Motoráky z Německa koupily ČD přes švýcarskou firmu, většina je už v Česku
Vozy Stadler RS1, které nakoupily České dráhy u německého dopravce SWEG. Foto: České dráhy
Posledních devět motorových vozů dorazí Českým drahám příští rok po opravách.
Prosím také něco do jižních Čech
Ta firma má na prodej i docela zajímavý vagonky
Mají i zajímavou referencí – VT628 do Kanady: https://youtu.be/a00F0syvRiI
der Abfallstoff
Vypadají hodně slušně.
20 let stary kraxny. ale proti cesky lokalce z 50. let super.
Předpokládám, že to lokálkou myslíte vozidlo, jaké lokálkové vozidlo z 50.let je v pravidelném provozu? 810 jsou mladší.
Jen se ptám , kde se na všechny ty zaježděné motoráky berou prachy ? To cálujou kraje, stát , soukromý dopravci ? Jsem zvědav kde , jak ,za kolik jsou připravené servisní depa. Nikdo nemá peníze každý chce podojit stát , nějak to všechno nejde dohromady.
Je to jednoduché.Prachy na nákup dá dopravce a pak je proúčtuje zákazníkovi,který si objednal vlaky,které ty motoráky vozí.To jsou kraje u Os,stát u R,něco zaplatí cestující.
To je tak jednoduché, že dopravce ,např. soukromá Arriva zaplatí cash a kraj zaplatí aniž by dopředu věděl jak bude Arriva prosperovat. Když ne tak to stát zatáhne. Vlastně je to jednoduché. Všude dluhy kam se podíváš. Kdo nechce tak je nevidí.
https://www.sweg.de/html/aktuell/aktuell_u.html?&cataktuell=&m=989&artikel=14874&stichwort_aktuell=&default=true,%20https://www.sweg.de/html/aktuell/aktuell_u.html?&cataktuell=&m=989&artikel=14874&stichwort_aktuell=&default=true
Divam se ze ten odkaz uz v diskuzi je, tak snad Jen doplnim historia vozidel na Regionální urovni provozu v puvodnimdinger pusobisti:
Od 70-tych tazene soupravy + Uerdinger
Od 1988 VT 628.2
Od 1997 Regio Shuttle 1
Od 2020 Lint 54
Zda misto narku nad neexistujici nahradou zrovna nepremyslet nad tridou vozidel Lint 54. Nasazeni RS1 v Libereckem kraji to ukazuje, jak u CD, tak i nasazeni u DLB
A přihlásil se do vyberka alstom na nové motoráky ?
Hlavně ta cena je trochu jinde
Kolik?
Doufám že se část z nich objeví na trati 074…. Tam ted budou cestující jen přibývat, Brandýs je momentálně nejrychleji rostoucím městem v ČR…
Nevím, zda je nejrychleji rostoucím městem, nicméně souhlasím, že 074 by si po opravě lepší vozidlo zasloužila…
Stavi se tu 3 sidliste dohromady o cca 950 bytech (pri predpokladu 3-4 obyvatelich na jednotku), do toho x set rodinnych a radovych domu… do 2 let ma Brandys-Boleslav minimalne 25 tisic obyvatel… Myslim si ze zadne mesto nedosahuje, takoveho procentualniho zvetsovani, mluvi se ze kdyz vsechny projekty vyjdou takdane dvojmesti bude mit 40 tisic obyvatel… proto i zeleznice by mela se prizpusobit tomu ze se zvetsi jednoznacne poptavka…
Jenže Brandýs spáduje do Prahy, kam z něj ale žádná trať nevede…
Když by se udělala odbočka z hlavní tratě (Pha – Lysá n/L) přímo do Brandejsa a eliminovala se úvrať respektive přestup v Čelákovicích, tak by se minimálně v hodinovém taktu na spojení Praha – Vysočany – Brandýs n/L.- Kostelec n/L.- Neratovice, uživil i Elefant.
Protože logicky vzato, zástavba kolem milionového města se bude jen rozrůstat. Nikdy ne, klesat. V tomto, byť se zpožděním kopírujeme západ.
