Na části Západního okruhu Plzně je zákaz předjíždění, chystá se zkapacitnění křižovatky
Západní okruh Plzně. Foto: Aleš Tolar / Facebook.com
Kraj začíná připravovat rozšíření na čtyři pruhy.
Kraj začíná připravovat rozšíření na čtyři pruhy.
Pro ty, kteří se diví, proč je to silnice II. třídy, proč je postavil kraj a ne ŘSD doporučuji tento článek. Všechno je to kvůli jednomu deb*lnimu primátorovi https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/zapadni-okruh-pavel-stelzer-jizdni-pruh-komunikace-okruh.A230223_154806_plzen-zpravy_vb
Vytaženo z článku:
> Z iniciativy náměstka primátora a později primátora Miroslava Kalouse rozhodlo vedení Plzně, že chce, aby státní komunikace vedly přes centrum, aby se o ně nadále stát staral. Stavbu okruhu proto mělo vyřešit město s krajem.
(Pokud je to pravda) tak zase jednou zcela vedlejší důvody pro věc takového významu… jako chápu že město chce využít kdejakou skulinku aby ušetřilo, ale z hlediska všech „z nadhledu“ jde o pouhé přestrkování mezi škatulkami a jaká je ta cena za to že…
Nechápu, koho napadlo udělat okruh/obchvat města, jako je Plzeň, silnicí druhé třídy. To měla být jednička (řešilo by to ŘSD). Volných čísel je dost, ale klidně to mohla být I/26 a původní I/26 přes město mohla být II/215 nebo klidně II/620 nebo nevím, prostě dvojka…
Zopakuji zde své přesvědčení, že bychom měli opustit zkostnatělou představu značení silnic podle majetkových poměrů a silnice označovat dle dopravní významnosti a vedení tahů. Ano, v 95 % to koreluje, jde teď o zbylé anomálie.
toto se mělo udělat jako I/27, mělo by do toho vstoupit ŘSD a udělat 2+2 ….třeba to tak ještě dopadne. musím doufat.
I/26 vede spíš ve směru východ-západ, na tenhle obchvat by se mnohem lépe dala navést I/27, která vede v severo-jižním směru, stejně jako obchvat.
Troufám si tvrdit, že by se tam nehody nestaly, kdyby různí Alešové místo focení za jízdy čuměli před sebe.
Plná čára je v zahraničí na vytížených silnicích naprosto běžná (obvykle ještě oddělená patníky aby se to dodržovalo). Kdyby byla česká legislativa trochu pružnější, mohla to být silnice pro motorová vozidla (tím by odpadla pomalu jedoucí vozidla) a předjíždění by tak nebylo vůbec potřeba. Jen teda na té první části obchvatu by pak nesměly být stykové křižovatky.
Stejně nechápu, že v Plzni řeší obchvat kraj zatímco ŘSD se stará o městské komunikace s tramvajovými pásy. I/27 měla vést Folmavskou a II/215, stejně jako I/20 by měla vést Jateční. I/26 by pak z jedné strany měla končit pak právě u Folmavské a z druhé u Jateční.
Vy všichni co nesouhlasíte, s čím konrkétně nesouhlasíte? S tím, že douproudová komunikace s mimoúrovňovými křižovatkami a okružními křižovatkami na začátku a na konci úplně bez problému a bez kolon dokáže odbavit až 20 000 aut za den? To je prostě fakt. Nebo s tím, že je běžné, že se na takto vytížené komunikaci nesmí předjíždět? To také, jinak by tam těžko mohl být provoz 20 000 aut za den, v takovém provozu by předjíždění bylo za všech okolností velmi nebezpečné. Nebo s tím, že na silnici pro motorová vozidla s omezením rychlosti na 80 či 90 km/h není třeba… Číst vice »
Proč se vlastně postavil dvoupruh, když už podle odhadů před stavbou měl být průměrný počet aut za den okolo 15 tisíc? Takové čísla kolikrát nemají ani některé dálnice v určitých úsecích. Nějak to nechápu, zda se chtělo šetřit, nebo kde nastal problém.
Jelikož je to investice kraje, tak na 4 pruhy prostě neměl.
a ŘSD tlačí průtah městem…
Prostě neměl😃 To můžeme být rádi, že měl aspoň na asfalt v celé délce, taky se mohla část jezdit po šotolině.
Ale říct jim, že na té estakádě tvoří nebezpečný úsek (táhlý oblouk, rozhledové podmínky, úzké řešení bez krajnic), někdo mohl a na základě toho požadovat úpravu projektu.
Ujasnění, zda děláme okruh okolo čtvrtého největšího města v ČR, nebo místní propojku, by taky nebylo od věci.
Však ne každá silnice se hned musí budovat na maximální rychlost 90km/h s bezpečným předjížděním, zvlášť silnice druhé třídy klidně mohou mít omezení na 80km/h či 70km/h a zákaz předjíždění a v těchto rychlostech to pak nebezpečné již není, což je přesně to co kraj teď dělá.
Rozvolnění investice do menších dávek. Pro kraj je to velké sousto.
no jestli si pamatuju dobře normu 736101 tak špičkových 19,000 voz/den vychází pro II. třídu zhruba mezi stupně kvality dopravy D a E. To abychom pomalu začali plánovat rozšíření na ideálně 2+2 pruhy, minimálně 2+1.
žádné 2+1, rovnou 2+2!
Řekl bych k tomu asi tolik: plzeňské ŘSD si odnepaměti myslí, že silnice mají vést nejlépe přes centrum města, protože tamtudy přece vždycky vedly… ještě koncem 80. let měla dálnice D5 vést na dohled od historického centra města. V 90. letech s dálnicí ustoupili, ale ostatní silnice si přeci z města vyvést nenechali. Stále byly protlačovány další průtahy, klidně za cenu demolic. A tak se stalo, že (aby obhájili stavbu průtahů) odmítali o obchvatech byť jen uvažovat a dehonestovali jen tu myšlenku, že ho nikdo nevyužije. Město a kraj tedy vzali západní okruh do své gesce. Každému však bylo jasné,… Číst vice »
tak ono je asi i problém, že příprava taky něco zabere. výhled byl nějaký, než se vše pořeší potřeby jsou jiné…
asi šlendrián.