Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

Motoráky pro Olomouc a okolí spolknou dalších 300 milionů

Jednotka Stadler GTW po příjezdu do Česka. Foto: České dráhy
Jednotka Stadler GTW po příjezdu do Česka. Foto: České dráhy

České dráhy rozbíhají slíbenou modernizaci motorových jednotek Stadler GTW (řada 646), které v počtu 12 kusů nedávno pořídily v Německu. Dráhy aktuálně vypsaly tendr na jejich úpravy, předpokládaná hodnota je 300 milionů korun bez DPH. Pořizovací cena vlaků byla 190 milionů korun bez DPH.

Předmětem veřejné zakázky je zejména celková modernizace interiéru, dosazení chybějících prvků výbavy pro cestující, například wifi, zásuvek, nového čalounění, provedení základního rozsahu periodické opravy a souvisejících prací. Délka zakázky má být 14 měsíců.

Tucet nových motoráků bude největší novinkou na železnici v Olomouckém kraji, jehož několik souborů získaly České dráhy přímým zadáním. Jejich doménou bude především úsek z Olomouce do Moravského Berouna (trať 310) a z Olomouce do Drahanovic (tratě 275 a 273). Podrobnosti o jejich nasazení přinesl deník Zdopravy.cz v první polovině dubna.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VRT

Obávám se, aby ty interiéry nedopadly jako v Panterech. Rozuměj: jako by je dělal učeň prvního ročníku v pátek odpoledne za trest.

Miloslav

Jenom aby už uměli dopravci sundat plošinu pro invalida.

lOL

Ať stojí jedna jednotka klidně stomilionu, hlavně, že je u modrých, ne? Slovo ojetina teď jde stranou.

VRT

U modrých a musí tam platit režijka! Takže v pořádku.

Skinheads & Punks united

Jaké máte představy o cenách nových motoráků?

Standa

Tak faktem je, že nové vlaky kupují jen ČD.
Soukromníci mají v tuto chvíli jen ojeté , byť třeba zánovní ale ojeté

Georg

trax a astry jsou ojetiny?
jinak pokud se budeme bavit o motorovych jednotkach, ty cd „kupuji“ za dotace z eu a tam, kde dotace nejsou (praha/stredocesky kraj) jezdi to, co jezdi. za dane finance si myslim, ze by to nejaky alternativec zajistil lip…

Standa

No když myslíte.
Když to nezvládnou bez dotací z EU Dráhy, proč myslíte že by to měl vz!adnout jestě levnější soukromník?
Mimochodem ani ty Astry Jančura nekupujete ze svého. Veškerou techniku má na leasing pokud vím

Ten_z_Bíliny

Si trochu pletete pojmy, Leasing a Dotace je trochu něco jiného.

Tronda

LE má 100% nových vozidel, zjisti si fakt, než budeš blábolit nesmysly.

Georg

nejvetsi skoda je tech, ktery se nekoupily. nechce se mi verit, ze by je kupec neumel nasadit v prazskym regionu (a nechat si to zaplatit) namisto premysleni odkud vyhrabat dalsi regiosuk, kdyz se mu nejakej vysype…

Tronda

Vždyť ještě na podzim byly tyto jednotky podle některých ojeté šroty, které nemají na kolejích co dělat a šroty byste přece nechtěl zaplevelovat naše koleje.

MRC

A šak jsou, ne? 🙂

Georg

no jak se treba rikalo, ze jancura vyzobal rozinky na trati do dunaszerdahely, tak by neco podobneho mohla nekde predvest i jedna spravna draha, kdyz je to tak jednoduchy, ze to zvladne i tluchuba a sarlatan jancura…

Jva

Naopak – Jančura a ostatní soukromníci začali „vyzobávat“ až se do toho vložil rozinkový plantážník Babiš se svými 75% slev. Takže teď už je to u soukromníka jako u dotovaných spojů – základní jízdné se zvýší, žije se z doplatků za studenty a důchodce, pro které je 25% z vyššího základu stále láce…

Jan Sova

No Prágl si musí počkat. Olomouc a přilehlé okolí byla ořezávátkem asi tak 30 let….

Panda

To už se pomalu blíží ceně nového motoráku, ne?

Martin K.

Opravdu 25 mil. za uváděný rozsah? Ono to je sice stále levnější než nový Regiopanter, ale i tak.

DRABADURA

V článku je uvedeno „Pořizovací cena vlaků byla 190 milionů korun bez DPH.“. Prostou matematikou 190/12 je 15,8 mil. korun bez DPH. Co to žvaníte o cenách nechápu?

MirekP

50 mil. Kč s DPH za kus. A TO SE VYPLATÍ!

Petr

DPH se neplatí, takže 41 mil. a navíc cena rekonstrukce je to odhad, nikoliv vysoutěžená cena. Konečně RegioShark stál před !sedmi lety! 64 mil., kolik stojí teď?

Apollo17

No a Regionova necelých 30 milionů.Takže tento větší a konfortnější motorák s klimatizací,hliníkovou skříní bude dražší.Ono ty vyřazené motoráky budou potřebovat nová kola,repasi pohonného ústrojí,renovaci interiéru,instalaci českého vlak.zabezpečovače,vysílačky a dalších komponentů.
Cena přes 50 procent nového vozidla je podobná,jako u lokomotiv 363.5,nebo „belgičanek“ 365.Zda se to vyplatí,musí rozhodnout majitel.

a8n

První dvě série dvojnov stály lehce přes dvacet, třetí 26.

IGCT

Sharky byly ale celkově známé díky nízké ceně

Georg

a asi je to variace na diskusi jestli je lepsi ojety golf nebo nova dacie… 🙂

Souprava

Já koupil tu novou Dacii. SUV je SUV.

Georg

ovsem neni suv jako suv… 😀