Na brněnské křižovatce vypnuli semafory, za odpoledne došlo k pěti nehodám
Semafory. Ilustrační foto: Pixabay.com
Pět dopravních nehod se stalo dnes odpoledne na křižovatce ulic Kotlářská a Kounicova v Brně, kde je omezený provoz kvůli
Holt Brno není město, ale životní styl…
Tip pro redakci> Z mého pohledu je frekvence výměny semaforů v Brně naprosto úžasná, zdá se že semafory velmi často vycházejí z módy a je třeba je kompletně vyměnit – včetně sloupů a vlastních „svítidel“. Kdybyste měli čas s chuť zjistit, kolik se takto „proinvestovává“. V Brně nemáme s dopravou skoro žádné jiné problémy…. Chápu, že se může implementovat třeba přednost pro vozy IZS, ale jestli na toto je třeba měnit komplet vše, neumím posoudit. Rád se nechám od někoho znalého poučit. Ovšem i po mnoha výměnách je situace na mnoha křižovatkách stále velmi problematická, např. se přidá další interval… Číst vice »
Hlavně by nebylo od věci začít účinně využívat systém detekce dopravy. Nezkoumal jsem, na kterých křižovatkách smyčky jsou nebo nejsou, ale pokud NEpočítám silný provoz, tak bych řekl, že jsou osazeny / využívány zcela nedostatečně. Namátkou mě napadá křižovatka Hradecká x Tábor, kde je to znát asi nejvíce – směr SJ (ve špičce dominantní) má cca minutu zelenou a projede po něm nula až dvě auta, zatímco štrůdl ve směru ZV vesele stojí. Ale v menším měřítku si toho všímám snad všude.
Nikdo nebyl vážně zraněn a to je hlavní.
Semafor tam prostě z nějakého důvodu je. Nedokážu si představit , že by v dnešní době třeba křižovatky v Praze (Ohrada, Bulhar, Letná…) byli s absencí semaforů- Při udržbě nebo poruše máme přeci dopravní policii, která by měla ten provoz korigovat. Jinak samozřejmě po hlavních tazích se bude jezdit pořád, z vedlejších budou kilometrové špunty, až se někdo neudrží, narve to tam a výsledek je na světě….
řízení není o nevydržení…. řízení je o dodržování silničního zákona. A o slušnosti.
To rozhodně, já sám pokud vidím takovou situaci nevadí mi auto z vedlejší pustit, zel bohu, takových lidí za volantem moc není a styl dnešní jizdy je spíš systém ,,teď jedu já a ty se třeba po..r,,. Zajímavé že treba pro Němce není problém na dálnici zpomalenim nebo uhnutim do vedlejsiho pruhu auto z pruhu připojovacího pustit. U nás skoro nemyslitelný.
Uhnout do levého pruhu je v Německu zakázané, technicky pouštění najíždějícího není předjíždění ani jiný důvod k jízdě vlevo.
Ano, pokud budeme vycházet z technokratické koncepce, tak ano, řízení je o dodržování zákona, na druhou stranu z toho zákona je běžně třeba jenom nepatrná část a zrovna na této křižovatce, při technokratickém výkladu, bude stát všechno až někam po Moulin Rouge, nebo i dál a pak prostě někomu ty nervy rupnou, člověk opravdu není dělaný na to aby měl nekonečnou frustrační toleranci, což by technokratický výklad zákona vyžadoval. Navíc celý stres a frustrace se skládá, ne jen za den, ale i za týden, měsíc, pak tu máme fakt že mnoho řidičů má relativně malý nájezd a více méně po… Číst vice »
K tomu existují různí lovci nehod. Když mě někdo „omezí“, trefím ho protože mám přednost?
