Mzdy na SŽDC stoupnou o 5,5 %, zaměstnanci dostanou bonus 9 tisíc korun
Sněhová fréza SŽDC. Autor: SŽDC
Největší zaměstnavatel na české železnici přidá od ledna zaměstnancům 5,5 % k jejich tarifním mzdám. Na nárůstu se dnes dohodli
No, dnes jsem si prohlédl výplatní pásku. Odměna generála 9000 Kč. Ale zase mi sebrali doplatek 9000 Kč, co mi zaměstnavatel doplácí do průměrné mzdy při ztrátě zdravotní způsobilosti. Takže prémie za měsíc listopad 0,000Kč. Může mi to někdo vysvětlit? Děkuji.
Jen tak z hecu jsem se mrknul na stránky OSŽ. Pár týdnů před novým rokem to pro členskou základnu vypadá velmi nadějně: Nabídka rekreace a dokonce výhodnější pojištění, nekupte to! Inu, „Vokouni“ jsou muži činu. Kam se hrabou ostřílení veteráni z Force Ouvrière.
Jojo, nejdůležitější je vyřešit KOP. Co kdyby si náhodou za zvýšenou mzdu jeli na dovolenou podle svého výběru?
Normálně do žádných takových diskuzí nevstupuju, ale tohle už si neodpustím. Tohle je už je na nasrání normálních lidí. Nic jiného. Vlakem jezdím pravidelně do školy/práce už dobrých 10let. Za těch 10let se pravidelně každý jeden rok zvedaly zaměstnancům drah (je mi jedno jestli je to ČD, SŽDC, Cargo nebo něco dalšího) platy právě v průměru o těch 5%. Bez ohledu na to jestli firma prosperuje nebo ne. O těch benefitech co mají ještě k tomu se nebavím. Kdo tohle může v soukromém sektoru říct. Už mám vyzkoušený, že jakmile se mi zdraží jízdenka, tak si přidali na platech. Služby… Číst vice »
Máte pravdu , souhlasím s Vámi. Lidé, kteří pracují v různých státních firmách, ani kolikrát netuší jak funguje realita vně jejich firem.
Můžete si to jít zkusit. Pořád nabírají.
Moc rádi Vás přivítáme v řadách sždc..sice je to s.o., ale platy stouply za poslednich sedm let o 23 %, takže určitě ne o 5 procent ročně. Nesmíte být smutný, že dělník z firmy kousek od nádraží ma o 5000 měsíčně více. Důležité je mít rád svou práci .. Záludnosti vám rád vysvětlím, aby jste neřekl, že Vás pak něco překvapilo.
V momentu až přijde ekonomická recese , bude ten dělník brát o 5000 měsíčně méně, pokud se nestane nadbytečným. Vás jako zaměstnance státu se recese nedotkne. A to máte docela kliku v tom , že máte v blízkosti tak dobře platící firmu. V řadě firem i v dnešní době se dělníci nedostanou ani na dvacítku…
Pojďte dělat třeba elektromontéra, práce to je neméně zodpovědná a důležitá (noční, svátky, víkendy, práce z 95% venku), mluvil byste jinak, to přidání je zasloužené. I ten bonus, vím o firmě, soukromé, kde vánoční bonus je daleko vyšší.
Krtečku, ano máme se královsky pokud máte zájem o naše obrovské platy, benefity, jízdí výhody všude a na všech tratích a to furt bez omezení, tak Vám mohu doporučit jak se stát jedním z nás.
Zajímavé avšak zmatečné.
Zvýšení přichází pro zaměstnance SŽDC, což je správce trati a kolejí. Tedy jak to má ČD nebo Cargo nevím, ale na ně se to nevztahuje. Letitá podudržovanost způsobuje výluky a velké investiční nároky. To že jezdí pozdě vlaky ČD je z části způsobené SŽDC a z části vozovým parkem ČD a vysokou poruchovostí.
SŽDC nemůže být ve ztrátě, protože je to příspěvková organizace, pouze jim pošle víc peněz SFDI.
Dále nemám pocit, že Ti lidé, co tam pracují, jsou dobře placeni.
