Na Břeclavsku stál vlak kvůli spadlé troleji, ostatní spoje na Slovensko jezdily přes Vídeň
EC 286 uvízlý u Lanžhotu kvůli spadlému stožáru trakčního vedení. Foto: HZS JMK
Evakuace cestujících nebyla možná kvůli špatně přístupnému terénu.
Můžu septat, pro nebylo možné poslat rušeň nezávislé trakce z druhé strany?
Rád bych věděl, co opravňuje dispečerský aparát SŽ a ČD neevakuovat lidí třeba i pěšky po kolejích. Asi jen trapný alibismus. Před dvěma lety jsem to probíral s právníkem, který velice dobře, opravdu velice dobře zná i drážní provoz a potvrdili, že mimořádná situace umožňuje mimořádná řešení a pokud by cestující byli odvedeni za řádné asistence průvodčích po kolejích, nemohli by vysoudit ani korunu odškodného za případná poranění. Přičemž nelze ty cestující k evakuaci nutit. Ve skutečnosti by byli evakuováni pomocí HZS a tam by si neškrtli s odškodněním ani omylem. Naopak tento dnešní případ může někdo z cestujících zcela… Číst vice »
Rovněž tento případ je názornou ukázkou jaké svízele přináší závislost na elektrické energii a jejím vedení. Kdyby (jistě, historie nezná kdyby a tato událost je již historií) to táhl třeba Brejlák nebo Bardota neměl by vlak sebemenší problém. Větve by zapraskaly, odlétly by třísky jako když se kácí les a vlak by do další stanice dojel. Sice poškozený, ale dojel.
A proč stojí vlaky na lokálkách, kde žádné dráty (ani popadané) nejsou?
nedojel… i diesel musi zastavit pred poskozenym trakcnim vedenim z duvodu mozneho naruseni prujezdnrho profilu…
Nic proti, ale zkuste si vést skupinu lidí pár kiláků lesem v té vichřici. V tom vlaku byla aspoň jistota že nedostanou klackem po hlavě. A varování ČD že se toto může stát bylo včas, včetně upozornění aby si lidé pokud musí cestovat vzali na cestu i jídlo a léky. Bylo na každém jestli tu cestu riskne.
Něco jiného by bylo kdyby šlo zajet něčím k vlaku, nebo kdyby bylo lepší počasí. To tady ale evidentně nešlo.
A proč to nešlo? Proč nešlo zajet něčím k vlaku? Nešlo to proto, že byla trať neprůjezdná a nebo proto, že jsme jednoduše neměli nic po ruce, čím by se tam dojet dalo? Mimochodem ty stromy tam nejsou vzrostlé smrky. A kdyby byly stále by zde hrozilo riziko pádu stromu na vlak a případné zranění.
Myslíte, že podél trati vede vyasfaltovaná silnice?
To máte zřejmě pravdu. Ovšem já se ve své pozici obsluhy dráhy bohužel setkával asi od roku 2004 s tím, že odvod cestujících byl zamítnut, i když cestujícím žádné nebezpečí kvůli počasí, nebo čemukoliv jinému nehrozilo. Nikdy jsem to nepochopil.
Jo, za povodní 2002 se evakuovali opakovaně, vlaky zastavovaly pro výstup a nástup na přejezdech mimo perony, při MU se běžně bez hasičů organizovaly přestupy z vlaku do vlaku mimo perony. Záleželo jen na odvaze výpravčích, dispečerů s čet. A bezpečnost při takové mimořádné situaci jsme si zajistit dokázali. I bez pokynů shora, bez předpisů a bez hasičů.
Pár kiláků? https://mapy.cz/s/pemefokola Ani ne 900 metrů a jste z lesa venku.
Proč se vlastně říká „evakuace.“
Snad ohlášení že je to na vlastní nebezpečí, doporučení zůstat ve vlaku a odblokování dveří. 😀
Pokud vypustíte cestující do kolejiště s nebudete je jako dopravce mít pod dozorem, máte automaticky průser.
Správným řešením je odvést ty lidi. Ti, co utečou, mají smůlu, je to jejich riziko.
Ovšem já jsem si neuvědomil, že tam vichřice asi trvale stále. V tom případě asi bylo lepší neodvádět cestující pěšky.
Ti, co chtěli zdrhnout na vlastní riziko, to mohou udělat vždy. I když nesmějí.
