Mýto za pololetí vzrostlo o šest procent na 7,5 miliardy
Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Loni dálnice a silnice I. třídy státu vynesly rekordních 14,2 miliardy korun, letos se čeká nový rekord.
Loni dálnice a silnice I. třídy státu vynesly rekordních 14,2 miliardy korun, letos se čeká nový rekord.
Škoda že je stavebnictví na hraně kapacity ….. Staví se sice nejvíc v historii ale stejně je to málo. Letos přibude opět pár km , další taky nic moc ale buďme rádi aspoň za to, že je toho spoustu rozestavěného a rok 2024 a 2025 by mohl být co se do počtu otevíraných km dálnic hojný. Dál se uvidí kolik se toho zahájí příští roky. Každopádně Mýto bude trhat rekordy s přibývajícími kilometry..
Máte pravdu. Pravdou je bohužel také to a to je třeba si přiznat, že polovina projektů, které se aktuálně staví, se staví proste proto, že jsou nejdále v přípravě a stavit se tímto pádem mohli, né podle priority a důležitosti. Žalostně tak stále chybí a chybět bude D0, velká část D35, D52, D49, atd.
Jenže na tyhle problémové stavby se čekat nedá, to by se pak nespostavilo vůbec nic, ani nová lávka v Tróji.
Železniční mýto pro SŽDC za nákladní dopravu loni činilo 1,5 miliardy Kč za 9,3 tisíc km železničních tratí.
Železniční mýto pro SŽDC za osobní dopravu činilo loni 2,1 miliardy
Pěkný kontrast! Zvlášť při porovnání kolik mld. Kč erár do dráhy každoročně naleje.
Obrázek není úplný.
Dálničních známek se prodalo loni za víc než 5 mliardy.
Silniční daně za rok 2020 se vybralo 6 miliard.
Jasně, ale když chcete porovnávat, musíte porovnávatelné. Pak chce vědět kolik se do systému sype z hlediska údržby a investic a kolik se z něj získá za všechny typy komunikací versus železnice (těch 9,3 tis. žkm). Jinak je to jen politické práskání hubou.
Tak si srovnejte rozpočet ŘSD a SŽDC.
A škrtněte silniční daň, protože pak by se zahrnuly silnice 2. a 3. třídy.
Ovšem letos už výběr silniční daně podstatně klesne.
A ani tak není železnice konkurenceschopná…