Muž, který řídí pražskou dopravu. Hostem podcastu bude Adam Scheinherr
Libeňský most. Foto: TSK
Cyklopruhy, pražské mosty, rozvoj metra, využití Vltavy, ucpané ulice a mnoho dalších témat pro Adama Scheinherra.
Cyklopruhy, pražské mosty, rozvoj metra, využití Vltavy, ucpané ulice a mnoho dalších témat pro Adama Scheinherra.
Dobrý den, také mám otázku a to ohledně Komořan. V jakém stavu je plánování 1) tramvaje do Komořan a 2) přetvoření Komořanské na městskou třídu? Předem děkuji
Dobrý den p. Scheinherr,
chtěl jsem se Vás zeptat, jaká je nynejší koncepce dálničních okruhů (např. Městský okruh, Jižní okruh a plánovaný Severní okruh) a zdali je dokáže město financovat samo, nebo počítá s účastí vlády.
Městský okruh je v režii Prahy, vnější okruh (jestli to je ten, kterému říkáte Jižní a Severní) je v režii státu, respektive ŘSD. Je to tak už pěknejch pár (desítek) let.
Prodlouží se tramvaj na Spořilově? Díky.
Dotaz k Jiriho z Podebrad:
http://mhd86.cz/2021/11/17/jiriho-z-podebrad-v-novem-auta-na-koleje/
Ale pro jistotu: Proc nam to delate a jeste se tim chlubite a fotite se tam?
On to obhajuje tím, že předtím auta z kolejí před zastávkou sjížděla a v křižovatce zase najížděla…
Což je docela logická obhajoba – těch 30-40 metrů, na kterých teď auta musej na koleje a předtím nemusela, není při celkové délce té ulice extra významnej rozdíl.
Ano, ovšem zrovna těch 30-40 metrů se hodilo v tom, že to 1-5 aut stálo vedle kolejí, takže tramvaj mohla v té době stanicovat, zatímco teď musí čekat, až ta auta odjedou… toto řešení je dobré, ale musí být stroprocentně synchronizovaný semafor tak, aby před tramvají ta auta v zastávce prostě nepřekážela.
Zrovna pred svetlama to dost vadi! Zatimco v useku ulice bez krizovatky by auta na tramvajovem telese mohla jet klidne 200 metru a nicemu by to nevadilo. Takze zatimco drive to logiku melo a provozu tramvaji to nevadilo, tak nove reseni je naprosta pitomost, takove socialni inzenyrstvi prenesene do tramvajoveho provozu.
dobrý den,
plánujete v souvislosti s rozvojem tramvajové sítě další vozovny a nákupy nových vozidel?
plánujete nějakou změnu v parkovacích zónách? např. kredit pro držitele karet do vedlejších zón atp? případně limitaci počtu povolenek k jedné nemovitosti např. dle podlahove/zastavene plochy (údaje má jistě FU kvůli dani z nemovitostí)?
Vážený pane Scheinherre, také se přidám do diskuze a rád bych se od Vás dozvěděl odpovědi. Kdy bude zahájena realizace stanice metra Depo Zličín, a s tím související výstavba velkokapacitního P+R? Kdo a kdy opraví zdevastovanou ulici V Úvalu pod motolskou nemocnicí? Překvapuje mne, že to zodpovědné činitele stále nezajímá, a to je zde v provozu mj. frekventovaná metrobus linka č. 167. V Kukulově ulici je v horní části vyhrazený jízdní pruh pro busy, který ale velmi často není těmito busy využíván. Je k tomu nějaký racionální důvod? Kdy se dočkáme realizace zastávkových přístřešků u autobusových zastávek Nemocnice Motol? Ptal… Číst vice »
Dobrý den,
mně by zajímaly dvě věci:
1) Proč se u nově stavěných či rekonstruovaných semaforů automaticky nespouští preference MHD a některé nové křižovatky jsou dlouhé měsíce bez ní a dochází ke zdržování MHD (namátkou Slavia, Chodovská)
2) Proč nebyly již dávno zavedeny alespoň u autobusů plošné zastávky na znamení? Všude v západní Evropě to funguje, jen u nás se vymýšlejí důvody proč to nejde. Proč u tramvají nejsou na znamení i zcela jasné zastávky jako Hlubočepy, Vinohradské hřbitovy, Nové Strašnice (na Černokostelecké ul., nikoliv ve smyčce samozřejmě), Čechův Most či Teplárna Michle, alespoň v nočních hodinách?
ad 1) V tomto ohledu je nejvíc zarážející křižovatka na Prašném mostě. Před prodloužením metra A se v materiálech o stavbě psalo, že následně dojde k redukci tramvajových linek v Dejvicích, protože to pokryje metro, a namísto toho bude posílen tramvajový provoz směr Petřiny a Bílá Hora. Po stavbě jezdí na Petřiny a na Bílou Horu méně linek (přes Dejvice stejně, možná dokonce o jednu víc) a autobusy z toho směru byly odkloněny na Dejvickou místo Hradčanské. Konkrétně na oné křižovatce Prašný most z toho někdy zoufáte, protože dojedete na světla, zastavíte a čekáte, čekáte, čekáte…preferenci má směr Hradčanská –… Číst vice »
Dobrý den, nebudu řešit Vámi vyprodukované nesmysly, na které již upozornili předřečníci, jako je plácaní barev na cyklopruhy v nesmyslných místech, omezování IAD, nulová podpora řešení městského okruhu apod. Mne by hlavně zajímaly důvody protěžování řešení problému Libeňského mostu jeho opravou – protože soudě podle tohoto materiálu (odborného, nikoliv politického): https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-reseni-libenskeho-mostu-se-opet-odklada-aneb-po-nas-potopa.html je Vaše vůle zabývat se odbornými argumenty vpravdě nulová… (článek je trochu delší, omlouvám se všem, kteří nevydrží do konce – ale informace jsou zajímavé, byť neveselé). To je takový problém ve Vaší funkci najít si čas a seznámit se alespoň se všemi argumenty? I takovými, které nejsou podle… Číst vice »
Zakažte vjezd do centra i pohřebním autům, máte přece tramvaje, udělejte z několika pohřební vozy, za první republiky to fungovalo.. Kruci, neměl jsem to psát, u hnutí Praha Sobě je klidně možné, že brzy zavede i toto..
Spíš za Rakousko-Uherska, ne? A proč patláte dohromady debilní extrém, který jste sám vymyslel, s bojem proti degradaci veřejného prostoru nijak neregulovanou IAD (jsem zastánce regulace mýtem)?
