Mýtný systém je hotový, stát očekává z „jedniček“ až 1,5 miliardy. Využije zákazy a váhy
Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Satelitní mýtný systém, který má začít na českých dálnicích a části silnic I. třídy od ledna, je fakticky hotov. Při
Předpokládám, že satelitní sledování kamionů umí v podstatě kdykoliv zjistit, kde který kamion je.
Pak bych doporučil zavedení mýta všude s odstupňovanou sazbou: čím nižší třída silnice, tím vyšší mýto. Tedy nejlevněji na dálnici, nejdráže na silnici třetí třídy. Žádné vážení netřeba.
příliš logické … je třeba znepříjemnit život lidem i v těch nejzapadlejších koutech země .. tedy provozem kamionů tam, kde nikde nebyly… A taková neplacená zkratka Poděbrady – Křinec – Mcely – D. Bousov – Mnichovo Hradiště — zdá se, že se tam již trénuje pár týdnů, hlavně v noci
Vážení potřebné je a bude do té doby, dokud budou dopravci jezdit s přetíženými vozidly – je přece úplně jedno, jaké silnice ty přetěže ničí!
2468 korun? Takhle uživatelsky přívětivou sumu museli na ministerstvu vymejšlet aspoň měsíc.
Zase další krabici do zástrčky.? Kolik těch kabelů Budem v autě mít. To máte slovensko, belgie a teď ještě ČR. Pak to na té palubce vypadá jak v elektrárně, samej kabel. 🙄🙄🙄
no pokud zahodí mobil, tablet a kameru s kafevarem, tak to zas tak moc kabelů nebude…
Že by se stal zázrak a i u nás se konečně začaly objevovat značky Zákaz vjezdu nákladních automobilů s dodatkovou tabulkou, jež je obdobou té s „Ausgenommen Ziel- und Quellverkehr“, která je k vidění na opačné straně Šumavy už mnoho let…?
Projíždím je kamionem denně několik, a i v Rakousku mne za tři roky ježdění kvůli nim nikdo nestavěl. Protože i pro místní potřeby jezdí tolik nákladních aut, že tam pořád něco jezdí.
To víc v ČR brání v tranzitu zoufalá infrastruktura na dvojkách.
Takže zase dražší, větší jednotka, která bude potřebovat napájení.
…v porovnání s instalací OBU ETCS na lokomotivy jde o úsměvnou prkotinu… 🙂
Taky že OBU ETCS nemusí při každém dobíjení při prepaid z vozidla ven 😛
OBU ETCS doáže zastavit vozidlo před stůj nebo i na vyžádání. Tohle nikoliv. Divím se ale, že na to musí být specální jednotka, přičemž potřebný HW je v každém telefonu s GPS.
No nevím, ETCS jsem ještě neviděl, ale podle toho co prosakuje to takový zázrak není. Podmínkou je funkční GSM-R , a to za celou jeho éru provozu se ještě nepodařilo. Viz Radom.
gsm-r mám pocit že již je značně překonaný.. datový tok nic moc, a stále není 100% spoalehlivý pokrytí.
pokrok nezastavis. a v napajeni nevidim zadny problem. napajecich mist je v aute dost. hlavne aby udelali dost tech vah, aby se nejezdilo pretizenyma autama a taky aby se pohlidaly zakazy nakladni dopravy dle omezeni znackama.
Ideálně ty zákazy hlídat satelitně.
To myslíte prosím jak? Jak lze přes satelit zjistit, zda nějaký kamion jel po okresce? Nebo ještě zajímavější problém, jak zjistit satelitem zda daný kamion není přetížen?
No prostě se řekne službukonajícímu seržantovi v Colorado Springs, že až družice přijme signál palubní jednotky kamionu jedoucího po okresce (vím, že to tak není, ale klišé, že „vozidlo hlásí svou polohu přes GPS“ je mezi lidem zakořeněné až k nevíře), tak má služebním telefonem neprodleně alarmovat místně příslušnou jednotku PČR. 🙂
Jednoduše. Mýtný systém bude ty kamióny asi sledovat po celou dobu. Tudiž ví, kdy jede auto po dálnici nebo jedničce a kdy po okresce… Celkem hodně zaměstnavatelů si už teď hlídá auta a řidiče přes GPS a ví přesně kdy, kudy a jak rychle to auto jelo. Přetíženost se tím pravda nezjistí.
A pokaždé když pojede po mostě přes „zakázanou“ silnici, tak to sepne. Byl tam!