Na autovlak do Popradu a Košic se bude nově najíždět už v depu
Nakládka vozidel na autovlak. Autor: České dráhy
Stěhování a příprava nového terminálu si vyžádá zhruba půlroční výluku služby přepravy aut.
Stěhování a příprava nového terminálu si vyžádá zhruba půlroční výluku služby přepravy aut.
Celé je to zmatečné. V článku se hovoří o nakládání v depu, které je přece ve Vršovicích, ale pak je psáno o příjezdu z Chodovské ulice, která vede v Michli do ONJ, nikoliv do depa.
Jeden štouch denně ráno ze čtyřicáté na dvacet a zpátky na čtyřicet je prej rozsáhlý posun, který zabije kapacitu na hlaváku. Tohle je naprosto srovnatelné s jednou objíždějící lokomotivou končícího vlaku.
Ta argumentace SŽ pro tisk je totálně ubohá. Větší blbiny jsem už dlouho nečetl. Revitalizace hl. n. rovná se poskytnutí pozemků skupině Penta, nic víc, nic míň. Přesun autovlaků s jejich obnovou navíc po půl roce na odstavném nádraží v Michli je totální blbost. Neumím si představit, kdo bude takovouto službu využívat. Selským rozumem – nakládka v Michli bude muset probíhat s takovým předstihem, že v době odjezdu z hl. n. by se průměrný řidič už blížil k slovenským hranicím. Služba absolutně k ničemu. A naopak příjezd: Ve večerních hodinách odjedu z Popradu, přes noc se vyspím a druhý den… Číst vice »
„uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský“ pletete si dráhy a SŽ. Za to čédéčka můžou sami, jelikož pozemky za hlavou posledního krajního pražce prodaly Pentě, nebo vyvedly do společných podniků se SUDOPem. Jinak souhlas, že se celá služba autovlaku zásadním způsobem degraduje.
Pardon, přehlédl jsem, že se jednalo o pozemky ČD. Jelikož se jedná o infrastrukturu, předpokládal jsem SŽ.
No, myslím, že jste to vystihl docela přesně, k tomu není co dodat.
To je pořád řečí, jak převést dopravu ze silnice na vlak a pak takovéto ubohé služby. Inu ČD a SŽ nikdy nezklamou a stále hledají nové přístupy jak odradit lidi od myšlenky, že by něco mohlo fungovat.
Developer zavelel a autovlak má na půl roku útrum.
Jen taková technicko-zákoná poznámka. Z pražského odstavného nádraží odjíždějí vlaky karegorie Sv. Což je vlak bez přepravy cestujících. Jak budou jezdit majitelé aut na hlavní nádraží? Nebo bude z Odstavného nádraží odjíždět vlak kategorie R, aby v něm mohli již cestovat? Může z Prahy Jih odjíždět vlak jiného druhu než Sv???Kdo dá strojvedoucímu souhlas k odjezdu, a že všichni cestující ukončili nástup a dveře jsou zavřené???? Mohou cestující chodit v kolejišti odstavného nádraží? Nevěřím tomu, že vše toto bude vyřešeno technicky i dle zákona o drahách….. Ale možná…..
Budou jezdit na pankace a Zdenek jim na to ted prisel.
Hezký. A řešení nějaké, když sv je bez přepravy máte??? Nebo jen blbé kecy….?
Vlakvedoucí někdy jezdí už z jihu, aby tam umístil místrenky, takže ve vlakové četě problém není. Nástupiště tam asi taky zvládnou postavit. Při nejhorším se může udělat smlouva mezi ČD a DPP a cestujícím bude platit jízdenka v tramvaji, nebo ji dostanou.
Už to vidím. Mimopražský dostane lístek a radu jeď metrem. A když to náhodou nestihne, bude mít auto v Popradu a on bude v Praze, nebo mu bude účtována tisícovka za každou minutu zpoždění? To spíš dojde k odložení startu přepravy.
