Mrtvých po střetu s vlakem loni ubylo, na přejezdech se situace nemění

Nehoda lineckého expresu na přejezdu jižně od Českých Budějovic. Pramen: Policie ČRNehoda lineckého expresu na přejezdu jižně od Českých Budějovic. Pramen: Policie ČR

Relativně příznivý vývoj zaznamenala v loňském roce Drážní inspekce, pokud jde o počty usmrcených na české železnici. Na dráze v

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Já se v těch číslech nějak nevyznám. 🙁 Podle DI ČR zahynulo letos na dráze 227 osob, z toho 175 bylo „při střetu vlaku s osobou“ (tzn. všude mimo přejezdy?) a dalších 33 na přejezdech. Pořád jich ještě 19 zahynulo nějak jinak. Podle http://www.dicr.cz/statistiky-mimoradnych-udalosti z nich 16 bylo na „neželezničních drahách a v metru“, z čeho polovinu tvoří pražské tramvaje (metro samostatně jsem tam nenašel). To znamená, že tři osoby zahynuly na železnici jinak? Přímo ve vlaku nebo při střetu osob v nádražní budově? Mimochodem podle policejní statistiky loni zemřelo 571 osob při dopravních nehodách (předpokládám, že včetně 33 z… Číst vice »

K.S.

A co třeba oblíbené lezení po vagonech? To je asi taky mimořádná událost a není to střet s vlakem.

Souprava

Nejhorší jsou nezabezpečené přejezdy na lokálkách. Jejich zabezpečení je ale tak drahé, že je otázka, zda by nebylo lepší ty lokálky zrušit. Zabezpečit 10 přejezdů na lokálce stojí stejně, jako provozovat místo lokálky autobus zadarmo 20 let. A v případě některých lokálek by vyšlo levněji koupit těm pár cestujícím auto a každý měsíc plnou nádrž benzínu.

Petr Šimral

Seznamte se se statistikou. Nejhorší jsou zabezpečené přejezdy světelnou signalizací bez závor, nikoliv přejezdy zabezpečené pouze výstražnými kříži.

K.S.

Souprava hledá jakoukoliv záminku ke zrušení jakékoliv tratě ze které nemůže udělat šotoVRTku.

Vít Jůza

Silnice prostě jsou drahé včetně všech křižovatek, mostů a přejezdů, ale když už někde jsou, spíše je lépe je udržovat … všude železnice nevede; když se ty „přebytečné“ zruší nebo nechají zchátrat, tak při nějaké výluce na těch nepřebytečných mohou chybět, a často i ty „přebytečné“ pro někoho zrovna jsou nejlepší. I když by vyšlo laciněji silnice neudržovat a zrušit, a jejich uživatelům věnovat síťovou jízdenku na vlak.

Souprava

Jo, to už jsme slyšeli… taková lokálka z Čerčan do Světlé může sloužit třeba pro odklony. 😀 D A panečku, taková Rožmitálka, Mochovka nebo Zlonice-Straškov, no ty jsou tak zásadní a mohly by jednou strááášlivě chybět. Vážený šotoušku, nikdo tu nenavrhuje rušit tratě se skutečným významem pro odklony, ale ač to pro tebe bude šok, tak věz, že každá slepá nebo klikatá lokálka s minimální únosností k odklonům vhodná není. Podobné lokálky v zahraničí skončily a naprosto v klidu se tam žije dál a mají kudy odklonit vlaky. Ať se vrátíme k tématu… na lokálky typu Kouřimka, kam SŽDC nacpala… Číst vice »

jerry

Souprava: co kdyby sme zrušili tebe ty cytráku.

K.S.

Tak Čerčany světlá má 20t/náprava, sklony nejsou nějak zásadní. Ano, na trati se šetřilo, je dneska proto klikatá, projektanti se jak čert kříže báli mostů a tunelů a šli podle hranic pozemků, ale místo na úpravy a udělání z toho relativně slušné tratě tam je, ano, nebude to závratná rychlost, spíš do 100km/h, ale to nákladu vadit nebude. Pokud tam navíc bude drát, tak si ji budou nákladní dopravci volit asi raději než jiné alternativy. Krom dvou úseků sklon do cca 5 promile, no kde jinde to máte? Než budete něco navrhovat ke zrušení, tak si vezměte alespoň k ruce… Číst vice »

Romanero

Soupravo, když to řeknu trochu přehnaně. Dráze to může být téměř šumák, protože po střetech na přejezdu zpravidla lidí neumírají ve vlaku ale v autě. Takže jestli je to něčí zájem, tak spíš těch na silnici. Nicméně problém jistě nebudou přejezdy na lokálkách, kde se jezdí do 60 km/h, většinou však 10-20 km/h přímo přes přejezd.

Souprava

Přejezdy patří dráze, takže odpovědnost nese dráha.

Dedek

Odpovednost neses pouze ty za svuj zivot. Ten kdo to svadi na jine, tak je v tech statistikach s krizkem.

K.S.

No ale předpisy provozu na pozemních komunikacích říkají něco zcela jiného.

železničář v důchodu

A především ŽÁDNÝ přejezd (pokud někdo nezničil či neukradl výstražné kříže) NENÍ nezabezpečený !!!