Dobrý den, 1) jako každodenní uživatel Šterboholské radiály a Jižní spojky se chci zeptat, zda se nějak vyvíjí projekt zkapacitnění Štěrboholské radiály mezi lanovým mostem a ulicí Průmyslová na 3 jízdní pruhy, který byl vybrán i do projektů v rámci „Polaď Prahu“. Odstranily by se tím každodenní kolony vozidel v obou směrech, které tato místa sužují už skoro po celý pracovní den, i mimo špičku – na lanovém mostě související se snížením jízdních pruhů, tak před Průmyslovou v souvislosti se sjetím 3 pruhů do 2 (1 Průmyslová, 2 ŠR). Vždyť v tomto krátkém úseku by se nemuselo jednat až o… Číst vice »
Dobrý den, mám dotaz k nynějšímu výběru na S49+S61. Proč se Město Praha neispirovalo např. v Německu, kde obce/města určitého regionu dost často nakoupí svoji vlakovou techniku, pro kterou hledají dopravce? Anebo proč Hlavní město Praha současně s výběrem dopravce neposkytne vítěznému dopravci půjčku kryjící většinu částky na nákup zbrusu nové železniční techniky? Myslím to tak, že při zbrusu nové železničn technice, délce smlouvy 15 let (a následném odkupu) a pokud si dopravce na nákup techniky vezme úvěr nějaký méně finančně stabilní dopravce, tak úroky zvýšené o rizikovou sazbu „požerou“ obrovské množství peněz … Např. při úrokové sazbě 5% p.a.… Číst vice »
Dobrý den, děkuji za podporu cyklo a pěší dopravy. Myslíte si, že se v praze někdy zavede mýto ? Děkuji
Dobrý den pane Scheinherre, bydlím na Spořilově a tak mne dopravní situace v této části Prahy velmi trápí. Dočetl jsem se, že rada Hlavního města v letošním roce neschválila navýšení rozpočtu pro pokračování dokumentace stavby Zastřešení Spořilovské ulice. To znamená zpomalení přípravy této stavby. Zajímal by mě důvod proč se tak stalo. Znamená to, že stavba již není priorita pro město?
Zastřešení je drahá blbost a stejně to budete dejchat. Pokud to tam nevzniklo už dávno, asi to nemá cenu stavět…
Dobrý den
Zajímalo by mě, jestli je ještě stále aktuální, projekt podpory nočních z/do Prahy. Případně na jaké destinace, je zaměřen. Pěkný den Pavel
Je možné někde zjistit, jaké dopravní projekty byly připraveny za dobu Vašeho působení na magistátu a které jste naopak zdědil? Nebo které připravila například nějaká městská část a magistrát to sponzoroval?
Například se mi líbí podjezd cyklostezky pod ulicí Čuprova u Rokytky, ale nevím kdo na tom má jaké zásluhy a koho tedy příště volit.
Tady to bude složité a nečekám, že se vám pan radní přizná kolik toho převzal a kolik naopak začal, protože tyto výsledky uvidíte třeba až za 10 let. Taky je potřeba zvážit, že pan Scheinherr posunul k realizaci dost projektů do té doby uložených v šuplíku a stejně se během aktuálního volebního období ani nekopne do země. Budiž příkladem nové tramvajové tratě, o kterých se každých půl roku psalo, seznam narostl snad do 30 položek, ale pořád se nic nestavělo až do letošního roku. Mám pocit, že se končně ledy daly do pohybu a ačkoliv jsou to plány staré několik… Číst vice »
Můžete mě vysvětlit smysl těch hloupých cyklopruhů, které začínají a končí v ničem? A opravdu je nutné toto cpát do Prahy, která vlivem minulosti nemá kapacitní komunikace a vy ještě uberete pruhy, aby se tvořili ještě větší kolony? Například v ulici Olšanská nechápu co tím myslíte? Navíc si myslím, že to značení neodpovídá normám. Schvalujete developerům zastavovat území a potom se divíte, že doprava houstne a vy co děláte, ještě uberete komunikace místo abyste je zvětšovali. Opravdu si myslíte, že všichni můžou využívat MHD? To se nikdy nestane, ne pro všechny je řešením. Díky za odpověď
Stanični přístřešek v zastávce Toužimská směr Kbely pamatuje pravděpodobně soudruha doktora Gustáva Husáka, nejen že je hnusný ale což je horší i technicky zcela nevyhovující. Střecha přístřešku dosahuje skoro až nad hranu chodníku.Některý řidič zastaví u chodníku nekterý až metr od hrany chodníku s tím že, nechce ulomit zrcátko.Vleču se o francouské holi a tak zastavení v dobré vzdálenosti je důležité!!!Bude tento přístřešek v krátké době upraven případně vyměněn za jiný ???
A to je otázka pro radního Scheinherra? Nejste blbej, člověče? Kdybyste to dávno napsal kam je třeba, tak ten přístřešek dávno vymění…
Dobrý den, pane Scheinherre,
uvažujete o využití tramvají pro zásobování centra města či například rozvážení drobných zásilek mimo přepravní špičku, tak jako to zkoušejí například Vídeň či Karlsruhe? Byl byste případně takovému projektu nakloněn?
Děkuji za odpověď.
To si v Praze nedovedu představit, jak to má fungovat? Ve městě je rušno i mimo špičku a jízdní řády nedovolí jakékoliv zdržení nad obvyklou výměnu cestujících. Takže by to stejně musel doručovat nějaký speciální cestující, ale to už je daleko lepší mít plně elektrickou dodávku a zastavit tam kde je třeba na dobu která je nezbytná k vyřízení různého počtu různě velkých a těžkých balíčků. Roubovat nákladní přepravu na stávají dopravní prostředek s pevnou dráhou mi nepřijde smysluplné.
Na normálních zastávkách si to taky představit neumím, ale třeba do smyčky na Těšnově, uprostřed které je navíc cyklodepo rozvozovejch firem, docela dobře. Taky Špejchar by v tomto nemusel být špatnej, možná by se našly i další. Klidně by to mohla být i smyčka, která je běžně v provozu, ale zdaleka se její kapacita nevyužívá naplno, třeba zůstává volná jedna kolej, atd. Akorát by bylo třeba říct i B, tedy odkud by to tam taková nákladní tramvaj mohla vozit, aby to dávalo smysl. Nabízejí se samozřejmě vozovny nebo smyčky na kraji města, pokud jsou někde tak dobře dostupné pro jinou… Číst vice »
Dotaz: Příměstská doprava velmi kapacitně zatěžuje páteřní tratě a pražská nádraží. Nejvíce cestují těmito vlaky Středočeši do práce v Praze. Zapojuje se MHMP do aktivit obnov a rozšíření nádraží a tratí na území Prahy a blízkého okolí? POkud ano, jak?
Proč se ptáte na věci, které můžete zjistit z médií (pokud vás tak zajímají).