Ale je také samozřejmě nutné myslet i na další aspekty. Aby například trať od Vysočan měla dostatečnou kapacitu, pojmout predikované módy dopravy.
Dle mého názoru, je dvojkolejka na příměstský S-Bahn málo.
Psalo se o trolejbusech do Brandýsa.
Trolejbus do Brandýse nad Labem považuji za ještě větší magorárnu, než je ta moje. 🙂
Jenže to je to kdyby …… Kdyby se kdysi postavila trať Turnov-Praha v původně zamýšlené trase, ležel by Brandýs na rychlíkové trati.Ale znáte ta kdyby o rybách a rybnících….
Uprimne i kdyby to nechali tak jak to je, tak i tak se na soucasne infra zvetsi poptavka i po vlaku, zcela jiste i pro soucasne spoje to bude znamenat jiste zvyseni frekvence cestujicich..
logicky to byly zentralboehmen sudety. Brandeis se to jmenovalo
I když v naprosté většině spáduje do Prahy, ti lidé jezdící do Čelákovic a Neratovic existují též. Plus druhá věc, ty zastávkové busy jsou stejně pomalé, jako vlak přes Čelákovice.
Jak je to s kapacitou RS1? Je vhodnou náhradu za 814? nebo spíš jako náhrada za 810?
Možnost objevit se na trati 120 či 93
Existuje Googl
840 je náhrada 814.
Odpovídající náhradou za 810 je Lint 27.
Odpovídající náhradou za 814.2 je 844.
Je to velmi vhodná náhrada za 814 tam, kde nejezdí plné a kde trať umožňuje vyšší rychlost než 80 km/h.
Neexistuje někde nějkaká tabulka, kde jsou uvedeny řady vozidel , rok výroby a počty dnes provozovaných? Pokud ne, tak asi takto to vypadá s věkem motoráků u nás v porovnání s dodanými dle článku. 801 … vozidlo vyrobeno cca 1948 … počet v pravidelném provozu 0 830 … vozidlo vyrobeno cca 1949 … počet v pravidelném provozu 0 831 … vozidlo vyrobeno cca 1949 … počet v pravidelném provozu 0 815 … vozidlo vyrobeno cca 1950 … počet v pravidelném provozu 0 820 … vozidlo vyrobeno cca 1959 … počet v pravidelném provozu 0 850 … vozidlo vyrobeno cca 1962… Číst vice »
No třeba ty RS1 jsou tady: http://www.bahnseite.de/RS1_Lieferliste.html
Díky. Já jsem mezitím našel toto(jde to v tabulce seřadit podle libovolného sloupce) snad bude odkaz po vložení fungovat:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C4%8Desk%C3%BDch_a_slovensk%C3%BDch_motorov%C3%BDch_voz%C5%AF_a_jednotek#Vozy_vyr%C3%A1b%C4%9Bn%C3%A9_po_roce_1988_(bez_Kry%C5%A1p%C3%ADnova_ozna%C4%8Den%C3%AD)_%E2%80%93_%C4%8Cesko
Hmm…
Na této stránce je schován i odkaz na německou stránku
http://www.baureihe810.de/bahn/br810.html
zajímavá stránka.. 🙂 To jsem netušil, že něco podobného existuje.. 😀 😀
Jak tě mohl dodnes míjet legendární vůz řady 810…to nechápu…
810 samozřejmě znám.. 🙂
Netušil jsem ale, že existuje Německá stránka speciálně věnovaná těmto vozům.
Ale tak trochu to vlastně chápu. Oni jsou docela unikát a svým způsobem jsou kouzelné…
Vždyť existují tratě, kde je to buď 810 nebo bus. Tam je ani RS1 nezachrání…
Dnes už je, ale na řadě jiných tratí 810 potřeba nahradit. A to rychle…
A teď otázka. Tentokrát to šrot je nebo není? Když ho kupuje správný nábřežní dopravce?
Furt dokola.. že?
Proč dokola? Kdyby to přivezla Arriva, tak budeš jeden z prvních, co tu bude blábolit o šrotu a Krušnohorec o popelnicích. Tak se radši ptáme, soudě dle histerické reakce to bude výkřik techniky.