Já jsem kdysi pracoval jako signalista a výpravčí. Mimo to jsem vystřídal ještě řadu dalších profesí jak v dopravě tak i mimo. A mohu říci následující. Řada mých kolegů u signalistů tehdy šla tu práci dělat jedině kvůli penězům. Protože jinde tak pohodovou práci za takové peníze nesehnali. U výpravčích to bylo tak i tak… jaký je ekvivalent práce výpravčího třeba v silniční dopravě.. dispečer. Řada dispečerů pracuje za nižší mzdy než průměrný výpravčí , řada dispečerů zase za víc. Ale u těch dobře placených dispečerů je třeba zase říci, že jejich pracovní záběr je mnohem a mnohem širší než… Číst vice »
Máte pravdu v tom že dispečer na CDP nebere 30 brutto, bere o něco velmi málo více.
Mám tam spolužáka z průmky. Ten se mi již před sedmi lety chlubil , že jeho mzda činí cca 27 netto.
Zmatečné to není. Je to přesné. Protože ty firmy jsou si akciema nebo vlastnickýma podílama tak propojené, že tohle je jen výmluva. Je to úplně ten samý případ kdy 1 soukromý majitel má 2 či více firem a přelívá si peníze mezi nima. A s informací, že „…nemůže být ve ztrátě, protože je to příspěvková organizace,…“ jste udeřil hřebíček na hlavičku. Tím tuplem by všichni měli být rádi, že jsou rádi. Když to řeknu metaforou, tak je to úplně stejný případ jako když „žebrákovi do klobouku hodí někdo 20,- a on se začne rozčilovat, že mu tam nedal 100,-“ …místo… Číst vice »
Jediné v čem se dá souhlasit je, že někteří si to chodí jen odkroutit. Můj případ to není. Jinak vaše logika „herci mají být hladoví, aby dobře hráli“ je poněkud vadná. Nebo podle vás všichni státem placení, tj. nevydělající si na sebe (hasiči, policie, doktoři ve státních nemocnicích, učitelé a nakonec i výpravčí nebo fíři) mají držet hubu a krok a být rádi, že ji stát pošle vůbec nějakou výplatu?
Máte-li vzdělání v oboru elektro, zeptejte se na některém z ředitelství SŽDC, jaký plat a za jakých podmínek vám nabídnou třeba v odvětví sdělovací a zabezpečovací techniky. Zabezpečováků je totiž také silný nedostatek.
A podle vašich slov jistě rád a s nadšením posílíte naše řady.
Jednoduchá odpověď, nástupní třída 6 a to jde dohledat, poznatek za ty peníze se nikdo nehlásí.
Asi takhle mladý příteli, máte možnost si práci na dráze a je jedno jestli SŽDC, ČD nebo Cargo vyzkoušet. Berou všude na všechny pozice. Za váš příspěvek do diskuze jednoznačně palec dolů.
Přeháníte, i vystudovaní železničáři někdy někde na flek čekají.
Já bych chtěl u Carga dělat ředitele obchodu . Avšak nikde jsem žádnou nabídku nezaregistroval…
Na to, že se začínalo s vyjednáváním na +0.5% a osekáním benefitů velice slušné.
Celkem se jedná se zvýšeným příplatkem za noční směny a jednorázovým bonusem o + 7,7% a to je, alespon za mně velmi slušné
Z pohledu různých státních firem je to navýšení sice minimální, z pohledu mnoha a mnoha firem soukromých je ale velice slušné. Tady v jižních Čechách si většina zaměstnanců nepolepší ani o korunu.
Tak to mě tisková mluvčí pobavila. Nedostatková profese výpravčí.
A je snad dostatková?
Mě jste pobavil vy; výpravčí je dlouhodobě nedostatkové zboží – podstav několik stovek hovoří samo za sebe…
Já tomu také moc nerozumím. Já jsem končil SPŠD v roce 1993 , tehdy nám říkali, že jenom v Praze je 130 volných míst. Během studia na VŠ jsem brigádničil jako výpravčí a z pěti stanic , kde jsem sloužil dnes je obsazená výpravčím pouze jediná. Některé se zrušily bez náhrady , z jiných je D3 a některé řízené dálkově. Profesí výpravčího se dle mého odhadu dnes může živit tak 25% lidí ve srovnání s devadesátými lety. A pořád jich je nedostatek ?
