lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

MŽP odsouhlasilo středočeskou část dálnice D6, měla by stát do roku 2024

D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR
D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR

Ředitelství silnic a dálnic má za sebou důležitý krok k dostavbě karlovarské dálnice D6 v její středočeské části. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko v procesu zkoumání vlivu dálnice na okolní prostředí (EIA). Konkrétně jde o tři úseky v celkové délce 21 kilometrů, které by měly dovést dálnici k hranici Středočeského kraje. Souhlas MŽP je podmíněn doplněním některých prvků do projektů, například propustků pro obojživelníky nebo zábran proti zasolení mokřadů.

Tři zmíněné úseky (obchvat Hořovičky, přeložka Hořesedly a přeložka Krupá) by se měly začít stavět v roce 2021, hotovo by pak mělo být o tři roky později. Dálnice dnes při cestě od Prahy končí u Nového Strašecí, dále kolem Řevničova ke Krušovicím se staví. Její dotažení od Krušovic k hranicím kraje má vyjít podle současných předpokladů na pět miliard korun.

V procesu EIA je i dalších třicet kilometrů směrem na Karlovy Vary. Ty by měly být hotové v roce 2026, čímž by bylo mezi Prahou a Vary hotovo.

Dálnice D6 (do konce roku 2015 označovaná jako R6) se staví od začátku 80. let. Od pražského okruhu po hranici s Německem má měřit 168 kilometrů, z toho je podle serveru ceskedalnice.cz v provozu 76 kilometrů: 32 u Prahy, 38 u Varů směrem na Německo a krátký úsek Lubenec – Bošov.

Na přelomu loňského a letošního roku byly zahájeny stavby dalších 15 kilometrů, a to od Nového Strašecí k Řevničovu a obchvat Lubence.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liberal shark

Dle mého skromného názoru je celá dálnice D6 úplně zbytečná. Úplně by stačilo propojit Vary, Chomutov a Ústí pod Krušnými horami.

Pavtka

76 km v provozu, 15 km se staví, 21 km má EIA, 30 km se schvaluje = 142 km. Do 168 km tedy ještě 16 km chybí.

Karlovarák

Jenom takový detail; Karlovarský a Středočeský kraj spolu nesousedí, mezi nimi je ještě kousek Ústeckého kraje.

LK

Pardon, A93…

LK

Jen tak dale. Ty dalnice potrebujeme, i kdyz maji jen republikovy vyznam – zvysuji rychlost, bezpecnost a plynulost silnicniho provozu.
…: Zapomnel jste na A96 smer severozapad…

...

A96? Ta vede z Mnichova k Bodamskému jezeru. Na tu se opravdu pojede lépe po D5 🙂

Jestli myslíte A73, tak ta pro dopravu z/do ČR má taky naprosto zanedbatelný význam. Urychlit dostavbu D7, nějaký rozumný obchvat Chemnitz a A72 až po A38 u Lipska, prosím, to by dávalo alespoň nějaký dopravní smysl. Ale nějaká D6?

LK

…: Predtim jsem se prepsal, je to severojizni A93 vedouci v DE za hranicemi od Ase. Az bude D6 hotova, bude to rychlejsi varianta jet na SZ nez jet prvne na JV k Rozvadovu a dal a az pak na S a SZ.

...

Odkud? Z Plzně? To asi ne, odtamtud se na D6 bude možné dostat jen po státovkách (I/20, I/21, I/27). Z Prahy? Z té bude díky SZ směrování téměř vždy výhodnější kombinace D8/A17 + A4 resp. D8/A17 + A4 + A14 a to včetně takových lokalit, jako Jena nebo Erfurt (nehledě k tomu, že až bude dostavěna D7, bude pro tento směr zdaleka nejvýhodnější). Takže nám zbývají jen takové velevýznamné uzly mezinárodní silniční dopravy, jako je Hof, Rehau nebo Wunseidel…

LK

V blizkem prumetu ctverce nemeckeho okoli na SZ od Chebu a Ase bydli cca na sever od Rozvadova a zaroven na zapad od Usti nad Labem par milionu lidi. Cili dle meho je dulezite dat lidem dalsi moznost, kudy jet k nasemu nejvetsimu zakaznickemu statu (SRN) .

...

Jenže D6 západně od Krušovic je zrovna příklad projektu, který by měl být v seznamu priorit někde mnohem hlouběji. Návaznost na dálniční síť za Chebem velmi bídná, ani ji Němci už neplánují. A70 bude dál končit u Bad Berneck a na západním konci u Svinibrodu je také přímá návaznost jen na A7 v severojižním směru, ergo kladívko tato dálnice nebude jako kratší varianta k trase A3-A6-D5 využitelná a bude tedy mít trvale nízké vytížení a pouhý regionální význam. Investice do D3 nebo D52 by byly mnohem účelnější, o D0 nebo D35 raději ani nemluvě.

Michal

Anebo do D4, kde se musí místo stavění experimentovat s PPP.

VRT

Bohužel stát nestaví tam, kde je to nutné, ale tam, kde to jde nesnáz.
D6 + D7 budou proto hotové dříve, než D0 a D35

Karlovarák

Němci několikrát jasně deklarovali, že výstavbu dálnice Schirding – Martktredwitz plánují a budou ji realizovat, ale až v případě dokončení české D6.

...

Ano, ale to zdaleka nestačí. Bez úseku Marktredwitz – Bayreuth to nic moc neřeší (a s ním bez dalších úseků A70 Werneck – Hanau nebo Werneck – Aschaffenburg ostatně také ne a ty neplánují už vůbec).