Muzeum znovu zkusí zprovoznit Ušatou, ztrojnásobilo cenu na 32 milionů

Parní lokomotiva 464.102, Praha, Balabenka, 9. 7. 2018, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákParní lokomotiva 464.102, Praha, Balabenka, 9. 7. 2018, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Parní lokomotiva z roku 1940 naposledy vyjela na Vánoce v roce 2018.

Zpět na článek
58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

to je debata…každý znalec ví,že lokomotivy tohoto typu byly vyrobeny pouze 2,takže tuta 102,jediná,jelikož 101 už neexistue!,si to jistě zaslouží!

Tomáš679.2

Přesně tak!

Qwertz

Sešrotování vyjde levněji a ještě zbude na odměny, následující generace se tohoto kusu železa stejně zbaví.

Hawky

Dobře vylízanej, co?

Qwertz

Pravda, to teda jsi.

Gwann

Vás neošetřovat a nekrmit taky vyjde asi levněji, ne?

9Tr

Bohužel Qwertz má pravdu. Už mnoho historických unikátů takto skončilo, protože se u kormidla našel zrovna vylízaný jedinec…

Qwertz

Vidíte, a oni tomu nevěří. Mají hluboké mezery ve znalostech.

Gwann

to je nepochybne, že vylizany pitomec na zodpovědném místě je horší než zivelna pohroma. ale proč mám prudit okolí podobnými výkřiky…to nevím…

Qwertz

Uživím se sám, vy evidentně ne.

Gwann

ja se taky užívám celkem slušně. jen nejsem provokuji barbar.

Dan Šída

Vy tedy zrovna asi nejste příznivec parních lokomotiv.

Qwertz

Jen říkam pravdu

Tomáš679.2

Následují generace se budou řídit tím, k čemu byly vedeny . A to co píšete je přesně případ toho, jaký vzor by neměl být dáván.

Václav Babinský

Ta mašina stejně nepojede, zlaté české ručičky to nezvládnu opravit ani za tisíc let. Ty ručičky totiž umí hlavně krást. Část z těch milionů se stejně prochlastá jak je tu dobrým zvykem. Teď k tomu dokonce ruší nouzový stav aby si českej alkonárod mohl vylejt držku přes svátky až do nového roku. To je paráda lidi a nakonec propijou i tu mašinu a bude vymalováno, nebude lepší se na to rovnou vys.., pardon, vykašlat?

BND30

A proč si se na to nevykašlal ty…?

Petr

Věřím tomu, že český národ obsahuje větší část obyvatelstva ( nepočítám mezi ně politiky) , kteří chtějí zachovat pro budoucí generace takové krásné skvosty.

milan

Politici, tedy ty vydírané a zkorumpované osoby jsou přesný obraz tohoto pronároda žijícího v nesvébytné kolonii.

Gwann

tak se milý Milánku přestěhuj někam, kde to nestojí za starou belu a tam se ukaž. a neplivej tady kolem sebe své jedové sliny. každý není tak zapštklý tydýt jako Ty

milan

Na Maltě už také není, co bývalo.

Gwann

Jdi se někam zavřít a huhlej si tyhle moudra do záchodové mísy.

Kvůli tomu, že je pár Čechů zlodějů a o něco víc výpitků…nejsou všichni dementi. Je vidět, že nacistické vymývání mozků a teorie o Untermensch na některých ještě nechaly slušné následky v několikáté generaci. Doporučuji medikaci!

Dan Šída

Zatím je u nás ještě určitý počet obětavých lidí, kteří se o provoz parních lokomotiv starají. Kéž by mohli zacvičit i zástupce mladších generací.

Tomáš679.2

Ne, nebylo by to lepší. Pokud si tohle budeme říkat vždy, když bude před námi stát nějaká výzva, tak to můžeme zabalit rovnou všechno, vůbec nic neřešit a o nic se nesnažit. Otázkou je, zda pak nezbyde právě více prostředků, které se budou moci zakutálet nebo jak píšete prochlastat.

