
Prečo o sebe hovoríte v množnom čísle?
Laskave mluvte za sebe, to zaprve.
Zadalsi by vam prospelo si neco dohledat o tom, v jake podobe byly prolobovany emisni normy vc. jejich prokazovani pri homologaci. Abyste se pak nedivil, jak moc NOx vypousteji vsechny diesely Euro 6b homologovane dle NEDC.
Když už jazykové okénko, tak v nadpisu je špatně to malé m v Černém mostu. Nejedná se o most, ale o oblast Černý Most.
880 aut je kapka v moři, ale někde se začít musí, takže OK.
Jenže těch míst není 880, ale pouze 450, protože 430 jich tam již bylo… A při té ceně 600 míčů je to naprostej úlet, ale chápu, že i chlapíci z nové koalice co nejsou jako ti z minulosti si potřebují taky pár míčů přihrát…
To druhé parkoviště zůstane, ne? Potom je Váš výpočet špatný.
Nezůstane… Tohle parkoviště se bude stavět na místě parkoviště současného.
Bude se stavět pouze na místě toho prvního, tak jak je v textu napsáno a jak ukazuje i diskuzi uvedený odkaz.
Že jste nešel do výběrového řízení s poloviční cenou, určitě by jste vyhrál a ještě vydělal velkém peníze.
Tak naštěstí mám lepší práci než okrádání občanů této země, ale pokud někomu nepřijde divné, že o pár km máme loni otevřený parkovací dům, kde jedno místo vyšlo na cca 300 tisíc a tady má vyjít na 700 tisíc, tak proč ne.
Který parkovací dům má místo za 300 tisíc? Rád bych si to srovnal.
Parkovací dům na Proseku cena 110 milionů a 378 míst.
Cena vychází někde mezi 25 000 až 35 000 za metr čtvereční, při započítání obslužných komunikací, ramp, schodišť, výtahů.
Těch nových míst je 580,jak je psano výše, a ohledně ceny čím déle bude magistrát preslapovat, tím to bude dražší a bude si to platit celé, protože OP skončí.
No konečně, už jsem ani nedoufal. Na to, že se s timto záměrem počítalo už při přípravě OPPPP před cca 6 lety tak rychlost přípravy nic moc. Holt Krnáčová tak makala, že to málem zmatlala.
Jojo, to velký dopravní mág Scheinherr má už několik pěkných úspěchů: jeden důležitý chodník, jedna rozpracovaná stanice metra, 40 metrů tramvaje směrem na Slivenec a teď ještě parkoviště !!!
Pokud dostaví to parkoviště ČM, tak mě to bude stačit. Na wilsoňak jezdím metrem a do Pisnice.nejezdim.
Máte na mysli paní spisovatelku? https://zpravy.aktualne.cz/domaci/krnacova-do-ano-bych-znovu-nevstoupila-s-babisem-se-nebavim/r~a45c2c6c3bb711ea858fac1f6b220ee8/
Ano tu přesně myslím.