cargo

Mosty vzhůru. Hotelová loď Florentina poprvé propluje vltavským kanálem bez rozebírání

Nový zdvižný železniční most v Lužci nad Vltavou. Pramen: ŘVCNový zdvižný železniční most v Lužci nad Vltavou. Pramen: ŘVC

V rámci modernizace kanálu bylo vyměněno sedm mostů, z toho tři jsou nově zdvižné. Železniční zdvihací most je unikát.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Ještě že tu loď máme, jinak bychom neměli za co utrácet evropské peníze z kolonky lodní doprava. Hlavně že u Přelouče a Děčína ochraňujeme motýlka a žabičky…

kakov

k přínosu tohoto mostu, lokálka s průměrnou obsazeností 5 lidí/spoj obslouží za rok 2x více lidí, než výletní loď, kvůli které se dělal zdvihací most….

axon

myslím že v tomto státě bychom našli více potřebnějších staveb než zrovna tento kanál a pár mostů. Přínos a využití bude opravdu pro minoritu lidí, což je smutné.

Martin

To bude havárka vlaku zas projetí na červenou. O co by bylo levnější udělat násep a jednoduché bez kravin.

Gwann

já vím, je pozdě, už jste pozil, ale pak vám mají sebrat mobil. kdo ví komu ještě co napíšete…

Miroslav Zikmund

A kde byste ten násep chtěl dělat, jaké by tam bylo stoupání ?

Tomas

To je ten most jehož výstavba trvala 10 let a nyní se řešilo/řeší, jestli se trať přes něj vedoucí zruší či nezruší? Jó, takhle se vyhazují peníze. Rozhodně jsem proti tomu, aby se zde stavěla cyklostezka. Cyklisté dostanou svůj 1,5 metru tak nechť jezdí po silnicích. Až se za čas zjistí, že tam koleje chybí…bude se tam opět stavět trať ?
https://www.youtube.com/watch?v=sccXTM8LuMs

Gwann

vzhledem k počtu lodí na tomto kanále byl nesmysl tohle stavět bez ohledu na to, zda sukafon do Luzce jezdí či nejezdi

Gwann

1,1 miliardy za propluti jedné lodi.
prosím redakci aby počítala počty lodi.

Castic

Gwane, Gwane, co to píšeš za nesmysly, lodí tudy za den projede více než vlaků.

Že je ta stavba nesmysl a že si stát nedokázal spočítat 1 a 1 a místo mostu třeba zastávku posunout před most, vyšlo by to mnohem levněji, stejně tím vlakem jezdí sporadicky 1 – 5 lidí.

kakov

nepíše nesmyly, těch lodí, které to potřebují zdvihnout, je opravdu minimum, ty ostatní lodě tam jezdily i před tím a zdvihací most nepotřebují,

takže Gwann má pravdu……..

Tady na Morave

Gratuluji ŘVC k velkemu uspechu v budovani nasi zeme! Dokazali jste proinvestovat stovky milionu na zeleznicni most na trati ke zruseni, ktery se zdviha aby nemuselo dochazet k uklizeni lehatek na jedne vyletni lodi! Zase jsme ten zapad milovym krokem dohnali!

Pražec

A jste si opravdu jistý, že problém je na straně ŘVC? To jen dělá svojí práci. Investice má koordinovat MD, nebo ne?

„Tam, tam je chyba!“
– Veverka z Bítýšky

Vrabec na střeše

Chyba je v tom, že kraje jsou stát ve státě a každý si hrabe na svém písečku.

PeterC.

Podstatne je, ze na stavbe zarobil dodavatel stavby atd. Ved to je uplne absurdne, ze sa stavaju zdvihacie mosty pre trate, ktore su vhodne na zrusenie resp. na zastsvenie prevadzky.

Gwann

hned ten první zdvihaci most…v kolíně…co stavěl rebickuv viamont…byl průser. taky ho EU odmítla proplatit

Frantisek

Jasně. Nedostatečné silnice vylepšujeme a doplňujeme, železnice místo toho rušíme. 8 km od Mělníka…

Gwann

ano, přímé napojení mělníka a prahy kolejemi by bylo velmi vhodné. aby se zlikvidovaly ty strudly busu.

ale ne tudy

Castic

No jo, ale to by state ČD, Kraj, SŽ, MD muselo přemýšlet. Rychlíky někdy staví v úplně nelogických zastávkách, kde není ani potřebná aglomerace, to jen pro to, že si nějaký zámožný radní, či jiný člověk u těchto organizací zavelel, že chce, aby tam vlaky stavěly. Z Lužce je možné se dostat do Prahy 1/h a to ta cesta trvá hodinu, protože z Vraňaň jezdí jen OS. Stát by mohl řešit vlaky takto a mnohde to tak řešení,… R – Větší města SP – Ob dvě – tři zastávky – zrychlený OS OS – všechny zastávky Kdyby to pak stát… Číst vice »

Cestovatelix

Tato velká loď není jediná

kakov

kolik jich je a kolikrát do roka tudy projedou??

upozorňuji, že nákladní lodě projeli pod mostem i před změnou

Miroslav Zikmund

A jak vysoký „náklad“ vezly ? „Evropa“ vyžaduje na vnitrozemské vodní cestě podjezdnou výšku „na tři lodní kontejnery“ = 7 metrů a šířku plavební komory 12 metrů ….