Vaše názory na to kdo cestuje do Prahy a kdo co zatěžuje vám nikdo nebere, ale zároveň s otázkou nijak nesouvisí a jsou vašim velmi subjektivním názorem…
– Jak si vysvětlujete, že většina cyklistů jezdících po Praze na kole Vámi umístěné cyklopruhy ignoruje? – Jak je možné, že umisťujete cyklopruhy na velkou dlažbu (kočičí hlavy), třeba například u metra Malostranská? To je v rozporu s logikou věci a zcela proti bezpečné jízdě na kole. – Sliboval jste cykloopravničky po Praze, nicméně vzhledem k výběru lokalit bez kamerového dohledu byly ihned zničeny. Proč jste je nenabídl veřejně, aby se někdo o mě mohl starat a hlídat? (IPR vedle jejich mobiliáře, či MOL benzina v Podolí, či u bazénu…) Proč nejsou cyklopruhy zahrnuty v pravidelném úklidu komunikací, je zcela… Číst vice »
Dobrý den pane Scheiherre, položím Vám, jakožto předsedovi dozorčí rady DPP, otázku týkajícího se „dvojkolejného“ přístupu v jeho hospodaření: DPP vlastní v Praze velké množství nemovitostí(pozemků, staveb, budov atd.) Když se podíváte na tento jeho majetek podrobněji zjistíte, že významné množství nemovitostí nepotřebuje pro svou činnost (např. pozemky pod silničním okruhem, pozemky v Hostivaři atp.). Velké množství provozních budov je špatném technickém stavu. Mezi závadami naleznete dožité rozvody, protékající střechy naprosto nevyhovující sociální zařízení. Problémem je také absence zateplení, které prodražuje provoz. Bohužel nejde o nedostatky ojedinělé a zanedbaná údržba má jednoznačně systémovou příčinu. Na dotazy ohledně zoufalého stavu dostávám… Číst vice »
„Některé z nich (např. tu na Dědinu) byly místními obyvateli odmítnuty“ Tady jde zejména o odpor několika jednotek lidí, kteří se obávají hluku. dnešní době to ale není problém, s plně odhlučněnou tratí ani nepoznáte, že kolem projíždí tramvaj, rozhodně to bude tišší a bez emisí narozdíl od stávajících autobusů, na které si kupodivu obyvatelé zvykli.
Dobrý den,
proč je v Praze tak strašně moc dopravních značek a jiných cedulí?
V Evropě je to naprosto unikátní koncentrace. Hyzdí to ulice, a kolikrát jsou polepené vším možným, případně jsou uprostřed chodníku, aby měli chodci co obcházet. V jiných evropských městech jich není ani zdaleka tolik, a často jsou menší v třeba umístěné z boku do budov a ne do země. A když už jsou na chodníku, tak třeba na kraji a ne uprostřed.
A nejhorší jsou obludnosti typu smerovetabule.cz. Lze to nějak omezit?
Souhlasím, ti janci z dopravního značení jsou schopni tu značku dát do nejužšího místa chodníku, kudy musí všichni projít, ještě mezi sloup a neořezané křoví, co do toho chodníku čouhá metr. Také by nebylo od věci se trochu zameřit na kvalitu chodníků, je to bída.
Vážený pane Radní, zde v diskuzi je již mnoho dotazů na závažnější obecná témata, proto bych na Vás či Vaše podřízené měl několik konkrétních dotazů (jako občan hodnotím fungování Prahy hlavně podle těchto „detailů“): 1. V ulici K Žižkovu jsou v obou směrech již takřka nesjízdné pravé jízdní pruhy v obou směrech. Tento stav trvá již mnoho let. Kdy dojde ke kompletní obnově povrchu komunikace? 2. Linka BUS 202 byla před měsícem omezena nasazením minibusů namísto běžných 12m autobusů bez přidání nových spojů. Školní spoje jsou nyní přeplněné a v pracovní den dopoledne autobusy nepobírají kočárky, jelikož mají místo jen… Číst vice »
Dobrý den,
děkuji za podporu pěší a cyklistické dopravy v Praze!
Chci se zeptat, zda Praha plánuje kromě značení cyklopruhů vytvářet plně oddělené cyklostezky po trase dopravních tahů jako je magistrála, Žitná a podobně.
Mám stejný dotaz, děkuji
DOBRÝ DEN, chtěl bych se zeptat, proč barvy a následný nový nátěr PID nebyl vybrán obyvateli města v anketě, jako tomu bylo například u vizuálu Brněnských draků, a nátěr nectí barvy Prahy, respektive ŽLUTOU. Neměly mít při výběru podob nového vizuálu PIDu rozhodující slovo občané Prahy a S kraje?
Právě proto, aby to neskončilo jako brněnští draci:d
Ne, neměli. Odborné věci mají řešit odborníci a ne hlas ulice, resp. dneska spíš hlas facebooku.
Protože žlutočervené autobusy má Hradec Králové a Mallorca a mohlo by se to plést.
Dobry den, z akeho dovodu doslo pred par dnami k zruseniu pripajacieho pruhu na ulici U Topiren a nahradenie pripajacieho pruhu znackou STOP, kde pri zastaveni nie je dostatocny a bezpecny vyhlad na hlavnu ulicu?
Protože to nebyl připojovací pruh, ale pruh sloužící i pro odbočení na Bubenské nábřeží, čímž tu byl nebezpečný kolizní bod.
Kolizny bod to bol len z dovodu, ze odbacaci pruh zacinal uz pred ulicou U Topiren. Keby bol pripajaci/odbocovaci pruh rieseny rovnako ako napr. odbocenie/pripojenie z/na Hlavkoveho mostu na nabr. Kpt. Jarose, bolo by to urcite idealnejsie ako aktualny stav.
Vážený pane Scheinherre,
o chybějících přístřešcích na autobusové zastávce Nemocnice Motol směrem na Vypich jsem psal Vašim předchůdcům, kteří to vysvětlovali nedohodou s FN Motol. Od té doby jsem neúspěšně otravoval vedení této nemocnice a naposled záležitost připomněl Ropidu a IDSK před odkloněním unhošťských a rakovnických linek kolem motolské nemocnice. Vidím, že se řešení neobjevuje, jen zaznamenávám, že se na problém občas zeptá veřejně i někdo jiný. Je naděje, že se přístřešků, byť aspoň přenosných jako před prodloužením metra, v dohledné době dočkáme?
Dobrý den,
jak pokračují přípravy železničního diametru (metro S)? Počítá s ním nová zástavba v okolí Masarykova nádraží?
Dobrý den, jaký je Váš názor na spojení Podbaba-Troja-Bohnice? Preferujete lanovku nebo tramvaj. Jsem přesvědčen, že tramvaj by byla lepší, protože by umožnila dostat se z Bohnic cca do 15 ,minut na Dejvickou, což by minimálně pro západní polovinu sídliště znamenalo rychlejší cestu do centra než přes Kobylisy, nehledě na spojení Bohnic s Prahou 6.
Vůbec neberete v úvahu délku stavebního řízení a výstavby lanovky a tramvajové tratě. Není to buď a nebo, jde o to, co bude dřív, což zatím vychází na lanovku, přičemž se tramvajová trať bude taky připravovat.
Dobrý den, pane Scheinherre,
plánujete změny a novinky v pražské dopravě prezentovat více v kontextu a s podrobnější argumentací? Na základě reakcí veřejnosti je patrné, že mnohá opatření jsou vnímána jako svévolná a nahodilá, byť mají třeba své racionální opodstatnění. To se ale obyvatel Prahy nedozví, pokud není ochoten pracně prohledávat web IPR nebo Ropidu.
na druhou stranu, když pan náměstek prezentuje změny a novinky v pražské dopravě na svém FB, tak ho lidi hejtujou, že se fotí na stavbách nebo že se chlubí cizím peřím.