Tak taky celá ta leta odchází stará generace a nová nenastupuje, nebo nastupuje velmi zvolna. Proto se z řad provozních zaměstnanců moc nepropouští. Skončí ti v důchodovém věku a noví se nenaberou. Neustále se tak drží ten podstav. A ono je to i logické, protože když bude lidí víc, než je potřeba, tak si pro ně nevymyslíte práci. Spousta těch profesí je v uvozovkách na celý život. To není jako přejít z fabriky do fabriky. Teď to došlo ale tak daleko, že se nedají sehnat ani ti, co jsou nezbytně potřeba. Zejména pro ty středoškolské pozice. Za ty prachy vs.… Číst vice »
Přesně. Dvacet let lidi z ulice poslouchali, že dráha nenabírá (tzv. stop-stav), až si na to zvykli a už se nechodí ani ptát. A těch pár co přijde, po seznámení s podmínkami, pracovní dobou a platem zase rychle odchází. Pár mladých fírů potkávám, ale zajímalo by mě, kolik výpravčích/dispečerů pod čtyřicet SŽDC zaměstnává.
Kolik dnes vydělává výpravčí se všemi příplatky ? 30-35 brutto ? To vydělává v logistické firmě směnový mistr ve třísměnném provozu , který má pod sebou 20 skladníků , často nečeského a agenturního původu. Kdybych si měl vybrat, radši bych šel dělat toho výpravčího…
Ten směnový mistr nemá oproti výpravčímu odpovědnost za životy lidí a jeho odpovědnost za hmotné škody je minimální. Dále nedělá noční a nemusí znát hromadu předpisů, na jejichž neznalosti ho vedení potopí kdykoliv bude chtít.
Zrovna výpravčí bych si do h**y nebral, protože to jsou ti, kteří jsou z podstaty své práce jednou nohou v kriminále. Takových profesí je samozřejmě víc. Další takovou jsou strojvedoucí. Srovnávat tyhle pozice je úplně mimo.
Odvolávám ty noční. Směnový mistr je asi dělá…
Já mám zkušenosti jak s prací výpravčího , tak i s prací toho směnového mistra. Takže vím, co srovnávám.. To, že směnový mistr nemá odpovědnost za životy lidí je pravda. Na druhou stranu má zodpovědnost za to, že nezastaví výrobu u svých zákazníků , má zodpovědnost za podřízené zaměstnance. Musí si umět poradit i za situace , když mu nepřijde x lidí do práce i s případnými výpadky výpočetních systémů i techniky , dále potom obrovskou fluktuací podřízených zaměstnanců. Zákazník NESMÍ nic poznat. Když je nějaký problém na železnici , zpravidla jej poznají všichni. Každý druhý týden máte nějaký audit… Číst vice »
Ve fabrikách se podle Vás dělají noční směny bez mistrů? Odpovědnost srovnatelná, není tam, pravda, příslovečná železniční buzerace, předpisů hromada, navíc běžně porušované, což odpovědnost za jejich vymáhání a dodržování neruší.
Průměr bez přesčasů je cca 32 tis brutto.
