Mýtný systém je hotový, stát očekává z „jedniček“ až 1,5 miliardy. Využije zákazy a váhy

Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Satelitní mýtný systém, který má začít na českých dálnicích a části silnic I. třídy od ledna, je fakticky hotov. Při

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.L.

Předpokládám, že satelitní sledování kamionů umí v podstatě kdykoliv zjistit, kde který kamion je.
Pak bych doporučil zavedení mýta všude s odstupňovanou sazbou: čím nižší třída silnice, tím vyšší mýto. Tedy nejlevněji na dálnici, nejdráže na silnici třetí třídy. Žádné vážení netřeba.

pavel

příliš logické … je třeba znepříjemnit život lidem i v těch nejzapadlejších koutech země .. tedy provozem kamionů tam, kde nikde nebyly… A taková neplacená zkratka Poděbrady – Křinec – Mcely – D. Bousov – Mnichovo Hradiště — zdá se, že se tam již trénuje pár týdnů, hlavně v noci

železničář v důchodu

Vážení potřebné je a bude do té doby, dokud budou dopravci jezdit s přetíženými vozidly – je přece úplně jedno, jaké silnice ty přetěže ničí!

čecháček

2468 korun? Takhle uživatelsky přívětivou sumu museli na ministerstvu vymejšlet aspoň měsíc.

Franc

Zase další krabici do zástrčky.? Kolik těch kabelů Budem v autě mít. To máte slovensko, belgie a teď ještě ČR. Pak to na té palubce vypadá jak v elektrárně, samej kabel. 🙄🙄🙄

Dalibor

no pokud zahodí mobil, tablet a kameru s kafevarem, tak to zas tak moc kabelů nebude…

Hajnej

Že by se stal zázrak a i u nás se konečně začaly objevovat značky Zákaz vjezdu nákladních automobilů s dodatkovou tabulkou, jež je obdobou té s „Ausgenommen Ziel- und Quellverkehr“, která je k vidění na opačné straně Šumavy už mnoho let…?

coolio

Projíždím je kamionem denně několik, a i v Rakousku mne za tři roky ježdění kvůli nim nikdo nestavěl. Protože i pro místní potřeby jezdí tolik nákladních aut, že tam pořád něco jezdí.
To víc v ČR brání v tranzitu zoufalá infrastruktura na dvojkách.

Travegoist

Takže zase dražší, větší jednotka, která bude potřebovat napájení.

ythomas_ct

…v porovnání s instalací OBU ETCS na lokomotivy jde o úsměvnou prkotinu… 🙂

Travegoist

Taky že OBU ETCS nemusí při každém dobíjení při prepaid z vozidla ven 😛

Jiří Kocurek

OBU ETCS doáže zastavit vozidlo před stůj nebo i na vyžádání. Tohle nikoliv. Divím se ale, že na to musí být specální jednotka, přičemž potřebný HW je v každém telefonu s GPS.

Tomáš Fuk

No nevím, ETCS jsem ještě neviděl, ale podle toho co prosakuje to takový zázrak není. Podmínkou je funkční GSM-R , a to za celou jeho éru provozu se ještě nepodařilo. Viz Radom.

Dalibor

gsm-r mám pocit že již je značně překonaný.. datový tok nic moc, a stále není 100% spoalehlivý pokrytí.

Dalibor

pokrok nezastavis. a v napajeni nevidim zadny problem. napajecich mist je v aute dost. hlavne aby udelali dost tech vah, aby se nejezdilo pretizenyma autama a taky aby se pohlidaly zakazy nakladni dopravy dle omezeni znackama.

MildaIV

Ideálně ty zákazy hlídat satelitně.

mgr.pavel

To myslíte prosím jak? Jak lze přes satelit zjistit, zda nějaký kamion jel po okresce? Nebo ještě zajímavější problém, jak zjistit satelitem zda daný kamion není přetížen?

Hajnej

No prostě se řekne službukonajícímu seržantovi v Colorado Springs, že až družice přijme signál palubní jednotky kamionu jedoucího po okresce (vím, že to tak není, ale klišé, že „vozidlo hlásí svou polohu přes GPS“ je mezi lidem zakořeněné až k nevíře), tak má služebním telefonem neprodleně alarmovat místně příslušnou jednotku PČR. 🙂

MartinS.

Jednoduše. Mýtný systém bude ty kamióny asi sledovat po celou dobu. Tudiž ví, kdy jede auto po dálnici nebo jedničce a kdy po okresce… Celkem hodně zaměstnavatelů si už teď hlídá auta a řidiče přes GPS a ví přesně kdy, kudy a jak rychle to auto jelo. Přetíženost se tím pravda nezjistí.

Jiří Kocurek

A pokaždé když pojede po mostě přes „zakázanou“ silnici, tak to sepne. Byl tam!