Blabolite vy
Tak z obecného českého pohledu o šroty jít určitě nemůže. 22 let je v téhle kategorii motoráků na naší železnici ještě celkem nízký věk a to i bez ohledu na to, že koncepcí je to i dnes moderní vozidlo. Navíc po modernizaci tomu půjde těžko něco vytknout – interiér, dynamika, klima, nízkopodlažnost.
A podíváme-li se na to konkrétně, tak předpokládám, že vytlačením 810 a 814 to bude na příslušných výkonech veleskok. Takovýchhle motoráků potřebuje ČR ještě možná 10x tolik.
Až mě mrzí, že v mém okolí máme ty high-tech 811 a ne tohle. S tímto bychom si 15 let vystačili.
Přesně …škoda že ten náš kraj si vymyslel řadu 811 , zbytečně vyhozené peníze.
Nechápu proč tady mate tolik mínusu (+5 -6). Ano jsou lepší než 810, ale za to prachy a budou tu jen do roku 2025! Jasně pak půjdou někam dále ale ani na jednu ze tří trati kam jsou určeny výkonové nestačí a to ještě v úseku opava-krnov se dá jezdit i 120 …
Moje rámcové výpočty vycházejí na 470 motorových vozů obdobné velikosti.
S tím, že by se pak všechny 809 – 814.2 odebraly do šrotu.
Mohu se zeptat na to, jak jste k takovému číslu došel? Neříkám, že nemáte pravdu, ale vypadá to jako šíleně velké číslo. Díky za info
To by mne zajímalo..jak stě k tomu došel?na některé spoje stačí modernizované 810, max. Ale 40 kusů
Nejde o to, že na některé spoje modernizované 810 nestačí, ale otázka je spíš jak dlouho to ještě půjde. Když už se zaplatilo 14 mega za tu 811, tak je třeba si to užít. Na takové trati jako je třeba Suchdol n. O. – Fulnek v tom problém není, ale co ETCS? Vyplatí se do 811? A když už těch 10 mega do toho dáme, tak jak dlouho ta 811 pak ještě bude jezdit? Do roku 2035? To jí bude už přes 50 let … a co s tím dále? A je vůbec udržitelné provozovat za takových nákladů vlaky na… Číst vice »
Na Fulnek a Budišov 811 dobrý.. ale proč na Studénku- Veřovice..ta se má dratovat..nebo tam pořídit rs1
No na Budišov 811 snad jen dočasně. Je to hodina cesty a místy velká stoupání.
Drátování 325 to je nekonečný příběh. Já ho znám už min 30 let. A tak nějak nevěřím tomu že se to stane v příštích deseti letech resp. Dříve než se zadratuje ova-frenstat. Trať 325 je dlouhodobě příkladem mizerné koncepce. Zatím úplně nesmyslná odbočka na letiště, dopolední JR v úseku Kopřivnice-Verovice a nekonečné držení 810 na takhle sklonové náročné trati kde se v úseku s rychlosti 80 vlaky plouží 50 … Škoda mluvit
Proč si je teda nekoupil? ČD už tento typ již má.
Zatím je . V najbrtu to bude výkřik techniky 🚂🚃🚃
Já jsem třeba nikdy netvrdil, že to co sem dotáhla Arriva je šrot, ale začínáte si koledovat o to, že brzo změním názor. Nebo co chcete slyšet? Tentokrát byly rychlejší ČD, tak ať Vám třeba praskne žilka.
Spíš sklízíte co sejete . Myslím , že nám , jako platícím cestujícím , přijdou tyto i jiné vlaky vhod . Osobně jsem spokojen i s těmi stařešinami od Arrivy .
Arriva má vlaky. Já myslel že je to vetrijeska.. po smrti podle toho smradu
Jste trapná osoba.
Není to příliš osobní na tak anonymní diskuzi? : – D
Asi tak.
Když můžete tak si rypnete
Ty seš raketový inženýr
Zkuste to srovnat s 810 nebo její reinkarnací…proti tomu je Arriva luxus na kolejích…teda z pohledu platícího cestujícího.