Vážený pane Scheinherre,
pokud si dobře pamatuji, jako běžný občan jste docela hojně využíval serveru dotazy.praha.eu ke kladení dotazů Vašim předchůdcům. Sám teď máte dlouhé intervaly, kdy nekomunikujete, poslední Vámi zodpovězený dotaz tam vidím 5. srpna.
Proč tímto radničním snad do jisté míry oficiálním informačním kanálem neodpovídáte?
https://dotazy.praha.eu/radni/ing-adam-scheinherr-msc-ph-d/
Tak vidím, že dnes byla většina zodpovězena. Děkuji.
Schválně jsem si pár těch odpovědí pročetl, a musím uznat, že pan Scheinherr vyniká v politické disciplíně „Mnoha slovy neřeknout nic.“ Většina jeho odpovědí se otázce buď zcela vyhne, nebo neobsahuje žádné konkrétní sdělení, jen obecné fráze.
Dobrý den, západoevropské (a nejen ony) metropole v posledních letech masivně investují do cyklistické infrastruktury, zavádějí 30km/h zóny, omezují parkování v centrech měst, apod. Cílem je nejen ekologičtější, ale i výkonnější a levnější městská doprava. Praha tímto směrem postupuje jen velmi nesměle, pokud vůbec. Nevznikají oddělené cyklostezky na hlavních tazích, cykloobousměrek přibývá po jednotkách, počty parkovacích míst ve vnitřním městě dokonce rostou. Vím, že velká část z toho není plně ve vaší pravomoci, že jste tak trochu mezi mlýnskými kameny, že tu je 57 městských částí, a že v koalici na magistrátu je to také často boj, nemluvě o opozici.… Číst vice »
Dobrý den, co brání vést linku S61 od počátku již ze Smíchova? Měla by mnohem větší potenciál
Tipl bych si kapacita trati a stav mostu přes Vltavu
památkáři, kteří bojkotují rozšíření vyšehradského železničního mostu.
Dobrý den,
co bylo špatného na červenomodrobílém barevném schématu PID s logem Prahy, ve kterém byly do vašeho příchodu všechny nové autobusy? Jaká je výhoda toho nového?
že si lidi stěžovali, že bylo schéma nakresleno v malování lidmi na ropidu bez designérské soutěže, tak se udělala soutěž a vybral vítěz.
Vítěz – dve nevýrazné barvy vozidla, šedivá na levé části čela aby se lépe sráželo. Vertikální pruhy, které nelícují s vozidlem (nejsou na dveřích).
„Logo“ PID které skutečně zvládnu za pár vteřin v malování (tři písmena bílým fontem uprostřed červeného kruhu).
Ze špatného do horšího. Městské autobusy červené, příměstské modré. To mělo zůstat. Šedočervená kombinace nových malých Solarisů je jako maskování. Kdyby se i ve dne nesvítilo, tak by se na silnici ztrácely.
Přeji dobrý den pane náměstku, líbí se mi plán na zavedení městské vlakové linky S61. Co ale nechápu a s čím nesouhlasím, to je její začátek ve Vršovicích. Co brání hned po uvedení této linky do provozu ji vést už ze Smíchova? Tím by měla S61 od začátku mnohem větší potenciál. Předem děkuji za odpověď a ve Vaší nelehké práci přeji mnoho zdaru
Já myslím, že to je v plánu, ale zatím na to nestačí kapacitně most přes vltavu. Až po rekonstrukci.
Mám dotazy pro pana Scheinherra: 1) Proč jsou cyklopruhy situovány na vytížené a tudíž nebezpečné komunikace a křižovatky, když je možné cyklistu vést po klidných vedlejších uličkách? Namátkou Vinohradská ulice. Vozovka pro auta je už tak úzká, na okrajích parkují vozidla a po samotné ulici denně projedou tisíce aut. Proč nevedete cyklopruhy po souběžné Slezské ulici, která je daleko klidnější a pro jízdu na kole méně nebezpečná? 2) Z jakých lidí se skládá tým odborníků, který vedete? Určitě všechno nevymýšlíte sám. Jsou to všechno dopravně vzdělaní lidé? Mají takovou praxi, která zahrnuje i nějaké úspěchy? Že byl někde někdo vedoucím,… Číst vice »
Na to asi není třeba, aby Vám odpovídal náměstek pro dopravu, protože na to, že to nelze takhle nahradit, Vám zvládne dát odpověď téměř kdokoliv, kdo se asi minutu díval do mapy. Slezská má horší povrch, nemá přednosti na křižovatkách, je tam víc semaforů, je jen jednosměrná a nevede až na Václavák. Ale pokud jste měl na mysli, že se Slezská vyasfaltuje, uzavře pro auta (nebo alespoň vyparkuje), aby mohl vzniknout kvalitní cyklodvoupruh, změní se přednosti a protáhne skrze Římskou a Rubešovu až k Národnímu muzeu, tak jsem všemi deseti pro. 😉
Ono by tam ideálně mělo být obojí. Nedává smysl nahnat všechny kola do jednoho průjezdného koridoru, do/ze kterého se nemají jak dostat v rámci čtvrti. Infrastruktura pro kola by měla být jak na těch velkých ulicích (tam ideálně, pokud je tam hustá automobilová doprava, fyzicky oddělená od aut, ale se stejnými přednostmi při jízdě podél té hlavní), tak v malých uličkách, které poslouží jak pro cestu na tu hlavní nebo z ní, tak jako delší, ale klidnější trasa pro lidi, kteří na tu hlavní nechtěj. Samozřejmě to někde vyjde tak, že „hlavní“ pro kola bude šikovnější vést jinou ulicí, než… Číst vice »
Já jsem také pro 🙂
Ne, lidi na kole není možné vést po bočních uličkách. Ty jsou jednosměrné, mají povrch z kostek a na každé křižovatce je třeba dávat přednost. Pro běžné dojíždění nepoužitelné. Navíc lidé logicky jezdí po hlavní, protože tam je nejvíc obchodů, služeb.
No ale já se při jízdě na kole po té Vinohradské vůbec necítím mezi těmi auty bezpečně. Těch aut je tam moc a nejezdí zrovna pomalu. A ty nadávky nebo troubení mi taky nepomáhá. Není to tím, že bych neuměl jezdit na kole nebo neznal předpisy, je to o tom, že nevím, co mám čekat od těch plechovkářů. Jsou totiž dost nevyzpytatelní. Zažil jsem několik nehod i s osobní účastí, kterou rozhodně nezavinil cyklista.
Chápu. Ale nahnat kola do vedlejších ulic, bez možnosti rozumně se dostat k obchodům, které jsou soustředěny hlavně na té Vinohradské, mi taky nepřijde jako řešení. Ideální by fakt bylo, mít ty ulice průjezdné na kole pokud možno všechny (a to obousměrně i ty, které jsou pro auta jednosměrné).
