Infrastruktura Silnice Stavebnictví

MŽP odsouhlasilo severočeskou část dálnice D6, měla by stát do roku 2026

D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR
D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR

Ředitelství silnic a dálnic má za sebou důležitý krok k dostavbě karlovarské dálnice D6. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko v procesu zkoumání vlivu dálnice na okolní prostředí (EIA) pro úsek vedoucí přes území Ústeckého kraje.

Konkrétně jde o dvanáct kilometrů dálnice od křižovatky se silnicí I/27 u Petrohradu (hranice kraje) po Lubenec, jehož obchvat se od letoška buduje. ŘSD předpokládá zahájení stavby v roce 2022 a dokončení v roce 2026. Náklady se nyní odhadují na 4,5 miliardy korun.

Dálnice D6 v úseku Petrohrad - Lubenec. Pramen: ŘSD
Dálnice D6 v úseku Petrohrad – Lubenec.
Pramen: ŘSD

Už v říjnu ŘSD získalo posvěcení MŽP pro chybějící část D6 ve Středočeském kraji. Jde o tři úseky (obchvat Hořovičky, přeložka Hořesedly a přeložka Krupá), které by se měly začít stavět v roce 2021, hotovo by pak mělo být o tři roky později.

Dálnice dnes při cestě od Prahy končí u Nového Strašecí, dále kolem Řevničova ke Krušovicím se staví. Její dotažení od Krušovic k hranicím kraje má vyjít podle současných předpokladů na pět miliard korun.

V procesu EIA je i dalších třicet kilometrů směrem na Karlovy Vary. Ty by měly být hotové v roce 2026, čímž by bylo mezi Prahou a Vary hotovo.

Dálnice D6 (do konce roku 2015 označovaná jako R6) se staví od začátku 80. let. Od pražského okruhu po hranici s Německem má měřit 168 kilometrů, z toho je podle serveru ceskedalnice.cz v provozu 76 kilometrů: 32 u Prahy, 38 u Varů směrem na Německo a krátký úsek Lubenec – Bošov. Na přelomu loňského a letošního roku byly zahájeny stavby dalších 15 kilometrů, a to od Nového Strašecí k Řevničovu a obchvat Lubence.

20
Diskuze

avatar
6 Komentáře
14 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
15 Autoři komentářů
raddieJirkaALKKottKL Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
LK
Host
LK

Nemecko je ciselne nejvetsi obchodni partner CR. Dava tedy smysl z kapacitnich duvodu dokoncit do Nemecka ctyri dalnicni spojeni (D5 a D8 uz jsou, jeste zbyvaji D6 a D7). Necht si lide sami vyberou, kudy to maji nejbliz. Napriklad ke stredni casti A93 dava D6 smysl. Predpokladam, ze az bude hotova vnitrozemska cast D6, doladi CR mezinarodni umluvou dustojny hranicni 4-pruhovy prechod na urovni As – Rehau nebo na urovni Cheb – Marktredwitz popr. nejlepe oba, at si lidi muzou vybrat. Ad diskuze dole ohledne realneho provozu – je zatim maly, souvisi to s tim, ze tam neni zatim dalnice… Číst vice »

Kott
Host
Kott

Jezdí tam kolik aut? 8000? a kapacita čtyřpruhu začíná na 38000? za to by měl jít někdo sedět

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Jak je na tom silnice Č 13? Podkrušnohorská rychlostka Ta je od Teplic po Chomutov dvoupruh a to samé z druhého konce do Ostrova. Plánuje se ten úsek kolem Ohře nějak nahradit? To je za trest tamtudy jet.

FlyingJ
Host
FlyingJ

V úseku od Ostrova po Chomutov se podle aplikace ŘSD neplánuje nic… Na I/13 se akorat má 2020 začít stavět Kladrubská spojka kolem Teplic a MÚK Třebušice se za otvírá za rok.

Děčíňan
Host
Děčíňan

Dobrý den, silnice I/13 není a nikdy nebyla tzv. Rychlostní silnicí. Čtyři pruhy automaticky neznamenají tzv. Dálnici, či dříve Rychlostní silnici. Zároveň tu platí 90 km/h.

