MŽP odsouhlasilo středočeskou část dálnice D6, měla by stát do roku 2024
D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR
Ředitelství silnic a dálnic má za sebou důležitý krok k dostavbě karlovarské dálnice D6 v její středočeské části. Ministerstvo životního
Dle mého skromného názoru je celá dálnice D6 úplně zbytečná. Úplně by stačilo propojit Vary, Chomutov a Ústí pod Krušnými horami.
76 km v provozu, 15 km se staví, 21 km má EIA, 30 km se schvaluje = 142 km. Do 168 km tedy ještě 16 km chybí.
Jenom takový detail; Karlovarský a Středočeský kraj spolu nesousedí, mezi nimi je ještě kousek Ústeckého kraje.
Tak to tedy máte pravdu 🙂 Vymazali jsme. Díky za upozornění.
Pardon, A93…
Jen tak dale. Ty dalnice potrebujeme, i kdyz maji jen republikovy vyznam – zvysuji rychlost, bezpecnost a plynulost silnicniho provozu.
…: Zapomnel jste na A96 smer severozapad…
A96? Ta vede z Mnichova k Bodamskému jezeru. Na tu se opravdu pojede lépe po D5 🙂
Jestli myslíte A73, tak ta pro dopravu z/do ČR má taky naprosto zanedbatelný význam. Urychlit dostavbu D7, nějaký rozumný obchvat Chemnitz a A72 až po A38 u Lipska, prosím, to by dávalo alespoň nějaký dopravní smysl. Ale nějaká D6?
…: Predtim jsem se prepsal, je to severojizni A93 vedouci v DE za hranicemi od Ase. Az bude D6 hotova, bude to rychlejsi varianta jet na SZ nez jet prvne na JV k Rozvadovu a dal a az pak na S a SZ.
Odkud? Z Plzně? To asi ne, odtamtud se na D6 bude možné dostat jen po státovkách (I/20, I/21, I/27). Z Prahy? Z té bude díky SZ směrování téměř vždy výhodnější kombinace D8/A17 + A4 resp. D8/A17 + A4 + A14 a to včetně takových lokalit, jako Jena nebo Erfurt (nehledě k tomu, že až bude dostavěna D7, bude pro tento směr zdaleka nejvýhodnější). Takže nám zbývají jen takové velevýznamné uzly mezinárodní silniční dopravy, jako je Hof, Rehau nebo Wunseidel…
V blizkem prumetu ctverce nemeckeho okoli na SZ od Chebu a Ase bydli cca na sever od Rozvadova a zaroven na zapad od Usti nad Labem par milionu lidi. Cili dle meho je dulezite dat lidem dalsi moznost, kudy jet k nasemu nejvetsimu zakaznickemu statu (SRN) .
Jenže D6 západně od Krušovic je zrovna příklad projektu, který by měl být v seznamu priorit někde mnohem hlouběji. Návaznost na dálniční síť za Chebem velmi bídná, ani ji Němci už neplánují. A70 bude dál končit u Bad Berneck a na západním konci u Svinibrodu je také přímá návaznost jen na A7 v severojižním směru, ergo kladívko tato dálnice nebude jako kratší varianta k trase A3-A6-D5 využitelná a bude tedy mít trvale nízké vytížení a pouhý regionální význam. Investice do D3 nebo D52 by byly mnohem účelnější, o D0 nebo D35 raději ani nemluvě.
Anebo do D4, kde se musí místo stavění experimentovat s PPP.
Bohužel stát nestaví tam, kde je to nutné, ale tam, kde to jde nesnáz.
D6 + D7 budou proto hotové dříve, než D0 a D35
Němci několikrát jasně deklarovali, že výstavbu dálnice Schirding – Martktredwitz plánují a budou ji realizovat, ale až v případě dokončení české D6.
Ano, ale to zdaleka nestačí. Bez úseku Marktredwitz – Bayreuth to nic moc neřeší (a s ním bez dalších úseků A70 Werneck – Hanau nebo Werneck – Aschaffenburg ostatně také ne a ty neplánují už vůbec).