No tak 810 po modernizaci na některé krátké tratě ano.jinak 810 patří do žiletek.arriva motoráky jedine ty linty,845 to je … Vejtraska po smrti.
Ty seš fakt mimoň…
Problém je asi spíš v tom že to všude nenahradilo jen 810/814. Tam kde jsme na R dostali místo 843/854 arrivu s 845 tak se nic nepohlo vpřed. Jedna stará vozidla nahradila druhá a pokrok do 21 století se nekonal. A tím že MD chce s arrivou prodloužit ten stav zakonzervujeme a dojdeme do stavu kde jsme byli.
A já myslel, že vy to máte za sebou podle toho smradu))))
Takže se shodneme. Kdo seje? Opět jen pár ultras a rázem se kvůli nim hodí všichni do jednoho pytle. A o tom píšu i já. Mám určitou trpělivost, ale ta má své hranice.
A když vám ta trpělivost dojde, tak… co vlastně? 🤔😁 Opravdu mě zajímá, jak tímto zlověstným konstatováním míříte a čeho se máme obávat… 🤔
ze pár debilu vykládá něco o B247 jako výkřiků techniky a pokroku, na který ARRIVA, RJ či kdo nemá, Vám nedává oprávněni se chovat jako úplně stejný tydyt a troll
Vy třeba ne, ale jiná třeba jo.
pripadate si jistě moc vtipný. jste však…
Mohly by je dát např. na linky z Mladé Boleslavi.
Jojo ty regíny jsou strašný třeba do Trutnova jet s tím je hrůza.
Ono je to dost dobře možné protože fírové z MB si dělají zaškolení na ř. 844.
P.S. odkdy se jezdí z MB do Trutnova?
Vážně? A kde?
Nebo do Turnova?
Do Turnova to víte auto korekt.
Tyto nahradí 810 za Reginy budou Sharky
To se ale možná shodneme
814.2 > 844.
Ono by to i velikostí odpovídalo. Dalších 55ks 844 by mělo stačit. Co myslíte?
Spíš by mě tedy zajímalo, jestli je tenhle typ vozů u Heros Helvetic Rolling Stock GmbH nějaká rarita nebo je ta společnost schopná získat větší počet podobných vozů. To by tak bylo hodně zajímavé…
Předkupník
Doufám že zbylé 2 koupi nějaký dopravce co provozuje v dopravu v Čechách
Ty zbylé dva nejsou na prodej – budou se pronajímat. Nechali si ty novější z r. 2005 , s klímou a aut. spřáhlem, pravděpodobně VT46 a VT47 Hzl. Nejsem si úplně jistý zdali původním majitelem byla přímo SWEG/Hzl, protože třeba ty nové Lint-y SWEG jen provozuje a majitel je spol. země BaWü a i u jiných dalších vozidel vč. dalších RS1 tomu tak je. Jinak tady si tu transakcí moc pochvalují…
https://www.sweg.de/html/aktuell/aktuell_u.html?&cataktuell=&m=989&artikel=14874&stichwort_aktuell=&default=true,%20https://www.sweg.de/html/aktuell/aktuell_u.html?&cataktuell=&m=989&artikel=14874&stichwort_aktuell=&default=true
VT 46 a 47 mají šroubovku.
Podle mě skvělý kauf. RS jsou super a jediná možná náhrada za 810.
Jediná nevýhoda je cena ETCS, kdyby ten krám nebyl tak drahý.
Dobré je, že nepůjdou na Moravu. Nebude u nich potřeba dělat Moravizaci.
Ještě že nejdou do jara. Jarovizace by u nich nefungovala.
I ze Slezska dodávám, že bohemizace je podle mě hezké slovo. Na druhém místě hlasuji pro jarovizaci a pana Davida vyzývám k navržení třetí alternativy, třeba změním názor.
Silesizace…
Jako že by tam byl automat na slivovici?
do švestek!
Snad že švestek
vy tim chcete přejet Švestku a jeho rodinu?
asi myslel, že by se řidiči pult vyměnil za cimbal. to by tak odpovídalo…dotycnemu
a taky dobře že je nemáte vést vy…tu davidizaci by nepřežily.