To mi pripomenulo ako nám svojho času cestou do BA vykapal rušeň v Rači. Odhad kedy príde náhrada bol okolo 45 minút. Keďže sme boli asi 10 minút chôdze od MHD, rozhodol som sa že proste vystúpim. Práve keď som išiel otvoriť dvere tak z vedľajšieho vozňa prišiel vlakvedúci, takže sa moc zatĺkať nedalo a rovno som sa ho spýtal či môžem vystúpiť. Načo mi odpovedal s krásnym záhoráckym prízvukom: „No tak vám povím že nemóžete, ale ja tadeto len prechádzam“ a išiel ďalej 😀
Jaja, ještě že máme ten drážní zákon a stanovené ochranné pásmo dráhy.
Nebo že by snad ty nezbedné stromy nevěděly, že nesmí padat do provozované železniční dopravní cesty?
na to se kašle, stejně jako na opravy vyhnilych prázcu. prodáváme lokalky, nerusit.
PS: osobně zrovna za to nekaceni mám SZ celkem rád…neumím si představit, jak by to při rigidní aplikaci mnohde vypadalo. protoze tohle by dopadlo nejspíš holoseci…
Na to má SŽ kupodivu sofistikované řešení. Za ohrožující se bere jen ten porost, který je tak daleko od průjezdného průřezu jako je sám vysoký. Čili s rostoucí vzdáleností od trati se výška tolerovaného porostu zvyšuje 1:1. Jinak je tomu na náspech a v zářezech, i tam se to bere tak, zda ten strom do profilu může dopadnout, nebo ne.
Evakuace cestujících nebyla možná kvůli špatně přístupnému terénu.
Ale moderátorka ČT s celým štábem se podle záběrů na místo tím „strašně obtížným terénem“ bez problémů dostala.
Ach jo to je fakt směšný….
Tak to je hodně zlé, kolik členů výpravy cestou zemřelo? Prý je to tam nepropustný mangrovníkový porost zatopený vodou, po kolejích tam jezdí spousta pracovních strojů vysokým tempem a nádražní budova v Lanžhotě je uzamčená a střežená alarmem.
Ano, je to opravdu směšné. Tak lidé tam čekají na záchranu a přihasí si to tam štáb. Divím se, že je tam někdo vůbec pustil, když to tam bylo tak nebezpečné. To asi ti lidé uvnitř koukali.
Nabídněte ČD terénní autobus a můžete v podobných případech jezdit.
Redaktorka sedla do nějakého „terénňáku“, aspoň Škoda Kokodák 4×4, a rozbahněným terénem projela. Vy máte terénní Karosu (SOR, Crossway,…) 4×4 se zvýšenou světlostí?
Ne ale mám od přírody nohy, po kterých to k té asfaltové silnici dojdu.
Ale vy píšete o tom, že k vlaku dorazila redaktorka ČT, ale evakuační autobus ne. Nepíšete o tom, že by lidi nebyli ochotní skákat s kuframa, kočárkama či malými dětmi do štěrku a pak ty kufry a kočárky a děti táhnout blátem k nějaké silnici.
Ne každý cestující je 25letý svalovec cestující jen s ledvinkou.
Takže, kdyby vlaku na tom místě hořelo, tak tam lidi uhoří, protože na tom místě není možná evakuace?
Myslím že kdyby jim v tom průvodčí bránil, bude přiložen a lidi prostě utečou.
Ono ani v tomto případě to asi neměl průvodčí jednoduché.
Jako držet cestující zamčené v netopícím vlaku bez funkčních zachodů 6 hodin nebo kolik?
Myslím že ho za to asi cestující úplně nechválili. Nicméně on je ten poslední kdo za to mohl…..
A kam by cestující vystoupivší na širé trati, resp.v lese jako šli ?
V lepším případě by došli na uzamčené nádraží v Lanžhotě ….
Bus do BV ve 13.04 a 16.14 od obchodního střediska …
Do kostela? Nebo do restaurace za zády?
https://mapy.cz/s/daderazezo
Dneska v době navigací do mobilů…
To asi ne. V článku se píše:“ Lidé by podle něj neměli vlak opouštět. “ Neměli znamená doporučení. Kdyby tam bylo napsáno, že nesmí je to něco jiného. „Proto budou ve vlaku raději čekat do 15 hodin“ rovněž zní tak, že s doporučením lidé souhlasili. Pokud by mělo hořet záleželo by co by hořelo a zda by vlak nezastavil až na místě vhodném pro zásah. Pokud by hořela lokomotiva je možné ji odpojit a poodjet.