Dobrý den podruhé,
měl bych ještě dotaz k rozvoji linek S. Přijde mi, že celá řada stanic vzniká v oblastech se (zatím) nízkou poptávkou. Napadá mě jak Jiráskova čtvrť u Malešic, tak Jiráskova čtvrť v Braníku. Jaká je v tomto ohledu strategie města? Počítá se s postupným developmentem území anebo k novým zastávkám budou směřovány přestupní body?
Logicky vznikají zastávky na stávajících železničních tratích, neboť není možné v Praze už stavět zcela novou trať blíže zástavbě.
A nákladní dopravě se vybere kapacita dopravní cesty.
👋 Dobrý den, pane Scheinherre,
v souvislosti s informacemi o výstavbě v okolí budoucí stanice metra Olbrachtova / Ryšánka se objevila informace o provázání výstavby novostavby se stavbou severního vestibulu stanice.
Znamená to, že by se město takto vyhnulo sporům s Pankráckou společností? Jaký by to mělo dopad na stavbu? Je to „handl“ za vyjednávanou změnu územního plánu?
Kdy plánujete zrušit cyklopruhy na severním konci Hlávkova mostu ? V životě jsem tam neviděl jediného cyklistu. Ta dopravní úprava je životu nebezpečná.
Koukejte se kolem sebe pořádně, lidí tam jezdí spousta. Ta opatření včetně nových přechodů dost zvýšila bezpečnost a zvedl se počet lidí, co se tam pohybují.
Plánují se trochu upravit, ale je fakt, že těch lidí tam jezdí dost.
Naopak, je to lepší s pruhama než bez nich. Určitě nerušit
Kdy budou všechny zastávky v Praze na znamení?
Jak plánujete řešit dlouhodobě neudržitelnou cenu kuponu za 3560? A co ty extremně nízký ceny pro děti a studenty?
Na znamení budou, až z autobusu půjde dosáhnout na tlačítka odkudkoli.
O tom se jednalo již před několika lety. Tehdy to neprošlo díky argumentu, že je v autobusech málo stopek. Od té doby Karosy v provozu skončily, stejně tak Citelisy a veškerá doprava je v režii výrobků z Libchav. Zrovna se mi nezdá, že by v nich stopek bylo málo.
Vždyť jsou ty tlačítka skoro všude, na dveřích, u dveří, u oken, u chodbičky… všude prostě. Jedině snad na příměstských linkách to v některých vozech není úplně všude, ale tak prostě vstanu o zastávku dřív a zmáčknu si to při cestě ke dveřím… Proto se hlásí „příští zastávka …“
Je to 3650, ale to je jedno 🙂 Máte pravdu.
Nebojte slevy pro děti, studenty a důchodce nová vláda vyřeší do Vánoc.
Kolego, slevy pro děti/studenty a důchodce vláda řeší jen v regionální dopravě, v MHD si města stanovují ceny samy. A promiňte, ale děti do 15 zdarma a studenti za 1200/rok, to je populisticky nízká cena MHD v Praze
Dotaz na odlehčenou… začátkem letošního roku zemřela Eva Jurinová, hlasatelka na lince B. Až vzejde potřeba ji nahradit a hlášení načíst znovu, co vybrat někoho mladého? Třeba jako je zpěvačka Sharlota. Trochu hlášení v metru osvěžit a přinést tam novou energii. 🙂
Kdy zbouráte Libensky most? Provozovat na něm dopravu je hazard s lidskými životy a oprava se nevyplatí.
Proč se bojíte památkářů?
Tito lidé si nebezpečí toho mostu neuvědomili doteď.
Zbourat starý a postavit nový most je nejlepší řešení, životnost bude delší a konečně to bude most bezpečný.
Jinak víte, že Libensky most byl od začátku špatně projektovaný? Nikdo ale neměl to silné slovo aby zařídil demolici mostu.
Osobne jsem si stahl vysledky testovani, zpravy, a i historickou zatizitelnost, a faktem je, ze most na svuj vek ma stale vyhovujici nosnost jako v dobe stavby… planum na jeho demolici jsem tak spise zacal patrat o duvodech, a jeden z nich byl tlak na rozsireni, coz by nevyhovelo, druhy strategicky z vojenskeho hlediska, coz most nesplnuje,… vice jsem nezjistil. Druha vec je, ze nektere casti mostu jsou ve stavu velmi spatnem, to byl i pripad zastaveni provozu a podepreni jeho casti, rekonstrukce asi nezachova uplne cely most, nektere casti bude nutne zbourat a nahradit replikou. Pokud ma nekdo jine… Číst vice »
AFAIK je potřeba rozlišovat Libeňský most jako takovej a soumostí Libeňskýho mostu, ve kterým je kromě vlastního libeňáku ještě několik menších mostních konstrukcí na předpolích, některé z nich jsou silně přesluhující provizoria, a násep přes Rohanský ostrov. Samotnej most je v relativně použitelným stavu a stačí rekonstrukce. Plány ho zbourat a nahradit vycházely z touhy po rozšíření na dva pruhy pro auta každým směrem (což už by neunesl), což není IMO ani potřeba ani dobře. Některé části soumostí naopak zmizej a budou postaveny znovu i v rámci tý rekonstrukce, protože jsou ve stavu, kdy je oprava nemožná a protože narozdíl… Číst vice »
Dobrý den, líbí se vám spíše blondýnky nebo brunetky?
Dobry den, zajimalo by me, proc zuzujete pruhy pro auta pod bezpecnou mez (minimalne z laickeho pohledu, ale myslim, ze ty cca 2 metry nesplnuji ani nejake zakonne parametry) na ukor budovani novych cyklopruhu? Jako priklad uvedu nove vybudovany cyklopruh a extremne zuzeny silnicni levy pruh z Rajske zahrady na Cerny most.
Další příklad: Chodovská.
Kolbenova, Broumarská, Koněvova… Na té Chlumecké je obzvlášť vtipné, jak ten pruh před sjezdem na Čerňák prostě zmizí a dál už je to o život….
S tím je v Praze problém obecně. Nejsem proti cyklopruhům, naopak, ale nedořešené návaznosti jsou často až nebezpečné. Skvělým příkladem je i Hořejší nábřeží na Smíchově.
Na Chlumecké šlo hlavně o parkovací pruh.
Cyklopruh je spíš způsob, jak označit místo „tady zaparkování otevírají dveře“ navíc způsobem že to do marketingu hodí něco za podporu cyklistiky.