Tady je zase každej druhej chytrej jak Einstein. Nevím jak v tomhle případě, ale v Praze tu a tam nějakého génia napadne vypnout semafory. Teoreticky tam jsou značky, ale praxe ten semafor prostě potřebuje. Viz. co zažívám na křižovatce Černokostelecká Sazečská. 3+2 hlavní včetně odbočovacího pruhu, souběžně tramvaj, z vedlejší se tam potřebuje dostat dost autobusů z/na Depo Hostivař. Běžte si to zkusit v pracovní den ráno, teoretici… Ony semafory vznikly z nějakého důvodu.
Nevím koho napadlo dávat Brňákům řidičáky. To se pak nelze divit. 🙂
Brno je asi jediné město na světě, kde jsou do okruhu nasekané přednosti z radiál. Tahle blbost si přímo říká o výskyt nehod.
Nikoliv, je to jen otázkou priorit, co „má“ přednost – jestli ti co jedou z/do centra, nebo ti, co objíždějí. Já osobně upřednostním ony radiály před něčím, co stejně okruhem není.
Jestli to nebude tím, že město upředňostňuje MHD a po radiálách jezdí trolejbusy.
Ať upřednostňuje programem semaforu, já jsem pro preferenci MHD. Ale kvůli tomu se nemusí dávat značky o přednosti nelogicky.
podle jaké logiky?
No ausgerechnet na této křižovatce jezdí trajfy z obou směrů. Tak které byste upřednostnil?
Ano, proto to tak je. Ale tak je z toho tento matoucí paskvil. Podle nastavení semaforů a počtu jízdních pruhů má prioritu v tomto místě jakož i jinde jednoznačně okruh. Říkáme tomu okruh, funguje to jako okruh, ale běda, jak vypnou semafory. Pak na čtyřproudovce dáváte přednost uzoučké Kounicově. Ale pozor, tady přednost ano, pře tím jste 3x na hlavní. Za mě těžko pochopitelná past na méně pozorné řidiče. A těch je bohužel většina.
Zvláštní, jezdím tamtudy min. 2x denně. Výpadek semaforů za ty léta jsem zažil mnohokrát. i obdobi kdy v noci byly vypnutý standartně. 30 let v provozu a ještě jsem tam neboural… jak já to vlastne dělám?
Musí mít řidičák každý?
A co udělá policie, když křižovatkou projede trotl z vedlejší, ale zrovna to ostatní ubrzdí – nevšimne si toho, protože zalepuje obálky se snímky z radarových pastí?
Toto se vyřeší až v době, kdy každé auto bude muset mít povinně instalovaného a spuštěného bonzovacího asistenta, který řidiči po prvním přestupku nebo chybě definitivně zruší řidičák. Do týdne budou silnice prázdné.
Ono by stačilo, kdyby se policie zaměřila na více nebezpečné přestupky. V Německu není moc radarů mezi posledním barákem a cedulí, přesto je tam menší nehodovost.
Nemci jsou o dost slusnejsi… ridic Porsche dal prednost nam i presto, ze mel zelenou,… pravda, semafory tam byly casovane a i kdyz nic nejelo, dalo chodcum stopku…
Tak zítra uvidíme, kolik nehod bude když to bude řídit policie. Vždyť půlka lidí už neumí jezdit ani podle signálů policajta.
Pán je velký optimista. Pod 70% to nebude. 😎. To bude přejetých policajtů.
V Brně je policejní škola, takže policie často trénuje nejen sebe, ale i Brněnské řidiče.
pravidelně trenujou třeba na křižovatce u Krpolskýho Teska
U nás se dělá každý rok soutěž regulovčíků a tedy někdy to stojí za to, když vidí policajta uprostřed křižovatky a teď nevědí co mají dělat. :-))
No koukneme na to, jaci dementi drzi volant. A jeste jsou drzi, kdyz se ma automobilova doprava omezit. At se nejdrive nauci zakon a pak muzou jezdit.
Kdo toi vše zaplatí, ty škody. Správce semaforů?