Evakuace nerovná se utečení z hořícího vlaku. Takže neuhoří.
No to rovná. Von vás při tom požáru musí dopravce z toho vlaku pustit (téměř všechny vlaky mají blokování dveřía v budoucnu budou mít dveře blokované i při stání, pokud fíra dveře neuvolní) a říct vám, kam máte jít, nebo na kterou stranu vystoupit a na vicekolejce vám předtím musí zajistit zastavení provozu po sousedních kolejích.
Za vaši bezpečnost i při MU odpovídá dopravce (někdy někde i SŽ) a když to dopravce posere, tak máte právo vysoudit na něm milióny. S posrat to může i tím, že nebude konat.
V případě ohně lze použít nouzové otvírání dveří. Protože právě pro takovou nouzi tam je. Co už by se muselo stát, aby nouzové otevření dveří cestujícím bylo proti předpisu, když ne požár vagonu a hrozící smrt udušením (to není tak zlé) nebo uhořením (to bolí o moc víc).
Jistě. Rozdíl mezi řízenou evakuaci a spontánní. Ale ani tak se dopravce nezbavuje odpovědnosti za bezpečnost cestujících, musí zajistit, aby je neohrozila drážní vozidla.
Nerovná. Evakuace je řízená, s nějakým předem známým cílovým stavem. Únik z hořícího vlaku je živelný, s cílem zachránit si život i za cenu třeba zlomení si nohy.
Samotné uvolnění dveří a rada „jděte pak doleva“ s evakuací moc společného nemá.
„K obnovení provozu po jedné koleji došlo po 16. hodině.“ Z článku není možno vůbec vyčíst, jak tedy byla situace vyřešena. Byl vlak odtažen? Čím? Nebo snad souprava stojí dál a pro cestující přijela souprava náhradní?
Brejlovcem, který dojel z nejbližšího depa v Brně-Maloměřících, případně ze záložní pohotovosti v Brně hl.n.
Děkuji. Již jsem viděl. 750 163-8.
A to nemá například ČD Cargo v Břeclavi dieslovou lokomotivu, která by stáhla vlak z tratě? Aby tam nemusel jet vlak z Brna?
To jako že by matka platila dceři? To už bylo odmítnuto i při namrzlé troleji.
„Na vlaku vznikla škoda den milion korun, na trati je 50.000 Kč,“
Kolik je škoda den milion korun? A kolik by to bylo, kdyby to byly dny dva ? 🙂
Tak snad Vás napadne si u slova den doplnit dvě chybějící písmenka … jako většinu čtenářů .
Ale jo, jistě. Však to měl být vtip. Jen ten smějící se smajlík zase stávkuje. Místo kulatého hranatý.
Přesně, korvetní kapitán je z lodě.
Když je nutné si už domýšlet písmenka….klidně by si člověk mohl domyslet „Na vlaku vznikla škoda za den milion korun….“ :- )
Klobouk dolů a čest všem záchranářům a lidem, kteří se kolem těchto MO motají. Na druhou stranu, to neexistuje v 21.století mechanismus, jak tu akci provést rychleji? Jak se to vše řídí? Co když se nějakému cestujícímu udělá ve vlaku špatně atd. Nekritizuji, sám jsem podobných událostí zažil několik, jen se ptám. Zrovna před lety, bylo to v Českém Brodě, přímo ve stanici, ale vzhledem k tomu, že jsme nestáli u nástupiště a lidi by museli vystupovat do kolejí, jsme čekali asi dvě hodiny na evakuaci
Bohužel všechno je tou dnešní šílenou dobou.
Na všechno musí být přepis a norma.
Před 30 lety se prostě vykákalo do koleji a došlo se k nejbliššímu nádraží.
Mladší pomohli starším a nemohoucím.
Dnes to prostě nejde, protože by si bez normormovaného nástupiště by si někdo mohl zvtnout kotník.
Tak se raději budou držet lidé ve vlaku jako rukojmí, třeba do večera.
Předpis je předpis….
Ještě že ten vlak třeba nezačal hořet, pak by se muselo řešit díilema, zda mohou lidé opustit hořící vlak, když nestojí u nástupiště.