Samozřejmě rodina tam na výlet nepojede kvůli bezpečnosti, profík s báglem (pizza, mesík) to zvládne i bez prioritního pruhu, kvůli dveřím možná schválně nepojede pruhem.
je to peklo – Chlumecká je úplně špatně – plus zcela jednozněčně jsou tam ty pruhy pro auta dělaný od oka…klikatí se to …místy je to extrém…ukázkový příklad, kde nebylo potřeba nic měnit…ten parkovavcí pruh je tam nesmysl (navíc v civilizovaných zemích je to přesně obráceně – je jíszní pás auta, parkování a pak cyklopruh, který chrání zaparkovaná auta), stejně tak je to na magistrále levý pruh před křižovatkou u Muzea je uzký…v pravém je to šířka na 1,5 auta – jestli to není od oka, tak už nevím (+ ta lego stavebnice místo normálního obrubníku…hrůza)…v různých částech Prahy jsou… Číst vice »
Stačí kouknout do zákona o silničním provozu, ty ochranné cyklopruhy lze pojíždět, když v nich žádný cyklista nejede.
Až na to, že pán psal o šírce levého pruhu, ve kterém ochranný cyklopruh nevede.
Holt pokud má auto širší, než je ten levej pruh (náklaďák, větší kamion), má jezdit tím pravým.
Navíc ono to zúžení není zdaleka tak drastické, jak se to jeví z auta jedoucího několik desítek km nad limit. Stačí tam zpomalit na rychlost v daném místě povolenou a rázem je udržení se v pruhu o hodně jednodušší…
Dobrý den,
Jak zajistíte termíny níže vypsaných staveb, ač to není plně ve vaší režii, předpokládám, že je v zájmu všech pražanů i ostatní cestující pouze navštěvující Prahu, tyto stavby dokončit co nejrychleji.
1. Vlakové spojení na letiště (z Masarkyčky a její případné spojení s Hl. Nádražím)
2. Napojení VRT do Prahy (obzvláště pak ze směru VRT1 – Brno a VRT5 – HK)
3. Dostatečná kapacita na síti kolejí v Praze ať už s tunely či bez nich
Moc děkuji, hezký den
Petr
Dobrý den, jakož to jedinec co brigádně řídí tramvaj, by mě zajímalo proč se ruší zábradlí ve stanicich mezi kolejemi a poslední dobou i čím dál více se inviduální doprava přesunuje do prostoru kolejiště?
Mám ještě otázku, jak to bude dále s PID nátěrem který nebyl nijak příjemně přijat + vícenáklady které jste říkal, že nebudou jsou milné když započítáme i znehodnocené a nově nalepené piktogramy a podobné akce co se na depech musejí dělat.
Děkuji.
Za rušení zábradlí všude po Praze (nejen u kolejí) jsem děsně rád. Konečně začínají ulice vypadat jako ve městě a ne jako ohrady pro dobytek.
Zábradlí je v Praze hrozně moc, navíc často zbytečně a akorát na obtíž. To vede k tomu, že ho pak lidé neberou tak vážně na místech, kde je potřebné a umístěné dobře.
K nátěru pid, mám pocit, že se s plynoucím časem mění nálada a lidem se začíná líbit (i mně). Nikdy se nic nebude líbit všem, to ale není důvod neinovovat. Akorát mi přijde škoda, že s novým vizuálem mizí znak hl.m.Prahy, to je takový detail, který k tomu prostě patří:)
Zábradlí má být maximálně na konci zastávky aby lidi nevypadávali do vozovky, tedy vzor Národní Divadlo, ostatní zbytečně omezují pohyb. Zábradlí mezi kolejemi bylo třeba na Biskupcově nebo na Ohradě, zrušilo se tam a já jsem žádné nebezpečné situace z toho plynoucí zatím nezaznamenal a to bydlím o zastávku dál.
Nátěr hejtujou už jen uslintaní zarytí šotouši, kterým vadí cokoli nového, a chtěli by, aby jezdily stále původní tétrojky a žabotlamy.
Mě se nový nátěr také nelíbí. Ne kvůli vzhledu, ale kvůli horizontálním předělům. Potkat nové natřený autobus za tmy v mlze je paráda. Svislé dělení celkem dobře rozbije obrys autobusu a při špatné viditelnosti to bezpečnosti rozhodně nepřidá.
Samozřejmě mělo být vertikálním…
Jak se stavíte k úpravám cen v rámci DPP. Ropid už několik let bije na poplach, že je situace do budoucna neudržitelná. V Praze jdou ceny jízdného dost z extrému do extrému – velice levné lítačky a na druho stranu poměrně vysoké ceny jednotlivého jízdného. Bohužel navýšením cen jednotlivého jízdného situaci spíše zhoršilo. Hodně lidí je stále částečně doma na home office a přestalo si kupovat lítačku. Jakmile má pak zajet do práce za 80Kč, tak raději jede autem. Dokládají to i statistiky, kdy se IAD dostala na předkovidové hodnoty. neuvažujete přece jenom o lepším odstupňování jízdného podle odjeté vzdálenosti… Číst vice »
K tomuto se musím připojit. Platit 80 Kč za cestu tam a zpět mi přijde hodně. Pokud potřebuji něco po Praze zařídit, tak po zdražení jednotlivých jízdenek preferuji jízdu autem pokud to jde.
Díval jsem se na program Praha sobě a je tam napsáno „Pražská MHD by nás měla dostat na místo včas a levně.“ – garant Adam Scheinherr. K tomu mohu říct jen to, že jedna věc jsou sliby a druhá věc jsou skutky. Moderátor podcastu by se na tento rozpor pana Scheinherra mohl zeptat.
Jako oni ten slib více méně dodržují, protože zachovávají velice levné lítačky. Bohužel MHD je levná jenom pro majitelé lítaček. Pokud někdo jezdí do Prahy jenom občas, tak si lítačku z principu kupovat nebude, ale pak je pro něj MHD velice drahá. O to nemusí jít jenom o turisty, ale také lidi na home officech, řemeslníky jezdící z principu autem, běžné obyvatele středních čech atd. Podle mě je už potenciál pravidelných cestujících vyčerpán a je potřeba cílit na ty občasné cestující. I 15Kč za den je oproti provozu auta pakatel, takže by ani takovým zdražením moc lidí do aut nepřešlo,… Číst vice »
Levné lítačky je takový populismus, jak nenaštvat Pražany. Tak se zdražují jen jednotlivé jízdenky a argumentuje se tím, že MHD zůstává levná. Tím došlo k situaci, že poměr jednotlivé jízdenky a předplacené jízdenky je už zvráceny – měsíční kupón nyní stojí jako 13,7 jednotlivých jízdenek, při zvýhodněné roční je to jen 7,6 jízdenek měsíčně. Pro porovnání ve Vídni je poměr měsíční a jednotlivé jízdenky 21,25, v Berlíně 28,6. Pokud by měl být podobný poměr v Praze, tak by měsíční kupon měl stát při současné ceně jízdenky 850-1144 Kč, což je politicky neprůchodné. Jak píše dopravak potenciál pravidelných cestujících je vyčerpán… Číst vice »
Na druhou stranu bude nejspíš nemálo lidí, co si při takovéto výhodnosti ročního kupónu koupí ten, i když zdaleka nejezdí MHD každý den. A pak při každé cestě o to spíš použijí MHD místo auta, když už ten kupón mají.