Probůh proč správce semaforů? 😮
Bez semaforů je to normální křižovatka s normálními značkami hlavní silnice a vedlejší silnice. Řidiči buď tyto značky nerespektovali, nebo jeli moc rychle. Oni jako vinící nehod, resp. jejich (havarijní) pojišťovny, pak tedy zaplatí ty škody, ne?
Poškozenému to snad zaplatí povinné ručení, havarijko si může viník vybrat pro sebe 😀
Na značky se dá jezdit jenom do určité hustoty provozu a nějakého počtu pruhů, pak už to je na semafor a technologická řešení pro dočasné semafory existují a není důvod je nenasadit. Když to přirovnám k železnici, tak na takovéto křižovatce shodit semafory a nasekat tam značky a svést to do jednoho pruhu je jako kdyby se někde v Třebové mělo jezdit výhradně podle rozhledových poměrů.
Pán asi upad. Jaký škody? Jaký správce??? Šoky páchá idiot za volantem. Semafor j epouze „technický pomocník“, bez něj je to křožovatka jakoo každá jiná, hlavní, vedlejší, kolmý křížení, široká, přehledná, nezáludná. Jednoduchost sma. Jen někteří idioti jezdá jak splašený a neumí dávat přednost dle značek a neumí dodržovat bezpečnou vzdálenost. To je celý.
Objektivně ovšem jsou některá dopravní řešení rizikovější a některá méně riziková – bez ohledu na to, že většinou jde na někoho z řidičů apod. hodit „vinu“.
nejrizikovější znám tyto:
Frajer za volantem
Bezohledný za volantem
Idiot za volantem
možno i kombinovat
Doufám, že nepracujete nikde, kde by pod vás spadalo řízení rizik. Protože byste byl idiot manažer a frajer bezpečnostní technik.
Nikolivěk. Jsem prostý technik. Ty managery a frajery mám nad sebou. Nicméně právě v safety technice mám dosti velké % pracovního nasazení. A taky zde jsou největším rizikem lidi. Lidi co jsou schopni porušit úplně všecko, včetně bezpečnostních obvodů. Není rok, abychom někde neřešili těžký úraz nebo smrťák.
Zde je důkaz, jak lidem sračkovatí mozek. Na jedný křižovatce vypnou světla a už je katastrofa. By mne zajímalo, co by se stalo, gdyby tak na týden vypli GPS. Mnozí jedinci by netrefili domů. Lidi jsou čím dál méně „soběstační“ a už nemuí používat obyčejnej, možno řící selskej, rozum.
Hele, neviděl bych to zas tak tragicky. Znáte vůbec to konkrétní místo? Já tou křižovatkou procházím či projíždím každý pracovní den. Ten průs*r je v tom, že jednak všichni jezdí pocitově, po paměti (jsou to jenom lidi, nejsou to nadlidi). V autech už dávno nesedí nikdo, kdo by tuto křižovatku pamatoval bez světel. A upřímně, i když tou křižovatkou opravdu procházím (projíždím) denně do práce, tak mě docela šokovalo, když jsem se tady dočetl, že hlavní je Kounicova a nikoliv Kotlářská. To mi hlava nebere a jak jde dle článku vidět, nejsem sám. Nejdou světla, takže nejde o rychlost, protože… Číst vice »
Podle street view ze září 2018 je to naopak. Pokud s to změnilo, tak je pěkná blbost.
Dívám se na Vámi zmiňované street view a i v září 2018 byla Kotlářská vedlejší ulicí…
Uvoz x Udolni je taky prednost jinak, nez by clovek cekal.
