Muzeum znovu zkusí zprovoznit Ušatou, ztrojnásobilo cenu na 32 milionů
Parní lokomotiva 464.102, Praha, Balabenka, 9. 7. 2018, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Parní lokomotiva z roku 1940 naposledy vyjela na Vánoce v roce 2018.
to je debata…každý znalec ví,že lokomotivy tohoto typu byly vyrobeny pouze 2,takže tuta 102,jediná,jelikož 101 už neexistue!,si to jistě zaslouží!
Přesně tak!
Sešrotování vyjde levněji a ještě zbude na odměny, následující generace se tohoto kusu železa stejně zbaví.
Dobře vylízanej, co?
Pravda, to teda jsi.
Vás neošetřovat a nekrmit taky vyjde asi levněji, ne?
Bohužel Qwertz má pravdu. Už mnoho historických unikátů takto skončilo, protože se u kormidla našel zrovna vylízaný jedinec…
Vidíte, a oni tomu nevěří. Mají hluboké mezery ve znalostech.
to je nepochybne, že vylizany pitomec na zodpovědném místě je horší než zivelna pohroma. ale proč mám prudit okolí podobnými výkřiky…to nevím…
Uživím se sám, vy evidentně ne.
ja se taky užívám celkem slušně. jen nejsem provokuji barbar.
Vy tedy zrovna asi nejste příznivec parních lokomotiv.
Jen říkam pravdu
Následují generace se budou řídit tím, k čemu byly vedeny . A to co píšete je přesně případ toho, jaký vzor by neměl být dáván.
Ta mašina stejně nepojede, zlaté české ručičky to nezvládnu opravit ani za tisíc let. Ty ručičky totiž umí hlavně krást. Část z těch milionů se stejně prochlastá jak je tu dobrým zvykem. Teď k tomu dokonce ruší nouzový stav aby si českej alkonárod mohl vylejt držku přes svátky až do nového roku. To je paráda lidi a nakonec propijou i tu mašinu a bude vymalováno, nebude lepší se na to rovnou vys.., pardon, vykašlat?
A proč si se na to nevykašlal ty…?
Věřím tomu, že český národ obsahuje větší část obyvatelstva ( nepočítám mezi ně politiky) , kteří chtějí zachovat pro budoucí generace takové krásné skvosty.
Politici, tedy ty vydírané a zkorumpované osoby jsou přesný obraz tohoto pronároda žijícího v nesvébytné kolonii.
tak se milý Milánku přestěhuj někam, kde to nestojí za starou belu a tam se ukaž. a neplivej tady kolem sebe své jedové sliny. každý není tak zapštklý tydýt jako Ty
Na Maltě už také není, co bývalo.
Jdi se někam zavřít a huhlej si tyhle moudra do záchodové mísy.
Kvůli tomu, že je pár Čechů zlodějů a o něco víc výpitků…nejsou všichni dementi. Je vidět, že nacistické vymývání mozků a teorie o Untermensch na některých ještě nechaly slušné následky v několikáté generaci. Doporučuji medikaci!
Zatím je u nás ještě určitý počet obětavých lidí, kteří se o provoz parních lokomotiv starají. Kéž by mohli zacvičit i zástupce mladších generací.
Ne, nebylo by to lepší. Pokud si tohle budeme říkat vždy, když bude před námi stát nějaká výzva, tak to můžeme zabalit rovnou všechno, vůbec nic neřešit a o nic se nesnažit. Otázkou je, zda pak nezbyde právě více prostředků, které se budou moci zakutálet nebo jak píšete prochlastat.
Každý není Babinský.
NTM = banda kašparů
NTM – nekompetentní team magorů
To jako Železný dědek 2, veselý film z NTM, kde parta dobrovolníků opraví lokomotivu aby se mohl hlavní inženýr předvádět a hodný ministr nakonec vše prohlédne a ocení medailí?
Je znám rozsah oprav ? Při navrácení Ušaté NTM v roce 2018 pan Ksandr blekotal cosi o částce 1,5 mio. Chápu inflaci, ale to vypadá na objeveni nových závad a problémů ?
Znáte to. „Vodní kámen to je prevít. Ten vám sežere pračku“. A pak taky co stojí chátrá velice rychle. Vzhledem k tomu, že to je tendrovka tak rez asi za ty roky hlodal, hlodal, hlodal a hlodal.
Přesně tak. Mašina buď potřebuje jezdit a nebo důkladně zakonzervovat s tím, že se už pravděpodobně na trať nepodívá.
Proč ne? Mašinka je to opravdu pěkná. Zaslouží si odfukovat páru při jízdě po tratích. Zaslouží si obdiv velkých i malých fanoušků železnice. Je to kus historie. Kus dýchající historie. Nádherný stroj.
Nevyšla by levněji replika?
Že by se místo některých dílů vyrobily všechny díly? Pochybuju.
Jasně. Replika, o které budete moci říci co? Nic? prostě se vyrobila. Takový exponát bude mít jistě velkou cenu.
Počkat – teď řešíte muzejní exponát? Nebo funkční loko, kterou nikdo nepotřebuje tak moc, aby tuto lokotku uživil?