Je samozřejmě otázkou, která skupina je větší.
Tohle muzu z vlastni zkusenosti potvrdit. Co je tu s nami cinska lidove demokraticka chripka, dojizdim do kanclu jednou tydne a ten rocni listek se mi nakonec vyplatil – i oproti jednotlivym listkum pred zdrazenim, ne tak jeste tedka.
On tam do toho obcas vleze nejakej ourad, dochtor, operativni prejezd do showroomu, do jinyho kanclu, kde co. A jezdeni autem po Praze je za trest.
No a tím jste v podstatě potvrdil, že je lítačka za tuto cenu nereálně levná. Roční kupón má být samozřejmě zvýhodněný, ale primárně by se asi neměl vyplatit na jízdy jednou týdně.
No ano, to je, cena kuponu bude muset jit nahoru, je otazkou jak rychle a jak to politicky bude pruchodne, stejne tak i 75% jizdenek sleva je nesmyslna…
Ale me se vyplati i za dvojnasobnou cenu, vzdyt to by bylo 20,- na den a to je 1/2 ceny jednorazove jizdeny…
Právě, pokud někdo jezdí často, tak je pro něj lítačka za 10Kč denně opravdu za pakatel. Za tohle se dá pořídit sotva povinné ručení. Pokud by se tahle cena zvedla dejme tomu na 15Kč, tak budou lidi trochu brblat, ale do auta kvůli tomu nikdo přesedat nebude. Teď jenom vymyslet způsob, jak zacílit na občasné cestující. řešením by mohlo být i zmenšení pásem, aby za těch 10Kč bylo třeba jenom centrum a širší centrum už by bylo dražší, ale vždy to musí jít s nějakým rozumným jednorázovým jízdným.
Prodávat roční kupón jen na část Prahy je podle mě totální kravina a naprosto zbytečný zesložitění tarifu. Člověk si ten roční kupón kupuje mimo jiné i proto, aby nemusel ty jednotlivé jízdy řešit. (Jako návštěvník si takto kupuju v jiných městech několikadenní nebo týdenní kupóny, pokud jsou a pokud nestojej majlant, i když je třeba šance, že při šetření jednotlivejma jízdama by mě jednorázovky vyšly o chlup levněji. Zdražení je určitě možnost, vzhledem k tomu, jak je aktuálně levný, ale souvislost ceny ročního kuponu a jednorázové jízdenky je dost volná. Rozhodně by neměl být poměr jejich ceny hlavním argumentem pro… Číst vice »
Ok. Tak tedy poraďte, jak to udělat. Praha dává na MHD skoro 40% rozpočtu, jízdné kryje zhruba 10% nákladů. Výraznější zdražení lítaček je politicky neprůchodné a zdražení jednotlivých jízdenek bylo spíše kontraproduktivní, protože více nahnalo občasné cestující do aut.
Pokud jsou ta vaše čísla správná, tak ukazují, že jakákoli kouzla s počtem zón a zesložitěním tarifu budou mít na pražský rozpočet maximálně kosmetický vliv. I kdybyste tím efektivně dostal tržby z jízdného na dvojnásobek (to se vám nikdy reálně nepodaří, protože by to znamenalo zdražit opravdu drasticky, což by zase snížilo počet platících cestujících), udělá to v rozpočtu města +- 4 %.
Tak otázkou pak ale zůstává, jestli musí zůstat za každou cenu pouze dva typy jízdenek, protože tak to de facto je. Buď se jezdí na lítačky, nebo na jednorázové jízdenky. V podstatě nic mezi tím. Podle mě je to o rozumném odstupňování jízdného třeba i podle vzdálenosti. Přece jenom je rozdíl pokud někdo jezdí ze Smíchova do Podolí, nebo se Suchdola na Jižák. Všechno má svá pro a proti, ale asi uznáte, že vozit lidi přes celou Prahu tam a zpátky za 10Kč udržitelné není.
Ono to omezene je, casovou platnosti a platnosti prestupni…
Ale k diskusi to je…
Na druhou stranu, zas je lepsi mit mensi pocet jizdenek, aby se v tom kazdy vyznal, budiz prikladem Stuttgard, kde je to pro navstevnika znacne komplikovane…
Tak samozřejmě udělat hromadu zón by bylo kontraproduktivní, na druhou stranu s jedním typem jízdenky na tak velké území je pak problém. Ony ty pásma snad dříve rozdělené i byly, ale pak se to hodilo všechno do jednoho P+0. Ono by asi stačilo mít tu nejlevnější jízdenku na P a zdražit P+0.
S tim zachovanim levne litacky bych si nebyl jisty, je opravdu az extremne levna i proti jinym mestum v CR, podle me by cena mela byt min. dvojnasobna, ale pochybuji, ze to politicky projde.
U jednotlivych jizdenek se cena take uz dlouho nezvysovala, a pro nekoho kdo si jede do pPrahy neco zaridit je uz lepsi si vzit byt drazsi, ale zase neomezene platnou jednodenni jizdenku 120,-, coz jsou 3 jizdenky, jedine kdy se vyplati jednorazove je opravdu na cestu tam a cestu zpatky jak pisete, ale to byva minimalne, vetsinou lide vyuziji 3 nebo 4…
Tak ta lítačka se zdražit musí, to je všem úplně jasné, ale nikomu se do toho před volbami nechce. Dnes pokrývá jízdné zhruba 10% příjmu, v jiných městech je to okolo 50-80%.
Ty jednotlivé jízdenky jsou použitelné pro turisty, ale pro místní je to už moc. Pokud máte někam jet ve dvou a dát za zpáteční cestu 160Kč, tak prostě tím autem jedete.
Největší problém pro lidi je zkousnout to skokové zdražení, ale co se dá dělat, když se prakticky 15 let nedražovalo? Ideálně průchodné by bylo nastavit automatické roční zdražování třeba na Xnásobek inflace. Pak bude každá změna předvídatelná a zkousnutelná, to vychází jasně z průzkumů různých měst jako přijatelné řešení. A za několik let se ten starý dluh postupně dožene na přijatelnou úroveň. Druhá část problému je že ruku v ruce s tím musí stoupnout cena za parkování. Vemte si, že pronájem plochy nějakých 10 metrů čtverečních za 3 koruny denně je naprosto směšné, reálné náklady jen na údržbu stávajících míst… Číst vice »
1. zbavìme se někdy autobusových vraků na východě Prahy? V čem spočívá trik firmy Štěpánek, že nemusí splňovat parametry a přesto je zjevně nenahraditelná? 2. Kdy dojde na opravu Českobrodské, kde třeba buspruh je už v takovém stavu, že autobusy často raději jezdí v nevyhrazeném pruhu? 3. Myslíte, že šikana řidičů i v noci zapnutými semafory přispívá k bezpečnosti? Dočkáme se někdy alespoň jedné vlaštovky, že na dvou sousedních křižovatkách budou semafory synchronizované? Nebo máte pocit, že poskakováni kolon od červené k červené je to pravé pro pražské ovzduší? 4. Šterboholská radiála. Zatím v létě rozkopaná odhaduju minimálně 5 let,… Číst vice »
3. sundat nohu z plynu nedej bože přibrzdit není šikana. Jinak by to dopadalo taky takhle: https://www.blesk.cz/clanek/regiony-brno-brno-krimi/690440/video-desive-nehody-v-brne-ridic-ve-vysoke-rychlosti-najel-do-mlade-zeny-na-prechodu.html
Jak jde dohromady zdražování MHD a snaha dostat lidi z aut právě do MHD? Nemělo by se jít spíš cestou pozitivní motivace, než tou negativní, tzn nesmyslné zákazy vjezdu, „pěší zóna u národního divadla“ a podobně?