Malá poznámka: metro do Michle nejezdí. Reálně tram + přestup.
Tramvaji na muzeum nebo busem k ekonomce, a zbytek pesky.
Polehcujici okolnost snad, ze cestujici autovlaku ssebou nebudou mit tezky kufr, ten bude v aute.
Neřešitelnej problém… Nikdy se to tak nedělalo.
Pokud to bude v souladu s předpisem a zákonem, není problém. Ale jen tak něco změnit, když se pak něco stane, vás argument je hodně mimo „mísu“.
To, ze na Michli cestujici zavrou na dve hodiny do vagonu at cekaj nez to nejprv odtahnou na hlavak, a pak teprv odjede na vychod je sice reseni, ale stejne nahovno jako vykopnout je at si jdou na tramvaj.
Je otázkou, zda autovlaky mají budoucnost. Oproti půjčení auta v cílové stanici výhoda snad spočívá v tom, že auto je možné naplnit různými věcmi, které si člověk vezme na dovolenou. Docela by mne zajímalo, v jakých relacich se používají autovlaky v Evropě.
Mě by na tom přesně lákalo to, že budu mít na road-trip dovolené svoje auto a vybavení. Bohužel směrem, který mě láká, nic takového nejezdí, jinak bych to klidně využil.
Jinak vím, že je používají Finové mezi jihem a severem země. Samozřejmě Eurotunel do Británie. A myslím, že je něco takového pro kamiony přes Alpy. A v sezóně z Bratislavy do Chorvatska.
Děkuji Vám za odpověď. Pokud se týká Eurotunelu, tak tam je to nutnost, protože jinak se za krátkou dobu autem z Francie do Velké Británie nedostanete. Kdysi také byly námořní trajekty pro přepravu vlaků, ale to také spíše upadá.
Trajekt, stále existuje trajekt pro auta. OBB přes Alpy vozí nejen kamiony a také osobáky do Splitu. Deutsche bahn má autovlak na ostrov. Po Evropě jezdí ještě další, ale je třeba vždy hledat pro konkrétní rok. Stačí hledat.
Pak jsou ještě v Rakousku, Slovinsku a snad i Švýcarsku autovlaky přes tunel, aby se to nemuselo autem přejíždět přes hory.
Ano, ve Švýcarsku je jich více – Vereina, Lötschberg (starý) a Furka, ale všechno to jsou trochu jiné autovlaky než co řeší tento článek.
Jezdivali taky z Holandska do hor, ted se zda ze jezdi nejaky soukromnik z Hamburku a Dusseldorfu do Innsbrucku.
JJ, Shuttle je samozřejmě logické řešení, otázka je, jestli se v budoucnu nenajdou další místa, která by podobná řešení využila, ať už pod mořem nebo skrz hory.
Pár těch trajektů AFAIK stále vlaky převézt dokáže, ale už je nevyužívají osobní vlaky (mám dojem, že s výjimkou Messinské úžiny mezi jihem Itálie a Sicilií). Možná občas nějaký náklad.
Přes ty Alpy to není jen pro kamiony, jestli myslíte Böckstein-Mallnitz https://www.oebb.at/en/regionale-angebote/kaernten/autoschleuse-tauernbahn Ale ještě jsem ho nevyzkoušel, mám ho dlouho v merku a teď v zimě jsem se chystal, ale zrovna je tam nějaká dlouhá výluka.
Je to i pro osobní vozy, motorky… Ideální na cestu k moři autem s dětmi. Jedno odpoledne cesta do Bad Gastrin, tam noc v hotelu, snídaně hop na vlak skrz tunel a hurá do Itálie. Člověk přijede krásně odpocinutej děti cestou v pohodě a hlavně není žádnej stres z cesty…
Doplním jen že v tom Finsku je to populární, 2-3 noční vlaky každý s 5 autovozy… Nahrávají tomu samozřejmě velké vzdálenosti, pozice velkých Helsinek úplně na jihu (jeden autovůz jede z Tampere), rozlehlost a turistická atraktivita Laponska takřka celoročně.