Záleží na platové třídě , tedy na velikosti nádraží a praxi. Těch 30 brutto, to je tak jedenáctá platová třída, tedy velké nádraží s několika desítkami vlaků denně a min. pět let praxe
Na ještě větších nádražích (Brno hlavní, velká pražska nádraží….) můžete mít i dvanáctku, ale to už je spíše JOPka (12) a CDPčko( 13), kde od PC ridite půlku Moravy.CDP je přitom náročnosti na psychiku a odpovědi odpovědností srovnatelné s ŘLP , ovšem za řádově jiné penize
Tak trochu reality. Výpravčí má platovou třídu maximálně 11, pokud slouží ve stanicích Praha hl.n., Vršovice, Smíchov, Nymburk hl.n., Děčín, Brno hl.n., v menších stanicích, ale s velkým provozem a místní prací (posun), nebo v menších CDPéčkách odkud se řídí více stanic, třeba Vrané, Březnice AKTUÁLNĚ výpravčí nemá více. Dále pak může mít 10 třeba ve stanicích jako Uhříněves, Radotín atd. V naprosté většině stanic mají však výpravčí třídu 9 a to je v čistém mezi 20 až 25 tisíci, ta vyšší částka platí při přesčasech. Obecně ty výplaty jsou kolem 22 tisíc čistého. Na CDP žádní výpravčí (profese toho… Číst vice »
Vy na účet dostáváte hrubou mzdu? 26t netto, vážený pane. A to je i se všemi příplatky. Někteří mají i 23, když nedělají přesčasy. Tabulková mzda hrubá 24.500 bez příplatků. Vše ostatní jsou svátky, noční, víkendy…
Ano celostátně chybí více než 300 výpravčích
Miki: To máte u SŽDC asi tak. Jednou je výpravčích 1200 přebytečných a podruhé jich téměř 400 chybí. Ono i to označení „Profese výpravčí“ je v podmínkách SŽDC zavádějící. Stejná tisková mluvčí nedávno říkala něco o „Obslužném personálu“ a ještě si k tomu představte ten despekt a pohrdání otravným hmyzem, bez kterého tak nějak zatím ještě nejde. Ony ty čísla a hodnoty u SŽDC jsou řekněme taková podivná. Představte se třeba stanici, kterou nedej bože postihne modernizace. To v podmínkách České Železnice znamená zmrzačení, osekání a vůbec celkové snížené technicko-dopravních parametrů. Imaginární stanice má 6 dopravních kolejí a už nyní… Číst vice »
Jenom v našem obvodu je podstav 22 výpravčích.
Na Plzeňsku to v létě bylo -136
mirekk: dopoledne chronologicke zobrazeni jeste fungovalo, ale predpokladam, ze o problemu moc dobre vi a pracuji na naprave…
Takto by se diskutovat opravdu nedalo 🙂
Pro Anjel777: Ťok prý tlačí na to, aby podmínky byly velmi podobné i u ČD a ČD Cargo. Ono to rozdělení železnice v mnoha ohledech proběhlo jen na papíře.
… Náborové příspěvky asi moc netáhnou (když se budou zvyšovat) – komu z dnešních dvacátníků se chce za tyhle peníze dělat noční, víkendy a svátky a hlavně nést zodpovědnost? Automatické stavění vlakových cest na našich přetížených tratích nevymyslí ani NASA a vlaky bez strojvedoucích neprojdou mentálně, legislativně ani technicky. Jsem opravdu hodně zvědavý, kdo tady bude za deset patnáct let řídit provoz a vlaky.
Pro redakci: V diskusi sice přibyla možnost uživatelského řazení komentářů, ale naopak ubyla možnost reagovat na konkrétní příspěvek, tím diskuse přestala být přehledná.
Děkuji za opravu
My děkujeme za upozornění:-)
Odmena 9000 Kc je velmi slusna a urcite potesi zamestnancov pred sviatkami.Do tarifu +5,5% je z pohladu mladych ludi zijucich napr.v Prahe stale nezaujimavy narast. Som velmi zvedavy ako vyjednavania skoncia u CD kde mam po 15.r.praxe asi v 6.tarif.triede 19.800 kc,ale cista mzda byva okolo 16.tis.Zelezniciari v Nemecku dnes rano strajkovali, chceli +7,5%
Příklad s kuřetem! Ten tu chyběl. Pán bude asi další matematik mezi diskutujícími…
Loni 4,4; letos 5,5% navíc, to není tak zlé.