Dobrý den,
rad bych se zeptal, na přibývající cyklo pruhy, především na velkých, rušných ulicích, přijde mi to dost neběžné, jsem cyklista i automobilista, a na kole bych např., na Chlumeckou skutečně nevyjel.
Často se maluje i tam, kde je cyklostezkou o kousek dál vyřešeno lépe, kdo toto vymyslel? Je to opravdu nutné?
Budete měřit vytíženost, využivatelnost? Některá česká města už to zase mažou.
Děkuji
Vladimír
Kde je to o kousek dál vyřešeno cyklostezkou lépe? Jestli myslíte třeba Podolské nábřeží, tam podél není cyklostezka, ale stezka pro pěší a cyklisty. V létě plná pejskařů, chodců a bruslařů. Pro dojíždění nic moc.
Dobrý den, Praha ústy svého politického vedení si vzala za cíl proměnit všechny stanice metra na bezbariérové, přesto se v tomto postupuje velmi pomalu. Například u stanice Malostranská blokuje výstavbu výtahu radnice Prahy 1 s tím že v místě stavby chce umístit sochy z blízko plánované kunsthalle. Jak se na tuto problematiku díváte? Děkuji.
Dobrý den, co se za poslední 3 roky udělalo pro Pražský obchvat a hlavně pro úsek 511? Nevidím žádný posun.
Pražský okruh (dálnice D0) staví ŘSD. Magistrát s tím nemá téměř nic společného. Je to třeba jako u D35 u Litomyšle a okolních obcí. Primárně vyjednává ŘSD přímo s dotčenými obcemi a jejich starosty. Mezičlánek v podobě hejtmana Pardubického kraje se může snažit o nějakou pomoc, ale ne podle zákona. Pražský okruh musí ŘSD projednat s dotčenými městskými částmi a jejich starosty – starostou Suchodola, Zdib, Horních Počernic atd. Pan Scheinherr je radní Prahy pro dopravu, což je něco jako krajský radní pro dopravu – např. jako Borecký ve Středočeském kraji. Nevím o žádném krajském radním pro dopravu, který by… Číst vice »
Diskuze jak tady, tak pod rozhovorem asi bude dost výživná. Zde můj dotaz: „Nebojíte se, že budou politické důsledky současných dopravních změn a opatření nakonec kontraproduktivní? Myslím tím skutečnost, že i díky dopravní situaci současné koalici klesá šance na další zvolení a následující pražské vedení může otočit kormidlem na druhou stranu. Dá se předpokládat, že se bude snažit o reverzi Vašich kroků, případně ponechá nějaký dopravní kočkopes. Nebylo by efektivnější dělat méně revolučních kroků a soustředit se více na informování a vysvětlování s šancí na nějakou dlouhodobou vizi?“ Díky.
To, co aktuální magistrát předvádí, je ale spíš právě ten mírnej pokrok v mezích zákona. (Díky aspoň za to, samozřejmě) Pro příklady opravdu revolučních kroků byste musel jinam, nejspíš až za hranice.
Přesně tak
Kdy budou v metru instalovány automatické zábrany na nástupištích, aby nedocházelo k pádům do kolejiště?
Kdy bude zahájena dostavba radlické a břevnovské radiály?
Víte že silnice II. třídy nejsou určeny pro tranzitní dálkovou kamionovou dopravu? Jestli ano, tak proč na přeložku II/240 mezi D7 a D8 chcete tuto dopravu směrovat, když je to navíc v rozporu s podmínkami platného územního rozhodnutí na Obchvat Kralup z roku 2011?
Dobrý den, řídit dopravu v Praze určitě není žádný med. Vaši předchůdci dali Praze velké stavby pro automobilovou dopravu a nechali další nákladné stavby v přípravě. Jak vidíte budoucnost staveb MO a radiál – jako třeba Radlické radiály? Je reálné na těchto stavbách dále trvat?
Tak zrovna u Radlické radiály je spíše nereálné na ní dále netrvat, současné zakončení D5 je naprosto ostudné a každé ráno tam jsou kolony. Ministerstvo připravuje rozšíření na 3+3, ale končit to bude devadesátistupňovou zatáčkou kolem „dočasných“ betonových zábran a semafory.
Zrovna dneska vysel clanek o tom smutnem pribehu jmenem RR
https://www.prazskypatriot.cz/praha-ziska-v-prosinci-od-projektantu-technickou-studii-k-radlicke-radiale/
dotaz 1: jak to vypada s mostem na vytoni?
dotaz 2: je v dohlednem horizontu mozne zrusit severojizni magistralu (a treba obnovit vrchlickeho sady az k nadrazi)?
Dobrý den. Zajímalo by mě, zda bylo zvažováno i jiné vedení metra D než do úplného centra – například přes Vršovice – Vinohrady – Žižkov – Karlín – Holešovice. Mohla by takto tvořit východní tangentu. Díky
Pod to se podepisuji. Jen bych to přetrasoval z Vámi navrhovaných Vršovic (Nádraží Vršovice) a Vinohrad (Flory) přes NNŽ dále směr Nádraží Libeň, Vysočany a Prosek.
Určitě, i Vámi navrhovaný úsek dává perfektní smysl a nedělal by spoustu parády. Holešovice další metro tolik nepotřebují (alespoň nyní), snažil jsem se spíš řešit tristní spojení Holešovic a Vinohrad. Přepravní proudy Prosek – Vysočany budou ale nejspíš silnější. Díky.
Holešovice – Vinohrady bude řešit nejlíp nová tram trať přes Václavák. Z Pankráce do Holešovic už vede linka C, takže nečekejte že se vedle bude stavět nová. Taky jsem pro ohnutí doprava přes NNŽ, Vysočany, Prosek. Jednak tam už dnes je poptávka díky autobosům a tramvajím, zejména naftové supění mezi kopci Spojovací – Libeň – Vysočanská – Prosek je ostudné. Druhak probíhá masivní výstavba v areálnu nákladového nádraží a přilehlého okolí, stejně tak ve Vysočanech. Povrchová doprava už nemá kam se kapacitně posunout, vést to v podzemí by bylo jednoznačně lepší řešení.
Pokud se neuživí metro z Jarova do centra, tak se těžko uživí podobné šototangenty.