Na Biskupcově se rozšíří druhá část zastávky. Autům opět ubude jeden jízdní pruh

Rozšířená zastávka Biskupcova. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýRozšířená zastávka Biskupcova. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Zastávka podle města svou šířkou absolutně nestačila frekvenci cestujících.

Dopravní podnik začal rozšiřovat druhou část tramvajové zastávky Biskupcova, tentokrát směrem k metru Želivského. V opačném směru na Ohradu proběhlo rozšíření už v létě, zastávka se zvětšila na úkor jednoho jízdního pruhu pro auta, což automobilisté kritizovali, stejně jako netradiční použití několika typů dlažby na ostrůvku.

Nyní stejná proměna čeká i druhý směr, opět se rozšíří prostor pro čekající cestující a zúží vozovka pro projíždějící auta. Práce potrvají do 30. listopadu, tramvajový provoz se během stavby neomezí, automobilový však ano. Stávající šířku nástupiště 1,7 metru stavbaři rozšíří na 3,15 metru.

Rozšířená zastávka Biskupcova. Foto: DPPRozšířená zastávka Biskupcova. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýRozšířená zastávka Biskupcova a kombinace dlažby. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

„Díky rozšíření stávajícího úzkého a nevyhovujícího nástupiště se podstatně zvýší jeho kapacita, bezpečnost cestujících, zrychlí se jejich odbavení a komfort při vyčkávání na spoj,“ uvádí mluvčí DPP Aneta Řehková.

Během stavby se v místě zároveň zrekonstruuje vodovod. Stavební práce na nástupišti začnou kopáním základů pro nový přístřešek, který bude podle současných „tmavých“ standardů. Od středy 15. listopadu začne DPP s bouracími pracemi povrchu vozovky v levém jízdním pruhu.

Následovat bude samotné rozšiřování nástupiště pomocí stavebnicových tvárnic (tzv. lego), vrtání základů pro zábradlí, jeho osazení včetně laviček a vydláždění nástupiště pražskou mozaikou.

Nebezpečné místo

„Jedná se o dočasné řešení, které jsou městské společnosti schopné zrealizovat během necelých dvou týdnů. Definitivní podobu nástupiště získají během rekonstrukce tramvajové trati v ulici Jana Želivského, kterou zde DPP plánuje ve střednědobém horizontu,“ uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib.

Občané Prahy 3 podle něj rozšíření nástupiště dlouhodobě požadovali. Úpravy z léta ukázaly, že se komfort nastupování v celé lokalitě zlepšil. „Tohle místo s nesignalizovaným přechodem přes dva jízdní pruhy vykazovalo dlouhodobě nejvyšší počet nehod s chodci v měřítku celé Prahy,“ dodává místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut.

Zastávka samotná podle něj svou šířkou absolutně nestačila frekvenci cestujících. Nevešel se na ni ani přístřešek v novém pražském designu.

Tagy Biskupcova dpp tramvajové zastávky Zdeněk Hřib
75 komentářů