Vašek

Každý není Babinský.

xxx

NTM = banda kašparů

milan

NTM – nekompetentní team magorů

Kosmik

To jako Železný dědek 2, veselý film z NTM, kde parta dobrovolníků opraví lokomotivu aby se mohl hlavní inženýr předvádět a hodný ministr nakonec vše prohlédne a ocení medailí?

Martin

Je znám rozsah oprav ? Při navrácení Ušaté NTM v roce 2018 pan Ksandr blekotal cosi o částce 1,5 mio. Chápu inflaci, ale to vypadá na objeveni nových závad a problémů ?

Tomáš679.2

Znáte to. „Vodní kámen to je prevít. Ten vám sežere pračku“. A pak taky co stojí chátrá velice rychle. Vzhledem k tomu, že to je tendrovka tak rez asi za ty roky hlodal, hlodal, hlodal a hlodal.

Pája

Přesně tak. Mašina buď potřebuje jezdit a nebo důkladně zakonzervovat s tím, že se už pravděpodobně na trať nepodívá.

Os5600

Proč ne? Mašinka je to opravdu pěkná. Zaslouží si odfukovat páru při jízdě po tratích. Zaslouží si obdiv velkých i malých fanoušků železnice. Je to kus historie. Kus dýchající historie. Nádherný stroj.

Jenda-71

Nevyšla by levněji replika?

Jiří Kocurek

Že by se místo některých dílů vyrobily všechny díly? Pochybuju.

Tomáš679.2

Jasně. Replika, o které budete moci říci co? Nic? prostě se vyrobila. Takový exponát bude mít jistě velkou cenu.

Axel

Počkat – teď řešíte muzejní exponát? Nebo funkční loko, kterou nikdo nepotřebuje tak moc, aby tuto lokotku uživil?

Tomáš679.2

Já nikam nejdu- Reagoval jsem na dotaz ohledně repliky. Replika je napodobenina původního díla a často není ani funkční. Už vidím, jak někdo vyrábí zcela nově parní lokomotivu podle skutečné předlohy a tak, aby tato byla provozuschopná. Pokud by to měl být jen statický exponát, tak můžou použít tuto a ve stavu tak jak je a pořád by to bylo lepší. A není to náhodou tak, že i muzejní stroje mohou být provozuschopné? To, že ji nikdo nepotřebuje raději nebudu komentovat. Kdyby lidé měli mít jen to, co skutečně potřebují, tak by ani zdaleka neměli to, co mají a ušetřili… Číst vice »

Axel

Myslím, že autor tohoto nápadu v nynější době je horkým kandidátem aby dostal moudřejšího nádřízeného/nadřízenou, která podobné nápady včas odloží až se nynějších 7 „hubených let“ zas změní do „7 let bohatých“…

Stačí si srovnat těch 32 milionků s celkovým rozpočtem vagonkového oddělení v NTM…

Tomáš679.2

Výňatek z dobového tisku:
„Neexistence tohoto exponátu je totiž důkazem politické situace v letech, kdy jeho záchrana byla aktuální. Každý vzdělaný příznivec železnic si tenkrát záchranu určitě přál.“
Jistě, tehdy šlo o 456.013, ale dnes je v tom až „po uši“ ušatá. To, co dříve stálo 10, dnes 32 za chvíli bude 50…A za nějakou dobu se také může stát, že nebude na renovaci to hlavní a to je zájem. 32 mil.Kč. Co to dnes je?

Axel

Ad „32 mil. Kč. Co to dnes je?

Tož víme, že státní kasa vyschla tak důkladně, že už v letos v létě došly prachy na profesionální šoto = Babišova/Okamurova vláda v minulých letech tak „pečlivě šetřila“, že letos zbylo tak málo, že Babišova/Okamurova vláda měla míň než 20% požadovaných kaček (z nárokovaných cca 4 miliard šlo na speciální dopravní dotace jen 750 milionů = cca 19% nárokovaného).
https://zdopravy.cz/vlada-slibila-krajum-750-milionu-korun-na-ztraty-z-verejne-dopravy-84651/

Tož bych byl dost překvapený, kdyby po Babišova/Okamurově vládě zbylo ve státní kase extra desítky milionů na muzejní šoto.

Kiko

Trpíte bludy, Okamura ve vládě nebyl. Ani ji nějak moc nepodporoval co si pamatuju, to dělala hlavně levice.