Ano, tato doba je velmi zvláštní. Jistě, pokud by lidé šli pěšky mohlo by hrozit to, že nějaký další strom někoho zraní, ale pokud již třeba nefoukalo? Ty pražce jsou zasypané celkem slušně a věřím, že by se po nich šlo dobře. Navíc v okolí vedou i cesty . U vodního toku Dúbrava vede cesta souběžně s kolejemi. To už v oblasti Rokytová -Prales je to horší, ale tam je zase možné dojít cca 1km zpět k železničnímu přejezdu.
https://mapy.cz/letecka?x=16.9859649&y=48.7203715&z=20&pano=1&pid=5618532&yaw=2.643&fov=1.571&pitch=-0.079
Nejlepší řešení by však třeba za stálého větru byla evakuace vlak-vlak a tamten ať si odtáhnou až budou chtít.
no, vlak bez elektřiny nebude mít ani funkční vakuove WC. myslíte, že je povoleno opustit vlak mimo stanici za tímto účelem, nebo se musí že schodku nebo byl k vykonávání potřeby vyclenen nějaký oddíl?
proč mi to připomíná Proč 🙂
A co na tom nejbližším nádraží v Lanžhotě, které je „pod zámkem“, by ti cestující dělali ?
Cestujícím nikdo ve vystupování nebránil … tím spíše, že vlakový doprovod je ZSSK a vzato do důsledků nemá komu co na výsostném územi ČR zakazovat …
Proč chodit až na nádraží v Lanžhotě? Neříkejte mi, že není v Lanžhotě hospoda, kde by si člověk dal oběd při čekání na ten autobus v 1 hodinu.
Jsou tam minimálně dvě.
Četa zssk musí dodržovat legislativu ČR a postupy řešit stejně, jako jakýkoliv jiný dopravce na trati SŽ. Četa ZSSK v tomto vlaků v tomto místě nesla odpovědnost za cestující. I při evakuaci. A i nekonání je jejich odpovědnost. A samozřejmě jejich nadřízených a dispečerů SŽ. Více v jiných mých příspěvcích.
Tohle tvrdí alibisti. Až je někdo za nekonání požene k soudu a odškodnění vymůže, to bude keců.
Mimořádná situace si žádá mimořádné řešení. I dnes je to zcela v pořádku a legislativa to dovoluje, či dokonce i nařizuje.
To by bylo celkem zajímavé poslat to k soudu. Nicméně možná je problém v úchylné snaze regulovat všechno na všechno mít předpis atd. připadá mi že jsme se dostali do stavu kdy množství předpisů je spíš na škodu než k užitku.
Existuje. Asistovaný odchod. O tom ale asi Dráha neslyšela.
Jak to řeší Regiojet, který do Bratislavy posílá lokomotivy řady 388, které v Rakousku nejsou schválené?
Taky by mne to zajímalo. Napadá mne, je to přes Hodonín a Holíč sjízdné?
Nevím, jaká je situace teď, ale během dne byla uzavřená i trať z Kútů do Skalice.
prý to sjízdné moc není. hlavne elektricky prý ne
Já měl za to že to po tornádu opravili pro možnost odklonů.
Teda čekat 4 hodiny na to, aby se někde splašil fíra s papíry na 742 a samotná 742? V Kútech určitě nějaká bude. V Břeclavi taky.
V Kútoch bude, ale jak to mají SK a ČR domluvené. Kdo by to musel povolit. Jasně. že by to bylo nejlepší. A pak přes Holíč do Hodonína. Je to všechno pod proudem.
Když to fotili hasiči JMK, tak to bude na českém břehu Moravy. Jeden hasič s pilou na mašinu a s rozvahou do toho.
A k čemu by tam ta 742 byla ? Posunovací zálohy jsou vesměs minulostí … depo = vozební stanice neexistovala už v roce 1995 …
Tak si prohlédněte lokomotivní oběhy. ČD a.s. nemají v Břeclavi žádnou motorovou zálohu, ba ani elektrickou. ČD Cargo a.s. má k dispozici lok 731 ze zálohy, akorát se v neděli na denní směně neobsazuje, topírenský posun lok 799 …
ZSSK nemají v Kútech žádnou motorovou zálohu – proč ?
