Muzejníci budou z Prahy do Kunovic stěhovat stíhačku MiG-23MF
MiG 23MF. Pramen: Letecké muzeum v Kunovicích
Nadzvukový letoun zamíří do Kunovic na základě smlouvy o výpůjčce se státním podnikem LOM Praha.
Nadzvukový letoun zamíří do Kunovic na základě smlouvy o výpůjčce se státním podnikem LOM Praha.
Škoda, že v Kunovicích nemají exponáty pod střechou.
je tu někdo znalý, kdo by mi mohl osvětlit funkci LOM v Malešicích (tedy co tam reálně má ten podnik umístěno) a říci, kde reálně probíhá oprava letecké techniky…
pro neznalého je zvláštní, že LOM sídlí někde, kde není letiště, děkuji
Lom na svém webu má své výroční zprávy. I některé články z masmédií, které popisovali nějakou aktivitu LOMu. Ono jde o 2 věci, které způsobují, že nynější geografické rozložení LOMu není optimální. a) dualita… V Kbelích je málopočetná 243. vrtulníková letka, která má detašment pro Kryštofy v Plzni (v Bechyni už skončili)… V Ruzyni jsou policejní vrtulníky kterým rozsáhlejší MRO zajišťuje přímo Bell ve své pražské pobočce umístěné na Ruzyni…. Armádní vrtulníky většinou neslouží klasickým armádním účelům bojovým jednotkám. Spíše jde o VIP, a o MEDEVAC např. IKEM v Praha-Krč. b) vojenské (bojové) vrtulníky jsou zejména v Náměšti n. Oslavou.… Číst vice »
Ono totiž fixní náklady LOMu požerou marži… Takže vůbec není vyloučeno opakování scénáře VOP Šternberk, řekněme za 5 let.
… Např. pro CSG AeroSpace… které by poté s chutí asi uskutečnilo zefektivnění firmy https://www.army.cz/scripts/detail.php?id=10813
Kdyby se o ni lip starali, mohla preletet 😉
A sežrat 10x víc paliva, než při převozu po silnici.
jednou za deset let by to snad Gréta přežila
Má to cenu vést jej do kunovic jen na výpůjčku? Dle mne ne
LOM se snaží vymístit muzejní věci z výrobních areálů (Kbely, Malešice, S. Boleslav,…) viz _Stará Aerovka“ (od nedávna součást Leteckého Muzea Kbely pod VHÚ). Ono když se podíváte na činnost LOMu, tak by se měly redukovat kapacity, neboť se zmenšuje dosavadní zakázky. Tj. nejefektivnější by bylo sestěhovat všechno ze 3 do jednoho výrobního areálu…. Protože Mi-8/17 a L-39C v AČR mají před sebou už jen pár roků. To samé v Centru leteckého výcviku (součást LOMu v Pardubicích)… Podobně i Mi-24/35 v AČR… Takže perspektivu zakázek pro lidi LOMu v Praze představuje 16x Mi-171. Plus nějaké drobné zakázky. A to je… Číst vice »
Nemluvilo se o tom, že LOM by měl servisovat AH-1/UH-1?
Ano.
Náměšť… Já mluvil o pražských/středočeských provozech.
Pokud už něco v Praze, tak spíš na Ruzyni, kde Textron Bell/Beechcraft/Cessna majíé svoji prodejní a servisní pobočku.
Aha, takže to znamená postupný zánik provozu ve Kbelích?
Ale prdlajs, ono když pan A. o tom ví prd, tak to podle toho vypadá. LOM má zakázek víc než dost a jenom AČR ho opravdu neživí. Zánik provozu ve Kbelích je mokrý sen tamního starosty, to není na pořadu dne. A Aero si L-39NG servisovat nebude, protože v současném stavu projektu bude vůbec rádo, jestli ho vůbec někomu udá a rozběhne výrobu, ten projekt je jednoduše zmetek co zaspal dobu. A už vůbec je blbost aby servisoval Enstromy, když jejich autorizované servisní středisko je v Hradci Králové.
Omlouvám se za nedorozumění. Myslel jsem to tak, jak píšete Vy, tj. En-480 nebude servisovat LOM. Ve zbytku bych požádal o zdroje Vašich tvrzení, neboť „víceméně šlape“ část LOMu v Pardubicích nazvaná „Centrum leteckého výcviku“ v Pardubicích (uvidíme jak se projeví útlum košického Slovakia Training Academy, … ale to asi rozhodne IDAG který určitě nemá zájem zavřít své maďarské aktivity). Ohledně Mi-171 v AČR jsem se už vyjádřil. Ostatní Hipy prostě končí ať už v AČR nebo v okolí (např. maďarská armáda určitě své Hipy nebude chtít opravovat/modernizovat v LOMu… ze zřejmého důvodu. To samé ostatní provozovatelé Hipů v Evropě,… Číst vice »
Já jen doufám, že až ho kunovičtí dají do pucu, tak jim tam pár sezon zůstane a ne že bude mít LOM najednou strašnou potřebu si ho vrátit k sobě za buk na sokl.