Zprávy

Na části „Vláry“ nepojedou tři měsíce vlaky. Kvůli stavbě zastávky, která bude o 40 % dražší

Zastávka Šumice. Foto: sumice.cz
Zastávka Šumice. Foto: sumice.cz
Kvůli rekonstrukci jediné zastávky zůstane část trati na tři měsíce uzavřená, místo vlaků pojedou autobusy.

Cestující na trati 341 z Uherského Brodu do Bylnice a Vlárského průsmyku čeká od pondělí až do konce listopadu velká komplikace při jízdě po této trati. Správa železnic začíná nejprve s týdenní výlukou mezi Bohuslavicemi nad Vláří a Bylnicí. O týden později pak s téměř tříměsíční výlukou mezi Újezdcem u Luhačovic a Bojkovicemi.

Detaily o výlukách jsou na stránkách Kovedu, zlínského krajského organizátora veřejné dopravy. V případě první výluky jde už o kompletní informace, v případě druhé a delší výluky je zatím zveřejněno jen opatření Českých drah.

„Tato výluka se nás dotkne velmi výrazně. V tuto chvíli ve spolupráci s Kovedem pracujeme na výlukovém jízdním řádu tak, aby se omezení co nejméně dotklo cestující veřejnosti a aby bylo zachováno co nejvíce přestupních vazeb,“ řekl mluvčí Arrivy Jan Holub. Podle něj chtějí vést přímé vlaky bez přestupu v relaci Uherské Hradiště – Uherský Brod – Luhačovice a zpět. V některých případech tak cestující nebudou muset přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. „Cestující ve směru do Bojkovic ale budou muset v Uherském Brodě přesedat do náhradního autobusu, protože neexistuje přímé silniční spojení z Újezdce u Luhačovic do Bojkovic. Náhradní autobusová doprava bude vedena v trase Uherský Brod – Nezdenice – Bojkovice tak, aby byly co nejméně zpožděny návazné vlaky,“ dodal Holub.

Spojit výluky do jedné? Nelze, říká Správa železnic

Pro cestující na trati přezdívané také jako Vlárská dráha jde o další dlouhé omezení v letošním roce. Celý květen byl uzavřen úsek mezi stanicí Slavičín a stanicí Bojkovice z důvodu rekonstrukce mostů. Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové ale nešlo květnovou akci spojit s nynějšími podzimními výlukami z technologických důvodů a z důvodu zachování obslužnosti Zlínského kraje na základě požadavku koordinátora veřejné dopravy na území Zlínského kraje.

V rámci výluky na trati 341 mezi stanicí Nezdenice a stanicí Újezdec u Luhačovic dojde na zastávce Šumice ke zřízení bezbariérové zastávky. „Práce zahrnují rekonstrukci železničního svršku, spodku a odvodnění koleje podél rekonstruovaného nástupiště ve stávající poloze. Nástupiště bude výšky 550 mm, šířky 2,5 m a délky 140m. Součástí stavby je dále zřízení bezbariérových přístupů na nástupiště, vybudování nového osvětlení, přístřešku pro cestující a rekonstrukce mostního objektu v km 122,579,“ dodala Friebová. Zakázku za 36 milionů korun získala společnost Hroší stavby Morava. Odhadovaná cena byla o deset milionů korun nižší. Oproti projektu tak jde o navýšení ceny o 40 %.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin1

Dobrá správa. Co víc bychom si měli přát? 🙂

Pavel J.

Od té doby co tuto trať přebrala Ariva tak je to samá výluka. Připadá mi, že to dělají schválně.

182-097

Ty dlouhodobé výluky jsou tam už několik let v kuse, a to i v době kdy nikdo ani nevěděl že nějaká Arriva existuje…

Herold

Když už, tak by to ještě chtělo elektrifikaci ze Starého Města do Luhačovic…

Luděk S.

40 %. Ach.

E182-097

Výborné, ostatně jako každý rok už několik let po sobě. Pravidelně na podzim pořádám zvláštní vlaky z Bylnice na Jižní Moravu, a jako obvykle tak budeme muset jet odklonem a pomalu dvojnásobně delší cestou. Skončili jsme, dobrá správa. Čekám že než to takhle po kouskách dají dohromady, tak se jim to co už je hotové začne rozpadat a kolotoč výluk tak bude pokračovat do nekonečna.

Vrtak

Co tam budou 3 mesice delat? Predstava, ze pribude dalsi a navic nepohodlny prestup smer Praha, Olomouc vyzene lidi z vlaku uplne.O prestupech na Brno ani nemluve…

Martin z Moravy

Neměla se zavřít kvůli elektrizaci?

Pavel

Elektrifikace je v plánu v relaci Staré Město – Újezdec a dále na Luhačovice a pak i Bojkovice. Ale to bude dříve rychlovlak do Kladna a na Ruzyni, než toto.

Martin z Moravy

Já měl za to, že první etapa měla být Blažovice – Veselí.

VRTulník

Tam už se to pomalu chystá, na horní Vláře se zatím tvoří SP, pokud se nepletu.

Od lesa

To tam budou stavět nejspíš ještě vilu pro budoucího přednostu, proto to navýšení.

Slavná správa by se měla naučit hospodařit, ale hold z cizího (daňového poplatníka) krev neteče.
Ať si zajedou na pivo do Varnsdorfu a majitel místního pivovaru jim vysvětlí jak a za kolik se staví zastávka. Jenže oni to slyšet nechtějí, banda zkorumpovaná!

Jiří Kocurek

A nebo je ten mostek v km 122,579 v daleko horším stavu, než počítal projekt.