Vozební stanice Kúty neexistovala již roce 1995 …
Nejbližší T lok je v Brně …
„731 ze zálohy, akorát se v neděli na denní směně neobsazuje“
Jak moc velký problém představuje telefonát strojvedoucím, jestli by vzali 2 hodiny přesčas a ten uvízlý vlak vytáhli do stanice?
neni na to předpis, nikdy se to tak nedělalo, je to moc složité, zpoždění k cestování patri
Tak tímto příspěvkem jste mi připomněl jeden film Přistání naslepo (Ground Control) z roku 1998) a skvělý počin od Arthura Haileyho Let do Nebezpečí v rozhlasovém podání z roku 1980. Sice jiná tematika, ale rovněž krizová situace a tahání lidí z postelí protože jsou nepostradatelní. Věřím tomu, že i dnes jsou lidé, kteří by nějaký přesčas vůbec neřešili. Druhou věcí je však ta technika a její dostupnost.
A ještě dodatek. Když jsem si tuto zprávu o nemožnosti evakuace z důvodu nepřístupného terénu přečetl představil jsem si hluboké údolí s nepřístupnými svahy na obou stranách . Tohle se nedá považovat za nepřístupný terén. Nepřístupný možná tak pro snadný příjezd autobusu až k soupravě. Ale místo autobusu by bylo možné tam poslat 810ku s několika vozy. Nebo nebylo?
Trať vede po náspu a okolo je lužní les. To znamená jen stromy nebo voda.
Ano, ale jak daleko musejí lidé dojít k nejbližší silnici, která trať protíná a nebo do nejbližšího místa, kde by bylo možné přistavit autobusovou dopravu? Ta místa a takové komunikace tam v okolí jsou! . Nevím přesně ve kterých místech ten vlak stojí, ale vzdálenost by tak hrozná nebyla. “ Lidé by podle něj neměli vlak opouštět. “ Mají lidé zajištěnou třeba lékařskou podporu pro případ, že by vznikl nějaký náhlý stav a nutnost lékařské pomoci?
Zásadní je, jak bezpečně cestující vystoupí do prostoru mezi první a druhou kolejí, z hlediska vzdálenosti mezi nejnižším schůdkem a „pešunkem“ … vlakový doprovod je zahraniční, kdo ponese odpovědnost za zranění … v lepším případě po seskoku do hloubky vyvrknutí kotník, v horším zlomená haksnička, co s kufrem … Já bych – s historickou zkušeností posunovačské práce – s tím problém neměl ( tedy vyjma toho kurfu), ale takových lidí ve vlaku napočítáte na prstech jedné ruky … Vlakový doprovod je ZSSK, ten se na cizím území nebude „angažovat“ … Jít poměrně bezpečně po pražcích a zkrátit krok na vzdálenost… Číst vice »
Není tam zákaz bus a myslím ani nijaký jiný zákaz. Ale cesta je úzká.
Možná by stálo za to tu globální výjimku zrušit.
Nouzová situace= nouzové řešení. Myslíte, že nějaká značka je v takových situacích problém? Rovněž existují autobusy velké menší nejmenší a mikro. Máme přehršel možností. Ale pořád tam vedou koleje, které nebyly zapadané stromy a nebylo nutné se jimi prořezávat a rozebírat „boudy“ (x stromů spadlých přes sebe). Rovněž pro výstup z vlaku by měla existovat možnost i v případě, že vlak nebude ve stanici u nástupiště. A teď si představte, že by byla nutná skutečně evakuace vlaku a byli by tam třeba lidé na vozíku.
Normálně. Variant je několik. Například dispečer dopravce nařídí četě zorganizovat cestující a povinně vypomáhat postupně všem cestujícím při výstupu do kolejiště. Prefzimusi být zajištěno a oznámeno vlakové četě, že do doby dojití všech cestujících někam mimo kolejiště nebude v tom úseku po kolejích nic jezdit. četa postupně z každého vozu vypomůže cestujícím vystoupit a společně všichni se vydají na určené místo kde kolejiště opustí a tam už může čekat třeba bus. A pokud k tomu jsou ty hasiči opravdu nutní, tak se totéž provede s hasiči. Zlomené kotníky v takové situaci nepůjdou nikdy na vrub ani průvodčím, ani dispečerům ani… Číst vice »
To není úplně pravda, kousek od mostu je od Lanžhota přejezd.
Nikoliv, hladina Moravy je nízko. http://www.pmo.cz/cz/stav/1081/
50 cm vs 400 cm pro I. povodňový stupeň.
