Mýto za pololetí vzrostlo o šest procent na 7,5 miliardy

Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSDKamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD

Loni dálnice a silnice I. třídy státu vynesly rekordních 14,2 miliardy korun, letos se čeká nový rekord.

Mýtné se pro stát stává stále výnosnějším zdrojem příjmů. Za letošní první pololetí uhradili dopravci za použití dálnic a části silnic I. třídy rekordních 7,5 miliardy korun. Meziročně je to nárůst o 5,8 procenta. Vedle zvyšující se intenzity provozu je za růstem i únorové rozšíření zpoplatněné sítě, uvedla dnes společnost CzechToll, která mýtný systém pro stát provozuje.

V samotném červnu projeli dopravci na mýtném 1,3 miliardy korun, což představuje meziroční růst o 4,7 procenta. Červen se tak stal po letošním květnu (1,33 mld.) a březnu (1,35 mld.) třetím nejvýnosnějším měsícem od začátku vybírání mýta v lednu 2007.

„Dopravci častěji využívají jízdy po dálnicích, která je zpoplatněna vyšší sazbou mýtného. Pokud se podíváme na výběr mýtného v celém prvním pololetí, připadá na úhrady za jízdu po dálnici téměř 90 procent vybraných poplatků,“ provozní ředitel společnosti CzechToll Petr Chvátal.

Peněžní tok od dopravců směrem ke státu v podobě mýtného navíc od července zase o něco zesílí. Síť zpoplatněných úseků se rozroste o dalších 373 kilometrů silnic I. třídy, celkem tak budou nákladní dopravci platit na 2 860 kilometrech dálnic a silnic. Loni dálnice a silnice I. třídy státu vynesly rekordních 14,2 miliardy korun, letos se i díky rozšíření zpoplatněné sítě čeká nový rekord. Přibližně 52 procent vybraných mýtných poplatků uhradili v prvním pololetí řidiči zahraničních vozidel.

Tagy czechtoll mýtné
10 komentářů