Já nikam nejdu- Reagoval jsem na dotaz ohledně repliky. Replika je napodobenina původního díla a často není ani funkční. Už vidím, jak někdo vyrábí zcela nově parní lokomotivu podle skutečné předlohy a tak, aby tato byla provozuschopná. Pokud by to měl být jen statický exponát, tak můžou použít tuto a ve stavu tak jak je a pořád by to bylo lepší. A není to náhodou tak, že i muzejní stroje mohou být provozuschopné? To, že ji nikdo nepotřebuje raději nebudu komentovat. Kdyby lidé měli mít jen to, co skutečně potřebují, tak by ani zdaleka neměli to, co mají a ušetřili… Číst vice »
Myslím, že autor tohoto nápadu v nynější době je horkým kandidátem aby dostal moudřejšího nádřízeného/nadřízenou, která podobné nápady včas odloží až se nynějších 7 „hubených let“ zas změní do „7 let bohatých“…
Stačí si srovnat těch 32 milionků s celkovým rozpočtem vagonkového oddělení v NTM…
Výňatek z dobového tisku:
„Neexistence tohoto exponátu je totiž důkazem politické situace v letech, kdy jeho záchrana byla aktuální. Každý vzdělaný příznivec železnic si tenkrát záchranu určitě přál.“
Jistě, tehdy šlo o 456.013, ale dnes je v tom až „po uši“ ušatá. To, co dříve stálo 10, dnes 32 za chvíli bude 50…A za nějakou dobu se také může stát, že nebude na renovaci to hlavní a to je zájem. 32 mil.Kč. Co to dnes je?
Ad „32 mil. Kč. Co to dnes je?
Tož víme, že státní kasa vyschla tak důkladně, že už v letos v létě došly prachy na profesionální šoto = Babišova/Okamurova vláda v minulých letech tak „pečlivě šetřila“, že letos zbylo tak málo, že Babišova/Okamurova vláda měla míň než 20% požadovaných kaček (z nárokovaných cca 4 miliard šlo na speciální dopravní dotace jen 750 milionů = cca 19% nárokovaného).
https://zdopravy.cz/vlada-slibila-krajum-750-milionu-korun-na-ztraty-z-verejne-dopravy-84651/
Tož bych byl dost překvapený, kdyby po Babišova/Okamurově vládě zbylo ve státní kase extra desítky milionů na muzejní šoto.
Trpíte bludy, Okamura ve vládě nebyl. Ani ji nějak moc nepodporoval co si pamatuju, to dělala hlavně levice.
Trpí bludy jakou všech článku v diskusi.
Fakt ne? A proto Okamurovci ve volbách ztratili? Stejně jako ztratili ostatní – Akce Nespokojených Občanů 2011, KSČM a ČSSD?
Ostatní partajím přibylo důvěry od voličů.
https://neovlivni.cz/odpadlik-od-okamury-spd-fakticky-ridi-kmotr-hrdlicka/
Tož by mě vcelku zajímalo kdo doporučil jako neodborného náměstka pana Müller (na odborné náměstky by měl být řádné výběrové řízení, zatímco neodborné náměstky si vybírají partaje). Nebo otázka pana ministra Kremlíka.
Víte, problém je v tom, že ve vládě je ten, koho si většina lidí zvolí. Jednotlivec s tím nic neudělá. Může sice nadávat, ale to asi tak vše co může. A ano, 32 milionů není nic moc. Pokud nějaká studie může stát 11,4 milionů, tak oprava lokomotivy za 32 milionů je pouhopouhý trojnásobek (ještě k tomu necelý) prve zmíněné částky. A pokud srovnám, co za tuto cenu člověk dostane, tak je to zcela neporovnatelné. Vím, že se teď dotknu některých lidí, ale když bude o jednu cyklostezku méně, tak bude o jednu lokomotivu více. A myslím, že by to bylo… Číst vice »
Ne ve vládě. Ve Sněmovně. Do vlády se nevolí. 😉
Jistě. Děkuji za opravu a omlouvám se. Napsal jsem to špatně, ale snad z toho bylo patrno, co jsem chtěl říci.
osobně by mne zajímalo, za jakou částku by byly tohle schopny zařídit spolky ve své režii nebo CD Nostalgie
Kurva nižší! Nižší! Nižší! Politicky Gwann, myslete politicky.
ja nevim, proto se ptám. prostě mi to přijde…drahé. ale politickým přemýšlením na to rozhodně neprijdu
To byla parafráze (téměř citace, ale místo Gwann bylo originálně Halík) literárního díla. Když jsi to ale nepochopil, tak ti to napíšu normálně.
Nižší.
A není to jedno? Vzhledem k tomu, že to je jediný zachovaný stroj této řady není co řešit. Srovnal bych to s DB BR 66. Tady se sice jedná o modernizovanou 464.0, ale pokud vím, tak ani z této řady není žádná provozní.
halika známé, jen nevím jak souvisí s usatou…
Soucasny reditel CHV je rad, ze je rad..:)
Myslím, že u Růžolícího chrochtíka se teď dobře baví….
Tak hlavně, že jim tu mašinu „sebrali“ s tím, že se o ní budou starat líp….to je vidět.
Spíš bych tipoval, že je jim to líto…
Jejich situaci moc dobře znám. Ne konkrétně tu jejich, ale to, co prožívali a prožívají. Myslím si a rád tomu chci věřit, že fáze naštvanosti a pocitu nespravedlnosti už dávno přešla. Teď je to o tom, že už se z povzdálí dívají, co majitel, který měl na začátku tak silná slova s „jejich“ mašinkou (ne)dělá. Jejich zásluhy jim už nikdo nevezme, vzpomínky na to dobré i špatné také ne.
Dál smutnit by nebylo dobré. Je třeba si najít nový cíl a zaměřit se na něj.
mně by se kudla v kapsi otvírala a chuť defenestrovat Ksandra a kašpárky kolem něj nepřešla hodně dlouho…jakkoliv bych už asi měl jinou hračku na opečovávání
To jsem si také myslel. Ale je to jako s bývalkou. Také tě to štve, smutníš, to je přece normální, ale přece to nejde provozovat do nekonečna. Je se třeba napřít jinam a ten vztek a bezmoc přetavit v práci na něčem novém.
tak přirovnání k ex- je dobre 🙂