MildaIV

Informace je téměř správná. Akorát vila nebude u zastávky, ale za Prahou a nebude pro přednostu ale pro někoho jiného.

Jiří Kocurek

Druhá možnost je, že na SŽDC provedli odborný odhad ceny metodou „baj woko“. Tak, jak to často dělají kritici ceny PZZ, kteří by ho zvládli postavit za 150 tisíc. Pozlacený.

Od lesa

Viděl jsi někdy ceník AŽD? Asi ne.

Jiří Kocurek

Neviděl, ale běžně se udává 1 až 2 miliony za přejezd.

Od lesa

Za to je rodinné domek.
Jeden kamarád před 20 lety ceník AŽD s oblibou nosíval do hospody na pobavení lidí od fochu. Oblíbenou položkou vášnivého sběratele izolátorů, rádií, telefonů a velkého machra v oboru železnice Honzy Šatavy byla klička k traťovému telefonu za 150 bez dph.
Nejlepší položkou byl šroub M3 x 10 za 88 Kč. Asi fakt pozlacenej…

Kolik stojí dnes, raději nechci vědět.

Od lesa

Přednosta je samozřejmě jen krycí název, něco jako Bureš.
A nemůžeme veřejně psát, že to bude jinde. I ten bazén je podle projektu požární nádrž.

Strýček

Jestli vy nemyslíte toho dobráka ze Slavičína, co teď primátoruje v Praze…. Tomu se tam zalíbilo a už se prý vracet nechce. 🙁

tondovo

Mělo by se to dělat jako Olomouc – Uničov – Šumperk. Na x měsíců to zavřít a udělat vše najednou a pořádně.

Jerry

Ale tam se dělá kompletní modernizace a elektrifikace ..to je něco jiného než jedna zastavka

MajsterN

Tady má byt taky elektrifikace.. za sto let

Jiří Kocurek

NAD budiž, to se snese. Ale s náhradní kamionovou dopravou nemusí každý souhlasit. Nakládá se tam hodně dřeva, kůrovec řádil.

vydra

Nelze spojit? Nevěřím. Kdyby se chtělo, tak se výluky skloubí do jedné. Na to nemusím být kdejaký odborník. Ale ono se prostě nechce. Dovolím si tvrdit, že kvůli přestavbě zastávky by se ani omezovat nemuselo.

MiKi

Je to pár let zpátky, co se stavěla zastávka Frenštát p/R město. Dostavili a ……sakra….koleje jsou blízko peronu, nevejde se tam vlak. Stavba proběhla za výluky FpR – Veřovice. A zbourání a znovu postavení za provozu. Nejde, anebo nechce ?

noerf

Je v tom i oprava mostu, která bude hlavní příčinou výluky.

Trubka

Dobrý den, máte k této výluce nějaké podrobnější informace?

Jan Mahdal

Rekonstrukce zastávky Šumice včetně rekonstrukce mostu, nové nosné konstrukce v km 122,579, oprava koleje.
Zdroj: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50157186/DOK2020_v20190710.xlsx/480d67c8-e7d5-42c0-b3ac-34c7271aa659

X 1

Na trati Drážďany – Berlin, úsek Großenhein – Frauenhein. Dva mosty.
Stavební firma je postavila vedle původních a potom je zasunula na místo. Úplná výluka trvala 56 hodin. Výstavba mostů trvala tři týdny. Dokončovací práce (silnice, cyklostezky, chodníky, věř. osvětlení, značení apod.), dva týdny.

Jiří Kocurek

Jestlipak by zvládli tak rychle opravit klenutý kamenný most i s pilíři. Z toho ppisu se totiž nepozná jaké práce jsou na tom mostě potřeba.

Jan Dobiáš

Ano, takhle nějak se bude dělat most v Čelákovicích. Nejdřív náhradní, pak zbourat starý a postavit nový.

Dan

To není možný. Že oni pracovali i přes noc?😂

Jerry

Tak ono taky záleží na obsluze vleček.. proto se výluky plánují dva roky dopředu.

Jiří Kocurek

Lze to možná spojit. Ale musíte se zeptat vojáků, jestli budou souhlasit s tím, že muničák u Vrbětic bude nedostupný po železnici behěm výluky. To je celý zakopaný pes i s ocasem.

PS: Říká se, že modrá armáda je zkostnatělá. Zelená armáda bude mít úřední aparát možná i zkamenělý.

Kalina

Kdy se naposled využila vlečka muničáku u Vrbětic? Když se sklady vyklízely, odváželo se výhradně auty. Jeden z příkladů využití vleček v praxi.

Jiří Kocurek

Záleží na tom, co mají v předpisech, podle kterých se jede. Proto ta narážka na úřední aparát.

E182-097

Na Vláře v současné době žádná vlečka související s muničákem u Vrbětic není. Vojenská vlečka v Bohuslavicích je totiž už čtyři roky zrušená. Takže ten zakopaný pes už se dávno v zemi rozpadl na prach…

Jan Mahdal

To bylo loni touto dobou řečí, že soukromníci vyjedou na všechny tratě po jejich rekonstrukci. Jen 60km Vláry bude letos bez nějaké částečné výluky možná tak 5 měsíců.

Jiří Kocurek

Jojo, že se to rekonstruuje jen a pouze kvůli nim, aby pak mohli nerušeně jezdit. To samé Brno – Ostrava: Duben 30 dní nepřetřžitá a další 25denní se chystá na září. Do toho jsou rozkopané Dluhonice od loňského října.