Vy jste měl k obědu vtipnou kaši, že 🙂 Problém je, že i kdyby vedení odborů vyhlásilo kupř.výstražnou stávku, většina členské základny do ní ze strachu nepůjde. Dispečeři, výpravčí, zabezpečováci se mají celkem dobře, zbytek lépe placené části profesí na dráze je dnes jiná firma. Důsledkem rozdělených drah je i oslabení síly odborů a tím počtu zaměstnanců, kteří by vůbec tu dopravu dokázali zastavit. Mnohem horší je to s platy řadových zaměstnanců ve vymírajících profesích, kterých je dnes menšina, než např. v roce 1997 (ať už si o tehdejší stávce myslíme cokoliv). Mnozí z nich by si zejména na tratích… Číst vice »
Každoroční napínavé Divadelní představení je u konce. A že to bylo napínavé. Režisér to celé skvěle nazkoušel, najatí herci podali strhující výkon, kompars nezklamal. Řadový zaměstnanec???
Pane V.N., víte jak je to s tou průměrnou mzdou? Uvedu malý příklad: vy jste měl k obědu celé kuře,já jsem neměl nic, průměrně jsme měli každý půlku což je skvělý průměr a tak bych měl být spokojen že? V tom průměru který uvádíte jsou nejspíše započteni všichni pracovníci pražského ředitelství i vedoucí pracovníci oblastních ředitelství neboť řadoví pracovníci nemají ani dvě třetiny toho co uvádíte………………….
Já nevím , vážení diskutující, co se vám nelíbí. Víte, co by za to zaměstnanci velkého množství českých firem dali, kdyby se jim zvýšily mzdy o 5,5% ? V roce 2017 byla u SŽDC průměrná mzda 31.468 Kč…tudíž mnohem větší , než průměrná mzda.
Já funguji jako zákazník SŽDC (technický dohled vlečky), kvalitu služeb hodnotím jako šílenou. Kdybych měl stejně kvalitní služby poskytovat mým zákazníkům, asi bych už dávno a dávno skončil… a to průměrná mzda našich zaměstnanců je nižší , než průměrná mzda zaměstnanců SŽDC.
Očešte si to o přesčasy a zdaleka se na tu průměrnou mzdu nedostanete…
Zasadni problém je ten, že generální ředitelství je stát ve státě bez vlivu služebního zákona. Generální ředitel přes 250, náměstci kolem 200, přes 100 každý ředitel odboru, 60 vedoucí… k tomu desetitisícové prémie u ředitelů a staticícové u vedení. Zodpovědnost nula, výkon podprůměrný. Většina z nich by si venku nevydělala ani na suchou housku. A na stavidle sedí lidi za drobný, stejně jako hasiči SŽDC, ty mají svých 20 a jsou rádi. Průměr 31. 500 pak drží dole právě provoz. Krutý nepoměr, že? Když se to srovná třeba s ŘSD, je to výsměch silničářům.
Jaká je Vaše profese , že si troufáte tvrdit , že výkon lidí na GŘ je podprůměrný ? Já ty lidi neznám. Na jednu stranu ano…jde o státní firmu, takže v obsazení některých pozic hraje roli politika a lidi jsou sem dosazováni dle politického klíče. Na druhou stranu jsou na GŘ špičkoví odborníci , kteří nemají problém řešit odbornou problematiku na zahraničních konferencích a řádně tak zastupovat českou železnici. A na stavědle ? V době mé pracovní kariéry jsem zacvičoval asi 4 signalisty. Jedna paní přišla z nemocnice , kde pracovala jako uklízečka , druhá byla před svým nástupem k… Číst vice »
Když to srovnáme s tím, že ve státní správě vloni přidali dvacet procent a letos dalších deset tak je to směšná almužna…………………..
Přesně tak. Zaměstnanci SŽDC jsou státními jen na něco, jinak nikoliv. Ale běžte to těm řadovým vysvětlit, že s tímhle přizdisráčstvím lepších podmínek nedosáhnou. A platí to bohužel nejen na dráze.
Zaměstnanci SŽDC se mají nadprůměrně ve srovnání s ostatními zaměstnanci státu…
Tak to je teda terno….
Tím SŽDC rozhodně motivovat nebude.
A odbory si pod sebou podřezaly větev…
Závěrečná společná informace z průběhu kolektivního vyjednávání u SŽDC ze dne 10. 12. 2018
https://adpcz.org/580-zaverecna-spolecna-informace-z-prubehu-kolektivniho-vyjednavani-u-szdc-ze-dne-10-12-2018