Apten

Trpí bludy jakou všech článku v diskusi.

Axel

Fakt ne? A proto Okamurovci ve volbách ztratili? Stejně jako ztratili ostatní – Akce Nespokojených Občanů 2011, KSČM a ČSSD?

Ostatní partajím přibylo důvěry od voličů.

https://neovlivni.cz/odpadlik-od-okamury-spd-fakticky-ridi-kmotr-hrdlicka/

Tož by mě vcelku zajímalo kdo doporučil jako neodborného náměstka pana Müller (na odborné náměstky by měl být řádné výběrové řízení, zatímco neodborné náměstky si vybírají partaje). Nebo otázka pana ministra Kremlíka.

Tomáš679.2

Víte, problém je v tom, že ve vládě je ten, koho si většina lidí zvolí. Jednotlivec s tím nic neudělá. Může sice nadávat, ale to asi tak vše co může. A ano, 32 milionů není nic moc. Pokud nějaká studie může stát 11,4 milionů, tak oprava lokomotivy za 32 milionů je pouhopouhý trojnásobek (ještě k tomu necelý) prve zmíněné částky. A pokud srovnám, co za tuto cenu člověk dostane, tak je to zcela neporovnatelné. Vím, že se teď dotknu některých lidí, ale když bude o jednu cyklostezku méně, tak bude o jednu lokomotivu více. A myslím, že by to bylo… Číst vice »

Oldřich Sládek

Ne ve vládě. Ve Sněmovně. Do vlády se nevolí. 😉

Tomáš679.2

Jistě. Děkuji za opravu a omlouvám se. Napsal jsem to špatně, ale snad z toho bylo patrno, co jsem chtěl říci.

Gwann

osobně by mne zajímalo, za jakou částku by byly tohle schopny zařídit spolky ve své režii nebo CD Nostalgie

Vašek

Kurva nižší! Nižší! Nižší! Politicky Gwann, myslete politicky.

Gwann

ja nevim, proto se ptám. prostě mi to přijde…drahé. ale politickým přemýšlením na to rozhodně neprijdu

Vašek

To byla parafráze (téměř citace, ale místo Gwann bylo originálně Halík) literárního díla. Když jsi to ale nepochopil, tak ti to napíšu normálně.

Nižší.

Tomáš679.2

A není to jedno? Vzhledem k tomu, že to je jediný zachovaný stroj této řady není co řešit. Srovnal bych to s DB BR 66. Tady se sice jedná o modernizovanou 464.0, ale pokud vím, tak ani z této řady není žádná provozní.

Gwann

halika známé, jen nevím jak souvisí s usatou…

Tomas Vyplasil

Soucasny reditel CHV je rad, ze je rad..:)

BND30

Myslím, že u Růžolícího chrochtíka se teď dobře baví….
Tak hlavně, že jim tu mašinu „sebrali“ s tím, že se o ní budou starat líp….to je vidět.

Martin Liška

Spíš bych tipoval, že je jim to líto…

BND30

Jejich situaci moc dobře znám. Ne konkrétně tu jejich, ale to, co prožívali a prožívají. Myslím si a rád tomu chci věřit, že fáze naštvanosti a pocitu nespravedlnosti už dávno přešla. Teď je to o tom, že už se z povzdálí dívají, co majitel, který měl na začátku tak silná slova s „jejich“ mašinkou (ne)dělá. Jejich zásluhy jim už nikdo nevezme, vzpomínky na to dobré i špatné také ne.
Dál smutnit by nebylo dobré. Je třeba si najít nový cíl a zaměřit se na něj.

Gwann

mně by se kudla v kapsi otvírala a chuť defenestrovat Ksandra a kašpárky kolem něj nepřešla hodně dlouho…jakkoliv bych už asi měl jinou hračku na opečovávání

BND 30

To jsem si také myslel. Ale je to jako s bývalkou. Také tě to štve, smutníš, to je přece normální, ale přece to nejde provozovat do nekonečna. Je se třeba napřít jinam a ten vztek a bezmoc přetavit v práci na něčem novém.

Gwann

tak přirovnání k ex- je dobre 🙂