Jiří Tulipán
Host
Jiří Tulipán

A ekonomická analýza dálnice je kde? Proč se vůbec staví dálnice na 130 km/hod? To je takový velký rozdíl v ceně, kdyby se postavila rovnou na 300 km/hod? Také nechápu proč se staví 4 pruhy, když všichni pojedou autobusem, tak jim bude stačit dvouproudová silnice s maximální rychlostí 80 km/hod.

Člověk
Host
Člověk

Možná to souvisí s tím, že si to automobiliste platí. Z ceny benzínu jde cca 50% státu.

Jiří Tulipán
Host
Jiří Tulipán

Nic si neplatí, platí jako každý jiný DPH a navíc ještě spotřební daň. Tomu se laicky řekne dojení non plus ultra. Stát využívá pouze toho, že lidi benzín strašně moc chtějí a tak je dojí a dojí a dojí, jako kuřáky. Pokud by si ze spotřební daně měli něco platit, tak možná odtsraňování ekologických škod a zdravotní ošetření nám všem z těch jejich škodlivých motorů.

JirkaA
Host
JirkaA

Vám ta dálnice hodně leží v žaludku co?

Jiří Tulipán
Host
Jiří Tulipán

Nene, jenom trolím 😉

Alexandr
Host
Alexandr

Jiří Tulipán: Máte pravdu. Opravdu potřebuje město o 49 tis. obyvatelích vlastní dálnici se 4 pruhy a mimoúrovňovými křižovatkami? Nestačila by standardní silnice I. třídy s obchvaty obcí, příp. rychlostní silnice 1+1? Pro srovnání, silnice I/38 z Čáslavi na D11 obslouží daleko víc aut a žádná dálnice se tam neplánuje.

Mám stejnou otázku, kde je analýza ekonomické efektivity dálnice D6 z Nového Strašecí na Karlovy Vary?

Vladimír Bílý
Host
Vladimír Bílý

Nikde. Kdyby taková analýza existovala, stavěla by se ta dálnice prostě jinde. U nás se nestaví dálnice tam, kde je to nejvíc potřeba, ale tam, kde to nejsnadněji projde …

JirkaA
Host
JirkaA

Zas na druhou stranu karlovarský kraj potažmo Karlovy Vary jakož to krajský město maji jednu z nejhorší dostupností v republice. Ano určitě by se dali stavět důležitější dálnice ale máme stát jaký máme.

raddie
Host
raddie

A jak by pak papaláši jezdili rok do Varů na festival, snad ne s Jančurou busem? 😀

raddie
Host
raddie

…každý rok… ;-)K

L Sekal
Host
L Sekal

I když pláču na špatném hrobě – ale jaksi došlo dle ŘSD k posunu zahájení dalších staveb na D6 (Krupá – přeložka, Hořesedly – přeložka, Hořovičky – obchvat) z avizovaného termínu 04/2019 na rok 2021 … Proč?

Gejza
Host
Gejza

Vždyť je to v článku napsané. Teprve to získalo povolení EIA. Ještě musí získat územní rozhodnutí, vykoupit pozemky a získat stavební povolení. A to je dle současných poměrů práce minimálně na 4 roky. Takže to nezahájí ani v r. 2021 a vsadím se, že ten termín stejně ještě několikrát posunou…

KL
Host
KL

„u Varů směrem na Německo“ – vpravdě geniální formulace. Asi tak třičtvrtě směrů (sever, západ, jih) míří z Varů na Německo, ale když se toto řekne, tak se samosebou myslí ten nejkratší, přes Krušné hory.

Radim Cenek
Host
Radim Cenek

Pokud je řeč o D6, tak jako liniová stavba má jenom dva možné směry – na Prahu a na Německo 😀

KL
Host
KL

Ano, máte pravdu. Navíc je možno vymyslet řadu dalších formulací, v daných souvislostech věcně korektních, přitom pitomých. Nebudu nic vymýšlet, sáhnu po případu z klasiky: „Po sedmi hodinách letu na Brusel (ze Štutgartu), přistáli v lese nedaleko Varšavy“. Zvlášť u stavby, která u Varů ztrácí směr, ohýbá se, a rovně v jejím původním směru vede nějaká okreska (směrem na Německo) je lépe napsat třeba „směrem na Cheb“.