Infrastruktura Silnice Stavebnictví

MŽP odsouhlasilo středočeskou část dálnice D6, měla by stát do roku 2024

D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR
D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR

Ředitelství silnic a dálnic má za sebou důležitý krok k dostavbě karlovarské dálnice D6 v její středočeské části. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko v procesu zkoumání vlivu dálnice na okolní prostředí (EIA). Konkrétně jde o tři úseky v celkové délce 21 kilometrů, které by měly dovést dálnici k hranici Středočeského kraje. Souhlas MŽP je podmíněn doplněním některých prvků do projektů, například propustků pro obojživelníky nebo zábran proti zasolení mokřadů.

Tři zmíněné úseky (obchvat Hořovičky, přeložka Hořesedly a přeložka Krupá) by se měly začít stavět v roce 2021, hotovo by pak mělo být o tři roky později. Dálnice dnes při cestě od Prahy končí u Nového Strašecí, dále kolem Řevničova ke Krušovicím se staví. Její dotažení od Krušovic k hranicím kraje má vyjít podle současných předpokladů na pět miliard korun.

V procesu EIA je i dalších třicet kilometrů směrem na Karlovy Vary. Ty by měly být hotové v roce 2026, čímž by bylo mezi Prahou a Vary hotovo.

Dálnice D6 (do konce roku 2015 označovaná jako R6) se staví od začátku 80. let. Od pražského okruhu po hranici s Německem má měřit 168 kilometrů, z toho je podle serveru ceskedalnice.cz v provozu 76 kilometrů: 32 u Prahy, 38 u Varů směrem na Německo a krátký úsek Lubenec – Bošov.

Na přelomu loňského a letošního roku byly zahájeny stavby dalších 15 kilometrů, a to od Nového Strašecí k Řevničovu a obchvat Lubence.

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • 76 km v provozu, 15 km se staví, 21 km má EIA, 30 km se schvaluje = 142 km. Do 168 km tedy ještě 16 km chybí.

  • Jenom takový detail; Karlovarský a Středočeský kraj spolu nesousedí, mezi nimi je ještě kousek Ústeckého kraje.

  • Jen tak dale. Ty dalnice potrebujeme, i kdyz maji jen republikovy vyznam – zvysuji rychlost, bezpecnost a plynulost silnicniho provozu.
    …: Zapomnel jste na A96 smer severozapad…

    • A96? Ta vede z Mnichova k Bodamskému jezeru. Na tu se opravdu pojede lépe po D5 🙂

      Jestli myslíte A73, tak ta pro dopravu z/do ČR má taky naprosto zanedbatelný význam. Urychlit dostavbu D7, nějaký rozumný obchvat Chemnitz a A72 až po A38 u Lipska, prosím, to by dávalo alespoň nějaký dopravní smysl. Ale nějaká D6?

      • …: Predtim jsem se prepsal, je to severojizni A93 vedouci v DE za hranicemi od Ase. Az bude D6 hotova, bude to rychlejsi varianta jet na SZ nez jet prvne na JV k Rozvadovu a dal a az pak na S a SZ.

        • Odkud? Z Plzně? To asi ne, odtamtud se na D6 bude možné dostat jen po státovkách (I/20, I/21, I/27). Z Prahy? Z té bude díky SZ směrování téměř vždy výhodnější kombinace D8/A17 + A4 resp. D8/A17 + A4 + A14 a to včetně takových lokalit, jako Jena nebo Erfurt (nehledě k tomu, že až bude dostavěna D7, bude pro tento směr zdaleka nejvýhodnější). Takže nám zbývají jen takové velevýznamné uzly mezinárodní silniční dopravy, jako je Hof, Rehau nebo Wunseidel…

          • V blizkem prumetu ctverce nemeckeho okoli na SZ od Chebu a Ase bydli cca na sever od Rozvadova a zaroven na zapad od Usti nad Labem par milionu lidi. Cili dle meho je dulezite dat lidem dalsi moznost, kudy jet k nasemu nejvetsimu zakaznickemu statu (SRN) .

  • Jenže D6 západně od Krušovic je zrovna příklad projektu, který by měl být v seznamu priorit někde mnohem hlouběji. Návaznost na dálniční síť za Chebem velmi bídná, ani ji Němci už neplánují. A70 bude dál končit u Bad Berneck a na západním konci u Svinibrodu je také přímá návaznost jen na A7 v severojižním směru, ergo kladívko tato dálnice nebude jako kratší varianta k trase A3-A6-D5 využitelná a bude tedy mít trvale nízké vytížení a pouhý regionální význam. Investice do D3 nebo D52 by byly mnohem účelnější, o D0 nebo D35 raději ani nemluvě.

    • Bohužel stát nestaví tam, kde je to nutné, ale tam, kde to jde nesnáz.
      D6 + D7 budou proto hotové dříve, než D0 a D35

    • Němci několikrát jasně deklarovali, že výstavbu dálnice Schirding – Martktredwitz plánují a budou ji realizovat, ale až v případě dokončení české D6.

      • Ano, ale to zdaleka nestačí. Bez úseku Marktredwitz – Bayreuth to nic moc neřeší (a s ním bez dalších úseků A70 Werneck – Hanau nebo Werneck – Aschaffenburg ostatně také ne a ty neplánují už vůbec).

Newsletter

Partneři


Výběr editora