Motoráky pro Olomouc a okolí spolknou dalších 300 milionů
Jednotka Stadler GTW po příjezdu do Česka. Foto: České dráhy
České dráhy rozbíhají slíbenou modernizaci motorových jednotek Stadler GTW (řada 646), které v počtu 12 kusů nedávno pořídily v Německu.
Obávám se, aby ty interiéry nedopadly jako v Panterech. Rozuměj: jako by je dělal učeň prvního ročníku v pátek odpoledne za trest.
Jenom aby už uměli dopravci sundat plošinu pro invalida.
Ať stojí jedna jednotka klidně stomilionu, hlavně, že je u modrých, ne? Slovo ojetina teď jde stranou.
U modrých a musí tam platit režijka! Takže v pořádku.
Jaké máte představy o cenách nových motoráků?
Tak faktem je, že nové vlaky kupují jen ČD.
Soukromníci mají v tuto chvíli jen ojeté , byť třeba zánovní ale ojeté
trax a astry jsou ojetiny?
jinak pokud se budeme bavit o motorovych jednotkach, ty cd „kupuji“ za dotace z eu a tam, kde dotace nejsou (praha/stredocesky kraj) jezdi to, co jezdi. za dane finance si myslim, ze by to nejaky alternativec zajistil lip…
No když myslíte.
Když to nezvládnou bez dotací z EU Dráhy, proč myslíte že by to měl vz!adnout jestě levnější soukromník?
Mimochodem ani ty Astry Jančura nekupujete ze svého. Veškerou techniku má na leasing pokud vím
Si trochu pletete pojmy, Leasing a Dotace je trochu něco jiného.
LE má 100% nových vozidel, zjisti si fakt, než budeš blábolit nesmysly.
nejvetsi skoda je tech, ktery se nekoupily. nechce se mi verit, ze by je kupec neumel nasadit v prazskym regionu (a nechat si to zaplatit) namisto premysleni odkud vyhrabat dalsi regiosuk, kdyz se mu nejakej vysype…
Vždyť ještě na podzim byly tyto jednotky podle některých ojeté šroty, které nemají na kolejích co dělat a šroty byste přece nechtěl zaplevelovat naše koleje.
A šak jsou, ne? 🙂
no jak se treba rikalo, ze jancura vyzobal rozinky na trati do dunaszerdahely, tak by neco podobneho mohla nekde predvest i jedna spravna draha, kdyz je to tak jednoduchy, ze to zvladne i tluchuba a sarlatan jancura…
Naopak – Jančura a ostatní soukromníci začali „vyzobávat“ až se do toho vložil rozinkový plantážník Babiš se svými 75% slev. Takže teď už je to u soukromníka jako u dotovaných spojů – základní jízdné se zvýší, žije se z doplatků za studenty a důchodce, pro které je 25% z vyššího základu stále láce…
No Prágl si musí počkat. Olomouc a přilehlé okolí byla ořezávátkem asi tak 30 let….
To už se pomalu blíží ceně nového motoráku, ne?
Opravdu 25 mil. za uváděný rozsah? Ono to je sice stále levnější než nový Regiopanter, ale i tak.
V článku je uvedeno „Pořizovací cena vlaků byla 190 milionů korun bez DPH.“. Prostou matematikou 190/12 je 15,8 mil. korun bez DPH. Co to žvaníte o cenách nechápu?
50 mil. Kč s DPH za kus. A TO SE VYPLATÍ!
DPH se neplatí, takže 41 mil. a navíc cena rekonstrukce je to odhad, nikoliv vysoutěžená cena. Konečně RegioShark stál před !sedmi lety! 64 mil., kolik stojí teď?
No a Regionova necelých 30 milionů.Takže tento větší a konfortnější motorák s klimatizací,hliníkovou skříní bude dražší.Ono ty vyřazené motoráky budou potřebovat nová kola,repasi pohonného ústrojí,renovaci interiéru,instalaci českého vlak.zabezpečovače,vysílačky a dalších komponentů.
Cena přes 50 procent nového vozidla je podobná,jako u lokomotiv 363.5,nebo „belgičanek“ 365.Zda se to vyplatí,musí rozhodnout majitel.
První dvě série dvojnov stály lehce přes dvacet, třetí 26.
Sharky byly ale celkově známé díky nízké ceně
a asi je to variace na diskusi jestli je lepsi ojety golf nebo nova dacie… 🙂
Já koupil tu novou Dacii. SUV je SUV.
ovsem neni suv jako suv… 😀