LOT 3a leaderboard

Mýto jako záchrana fondu dopravy. Finance počítají s růstem sazeb a výnosů

Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) neskýtá na příští léta příliš optimistické čtení, a to především pokud jde o rozpočtové

Zpět na článek
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaromír Mayer

Plánovaný vyšší výběr mýta nemusí být nutně jen ze zvýšené sazby. Stačí od roku 2021 zpoplatnit vyšší sazbou silnice druhých tříd.

liberal shark

Minimálně bych očekával, že se sazba mýtného vyrovná se sazbami v Polsku a Rakousku, aby si z nás kamioňáci nedělali autodrom a neničili nám komunikace.

Martin V.

O kolik procent jsme levnější?

jkjk

2 nápravy + Euro VI
– CZ – 1,67 Kč za km
– AT – 0,188 EUR za km (=5 Kč)
– PL – 0,27 PLN za km (=2 Kč)
– DE – 0,128 EUR (=3,3 Kč)
4 nápravy + Euro 0
– CZ – 8,24 Kč
– AT – 0,46 EUR (=12 Kč)
– PL – 0,53 PL za km (=4 Kč) na A1 0,38 PLN (=7 Kč)
– DE – 0,26 EUR (=7 Kč)
Tedy s Polskem relativně srovnatelné, Rakousko dražší min. o 50%, v Německu záleží na situaci.

Dáda

myslím, že mýto by mělo být motivační, tj nebál bych se udělat vyšší progresi dle emisních norem vozu Nechápu proč EURo 0 a pod jsou tam levný. Pka je stále možný na dálnici potrkat starý stroje co se „sotva vlečou“, smrděj nepomáhají ani plynulosti provozu. Celkově bych mýtné zvýšil. Myslím, že jsme dost levní. Třeba by se pak podařilo množství kamionové dopravy změnšit.

coolio

Zapomeňte že byste vyšším mýtem něco na silnicích změnili. Jenom to všichni zaplatíme, a vyšší kvalita silnic u nás díky tomu stejně nebude.

Dalibor

vsichni? tomu nerozumim. v AT i DE je myto vyssi, presto se vyplati tam zajet na nakup. Jak se promitne cena myta pro turkotatara jdouci tranzit pres CR do neceho co mame. vsichni platit?

Ulafme

Tak na rok 2021 plánuje Andrej dle ŘSD zahájení staveb za cca 33 mld (!). Mimochodem v tom není ani metr D35, Babišem tak často zmiňované dálnice. Ale co, slibem voliče ANO nezarmoutíš; ano jsme si už od toho Prvního StBáka zvykli.
„Rád bych pomohl maximálně urychlit výstavbu dálnic, které tady někdo zapomněl postavit. Měly být postavené 15 let po revoluci do vzniku krajů a do vstupu do Evropské unie, což přineslo jen komplikace…. Proto je potřeba začít stavět a dohnat zpoždění“. AB, 17. února 2017

Andrej

Zbytečná projídací vláda bude pokračovat v projídaní, a investiční dluh se bude jenom prohlubovat.