Pane Kocourek. Víme, kde ten vlak stojí? U vodního toku Kopanice a nebo až na rovině před vodním tokem Dúbrava? Děkuji.
Nevíme. Zato víme, že se tam dostali hasiči, kteří to nafotili. Možná šli po trati z tohoto přejezdu: https://mapy.cz/s/marulucodu
Díky. Rovněž bych to tak viděl. Tento přejezd a přístupové komunikace k němu jsou sice úzké, ale přístupová cesta to je. Tak snad se dozvíme jak to nakonec vyřešili.
Jenže na té přístupové cestě je zákaz vjezdu – co je na dodatkové tabuli není patrné > asi jen na povolení a autobusák na přejezd po více méně učelové komunikaci nepojede …není důvod …
Z fotek na iDěsu bych to viděl na zastavení mezi mostkama, blíž k Moravě.
Já se snažil najít sloup s číslem 23. zatím se mi nepodařilo a tipuji to někam sem:
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=16.9923185&y=48.7188484&z=15&pano=1&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9nROFxRH4i&ud=16%C2%B059%2730.879%22E%2048%C2%B042%2759.700%22N
A koukl sem tam co jste říkal. No jó, úplná katastrofa. Těch stromů na té trati leží až hrůza pohledět.
15:32-16:04
https://www.youtube.com/watch?v=gO0eakglrAQ
No jestli z toho přečtete čísla, tak Vám gratuluji.
P.S. Když kliknete pravým na lištu videa, tak je tam něco jako copy vdeo URL at current time.
Ne, z tohoto videa nepřečtu. Celý časový úsek jsem dával proto, že je tam přejezd a následně můstek, který je vidět i na fotografii. Co já vím, co kde je? Uvedl jsem rozsah úseku a chytit pod kurzor posuvník a popojet s ním a nebo kurzorem poskočit v čase kliknutím snad umí každý. Když to umím já..
Ale díky za radu. někdy to vyzkouším.
Tím je to dané… Asi 200 metrů k přejezdu. Na fotce č. 2 je ten přejezd vidět.
https://breclavsky.denik.cz/galerie/pad-stromu-na-koleje-u-lanzhota.html?photo=6&back=739566768-6045-68
Oprava, na fotce č. 2 jsou mosty přes Moravu. Má být fotka č. 6.
Celkem by mne zajímalo proč měli potřebu začerňovat nápisy na Vectronu.
Teď jsem na to koukal a rovněž mě to zaujalo.
Několika tunový vlak vyřadí z provozu a zastaví jedna titěrná souška. Nevypadá to, že by tam na trati bylo něco dalšího. Dále mám dojem, že fotky 3 a 5 by mohly být z příjezdu hasičů k místu.
Trochu to kolem znám, vysednout a jít kolem nebude pohodlné, ale jde to. Buď jdete cca 600 m na přejezd, nebo 600 m k Moravě a pak kousek na Brodský most. Pokud se jim to stalo až za dálnicí, tak tam je vysoký násep, ale zase pokud by po koleji došli k D2, nebo naopak do Lanžhota, není problém. Lužní les nejsou bažiny, touto dobou je v nich sice mokro a blato, ale chodit se jimi dá. Povodňovat se nebude dřív než za měsíc a to ještě možná jenom část od Břeclavi.
Teď je pravá chvíle pro diesly ! Proč tu soupravu neodtáhnou? Nebo proč není možné, aby lidé kus došli po svých, když je provoz zastaven a vedení není pod proudem?
Protože můžou být další překážky na trati. Protože i když je zastávaný provoz můžou se tam pohybovat technika která odstraňuje popadané stromy nebo uvádí trať do sjízdného stavu.
A ta technika se nejspíš bude pohybovat „podle rozhledu“. Jako na silnici.
Ano bude i z toho důvodu je dobré když se tam nikdo nemota.
To ano. A proto by bylo nejlepší to odtáhnout celé. Nevypadá to, že by ta trať byla zapadaná stromy a „boudami“ z nich v nějakém větším rozsahu (soudím na základě fotografie). Rovněž ten spadlý strom nevypadá na nějakého obra.
Jistě, ty překážky tam být mnohou a nemusí. Ale to nezjistíte dokud to nezkusíte. Na prvním místě by měli být lidé. Další je možno řešit tak, že si s sebou vezme posádka „záchranné soupravy motorovou pilu. Stačí proříznout cestu. Na ostatní úklid je čas později.