Treba do Kosic jezdivalo z Prahy hodne lidi autovlakem aby pak pokracovali na Balkan, kdyz jsem tim jezdival. Ono to ma smysl, usetri to hodne jizdy, vecer nalozite v Praze, rano odjedete z Kosic a podvecer uz jste nekde v rumunskych horach.
Naplneni je jedna vec, druha vec je jak dlouho nekde jsem. Pucit si auto treba na tyden, a takove jako mam doma, ne co ma pujcovna levne, umi byt jina darda. Treba Octavie Kombi od Budgetu v Innsbrucku na tyden 450 eur.
Dobrá zpráva, procházet od nádraží kolem výfuku posunovací lokomotivy a hromadou aut pravidelně blokující chodník a přechod u Seifertovy není příjemné.
Však už je tam podchod na Žižkov.
Hmm. Takze misto toho, abych nalozil auto hodinu a pul pred odjezdem primo u nadrazi, a sel se projit do centra nebo Riegracu, tak nalozim auto v Michli, a dojdu si… udelat nakup v Kaufu, nebo se podivat na novou vanu v baumaxu.
Skvely.
Není mi jasné, proč se provoz autovlaku na půl roku přeruší. Zatímco staví nové depo v Michli, nakládka na Hlaváku může pokračovat a až bude vše hotové, autovozy se přesunou do Michle. Na to stačí pár dnů. Nebo mi něco uniká?
Bourá se „kachlikárna“ a v okolí vznikne nový development po vzoru developmentu Churchill.
To ale preci neznamena, ze se s bouranim nemuze pockat, az bude provozuschopna rampa v Michli
Zřejmě zamaskování nějakého problému. Terminál v Michli se nestihl postavit včas a v prosinci je nutné opustit Hlavní nádraží.
Ani těch pár dnů by nebylo potřeba, kdyby měli potřebný zázemí v depu hotový v okamžiku ukončení provozu na hlaváku. Večer by naložili poslední na hlaváku a ráno už vykládali první v depu.
Obecně mi ten přesun přijde jako velmi logickej krok kvůli kapacitě hlaváku, ale půl roku výluky je u něčeho, cos e dá takto naplánovat, dost nešťastný.
Spíš to souvisí s pozemky a Pentou 😉 plus neschopnost zřídit náhradu včas…
Jo, ale i to je logický – zabírat tím terminálem cenný zastavitelný místo v centru kvůli tak menšinový službě je škoda, pro to mám celkem pochopení.
Ale ta neschopnost koordinace bije do očí.
To je koordinace na balkánské úrovně.
Tiskové oddělení navrhne něco smysluprostého a přesvědčivého, koneckonců od toho jsou placeni…
Nakládka na hlaváku nemůže pokračovat, protože od prosince přibyde na hlaváku dost vlaků a už není místo na manipulaci s autovlakem v ranní špičce.
A to zjistili až teď?
Otázkou je, kdy jim to SŽ oznámila. Ale od oznámení do zahájení stavby to chvíli trvá.
A co tam přibude za vlaky? Napadá mě jen více benešovských Sp, ale zase bude něco vedené Pantery bez nutnosti objíždění.
Protože v Michli se ještě nezačalo budovat jakékoliv zázemí pro cestující a pro nakládku i vykládku aut.
Jestli tato situace není typicky česká, tak už nevím… Co třeba využít náhradní řešení ve formě rampy na tramvaje na Zličíně, nebo jiné pokud existuje.
I kdyby rampa na Zličíně umožňovala nájezd na patrové autovozy, to už radši tu Michli 🙂 Pro většinu lidí je Zličín mnohem víc z ruky, a hlavně by se pak ten autovůz musel dostávat na hlavák s motorovou lokomotivou se dvěma úvratěmi na rozkopaném Smíchově a přes výtoňský most…
Na Masaryčce by se možná nějaké místo mohlo najít, kdyby se chtělo.