MŽP odsouhlasilo severočeskou část dálnice D6, měla by stát do roku 2026

D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČRD6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR

Ředitelství silnic a dálnic má za sebou důležitý krok k dostavbě karlovarské dálnice D6. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko

Ředitelství silnic a dálnic má za sebou důležitý krok k dostavbě karlovarské dálnice D6. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko v procesu zkoumání vlivu dálnice na okolní prostředí (EIA) pro úsek vedoucí přes území Ústeckého kraje.

Konkrétně jde o dvanáct kilometrů dálnice od křižovatky se silnicí I/27 u Petrohradu (hranice kraje) po Lubenec, jehož obchvat se od letoška buduje. ŘSD předpokládá zahájení stavby v roce 2022 a dokončení v roce 2026. Náklady se nyní odhadují na 4,5 miliardy korun.

Dálnice D6 v úseku Petrohrad - Lubenec. Pramen: ŘSD

Dálnice D6 v úseku Petrohrad – Lubenec.
Pramen: ŘSD

Už v říjnu ŘSD získalo posvěcení MŽP pro chybějící část D6 ve Středočeském kraji. Jde o tři úseky (obchvat Hořovičky, přeložka Hořesedly a přeložka Krupá), které by se měly začít stavět v roce 2021, hotovo by pak mělo být o tři roky později.

Dálnice dnes při cestě od Prahy končí u Nového Strašecí, dále kolem Řevničova ke Krušovicím se staví. Její dotažení od Krušovic k hranicím kraje má vyjít podle současných předpokladů na pět miliard korun.

V procesu EIA je i dalších třicet kilometrů směrem na Karlovy Vary. Ty by měly být hotové v roce 2026, čímž by bylo mezi Prahou a Vary hotovo.

Dálnice D6 (do konce roku 2015 označovaná jako R6) se staví od začátku 80. let. Od pražského okruhu po hranici s Německem má měřit 168 kilometrů, z toho je podle serveru ceskedalnice.cz v provozu 76 kilometrů: 32 u Prahy, 38 u Varů směrem na Německo a krátký úsek Lubenec – Bošov. Na přelomu loňského a letošního roku byly zahájeny stavby dalších 15 kilometrů, a to od Nového Strašecí k Řevničovu a obchvat Lubence.

Tagy D6 dálnice EIA MŽP ŘSD Ústecký
20 komentářů