MŽP odsouhlasilo severočeskou část dálnice D6, měla by stát do roku 2026

D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČRD6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR

Ředitelství silnic a dálnic má za sebou důležitý krok k dostavbě karlovarské dálnice D6. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LK

Nemecko je ciselne nejvetsi obchodni partner CR. Dava tedy smysl z kapacitnich duvodu dokoncit do Nemecka ctyri dalnicni spojeni (D5 a D8 uz jsou, jeste zbyvaji D6 a D7). Necht si lide sami vyberou, kudy to maji nejbliz. Napriklad ke stredni casti A93 dava D6 smysl. Predpokladam, ze az bude hotova vnitrozemska cast D6, doladi CR mezinarodni umluvou dustojny hranicni 4-pruhovy prechod na urovni As – Rehau nebo na urovni Cheb – Marktredwitz popr. nejlepe oba, at si lidi muzou vybrat. Ad diskuze dole ohledne realneho provozu – je zatim maly, souvisi to s tim, ze tam neni zatim dalnice… Číst vice »

Kott

Jezdí tam kolik aut? 8000? a kapacita čtyřpruhu začíná na 38000? za to by měl jít někdo sedět

Ten_z_Bíliny

Jak je na tom silnice Č 13? Podkrušnohorská rychlostka Ta je od Teplic po Chomutov dvoupruh a to samé z druhého konce do Ostrova. Plánuje se ten úsek kolem Ohře nějak nahradit? To je za trest tamtudy jet.

FlyingJ

V úseku od Ostrova po Chomutov se podle aplikace ŘSD neplánuje nic… Na I/13 se akorat má 2020 začít stavět Kladrubská spojka kolem Teplic a MÚK Třebušice se za otvírá za rok.

Děčíňan

Dobrý den, silnice I/13 není a nikdy nebyla tzv. Rychlostní silnicí. Čtyři pruhy automaticky neznamenají tzv. Dálnici, či dříve Rychlostní silnici. Zároveň tu platí 90 km/h.

Jiří Tulipán

A ekonomická analýza dálnice je kde? Proč se vůbec staví dálnice na 130 km/hod? To je takový velký rozdíl v ceně, kdyby se postavila rovnou na 300 km/hod? Také nechápu proč se staví 4 pruhy, když všichni pojedou autobusem, tak jim bude stačit dvouproudová silnice s maximální rychlostí 80 km/hod.

Člověk

Možná to souvisí s tím, že si to automobiliste platí. Z ceny benzínu jde cca 50% státu.

Jiří Tulipán

Nic si neplatí, platí jako každý jiný DPH a navíc ještě spotřební daň. Tomu se laicky řekne dojení non plus ultra. Stát využívá pouze toho, že lidi benzín strašně moc chtějí a tak je dojí a dojí a dojí, jako kuřáky. Pokud by si ze spotřební daně měli něco platit, tak možná odtsraňování ekologických škod a zdravotní ošetření nám všem z těch jejich škodlivých motorů.

JirkaA

Vám ta dálnice hodně leží v žaludku co?

Jiří Tulipán

Nene, jenom trolím 😉

Alexandr

Jiří Tulipán: Máte pravdu. Opravdu potřebuje město o 49 tis. obyvatelích vlastní dálnici se 4 pruhy a mimoúrovňovými křižovatkami? Nestačila by standardní silnice I. třídy s obchvaty obcí, příp. rychlostní silnice 1+1? Pro srovnání, silnice I/38 z Čáslavi na D11 obslouží daleko víc aut a žádná dálnice se tam neplánuje.

Mám stejnou otázku, kde je analýza ekonomické efektivity dálnice D6 z Nového Strašecí na Karlovy Vary?

Vladimír Bílý

Nikde. Kdyby taková analýza existovala, stavěla by se ta dálnice prostě jinde. U nás se nestaví dálnice tam, kde je to nejvíc potřeba, ale tam, kde to nejsnadněji projde …

JirkaA

Zas na druhou stranu karlovarský kraj potažmo Karlovy Vary jakož to krajský město maji jednu z nejhorší dostupností v republice. Ano určitě by se dali stavět důležitější dálnice ale máme stát jaký máme.

raddie

A jak by pak papaláši jezdili rok do Varů na festival, snad ne s Jančurou busem? 😀

raddie

…každý rok… ;-)K

L Sekal

I když pláču na špatném hrobě – ale jaksi došlo dle ŘSD k posunu zahájení dalších staveb na D6 (Krupá – přeložka, Hořesedly – přeložka, Hořovičky – obchvat) z avizovaného termínu 04/2019 na rok 2021 … Proč?

Gejza

Vždyť je to v článku napsané. Teprve to získalo povolení EIA. Ještě musí získat územní rozhodnutí, vykoupit pozemky a získat stavební povolení. A to je dle současných poměrů práce minimálně na 4 roky. Takže to nezahájí ani v r. 2021 a vsadím se, že ten termín stejně ještě několikrát posunou…

KL

„u Varů směrem na Německo“ – vpravdě geniální formulace. Asi tak třičtvrtě směrů (sever, západ, jih) míří z Varů na Německo, ale když se toto řekne, tak se samosebou myslí ten nejkratší, přes Krušné hory.

Radim Cenek

Pokud je řeč o D6, tak jako liniová stavba má jenom dva možné směry – na Prahu a na Německo 😀

KL

Ano, máte pravdu. Navíc je možno vymyslet řadu dalších formulací, v daných souvislostech věcně korektních, přitom pitomých. Nebudu nic vymýšlet, sáhnu po případu z klasiky: „Po sedmi hodinách letu na Brusel (ze Štutgartu), přistáli v lese nedaleko Varšavy“. Zvlášť u stavby, která u Varů ztrácí směr, ohýbá se, a rovně v jejím původním směru vede nějaká okreska (směrem na Německo) je lépe napsat třeba „směrem na Cheb“.