A přesnne z toho důvodu tam jsou značky. Jezdit podle „pocitu“ je ponekud riskantní
Klasika, to mě ani nepřekvapuje. Odraz dnešní přetechnizované a bezpečné doby. Bez semaforů, čidel, bezpečnostních zámků a ostatních vymožeností už ani společnost neumí fungovat. Pak se něco někde nepovede, něco vypne a jak se máme zase vrátit z digitálního bezpečného světa k analogovému myšlení, končí to přesně takto. A to až se tam ukážou policajti s ručně dávanými pokyny, to teprve bude mazec ! Ti mladší na to asi hned budou hledat aplikaci v mobilu…
Předtím takové nehody vůbec neexistovaly, byl třetinový provoz … a tak tam ty semafory před 30 (?) rokama namontovali pro srandu králíkům, tehdy nebyly přece potřeba.
třetinový polovoční desetinový… Výsledkem může být zácpa. Ne bouračky. Značky jsou jasný pro všecky, přednosti. Nedání přednosti v jízdě není následek hudtýho provozu. Ausgerechnet ne o víkendu. Co se bude dít v týdnu v obvyklých špičkách?
Čím hustší provoz a složitější dopravní situace, tím výše je laťka schopností, které řidič potřebuje k tomu, aby situaci bezpečně zvládnul. Já řídím celkem průměrně, pravidla znám dobře a smysly mi taky ještě celkem fungují, ale stejně znám nepříjemná, nevhodně řešená místa, kterým se raději vyhnu.
Souhlasím. nicméně toto je běžná, jednoduchá, kolmá křižovatka. nic zákeřnýho
a provoz víkendovej…
Však taky tři nehody za den není moc, vzhledem k povaze provozu a křižovatky je to relativně málo.
Tak to jsem zvědavej na dnešek
Dejte si studený obklad. Na semaforu není nic digitálního (resp. nemusí být). Je to o stereotypu. Když jezdíte přes křižovatku 20 let a pak tam někdo změní přednost nebo vypne semafory, tak je celkem normální, že lidi neví. Protože jezdí po paměti. Ne podle něčeho digitálního.
Tak nevím.. blížím se k důvěrně známé světelné křižovatce a MUSÍM se podívat na semafor, zda nemám brzdit. Musím dost zavčas, abych stihl zabrzdit na případnou červenou. Pokud semafor nesvítí, jak dlouho trvá najít značku (kterou správně musím tak jako tak přečíst) zda jedu po hlavní či vedlejší, a příslušně reagovat?
Že by ta značka byla v běžným provozu hnedle vedle (nadtím) onoho nesvítícího semaforu? Nehledě k tomu že teď tu je zůžení do jednoho pruhu s kýblem přenosnejch značek? Přehlídnout to může jen:
1) debil
2) slepec
Přičemž oboje nemá za volantem co dělat.
Víte – když si pověsíte doma mucholapku, tak se vám na ni budou chytat „blbé“ mouchy, a když na silnici vytvoříte náročnější situaci, tak se vám do ní budou chytat „blbí“ řidiči. To je prostě zákonitost, se kterou musíte počítat. A pokud s tím nepočítáte, tak jste ještě větší blb než oni.
no beru to tak. pokud mne trtefí nejaký blb, rád si na jeho účet poléčím své auto.
Tak nehodu z provozní slepoty chápu ještě u toho otočení předností, tohle vždycky byla hlavní a značky dej přednost jsem si nevšiml.
Ale nevšimnout si že nejde semafor, to by snad šlo kdyby mi vždycky vycházela zelená. A těžko bude zelená vlna pro směr z vedlejší ulice. I kdyby měla MHD preferenci, tak procento případů kdy zastaví na červené je docela velké na to, aby řidič přestal koukat.
Vy znáte nějakou křižovatku, kde jsou semafory ovládané lankama? 🙂
Lankami nie, ale poznám niekoľko križovatiek riadených (ešte stále) „orchestrionom“.
A to je zajímavé, že vy té „staré dobré analogové době“ bylo na silnicích mnohem víc mrtvých i při mnohem menším provozu.
Že by byli řidiči jelita už předtím?
PS: Ručně dávané pokyny policisty řidiči bez problémů zvládají. Jen se to dnes nedělá tak, že by celou křižovatku řídil jeden policista, ale 2-4 a dávají se pokyny jinými (mnohem srozumitelnějšími) gesty.