Takže vlasně nákup století. Češi se budou vozit ve FUNGL nových strojích……
To zase němec přišel k randálu peněz za šrot, který by jinak skončil ve šmelcu.
Ty z nás musejí mít srandu a legraci jak ve 21 století stát z EU kupuje ojetý šrot.
Ale tak jistě, 814 je spoň česká a co natom, že je ještě dražší.
814 už se několik let nedělá.a ano je to kram
V tom se rozhodně shodneme.
Nevím, že by někdo u nás měl legraci např. z Bulharů, že od nás nakupují ojeté tramvaje. Proč by měli mít Němci legraci, že nakupujeme jejich ojeté motoráky? Nebo se jedná jen o vaší vlastní psychologickou projekci? 😉
U vlaků je to špatně zato u aut je to v pořádku 🤦🏽♂️🤦🏽♂️🤣🤣
Němci mají legraci z toho že oni si koupí nové s EURO 7 a ETCS za peníze EU páč jsou chudá rozvojová země.
Tak Němci s frantíkama zatím tenhle dotační bordel platí. To že ho umíme skvěle rozkrást je jiná. Němci kupuju, my platíme studie, modré zábradlí, 3 hodiny na 2m a jiné účelnosti.
Frantíci tak moc ne, v přepočtu na obyvatele platí mnohem víc třeba Rakušáci.
Tak, tak. Lepší když Češi kupují ojeté železniční vozidla a platí za ně, než výhodnější národy silniční a berou si je i bez placení 😉
Tak to jsem nějak nepochopil…
Němec se zase tak nemaloval, ale Švýcar. By mě zajímalo jakou z toho měl provizi(zisk).
Oprava-nenapakoval.
Nevíš, jakou měl „Švýcar“ provizi, ale víš, že se napakoval. Neuvěřitelné.
Myslíš že to dělal pro lásku k ČD.
Ne, dělal to pro svůj zisk. Ale nechápu, jak můžeš v jedné větě říct, že nevíš, jakou měl provizi, ale víš, že se napakoval.
Asi bude problém v chápání slova napakoval. Já tedy tomuto slovu rozumím tak, že dosáhl zisku vysokého, neobvyklého.
Třeba si myslí, že mu ty dva zbylé motoráky zůstaly jako provize 🙄
Nemohl z toho mít normální přiměřenej zisk jako řada obchodníků, který běžně nakupujou zboží a prodávaj ho dál?
Problém je, že to byl zcela zbytečný překupník, který tomu nepřidal jakoukoliv hodnotu, jen ubral.
Jak víte, že zbytečnej? Koupili je, šli do rizika, že je nikdo nebude chtít, třeba měli v plánu nechat si je a pronajímat je, akorát je z ČD ukecali, že by je radši chtěli koupit, než pronajímat.
Taky nepochybuju, že na mým ojetým autě ten autobazar vydělal. Já jsem s tím, co mi prodali a za kolik, spokojenej…
mohl jste to zařídit levneji
Když prodáváte něco co nejde pořádně sehnat tak si přihodite, věci denní potřeby zase můžete prodávat s nižší marží a zisk naženete obratem. Běžná marže je 100%+DPH, které v tomto případě není. Ale při velkých zakázkách není problém jít na 75%. Dále záleží jak zdatný jste obchodník a kolik se vám takových obchodů povede za rok, zase možnost jít s marží dolů.
Nepsal jste o pár příspěvků výše, že nevíte, jakou provizi měli? A teď najednou hážete procentama marží, jako by se nechumelilo, to je trochu divný, ne?
Ojetý německý šrot je problém, že jo, ale že KDS bude tahat nákladní vlaky sergejem odkoupenym z muzea, z toho každý tleská ušima od radosti.
Jenže to bude jenom dočasné, protože lokomotiva prochází GO a je třeba, aby se zaběhla, dokud je motor, který byl repasovaný v Lotyšsku v záruce. Potom bude jenom v příležitstném provozu.