Pokud je spadlá trolej, tak by ten diesel musel být buď slovenský a vlak stáhnout do Brodského, alespoň, nebo by z BV musela jet lokomotiva (Má třeba „15 000“ povoleno jezdit na Slovensko?) po volné koleji na Slovensko, přejet, vrátit se a zase to stáhnout na Slovensko a pak možná, když by nebyly problémy to pomalu převézt do Lanžhota a pak by měli snad volno na Břeclav.
Teď jsem se díval na fotky, tak leda tak poslat mašinu ze Slovenska, vypadá to že strom strhl minimálně jednu trolej a pak do ně vrazila lokomotiva.
A proč by měla ZSSK stahovat vlak ze zahraničí ????
A dieslu vadí nějaká spadlá trolej a nebo úsek bez proudu?
Pokud zasahuje do průjezdného profilu, tak ano.
A zde trolej zasahovala do průjezdného profilu? Já myslím, že ne. Tedy to alespoň z fotek tak vypadá.
Koukal jsem na fotografie. Strom spadl ze vzdálené strany od koleje, po které jel vlak (to dokládá i sdělení , že vlak nenajel do větví a ne do kmene), tento strom ležel patrněpřes vedení a vlak , který najel do větví nechal na trolejovém vedení sběrač (záběry ČT) . Pokud by bylo spadlé vedení i nad vlakem byli by kouzelníci, aby to opravili tak rychle , aby to Brejlák mohl odtáhnout.
A co s tím vlakem budete dělat v Brodském ? Strom zcela nepochybně poškodil TV na obou traťových kolejích … takže tyhle teorie jsou jaksi mimo mísu. Pohotovostní MTV břeclavské OTV nejdříve odstraní spadlé TV na koleji číslo 2, kde stojí vlak, až potom uvolní kolej číslo 1.
V době kdy jsem to psal jsem ještě neviděl fotky jak to tam vypadá a z popisu nebylo jasné odkud, jak tam ten strom spadl atd.
Nejdříve musíte ten diesel dopravit do Lanžhota (z Maloměřic), pak počkat až dráteníci odstraní spadlé trakční vedení, pak musí dráteníci uvolnit traťovou kolej číslo 2, následně tam dojede pomocná lokomotiva, dopní se vzduch, vykoná JZB a pak se pojede do Břeclavi …. 4 hodiny jsou tak reálné ….
No nechtěl bych tam v těch vozech mrznout.
se slintákem na ubě….
Stejně to polovička nedodržuje a začíná se nám to zvrhávat ve frašku. Zatím, jen ve frašku, brzy by ale z toho mohla být lahev nitroglicerinu na vibrační stolici.
Jinak vtipné je když dědek s obyčejnou rouškou péruje kluky s respirátory pod nosem.
Mrznout můžete leda za mrazu, venkovní teplota pod nulou = mráz nebyla ….
Neznám potřebnosti.
Alw evakuace vlaku podle IDNES neproběhla, protože by se muselo několik kilometrů pěsky. 🙂
No držet někoho jako rukojmí ve vlaku přes 4 hodiny a nepustit ho ven i když by to došel, je možná na žalobu z omezování osobní svodody.
No jasně, a když by jej pustili a zlomil si někde nohu, tak by hned žaloval ČD, že jej pustili někde kde nesměli.
Já bych klidně na místě podepsal něco jako opuštění vlaku na vlastní nebezpečí.
Ale držet někoho zamčeného ve vlaku který netopí X hodin, to už je opravdu hodně zvláštní.
Myslím že by se nějaký právník na ČD mohl zahojit.
Tohle si podle mě nemůžou k cestujícím dovolit.
Pokud by mne dopravce odmítl odvést z vlaku klidné několik kilometrů po kolejích a to bez ohrožení drážním provozem, pak bych pohrozil soudem a pak bych se sebral a odešel na vlastní pěst. I kdybych měl vylézt oknem, nebo vypáčit dveře.
Asi tak, navíc místně znalí a nebo pravidelní cestující o tom přejezdu a cestě nejspíš minimálně pasivně ví. Neděle, končí zkouškové a vlak ze Slovače, takže nejspíš plný studentů, pro ty pochod do hospody nebude problém. 😀 A jinak v dnešní době Uberu, Liftaga a podobných služeb zajištění odvozu není zase takový problém.
