MŽP odsouhlasilo středočeskou část dálnice D6, měla by stát do roku 2024
Ředitelství silnic a dálnic má za sebou důležitý krok k dostavbě karlovarské dálnice D6 v její středočeské části. Ministerstvo životního
Ředitelství silnic a dálnic má za sebou důležitý krok k dostavbě karlovarské dálnice D6 v její středočeské části. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko v procesu zkoumání vlivu dálnice na okolní prostředí (EIA). Konkrétně jde o tři úseky v celkové délce 21 kilometrů, které by měly dovést dálnici k hranici Středočeského kraje. Souhlas MŽP je podmíněn doplněním některých prvků do projektů, například propustků pro obojživelníky nebo zábran proti zasolení mokřadů.
Tři zmíněné úseky (obchvat Hořovičky, přeložka Hořesedly a přeložka Krupá) by se měly začít stavět v roce 2021, hotovo by pak mělo být o tři roky později. Dálnice dnes při cestě od Prahy končí u Nového Strašecí, dále kolem Řevničova ke Krušovicím se staví. Její dotažení od Krušovic k hranicím kraje má vyjít podle současných předpokladů na pět miliard korun.
V procesu EIA je i dalších třicet kilometrů směrem na Karlovy Vary. Ty by měly být hotové v roce 2026, čímž by bylo mezi Prahou a Vary hotovo.
Dálnice D6 (do konce roku 2015 označovaná jako R6) se staví od začátku 80. let. Od pražského okruhu po hranici s Německem má měřit 168 kilometrů, z toho je podle serveru ceskedalnice.cz v provozu 76 kilometrů: 32 u Prahy, 38 u Varů směrem na Německo a krátký úsek Lubenec – Bošov.
Na přelomu loňského a letošního roku byly zahájeny stavby dalších 15 kilometrů, a to od Nového Strašecí k Řevničovu a obchvat Lubence.