Bez uzardění přiznám, že na auto, kterým jezdím, bych jako na nový neměl, nebo jen kdybych začal brutálně šetřit na všem ostatním, za což mi auto nestojí. S kamarády si to nijak nevyčítáme, ani s těmi, kdo jezděj v horších a ještě starších autech, ani s těmi, kdo si kupují luxusní nový auta. Občas někdo někomu nějaký prodáme i mezi sebou, když někdo kupuje nový nebo novější a to starý je ve slušným stavu a někdo z kamarádů o něj má zájem… A přijde mi to jako normální a fajn stav věcí.
To je hezký, ale jak vidíte, čtenáři Sputnik News Vlkovi jste k smíchu.
Ať si poslouží, mě to nijak neublíží a on třeba jinou radost v životě nemá.
Co takhle operativní leasing?!
Jo, to by byla spolu s leasingem jedna z možných cest při tom náročným šetření na ostatním. Za to mi nový auto momentálně nestojí a je otázka, jestli někdy bude.
Vy máte taky IQ psovité šelmy, že byste šrotoval zánovní vozidla?
Doufám, že s živíte rukama a že vám to jde líp.
Živil se rukama…
Ale když to ti okolo něj viděli, tak mu dali radši brčko…
neurazejte psovite šelmy…
když byl někdo tak chytrý že po tisíci a prvé spolu s Jarou Cimrmanem proslapaval slepé uličky, tak pak, po seznani že tudy cesta nevede…musí koupit za poctivý gros jety motorak.
můžu nadávat, můžu s tím nesouhlasit, ale psí štěkají a karavana jede dál. kdyby se měla kvůli takovým skarohlidum zastavovat, ta budeme jak můj kamarád. kupuje již 15.rokem ideální být. mezitím bydlí v nájmu a ceny se znekolikanasobily…
Takže vlastně švýcarská kvalita.
Made in GDR.
Ano, RS1 se vyráběly v Berlíně. A teď nevím, zda to je bývalá továrna Waggon Union, nebo něco nově postaveného… každopádně je to ve čtvrti Pankow.
Dle mých chabých znalostí němčiny se zdá, že dnešní továrna v Pankowě (dříve NDR) byla postavena v 90. letech už pod křídly Adtranzu. Genetická stopa WU tam je (WU – ABB Henschel – Adtranz), ale WU byla „západoněmecká“ firma a továrnu měla v západním Berlíně.
Vývoj začal ještě pod ABB Henschel (Waggon Union) v dobách, kdy ještě Adtranzu nepatřil, první kusy dokonce vznikly v Západním Berlíně v Tegelu, fabrika v Pankow nebyla ještě hotová.
A krom toho vývoj kastle byl dělaný ve VÚKV v Praze.
Dalo by se zjistit proč nevzali všech 24 vozů?
Teoreticky finanční limit transakce, prakticky to bude nějaká nábřežní logika. Jen se po nich zasyčí…
Proč hned ten útok na ČD? Třeba byly po nehodě a neprovozní, ..
Někde jsem zaregistroval, že poslední dva kusy byly nějak jiné a nebyly na prodej, ale na pronájem. To je rozumný důvod.
Ty dva může koupit Arriva a bude mít je mít do libereckého kraje pro Půtu, až převezme po ČD Jihož. Jsou to přesně ty dva co jsou teď ČD a k Arrivě nepřijdou.
obávám se, že by se dvěma stadlery úplně jizerskohorskou železnici neobslouzili…vzhledem těm cca 15 jednotkám co mají stále CD v Liberci…
nikdo je nechtěl prodat? atypické oproti koupenym? po nehodě?
proč tolik nevůle a nenávisti. běžte si zobnout
Možná je někdo koupil před nima
Nene, nechal si je a bude je pronajímat přímo Heros. Takže Iva D možná není tak daleko od pravdy 🙂
Třeba GWTR pro Trutnov – Teplice…
Tam je v plánu jinačí chuťovka
Hurvínek?
Takže GTW, jak již jste naznačoval jinde?
SA 134?
Každopádně SWEG mělo 24 vozů, z toho 22 jich bylo z roku 1997 a dva z roku 2005, tak předpokládám, že si nechali ty dva novější.
VT 46 a 47?