Na autovlak do Popradu a Košic se bude nově najíždět už v depu
Stěhování a příprava nového terminálu si vyžádá zhruba půlroční výluku služby přepravy aut.
České dráhy přestěhují terminál autovlaků z pražského hlavního nádraží do svého depa v Michli. Auta a jejich posádky tak budou nově najíždět a nastupovat na vlak už v depu. Stěhování a příprava nového terminálu si přitom vyžádá zhruba na půl roku vyřazení služby z provozu.
Přesun terminálu je podle ČD nutný kvůli „pokračující revitalizaci území okolo pražského hlavního nádraží a také intenzivní provoz na největším českém osobním nádraží, které nyní odbaví kolem 1 000 osobních vlaků za den“.
K uzavření terminálu autovlaků na hlavním nádraží dojde s příchodem nového jízdního řádu 14. prosince, kdy budou vyložena poslední auta z vlaku EN Slovakia. Poslední přeprava aut z Prahy se kvůli oběhu autovozů uskuteční už 12. prosince 2024.
K obnovení provozu autovlaku má podle ČD dojít zhruba v polovině roku 2025. Příjezd k autovlaku bude z Chodovské ulice. Podle Českých drah nový model umožní snadnější průjezd autovlaku pražským uzlem.
„Stanice Praha hlavní nádraží je stejně jako většina moderních velkých stanic v Evropě koncipovaná především jako průjezdná, ve které je možný jen omezený rozsah manipulací se soupravami. To se týká hlavně přepravní špičky, kdy stanice odbavuje v průměru i více než jeden vlak za minutu, a kdy také přijíždí autovlak. U něj je však nutná rozsáhlá manipulace s autovozy, kvůli které dochází ke vzájemnému ovlivňování posunu a provozu osobních vlaků. Nový terminál tyto komplikace odstraní,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
České dráhy provozují autovlak ve spolupráci se slovenským dopravcem ZSSK. V současnosti jezdí autovozy z Prahy do stanic Poprad-Tatry a Košice.