Půlka lidí ve vlaku si to najde na mapě v mobilu a třeba i vyrazí. Jenže nemají zajištění bezpečnost pohybu po kolejích. Tu měl zajistit dopravce ve spolupráci s dispečery SŽ a organizovaně je odvést. Když tam byli i hasiči, tak to už mi rozum nebere.
Žádný reverz neeexistuje. Tak jako vám nikdo nemůže závazně zakázat vystupovat. To může udělat jen policejní orgán, nikoli štiplístek …
Lidé by měli mít možnost se rozhodnout zda budou čekat a nebo se o sebe postarají sami. Já osobně bych volil druhou možnost.
Nikoliv. Měl je odvést dopravce pěšky a to svými zaměstnanci, případně i hasiči.
V daném místě postarat se o sebe a čekat vychází v podstatě na stejno. Z Lanžhota se dostanete do BV leda tak taxi, které vám nikdo nezaplatí …
Stačí aby je vlakvedoucí seznámil s tím, že vystupují na vlastní nebezpečí.
Jak se říká: Nouzová situace vyžaduje nouzová řešení.
Neexistuje. Cestující se nesmějí vypustit do kolejiště na vlastní nebezpečí. Dokdy by měli 6aruceno, že po trati nepojede drážní vozidlo? Správně je měli organizované odvést pryč pěšky. A teprve po odvedeni všech povolit opět jízdy drážních vozidel.
První vlaky pojedou podle rozhledu, tím se ověří že v kolejišti nikdo nezůstal.
Právě že je nesmí dopravce vypustit. To bych se soudil i já. Dopravce je musí odvést. Musí. Četa je odvede jako učitelky děti ve školce.
Tak to je dopravce mezi dvěma ohni, zcela logická je v situaci kdy je lidem bráněno opustit vlak žaloba pro omezování osobní svobody a požadavek na kompenzaci pro psychickou újmu.
Na ČD by si nic nevzal, vlak doprovází zaměstnanec zahraničního dopravce … ten nemá možnost zabránit komukoli ve výstupu …
Jak jste přišel na to, že někdo byl držen jako rukojmí … tím spíše občanem (vlakovým personálem) cizího státu … každý může soupravu na vlastní riziko opustit …
Já bych tak učunil, za předpokladu, že to bude mít smysl, například u vjezdového návěstidla, ale nikoli „někde“ v lese, daleko od „civilizace“, čili bez řešení problému ….
Pane Zikmunde asi jste zaspal dobu. Je jedno z jaké je země zaměstnanec dopravce. Má stejná práva a povinnosti jako ten místní. Každý zaměstnanec doprovázející vlak do zahraničí je odborně zpusobilou osobou k vykonávání práce na území kam zajíždí. Ve vlaku jste povinnen podle zákona o drahách uposlechnout pokynů, které Vám dává zaměstnanec dopravce a Vám může být jedno , zda je to Čech, nebo Slovák. Pokud tam byl Slovák, tak to byl personál odborně způsobilý pro práci v Čechách a nemáte, žádné právo rozporovat jejich pokyny.
To fakt není v Kútech k dispozici jediná motorová lokomotiva, co by ten vlak byla schopná stáhnout zpátky tak nějak hned? A ne se tam bude trčet mnoho hodin.
Zohnať lokomotívu v nedelu poobede je problékm aj v Česku, neito ešte na Slovensku…
Pred pár rokmi som šiel vlakom Budapešť – Praha v nedelu poobede a pokazila sa nám lokomotíva, len pár stoviek metrov za stanicou Břeclav. Trvalo hodinu a pol!! kým zohnali lokomotívu čo nás odtiahla tých pár stoviek metrov naspať k nástupištu…
A proč by tam měla být ?
A co byste s tím vlakem dělal v Kútech ?
Čekal, až trať zprovozní ?
Možná by se tam už dostala NAD.
Nejazdí sa cez Viedeň. EC vlaky chodia len Budapešť – BA a späť a Praha – Břeclav a späť. OeBB vo vlakoch Bratislava – Viedeň a Viedeň – Břeclav „iba“ uznávajú cestovné doklady určené cez hraničný priechod Kúty.
ČTK takúto „drobnosť“ nemusí vedieť. Dopravný web by mal. 😉